Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ancient Bristlecone Pine Forest
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ancient Bristlecone Pine Forest
Ik kwam deze site tegen over het Ancient Bristlecone Pine Forest dat ten Noordoosten ligt van Big Pine. Is iemand van jullie bekent met dit park?

Laatst gewijzigd door jerbia op 06 apr 2009, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden dit park vorig jaar op onze route staan, maar omdat we wat meer tijd hadden doorgebracht in Death Valley en in de Alabama Hills dan gepland, hebben we het toen wegens tijdgebrek laten zitten.
Dat was wel jammer want het leek me wel interessant. Hier groeit de Methuselah Tree, met ongeveer 4800 jaar de oudst levende boom ter wereld. Uit angst voor vandalisme vertelt men overigens niet welke Bristlecone PIne de Methuselah Tree is.
Bristlecone Pines groeien ook in het Great Basin National Park. Daar hebben we deze bomen wel gezien. Het zijn kleine kronkelige bomen. Vaak meer dood dan levend. Maar wel heel oud. Toen men in Egypte nog moest beginnen met het bouwen van de piramides waren sommige van deze bomen hier al in leven.
Martin
Dat was wel jammer want het leek me wel interessant. Hier groeit de Methuselah Tree, met ongeveer 4800 jaar de oudst levende boom ter wereld. Uit angst voor vandalisme vertelt men overigens niet welke Bristlecone PIne de Methuselah Tree is.
Bristlecone Pines groeien ook in het Great Basin National Park. Daar hebben we deze bomen wel gezien. Het zijn kleine kronkelige bomen. Vaak meer dood dan levend. Maar wel heel oud. Toen men in Egypte nog moest beginnen met het bouwen van de piramides waren sommige van deze bomen hier al in leven.

Martin
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 apr 2007, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Je bent me toevallig net een slag voor Bianca. Ik wilde vandaag dezelfde vraag stellen.
Ondertussen heb ik dit park al in mijn route opgenomen. Ik heb door de Duitse site van Andrea en Achim, waar jij de foto ook vandaan hebt, met het Ancient Bristlecone Pine Forest in het gebied van de White Mountains kennis gemaakt en ook via Google al bladzijden vol hierover gelezen en foto's bekeken. Het lijkt mij een prachtige en interessante onderbreking van de route tussen Lee Vining en de Alabama Hills bij Lone Pine en bovendien weer geheel iets anders.
Vanaf Big Pine neem je Hwy 168 oostwaarts en na 13 mijlen ga je linksaf richting noorden. Het is dan nog 10 mijl naar het Schulman Grove Visitor Center. Hier doe je relatief wat lang over omdat je hierbij een hoogte van 2000 meter moet overbruggen. Tijdens deze rit heb je een grandioos uitzicht op de Owens Valley en de met sneeuw bedekte Sierra Nevada. Ook heb je een prachtige blik op de hoogste berg van de USA (buiten Alaska) de Mount Whitney met 4418 meter.
Bij het Visitor Center betaal je $ 5 entree en hier beginnen ook de trails door dit wonderlijke gebied met deze fraai gevormde oude bomen. Ze behoren tot de oudste levende dingen op onze aarde. Op een van de trails kom je de oudste boom van de wereld tegen, die maar liefst 4700 jaar oud is.
Door de dunne en heldere lucht en het ultraviolette licht, kunnen deze plm 4000 jaar oude bomen op een hoogte van 10.000 tot 11.000 leven. Door de alkalihoudende bodem en de geringe neerslag op deze hoogte, groeien deze bomen maar 45 dagen per jaar, wat betekent dat ze in 100 jaar maar 2,5 cm groeien.
De oeroude bomen maken veel indruk door de extreem gedraaide stam, die zo gevormd werd door konstante wind, ijs en zand. Door de bizarre vervormingen werken de bomen als spoken die in het avondlicht het mooist te fotograferen zijn.
Er loopt een gravelroad naar een campingplaats in een prachtige scenery met 26 plekken. Van hieruit is het een paar meter lopen naar een grandioos viewpoint met zicht op het dal en de plaats Bischop.
Je kunt nog verder doorrijden richting Patriarch Grove waar zich de grootste bristlecone bevindt. Daarvoor neem je de weg naar White Mountain Peak. Je hebt echter grote kans dat door sneeuwresten je het doel niet kunt bereiken. Wel heb je hier een schitterende scenery met de bristlecones op de witte ondergrond tegen een strak blauwe hemel.
Ik ben net als Bianca heel benieuwd of iemand van jullie hier al is geweest.
@ Martin. Leuk om te horen dat jullie hier ook heen wilden gaan. Ik heb de planning zo gemaakt dat we voldoende tijd hebben om dit park te bezoeken. Ik hoop dat het lukt.
Gr. Marjan
Ondertussen heb ik dit park al in mijn route opgenomen. Ik heb door de Duitse site van Andrea en Achim, waar jij de foto ook vandaan hebt, met het Ancient Bristlecone Pine Forest in het gebied van de White Mountains kennis gemaakt en ook via Google al bladzijden vol hierover gelezen en foto's bekeken. Het lijkt mij een prachtige en interessante onderbreking van de route tussen Lee Vining en de Alabama Hills bij Lone Pine en bovendien weer geheel iets anders.
Vanaf Big Pine neem je Hwy 168 oostwaarts en na 13 mijlen ga je linksaf richting noorden. Het is dan nog 10 mijl naar het Schulman Grove Visitor Center. Hier doe je relatief wat lang over omdat je hierbij een hoogte van 2000 meter moet overbruggen. Tijdens deze rit heb je een grandioos uitzicht op de Owens Valley en de met sneeuw bedekte Sierra Nevada. Ook heb je een prachtige blik op de hoogste berg van de USA (buiten Alaska) de Mount Whitney met 4418 meter.
Bij het Visitor Center betaal je $ 5 entree en hier beginnen ook de trails door dit wonderlijke gebied met deze fraai gevormde oude bomen. Ze behoren tot de oudste levende dingen op onze aarde. Op een van de trails kom je de oudste boom van de wereld tegen, die maar liefst 4700 jaar oud is.
Door de dunne en heldere lucht en het ultraviolette licht, kunnen deze plm 4000 jaar oude bomen op een hoogte van 10.000 tot 11.000 leven. Door de alkalihoudende bodem en de geringe neerslag op deze hoogte, groeien deze bomen maar 45 dagen per jaar, wat betekent dat ze in 100 jaar maar 2,5 cm groeien.
De oeroude bomen maken veel indruk door de extreem gedraaide stam, die zo gevormd werd door konstante wind, ijs en zand. Door de bizarre vervormingen werken de bomen als spoken die in het avondlicht het mooist te fotograferen zijn.
Er loopt een gravelroad naar een campingplaats in een prachtige scenery met 26 plekken. Van hieruit is het een paar meter lopen naar een grandioos viewpoint met zicht op het dal en de plaats Bischop.
Je kunt nog verder doorrijden richting Patriarch Grove waar zich de grootste bristlecone bevindt. Daarvoor neem je de weg naar White Mountain Peak. Je hebt echter grote kans dat door sneeuwresten je het doel niet kunt bereiken. Wel heb je hier een schitterende scenery met de bristlecones op de witte ondergrond tegen een strak blauwe hemel.
Ik ben net als Bianca heel benieuwd of iemand van jullie hier al is geweest.
@ Martin. Leuk om te horen dat jullie hier ook heen wilden gaan. Ik heb de planning zo gemaakt dat we voldoende tijd hebben om dit park te bezoeken. Ik hoop dat het lukt.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- jerbia
- Amerika-expert
Ik ga ook proberen het in onze route op te nemen, hoewel het dan waarschijnlijk wel allemaal heel krap gaat worden. Het lijkt me een heel interessant park voor de kinderen. Je kunt echt merken dat we voor het eerst naar dit deel van de VS gaan, ik kom nog zoveel tegen wat ik eigenlijk graag zou opnemen in de route, maar wat gewoon niet altijd mogelijk is. Dat wordt iig volgend jaar weer naar de VS 

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Heel herkenbaar. Er is te veel om in een paar weken te bezoeken en er ook de tijd voor te nemen om er van te genieten. Dus er zit niets anders op, dan om regelmatig terug te gaan.jerbia schreef:Ik ga ook proberen het in onze route op te nemen, hoewel het dan waarschijnlijk wel allemaal heel krap gaat worden. Het lijkt me een heel interessant park voor de kinderen. Je kunt echt merken dat we voor het eerst naar dit deel van de VS gaan, ik kom nog zoveel tegen wat ik eigenlijk graag zou opnemen in de route, maar wat gewoon niet altijd mogelijk is. Dat wordt iig volgend jaar weer naar de VS

Iedere plaats is natuurlijk uniek, maar mocht het jou om de Bristlecone Pines gaan, om daar mee kennis te maken en jullie gaan toevallig ook naar Bryce Canyon National Park, dan kan je deze oude bomen daar ook vinden.
Lees er hier over. De Bristlecone Loop-wandelroute is in het zuidelijke deel van het park, vlak bij het uitkijkpunt Rainbow Point. Het is een vlakke, makkelijke wandeling met tevens mooie uitzichten.
- jerbia
- Amerika-expert
Alweer zo'n goede tip! Wij gaan ook naar Bryce Canyon, dus dan kunnen we iig deze trail gaan doen om de bristlecones te zien. Deze trail is ook goed te doen voor ons zoontje. Bedankt voor de info :doublethumb:markro schreef: Iedere plaats is natuurlijk uniek, maar mocht het jou om de Bristlecone Pines gaan, om daar mee kennis te maken en jullie gaan toevallig ook naar Bryce Canyon National Park, dan kan je deze oude bomen daar ook vinden.
Lees er hier over. De Bristlecone Loop-wandelroute is in het zuidelijke deel van het park, vlak bij het uitkijkpunt Rainbow Point. Het is een vlakke, makkelijke wandeling met tevens mooie uitzichten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Waar zou je zijn zonder dit forumjerbia schreef:Alweer zo'n goede tip! Wij gaan ook naar Bryce Canyon, dus dan kunnen we iig deze trail gaan doen om de bristlecones te zien. Deze trail is ook goed te doen voor ons zoontje. Bedankt voor de info :doublethumb:markro schreef: Iedere plaats is natuurlijk uniek, maar mocht het jou om de Bristlecone Pines gaan, om daar mee kennis te maken en jullie gaan toevallig ook naar Bryce Canyon National Park, dan kan je deze oude bomen daar ook vinden.

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rob,Rob schreef: Waar zou je zijn zonder dit forum
Als je wilt kun je de bristlecone pines ook bewonderen halverwege de beklimming van Mount Evans. Er zijn daar heel wat en er is een apart Visitor Center voor gemaakt. Hier vind je meer informatie.
Ik lees trouwens net dat de berg is gesloten tot Memorial Day in verband met ijs en drifting snow, maar jij bent daar op 12 juni, dus dat moet geen probleem zijn.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
We nemen het mee in de route (omrijden hoeft niet), als het meezit wordt dit toch al een mooie rit want waarschijnlijk staat de berg in bloei rond die tijdhekkie schreef:Rob,
Als je wilt kun je de bristlecone pines ook bewonderen halverwege de beklimming van Mount Evans. Er zijn daar heel wat en er is een apart Visitor Center voor gemaakt.
Is volgens de site helaas gesloten i.v.m. de aanleg van een nieuw parkeerterrein
Hier vind je meer informatie.
Ik lees trouwens net dat de berg is gesloten tot Memorial Day in verband met ijs en drifting snow, maar jij bent daar op 12 juni, dus dat moet geen probleem zijn.
Had ik ook al gezien, hopelijk is het net te druk (we zitten er op een zondag)
Gr. Marjan

Re: Ancient Bristlecone Pine Forest
En is een van jullie (Bianca en/of Marjan) in 2007 nog gegaan naar het Ancient Bristlecone pine Forrest?? Ben benieuwd of het de moeite waard was en ook of de weg ernaar teo goed te doen is. Wij gaan van LV naar Yosemite en willen de route door dit gebied maken (met camper)
Groetjes,
Annaa
Groetjes,
Annaa
-
- Amerikakenner
Wij zijn er vorig jaar geweest en ik vond het de moeite waard alhoewel wij er eigenlijk te vroeg waren, veel (trails, plus de weg naar Patriarch Grove) was nog gesloten wegens sneeuw. De weg was verder wel goed berijdbaar met prachtige vergezichten.
Overigens is het Visitor Centre een paar maanden geleden afgebrand. Jammer want dat was wel interessant.
Overigens is het Visitor Centre een paar maanden geleden afgebrand. Jammer want dat was wel interessant.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Wij gaan in juli dus dan zal het wel te doen zijn. Jammer dat het visitorcentre is afgebrand! Zijn jullie vanaf big pine die kant opgereden of hebben jullie ook de 266 en 168 boven death valley gereden?
- jerbia
- Amerika-expert
Wij hebben Ancient Bristlecone Pine Forest niet gedaan. We hebben de Alabama Hills bij Lone Pine bezocht en hadden niet genoeg tijd om ook nog de bristlecones te gaan bewonderen.annaa schreef:En is een van jullie (Bianca en/of Marjan) in 2007 nog gegaan naar het Ancient Bristlecone pine Forrest??
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk,die ouwe topics,ik ga zeker die Bristlecone trail in Bryce lopen,ziet er mooi uit.
-
- Amerikakenner
Hier is de beschijving van ABPF en de weg ernaartoe: http://www.fs.fed.us/r5/inyo/about/#bristlecone
en: http://www.fs.fed.us/r5/inyo/recreation ... ndex.shtml
Wij hebben inderdaad ook de weg vanuit Big Pine genomen, makkelijk te vinden. Het eerste deel is vlak en recht en dan klim je via een bochtige weg de bergen in.
en: http://www.fs.fed.us/r5/inyo/recreation ... ndex.shtml
Wij hebben inderdaad ook de weg vanuit Big Pine genomen, makkelijk te vinden. Het eerste deel is vlak en recht en dan klim je via een bochtige weg de bergen in.
Groetjes, Ilona
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
:hilarious: :hilarious: :hilarious: nee Pete die Bristlecon in Bryce bedoelen ze hier niet maar een gebied in de buurt van Big Pine de SR-168Pete.Z schreef:Leuk,die ouwe topics,ik ga zeker die Bristlecone trail in Bryce lopen,ziet er mooi uit.
de Ancient Bristlecone Scenic Byway.
Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Dat ziet er zeker goed uit! Wij rijden langs/door Big Pine en deze plaats komt zeker op mijn lijstje met interessante tripjes te staan!
Misschien wordt 't allemaal ook wel een beetje veel. Maar ja... als we 't te druk krijgen kan het altijd een plekje krijgen in een van de volgende vakanties.
Misschien wordt 't allemaal ook wel een beetje veel. Maar ja... als we 't te druk krijgen kan het altijd een plekje krijgen in een van de volgende vakanties.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ook wat voor ons, Byway 168.
We hebben een hele dag om van Big pine naar Mono lake te komen, dus deze byway kunnen wij zeker gaan bekijken.
Hoe lang zouden we hier voor in de planning moeten zetten ongeveer?
We hebben een hele dag om van Big pine naar Mono lake te komen, dus deze byway kunnen wij zeker gaan bekijken.
Hoe lang zouden we hier voor in de planning moeten zetten ongeveer?
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn ook vanaf Big Pine gereden naar Ancient Bristle Pine Forest. Niet alleen is het mooi daar een trail te lopen langs deze wonderlijke nog levende bomen, maar de weg ernaar toe is ook fantastisch!. Het is een gewone asfaltweg en met een camper prima te doen. De weg loopt met hier en daar wat bochten steeds verder omhoog en je krijgt steeds mooiere views over de valley met op de achtergrond de Sierra Nevada. Echt een aanrader om dit uitstapje te maken.
Wij reden in 2007 's morgens vanaf Lee Vining hier naar toe en vervolgens naar Lone Pine waar we in de loop van de middag nog een prachtig tochtje hebben gemaakt door de Alabama Hills. Prachtige rotsformaties en mooi gekleurd in de avondzon. Vele films zijn hier opgenomen.
Marjan
Wij reden in 2007 's morgens vanaf Lee Vining hier naar toe en vervolgens naar Lone Pine waar we in de loop van de middag nog een prachtig tochtje hebben gemaakt door de Alabama Hills. Prachtige rotsformaties en mooi gekleurd in de avondzon. Vele films zijn hier opgenomen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Markro gaf eerder in dit topic de tip dat ook in Bryce Bristlecone Pines groeiden,en dat daar een (simpele) wandeling heen was....daar doelde ik op.tcoppers schreef::hilarious: :hilarious: :hilarious: nee Pete die Bristlecon in Bryce bedoelen ze hier niet maar een gebied in de buurt van Big Pine de SR-168Pete.Z schreef:Leuk,die ouwe topics,ik ga zeker die Bristlecone trail in Bryce lopen,ziet er mooi uit.
de Ancient Bristlecone Scenic Byway.
Theo
:dance: :dance:
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 07 apr 2009, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht