Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van death valley naar Tulare, welke route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
derlagen
Amerika-ontdekker

van death valley naar Tulare, welke route?

Bericht door derlagen »

dag mensen! :D

24 april gaat onze grote reis beginnen. we gaan 23 dagen naar het zuidwesten. (we zijn ik (23 jaar) mn vriend en mn ouders)
hier ons schema:

dag 1 S.F
dag 2 S.F
dag 3 S.F - Monterey
dag 4 Monterey - Ventura
dag 5 Ventura- L.A.
dag 6 L.A.
dag 7 L.A.
dag 8 L.A. - Palm Springs
dag 9 Palm Springs - Sedona
dag 10 Sedona
dag 11 Sedona - Tusayan Grand Canyon
dag 12 Tusayan
dag 13 Tusayan - Brcye Canyon
dag 14 Bryce Canyon- Springdale
dag 15 Springdale - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas- Death Valley
dag 19 Death Valley - Tulare
dag 20 Tulare - Mariposa
dag 21 Mariposa
dag 22 Mariposa - S.F
dag 23 vlucht naar Adam...

* Nu vraag ik me af, op dag 13 gaan we van de grand canyon naar bryce view lodge.
Is het de moeite waard langs page (lower/upper antelope canyon) te rijden? En is deze afstand te doen?
* Kunnen we op dag 19 vanuit de death valley via Sequoia naar Tulare rijden?? Of is er een andere snelle route ipv de main road? (lake isabella?
* Wat voor weersverwachtingen/temperaturen kunnen we tegenkomen rond deze tijd? Moeten we ook echt warme kleren meenemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Annechien
Laatst gewijzigd door derlagen op 05 mar 2009, 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Eric
Amerikakenner

Re: wat vraagjes over onze route..

Bericht door Eric »

Dag 13 Page ertussen nemen zou mogelijk zijn, maar hou er rekening mee dat de rit ongeveer 5 uur in beslag neemt zonder stops.
Dag 19, ik denk niet dat je via een andere weg kunt.
Zeker warme kleren meenemen, wij kwamen verleden jaar in juni zelfs nog sneeuw tegen.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi Annechien,

Dag 13: ZEKER via Page! Dit is zo'n mooie route! En inderdaad een lange rit, maar daar moet je je even op instellen. Net voor Page is het leuk om de korte trail naar Horseshoebend te nemen. Dan door Page heen, even bij de Dam kijken en eventueel naar de waterkant bij de bootjes kijken, dan de 89 naar Kanab nemen. Voor Antelope heb je denk ik echt meer tijd nodig....maar op deze manier zie je al zoveel mooie natuur!
Via Marble Canyon en Jacobs Lake is ooook erg mooi hoor! Dit hebben wij 2 weken geleden andersom gereden en ik vond vooral de brug over de Coloradoriver een heel mooi stukje!
Succes!

Groetjes,

Manon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is gebruikelijker om van de Grand Canyon (waarom gaan jullie niet in het park zelf overnachten?) naar Bryce te rijden en dan naar Zion maar eigenlijk maakt het niet erg veel uit qua tijd.

Vanuit Death Valley kun je in een keer naar Tulare rijden. Als je ook nog Sequoia wilt bezoeken kun je beter naar Three Rivers rijden. De snelweg zal het snelste zijn, maar mooier is om via Lake Isabella te rijden. Je kunt met googlemaps kijken hoeveel tijd het kost.

Ik neem aan dat je Yosemite vanuit Mariposa wilt bezoeken. Hou er rekening mee dat het daarvan nog een uur rijden is naar de vallei. Ik zou kijken of er niet iets in het park vrij is.
De GLacier Point road zal nog gesloten zijn, en als je naar Sequoia gaat hoef je niet meer naar de Mariposa Gove in Yosemite, dus je zult in Yosemite alleen de vallei beijken.

Warme kleren is zeker noodzakelijk, houd rekening met sneeuw bij Bryce, Sequoia en Yosemite, zie hiervoor ook de NPS-site (http://www.nps.gov en dan naar het betreffende park).

Marianne
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

bedankt voor de reacties!!!

nog even een wijziging, we gaan vanuit Tusayan eerst naar Bryce en dan naar springdale, ik denk dat dat ook logischer is dan andersom!

in death valley slapen we in furnace creek r.g. dus vanuit daar via owens lake en lake isabella is het ook te doen naar Tulare te rijden?

En waar we slapen staat al vast, Jan doets adviseerde ons in Tusayan te slapen bij de Grand Canyon dus vandaar...

en Manon, misschien is het inderdaad ook een goed idee via Marble Canyon en Jacob Lake te rijden, maar op google maps zag ik dat het via page bijna evenlang is. Dan zouden we de antelope canyon moeten overslaan, dat wordt inderdaad teveel op één dag.

Weet iemand trouwens nog een leuke dagbesteding als we in SEdona zitten?

Annechien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer