Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitstap in of nabij Zion NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Uitstap in of nabij Zion NP

Bericht door BuBbA_007 »

Hoi,

Wij vertrekken begin April voor een rondreis aan de westkust en natuurlijk hebben we Zion meegenomen in ons reisschema. We zijn met 3 personen.
Nu is het zo dat de andere 2 graag de hike "Observation Point" willen doen, maar ikzelf kan dat zeker niet aan. Nu ga ik dus toch enkele uren op mezelf zijn, en nu vroeg ik me eigenlijk af of er hier mensen zijn die bepaalde zaken kunnen aanraden om te bezoeken.

Aangezien ik sowieso wat uren langer zal slapen dan hen, ga ik maximum 3 of 4 uur tijd hebben om mijn ding te doen. Ik ben zelf nog wat aan het opzoeken ook, en ik was eventueel van plan om wat in de omringende steden te gaan zien. Maar ik betwijfel of daar echt veel te zien is?

Anyway, bedankt alvast.

Mvg,

BuBbA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Uitstap in of nabij Zion NP

Bericht door Martin & Marianne »

Waar ben je precies naar op zoek? Wil je wel wandelen, of is dat niet de bedoeling? Zion heeft een aantal mooie, korte wandelingen, zoals naar Weeping Rock (waar ook de Observation Point trail begint), of naar de Emerald Pools. Ook de Canyon Overlooktrail aan de andere kant van de tunnel is een mooie wandeling en niet te zwaar.
Je kunt ook kijken of er leuke rangeractiviteiten zijn, hoewel er in april misschien nog niet veel activiteiten zijn. Kijk hiervoor in de Zion Guide (krijg je bij de ingang, en hier vind je een link naar die van vorig jaar).
Als het mooi weer is, is het heerlijk om buiten bij de lodge te zitten.
Buiten het park kun je je ook in Springdale wel even vermaken (behalve op zondag, dan zijn de meeste winkels gesloten).
Ik neem aan dat je een auto tot je beschikking hebt, je zou dan ook naar Grafton (spookstadje) kunnen gaan, of naar St George als je wilt winkelen. Een andere mogelijkheid is om naar de noordelijke ingang te rijden en daar van de uitzichten te genieten.

Marianne
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Goh, ik heb niet per se een voorkeur van wat te doen. Ik heb al vanalles bekeken, gaande van de makkelijke hikes tot het bezoeken van enkele plaatsjes in St George en omstreken.

Ohja, ik heb inderdaad een wagen ter beschikking waarmee ik rond kan. :p
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2009, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Waar overnachten jullie? Ik zou mij beperken tot het park en eventueel Springdale. Je komt tijd te kort met de 3 tot 4 uur. :D
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Wij verblijven in "Best Western Zion Park Inn‎".
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

je hotel heeft een heerlijk zwembad en twee bubbelbaden...... het dorpje springdale is ook wel een beetje levendig, maar urenlang is wel veel...relax, is mijn advies
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer