Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

onze route Phoenix - Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katrienewien
Amerika-newbie
Contacteer:

onze route Phoenix - Los Angeles

Bericht door Katrienewien »

Hallo,

Na wat tips en opzoekwerk begint onze route een betere vorm te krijgen. Jullie suggesties zijn welkom:
- zat 16 mei 09: aankomst In Phoenix in de namiddag, bezoek Phoenix - overnachting Motel 6 Vanburenstreet
- zon 17 mei: vertrek nr GC, zonsondergang, overnachting Red Feather Lodge Tusayan
- ma 18 mei: GC in namiddag vertrek nr Page en eventueel zonsondergang Lower Antilope
- di 19 mei: Horsebend Shoe en Waterholes slot canyon, avondwandeling Lake Mead
- wo 20 mei: Bryce Canyon, in de avond rijden richting zion + onderweg overnachten
- do 21 mei: Zion Canyon, korte wandeling en rijden richting Lee Vening, onderweg overnachten
- vr 21 mei: verder rijden Lee Vening, aankomst tegen de middag en bezoek Mono Lake, eventueel Bodie als er nog tijd is
- za 22 mei: Lake Tahoe (south tufa area) - avond vertrek Sacramento
- zo 23 mei: sacramento - BUG O RAMA, in de avond nr San Fransisco
- ma 24 mei: san fran: alcatraz
- di 25 mei: san fran: bridge, fisherman warf, ...
- woe 26 mei: kustlijn: santa Cruz - Montery
- do 27 mei: kustlijn santa Maria - Barbara
- vrij 28 mei: SIX FLAGS
- zat 29 mei: LA - Chinatown, ...
- zon 30 mei: shoppen in LA en avondvlucht naar huis.

De bezienswaardigheden langs de kustlijn moet ik nog verder uitzoeken. Hebben jullie tips voor shoppingcenter in LA?
Is het nuttig om een Parkpass te kopen als we maar 3 NPparken bezoeken?

Alvast bedankt voor jullie tips en suggesties!
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: onze route Phoenix - Los Angeles

Bericht door José »

De drie parken zijn per stuks $ 25,00. (mits je door Zion rijd met de auto (maar dat meen ik in de route wel te zien)..)
Dus totaal 75 dollar. Een America the Beautiful Pass kost $ 80. Dus je bent dan 5 dollar duurder uit.
Je steunt de parken door middel van de toegangsprijzen, dus die 5 dollar (= € 3,70) valt wel te overzien. Ik zou voor een pas kiezen!

Je slaat, een van de mooiste parken over. Yosemite NP. Is dit bewust of niet?
Eerlijk gezegd doodzonde!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Katrienewien
Amerika-newbie
Contacteer:

Hoi,

Ja inderdaad we slaan Yosemite over. Ik heb er veel over gelezen, die dagen dat we Yosemite zouden kunnen bezoeken beloven superdruk te worden (Memorial Day), de onzekerheid van de TiogoPass, en het feit dat we niet zo van al die drukte houden heeft ons doen beslissen om Yosemite over te slaan.
(ter verduidelijking: Death Valley en Las vegas slaan we ook over omdat we dit vorig jaar al gedaan hebben).
Is onze route voor de rest haalbaar en Ok?

Bedankt!

Katrien
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Oké de Tioga pass kan ik me nog wel voorstellen. Maar volgensmij is het park wel dermate groot dat er van drukte (behalve op parkeerplaatsen) niet echt sprake kan zijn. Maar dit weet ik niet zeker. Wij waren afgelopen jaar op zaterdag 10 mei. (Tioga pass hadden we sowieso niet in de route)

Ik zou zelf wel een dag extra voor Zion doen. Nu heb je echt ontzettend weinig tijd!
Dat 's avonds rijden valt in die gebieden nogal tegen (donker, steile afgronden en je kent de route/weg niet!)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

De route zal best te doen zijn, maar in het algemeen rijd je nogal veel in amper 14 dagen, zonder ergens echt de tijd te nemen (muz van LA aan het einde van de trip). Een zonsondergang bij Lower Antelope Canyon lijkt mij niet echt zinvol. Juist bij deze slot canyons is het vaak beter rond het middaguur te zijn, omdat dan de lichtinval het gunstigste is.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katrienewien
Amerika-newbie
Contacteer:

Hoi,

bedankt al voor de tips. De eerste week moeten we een beetje ons schema richten op het feit dat ze zondag in sacramento moeten zijn. Voorzien we volgens jullie ergens te lang of tekort tijd, bijvoorbeeld enkel richten op de 3 parken en dan van Zion naar sacramento doorrijden via de interstate (bakersfield). Dan rijden we 1 lange dag zonder al te veel te zien, maar dan houden we meer tijd voor de parken. Lange wandelingen plannen we wel niet wegens knieblessure.

De tweede week kunnen we nog spelen, moeten alleen zondag in LA zijn voor onze vlucht. We hebben twee dagen in LA, maar die zou ik mss nog opschuiven, want daar waren we al een keer, dus mss beter spreiden in San Fransisco en highway one?

Nogmaals bedankt

Katrien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer