Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

plaats voor camper reserveren yosemite lijkt onmogelijk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
distefano2000
Amerika-ontdekker

plaats voor camper reserveren yosemite lijkt onmogelijk

Bericht door distefano2000 »

Tussen 16 en 28 juni kan ik geen plaats meer reserveren in Yosemite voor onze 31 ft camper. Ligt dat aan mij, doe ik iets verkeerd? Zijn er campings of KOA's waar je niet kunt resereveren en op goed geluk toch een plaatsje kunt krijgen?
stefan
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: plaats voor camper reserveren yosemite lijkt onmogelijk

Bericht door nieuwenoord »

Yosemite kent een heel bijzonder reserveringssysteem voor campingplaatsen. Je moet vijf maanden voor de 15e van de maand waarvoor je wilt boeken bij de telefoon zitten. Dan gaat het reserveringssysteem open en vaak is binnen een kwartier alles weg. Voor jouw datums is dat dus op 15 januari geweest.

Er zijn wel first come - first serve campings, maar ja, dat blijft gokken en vroeg aanwezig zijn. Alternatieven zijn de KOA in Mariposa. Yosemite Pines in Groveland, High Sierra RV Park in Oakhurst en bijvoorbeeld aan de andere kant Silver Lake RV Resort in June Lake. Je moet dan wel een stuk rijden het park in, maar daar kan je vast nog wel reserveren.
distefano2000
Amerika-ontdekker

Bericht door distefano2000 »

Bedankt voor het antwoord. Ik ben inderdaad te laat met het reserveren in Yosemite ( camper 31 ft) voor 28 en 29 juni. De campings die je mij aanraadde heb ik opgeslagen in mijn route die ik nog verder moet uitwerken. Ik dacht eerst te gaan voor de campings waar je niet kunt reserveren, Tuolumne Meadows of White Wolf of Bridalveil Creek maar nu lees ik dat die open zijn van Juli t/m September! Als ik wel naar June Lake ga of Mariposa, kan ik dan wel overdag de RV in het park ergens parkeren om met een shuttle wat te kunnen zien van het park. Met je camper alleen door Yosemite te rijden ( als je geen plek kan vinden om te overnachten) lijkt mij ook niks. Wij komen van Las Vegas ( met nog een tussenstop) dus June Lake ligt voor de hand maar daar ga je toch niet meer terug als de de Tiaga pass hebt gereden? WAt te doen als je daarna in Yosemite niets kan vinden. Als je van June Lake naar Mariposa moet rijden ben je volgens mij alleen maar aan het rijden.
stefan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad niet logisch om terug te gaan naar June Lake hoewel je je in het oostelijke deel ook goed een dag kunt vermaken.
Als je naar Mariposa gaat doorkruis je het park. Je hebt dan nog wel tijd om wat te doen in het park. Je zou kunnen kijken of er campings dichterbij zijn, bijvoorbeeld lanfs de 120. En heb je al bij Crane Flat gekeken?
Je zou dan ook naar Tuolumne Maedows kunnen kijken voor de eerste nacht, daar is een deel first come first served en dan Mariposa voor de tweede nacht.

En er is altijd nog de mogelijkheid dat er op het laatste moment plaatsen vrij komen. Je kunt hiervoor informeren in het park (Curry Village Reservation Office).

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Crane Flat zal wel lukken maar de campgrounds langs de 120 zijn mogelijk nog gesloten en behalve die bij Tuolumne Maedows ook te klein voor een 31ft
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij reden vorig jaar om 7 uur 's morgens weg bij June Lake en hebben de Tioga Pass gereden bijna zonder andere auto's te zien. We konden op alle uitzichtpunten stoppen en hebben dat ook regelmatig gedaan. Rond 11 uur waren we bij Yosemite Village, waar nog parkeerruimte voldoende was. Als je tegen het eind van de middag naar Groveland of Mariposa rijdt, kan je de volgende dag binnen drie kwartier terug in het park zijn (als je nog een dag wil). Je zou er dan via Oakhurst weer uit kunnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer