Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite of extra dag San Fransisco??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bohdi
Amerika-ontdekker

Yosemite of extra dag San Fransisco??

Bericht door Bohdi »

Beste Amerika liefhebbers,

3 Oktober is het dan zo ver, dan gaan we onze eerste Amerika reis maken. De route hebben we al helemaal uitgestippeld, mede dankzij alle tips op dit forum. Nogmaals onze dank daarvoor! De hotels en huurauto zijn al geboekt. Er zijn echter nog wijzigingen in aan te brengen (behalve in het aantal dagen). Nu zitten wij nog met 2 brandende vragen.

Vraag 1
Op dag 18 rijden we van Las Vegas naar Visalia, een behoorlijke afstand (357 miles, 5uur32). De kortste route die Microsoft Streets & Trips aangeeft gaat niet door Death Valley. Toch willen we graag dit park zien, al is het maar er alleen doorheen te rijden. De afstand is dan 433 miles, bijna 8,5 uur rijden. Is deze lange autorit de moeite waard? Of is het te vermoeiend?

Vraag 2
Op dag 20 staat Yosemite N.P. op ons programma. Nu heb ik van diverse mensen gehoord dat ze dit park nogal tegen vonden vallen. Met name bij mensen die dit park als laatste van alle parken hebben gezien op hun reis. Nu staat Yosemite ook bij ons als laatste park in onze planning. Op dit forum lezen we echter hele enthousiaste verhalen over San Fransisco. Gezien wij maar anderhalve dag te besteden hebben in San Fransisco vroegen wij ons af of we niet beter Yosemite kunnen overslaan en vanuit Modesto gelijk door te rijden naar San Fransisco (187 miles). De overnachting in Modesto laten we dan annuleren door ons reisbureau en we boeken een extra nacht in SF (Monarch Hotel). Wat is jullie mening hierover? Of is Yosemite echt de moeite waard (ondanks de kans op "parkmoeheid")?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Claudia & Sander

P.S. Wij zijn hard bezig om een website in elkaar te zetten voor een live reisverslag zodat jullie straks allemaal mee kunnen genieten! Stay tuned
:roll:

Ons reisschema:
1 Ma 03-10 A'dam-Los Angeles met British Airways vertrek
09.55 uur (BA427 en BA283 met tussenstop in Londen)
2 Di 04-10 Los Angeles (Universal Studios)
3 Wo 05-10 Los Angeles-San Diego (123 miles, 2 uur):
Seaworld
4 Do 06-10 San Diego-Palm Springs (196 miles, 3 uur25 min)
5 Vrij 07-10 Palm Springs- Flagstaff (382 miles, 7uur40):via
Salome/Wickenburg/Prescott/Sedona
6 Zat 08-10 Flagstaff-Grand Canyon Village (78 miles, 1uur45):
Grand Canyon
7 Zon 09-10 Grand Canyon Village-Lake Powell/Page (139 miles,
2uur51): Antelope Canyon
8 Ma 10-10 Lake Powell/Page-Kayenta (100 miles, 2uur 15):
Monument Valley
9 Di 11-10 Kayenta- Cortez (117 miles, 2uur10): Mesa Verde
National Park
10 Wo 12-10 Cortez -Moab (116 miles, 2 uur): Canyonlands
National Park
11 Do 13-10 Moab: Arches National Park
12 Vrij 14-10 Moab- Torrey (158 miles, 3uur15): Capitol Reef
National Park
13 Zat 15-10 Torrey -Bryce (134 miles, 3 uur10): Bryce Canyon
14 Zon 16-10 Bryce Canyon
15 Ma 17-10 Bryce - St.George (122 miles, 2uur25): Zion
National Park
16 Di 18-10 St.George - Las Vegas (122 miles, 1uur49): Las
Vegas
17 Wo 19-10 Las Vegas
18 Do 20-10 Las Vegas-Visalia (357 miles, 5uur32)
19 Vrij 21-10 Visalia- El Portal (124 miles, 2uur20): Sequoia
National Park
20 Zat 22-10 El Portal-Modesto (99 miles, 1uur53): Yosemite
National Park
21 Zon 23-10 Modesto-San Fransisco (89 miles, 1uur24): San
Fransisco
22 Ma 24-10 San Fransisco
23 Di 25-10 San Fransisco-Santa Maria (264 miles, 3uur48)
24 Wo 26-10 Santa Maria-Los Angeles (160 miles, 2uur38)
25 Do 27-10 Los-Angeles: 15.35 uur vertrek vlucht British
Airways (BA 278 en BA 434 met tussenstop Londen)
26 Vrij 28-10 Aankomst Amsterdam 13.45 uur
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

vraag 1: 8,5 uur rijden zonder stops is behoorlijk lang, maar op zich wel de moeite waard. Het is eigenlijk zonde om langs te rijden als je er toch bent. Zonder Death Valley is de rit dan wel een stuk korter, maar wat zijn dan de bezienswaardigheden onderweg? Volgens mij is het een vrij saaie rit dan. Ik zou in jouw geval lekker vroeg opstaan en door Death Valley rijden. Misschien kunnen jullie afwisselen met rijden? En vergeet niet dat rijden in de VS een stuk aangenamer is dan hier in Nederland.

Vraag 2: Persoonlijk was ik erg onder de indruk van Yosemite en ik zou het zeker niet overslaan. Het is een waanzinnig mooi stuk natuur. En van parkmoeheid heb ik nog nooit gehoord, ik ben iedere keer weer onder de indruk. Anderhalve dag SF is misschien wat kort, maar je kunt toch een hoop doen en zien dan.
Georgia on my mind........
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Claudia en Sander

Ik was één van die mensen die Yosemite helemaal aan het eind van de trip had staan.
Wij hebben de Tioga road gereden en hebben even rondgekeken in het park.
We waren van plan om de volgende dag weer terug te gaan om nog meer van het park te zien maar dat hebben we niet gedaan.
De reden daarvoor was niet zozeer dat we "parkmoe" waren. Ik denk eerder dat we "gewoon moe"waren.
We hadden zoveel gereden en gezien de drie weken daarvoor, dat we even behoefte hadden aan rust. Het was op dat moment ook vreselijk druk met toeristen in Yosemite en dat vloog me gewoon aan.
We zijn toen twee dagen naar het kleiene plaatsje Placerville gegaan en hebben daar heerlijk uitgerust en Lake Tahoe bezocht.
Toch vind ik het achteraf, als je al die enthousiaste verhalen hoort en die mooie foto's ziet, wel jammer dat we niet meer van het park gezien hebben en ben ik blij dat we die schitterende Tioga Pass in ieder geval wel gereden hebben.

Ik denk dat als we Yosemite eerder op de route gehad bezocht hadden we absoluut van het park genoten zouden hebben.
Dit heeft ons wel geleerd dat we onze volgende reis niet te vol moeten proppen, je kunt nu eenmaal niet alles zien.

Marjon
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Maar zijn er eigenlijk nog wel watervallen te zien in Yosemite in oktober? Of zijn het dan allemaal kleine stroompjes?

groetjes,
Claudia
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Yosemite of extra dag San Fransisco??

Bericht door SpaceAce »

Bohdi schreef:23 Di 25-10 San Fransisco-Santa Maria (264 miles, 3uur48)
Ik neem aan dat jullie dan de mooie kustweg niet gaan rijden? Aangezien je die 3 uur en 48 mins alleen via de snelweg zou kunnen halen.

Toch zonde, want de kustweg biedt zoveel mooie tussenstops. Te veel eigenlijk om in één dag van San Francisco helemaal naar Santa Maria te rijden. Maar wellicht dat jullie toch besluiten om de kustweg te rijden (en er dan iets langer over te doen dan de 3 uur & 48 mins) en maar een paar tussenstops meepikt.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Natuurlijk gaan wij die kustroute rijden. Die tijdsaanduiding geeft Street & Trips aan en dat is zonder tussenstops. Onderweg maken we natuurlijk wat tussenstops alhoewel dit geen lange tussenstops zullen zijn vanwege de grote afstand. Achteraf hadden we er nog wel een dag aan vast willen plakken om wat langer over die kustroute te doen...maar ja, je moet keuzes maken helaas. :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bohdi schreef:Maar zijn er eigenlijk nog wel watervallen te zien in Yosemite in oktober? Of zijn het dan allemaal kleine stroompjes?

groetjes,
Claudia
Reken maar op geen watervallen of als je geluk hebt kleine stroompjes.
De meeste zekerhied voor watervallen heb je bij het Hetch HetchyReservoir hiervoor moet je bij Big Oak Entrance het park uit en via de Evergreen Road het park weer in,.
De Wapama Falls geven meestal het hele jaar water alle andere watervallen vallen in de loop van de zomer droog.
Gr.
Rob
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bohdi schreef:maar ja, je moet keuzes maken helaas. :wink:
Ja inderdaad :( Het land is verdorrie groot. Ik zou het daar in ieder geval behoorlijk lang naar mijn zin kunnen hebben. Maarja, ik gok dat mijn werkgever dat dan niet leuk gaat vinden.

Mag ik vragen welke tussenstops je al voor ogen hebt? Je kunt natuurlijk langs de weg bij een paar uitkijkpunten stoppen, maar er zijn ook veel leuke andere stops, zoals:

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium
- De 17-miles Drive bij Monterey
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zeekoeien bekijken op het strand net voor San Simeon
- Hearst Castle in San Simeon
- De rots Morro Rock

Al gok ik dat een bezoekje aan het Monterey Bay Aquarium, 17-miles Drive en Hearst Castle er niet in zal zitten. Bij vroeg vertrek misschien eentje van deze drie.

Voor de rest van het lijstje zou je misschien even kunnen kijken of het je leuk lijkt, zodat je in ieder geval weet welke persé zou willen zien.

En verder kan ik jullie natuurlijk alleen maar veel plezier wensen!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Bedankt voor deze tips! Ik heb voor iedere dag een hele beschrijving gemaakt wat we willen zien. Ik ben nu bij dag 20 (Yosemite) en moet dus nog beginnen aan de kustroute (ik gebruik daarvoor dit forum en allerlei boeken). Dus deze tips neem ik zeker op in mijn verslag!

groetjes,
Claudia
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Wij hebben ook aan het einde van onze rondreis van een maand Yosemite bezocht en zijn daarna doorgereden naar San Francisco. Aangezien wij echte stadsmensen zijn en bang waren een beetje natuurmoe te zijn op het einde van de reis, zijn wij maar 1 dag in Yosemite gebleven en 3 dagen San Francisco.
Hier hebben we dus behoorlijk spijt van gehad. Yosemite was een van de mooiste parken die we bezocht hebben met ontzettend veel wandelmogelijkheden. We hadden nog heel gemakkelijk 3 dagen kunnen doorbrengen in dit park. Wij waren er wel in mei, zodat er overal in de vallei enorme watervallen te zien waren. Dit maakte het wel extra byzonder. Waarschijnlijk zal je in oktober geen watervallen zien, maar toch blijft het park zeker de moeite waard.
San Francisco is een hele gezellige, mooie stad, maar in 1 of 2 dagen kan je echt wel alles doen. Het enige wat bij ons redelijk veel tijd in beslag nam, was het bezoek aan Alcatraz. Maar dat was ook zeker de moeite waard. Mocht je Alcatraz willen bezoeken vergeet dan niet van te voren kaarten te reserveren!!
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Wij zijn net terug van een 4-weekse campertrip. Het laatste traject was van las Vegas via Yosemite naar San Francisco. Wij zijn 1.1/2 dag in Las Vegas, 2 dagen in Yosemite geweest en 1.1/2 dag in San Francisco.

Ook voor ons was Yosemite een van de mooiere parken. De 1e dag uitgebreid naar Visitor center en natuurlijk de nodige fotostops waarna wij een prachtige trail gelopen hebben. Dat wisten onze voeten de volgende dag nog heel goed en vandaar dat wij het de 2e dag wat rustiger aan hebben gedaan. Wij hebben een rubber boot gehuurd en zijn een beetje wezen "raften". Maak je geen zorgen het is meer veredeld dobberen. En heel mooi kronkelig deel met veel strandjes en mooie plekken om te pauzeren.

Achteraf jammer dat wij 2 nachten in Las Vegas zijn geweest; een middag en een avond waren voldoende geweest. Wij hadden liever 3 dagen in Yosemite gezeten. Als je een dag over hebt zou ik in dit geval zeker voor Yosemite kiezen.

Veel succes met de keuze en alvast een prettige vakantie
Jan Gijs
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Dank jullie wel voor de reacties! We hebben besloten Yosemite toch maar niet over te slaan gezien jullie enthousiaste verhalen over Yosemite! Jullie horen nog van ons hoe het geweest is....binnenkort zal ik het adres van onze website op het forum vermelden zodat jullie mee kunnen genieten! Hopelijk kunnen wij na onze vakantie ook de nodige tips geven hier op het forum.

groetjes,
Claudia & Sander
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Jullie zullen hier geen spijt van krijgen; Yosemite is een prachtig park. Ooit hebben wij ons voorgenomen om hier gewoon eens een hele week te blijven (maar dan natuurlijk niet met een camper).
Jan Gijs
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wij zijn bijna 4 dagen in Yosemite geweest (zie ons reisverslag) en vonden het een echt adembenemend mooi park. Eerlijk gezegd was ik er veel meer van gecharmeerd als van de Grand Canyon.
Zoals Jan Gijs ook al zegt, willen wij er ook graag eens een langere tijd doorbrengen.
Anita

Bericht door Anita »

Wij zijn ook in oktober in Yosemite geweest, twee dagen.
Het was echt schitterend. De eerste dag hebben we de Tioga Road gereden en we vonden 'm schitterend! De tweede dag zijn we in de vallei gebleven. Achteraf goed dat we het zo gedaan hebben, want op de tweede dag is de Tioga Road dichtgegaan vanwege sneeuwval! (later hebben we daar foto's van gezien, onze vrienden waren er op dat moment. Wel heel erg prachtig hoor!)

Ik zou Yosemite zeker niet overslaan. Toen wij er waren regende het, maar dat mocht zelfs de pret niet drukken. Het was ontzettend rustig in het park (dát is een groot voordeel van het najaar!), dus je ziet onwijs veel. Echt heel erg schitterend.

SF is ook werkelijk geweldig. Daar zijn we drie dagen geweest. Ik zou de keuze heel moeilijk vinden, want 1½ dag in SF is wel erg kort, maar toch.... Yosemite niet overslaan!!

Veel plezier!
Anita
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

ik was helemaal onder de indruk van Yosemite. Wij hebben alleen de Tioga pass gereden en zouden de volgende dag weer terug gaan naar het park. Helaas lukte dat niet meer. Maar ik zou zo graag nog een keer terug gaan naar Yosemite!!! (trouwens de hele reis nog een keer overdoen, ik heb gewoon heimwee naar the USA)

Edith
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij zijn woensdag 24 augustus in Yosemite geweest. Het is een mooi park, maar wij kwamen net uit Yellowstone en dan komt dit park wat klein over. De Tioga weg is inderdaad heel mooi en de vallei is mooi maar druk. De watervallen stelden niet veel voor, stroompjes. Wij hebben op Upper Pines gestaan in Curry Village, 3 maanden van te voren konden we hier nog maar 1 nacht reserveren.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
als het echt heel druk is in de vallei kan je naar glacier point road maar vooral naar hetch hetchy. wordt het tweede yosemite genoemd maar staat wegens een dam ( voor watervoorziening voor o.m. san francisco) gedeeltelijk onderwater. heel rustig, heel mooi, o.m. wandeling naar waterval mogelijk.
jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer