Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We're back!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Manonneke

We're back!

Bericht door Manonneke »

Hoi hoi!

Na 3 superweken zijn we weer terug.

Het was een beetje rare terugkomst gisteren op Schiphol... :shock:
We kwamen om 12.15 in de buurt van Schiphol en de piloot hield zijn praatje en vertelde dat er "een incident met een vliegtuig was geweest die naast de landingsbaan stond" en dat schiphol een tijdje gesloten was voor landingen maar dat wij wel toestemming hadden gekregen om te landen....
Toen we uit het vliegtuig naar de bagagebanden liepen viel het me al op dat het daar best rustig was. Na nog geen 10 minuten kwamen de koffers al! Dat is echt nog nooit gebeurd! Ook stond er geen douane bij de koffercontroles en konden we zo doorlopen. (ook wel eens fijn voor een keer!)
Toen een vriend van ons met de auto aankwam en vertelde wat er nou echt was gebeurd, waren we eerst alleen maar verbaasd en toen toch wel geschrokken! Eenmaal op de snelweg heb ik wel 20 ambulances gezien, niet echt prettig...
We hebben niets kunnen zien vanuit het vliegtuig omdat het heel erg bewolkt was (en je er natuurlijk ook niet op let...)

Maargoed, de vakantie!
Minder leuk:
- 3 dagen stortregen in LA waardoor we niet naar dragrace konden
- Voorspelling (en ook gevallen) van giga veel sneeuw in Colorado waardoor we niet naar Durango konden
- Voor de poort van Kasha Katuwe staan en dat deze zonder reden is gesloten voor die dag.....
- Regen afgelopen maandag waardoor we niet naar Catalina Island zijn gegaan..

Leuke ontdekkingen:
- CHIRICAHUA NATIONAL MONUMENT (AZ)!!!! :dance:
Ik wil echt even een pleidooi doen voor dit park! Dit is echt een van de mooiste parken die we tot nu toe hebben bezocht! Ik vond Bryce Canyon prachtig, maar dit "broertje" sprak mij net iets meer aan. Waarschijnlijk omdat de weg naar de "hoodoo's " in Chiricahua al zo ontzettend mooi is. Het begint al in Wilcox, zodra je hier de weg naar het park neemt kom je door een prachtig stuk Arizona "prairie" , echt super! Dan ga je het park in en rij je een mooie pas naar boven.
De uitzichten daar zijn echt zo ontzettend mooi! En de zulke mooie verschillende hoodoo's en leuke en vooral makkelijke trails! Ik heb mijn foto's nog niet van het kaartje gehaald maar het is echt schitterend!
Vooral voor "2e of 3e keer" Amerikagangers echt een aanrader!

- San Diego.
Hier waren we 4 jaar geleden maar even geweest, nu zijn we er 3 dagen geweest en hebben ons prima vermaakt in de Gaslamp Quarter, Zoo, Sea World, flaneren langs het water in de haven, een rondvaart door de haven en prachtige uitzichten bij Cabrillo National Monument!

- Olive Garden
hahaha na al dat fastfood een heerlijke ontdekking, wat kun je daar lekker eten zeg! :wink:

Ik ga binnenkort weer aan mijn verslag beginnen, dan kunnen jullie eventueel meer lezen!

Groetjes!

Manon
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: We're back!

Bericht door Anja79 »

Leuk om te lezen dat jullie het leuk hebben gehad!
Klinkt goed dat Chiricahua, had er nog nooit van gehoord.

Heel jammer dat het weer af en toe erg slecht was en jullie bepaalde dingen niet hebben kunnen doen.

Ben benieuwd naar het verslag!
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Welkom terug! Het klinkt als een mooie reis. Wij waren ook erg onder de indruk van Chiricahua NM.
Jammer van Kasha Katuwe en de sneeuw en de regen. Ik ben heel benieuwd naar je verslag en foto's.

Gr. Karin
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Inderdaad een van de betere ketens http://www.olivegarden.com Yummie
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Welke trail hebben jullie gedaan Manon, wij hebben in 2001 de Echotrail gelopen vonden wij een schitterende hike.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Welcome back Manon! Ik ben ook erg benieuwd naar je verslag en foto's.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Hoi,

Chiricahua is inderdaad een heel mooi park! Spijtig dat jullie niet binnen geraakt zijn in Kasha Katuwe tent rocks. Dit is wel kleiner dan Chiri maar zeker ook heel knap! Misschien voor een volgende keer!

Chari
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Welkom terug Manon.

Wat leuk dat Chiricuhau park zo bevallen is. Ik had hem al op mijn lijstje staan voor 2010 (ja, ik heb de route al bijna af :oops: )
Ik ben heel benieuwd naar je reisverslag, daar kunnen we vast veel tips uit halen voor onze volgende reis.
Wij hebben nog nooit bij Olive Garden gegeten, moeten we de volgende keer toch maar eens doen.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Olive Garden in Rapid City beviel ons zo goed, dat we twee avonden op rij geweest zijn :wink:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Welkom terug en wat fijn dat jullie toch veel moois hebben gezien!
Ik ben ook benieuwd naar een verslagje en/of foto's :wink:

Olive Garden is trouwens één van onze favoriete ketens, inderdaad heerlijk eten daar. Vooral de warme breadsticks en de stuffed mushrooms, mjammie!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Hier nog een Olive Garden fan, al gaat er niets boven m'n eigen gemaakte Tiramisu, bij Olive Garden is ie echt ook goed te versmaden.

Ik vond toevallig van de week thuis het papieren menukaartje dat we afgelopen keer hadden meegenomen, en zei tegen Prospero zullen we hier vanavond gaan eten :D Het water liep me alweer in de mond.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

welkom terug, en wachten vol ongeduld op jullie reisverhaal :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Welkom terug Manon. Ben reuze benieuwd naar het reisverslag straks.

Enneh...Olive Garden fans, hoort dat niet in een ander topic thuis? :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nee hoor! Olive Garden fans mogen overal zijn(van mij dan) :lol: :lol: .

Welkom thuis Manon en fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer