Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis juni/juli 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
caro1983
Amerika-ontdekker

rondreis juni/juli 2009

Bericht door caro1983 »

Hallo allemaal,

in juni/juli maken wij onze eerste reis naar de VS :dance: ! We gaan een kleine maand naar het Zuid-Westen en willen graag zowel de steden als de natuur bewonderen. Dit is onze geplande route:

za 20 juni: aankomst in SF om 18.00u, auto oppikken (jaja, een equinox via usareisen.de :D )
zo 21 juni: naar Yosemite
ma 22 juni: Yosemite bezoeken
di 23 juni: naar Death Valley
woe 24 juni: naar Las Vegas
do-vr: Las Vegas (dit is mss wat veel, maar we hebben denk ik nog een druk programma voor de boeg)
za 27 juni: naar Bryce Canyon, stop in Zion
zo 28 juni: bezoek aan Bryce Canyon en naar Page
ma 29 juni: Lake Powell en naar Momument Valley
di 30 juni: Monument Valley en naar Grand Canyon
woe 1 juli: GC
do 2 juli: naar Palm Springs, Yoshua Tree
vr 3 juli: langs de Mexicaanse grens naar San Diego
za 4 juli: Sea World, naar LA
zo-ma-di-woe: LA bezoeken, Disneyland, Universal Studio's (Disney- en filmfan, dus verplichte kost :D )
do 9 juli: kustweg
vr 10 juli: kustweg
ma 11 juli: SF
di 12 juli: SF
woe 13 juli: ?
do 14 juli: SF, vertrek om 23u naar New York
vr 15 juli: aankomst 7.25u (NY-tijd), vertrek naar Brussel 17.55u, tussendoor flitsbezoek aan New York (dit kan toch wel?)

Graag jullie opmerkingen bij deze route.

De vluchten met American Airlines hebben we trouwens geboekt via Connections.

Ook nog de volgende vragen:
* Zoals je ziet, hebben we eigenlijk nog een dagje over. Tips waaraan we deze dag nog kunnen besteden? Mss ergens een rustdagje inlassen? Of een ommetje maken en iets anders inkorten?
* We zouden onze hotels niet op voorhand boeken. Vrienden vertelden ons dat dit niet nodig is, zeker niet voor 2 personen. Zo kunnen we ons reisschema daar mss nog een beetje aanpassen. Kunnen we erop vertrouwen dat we overal nog wel een plekje vinden? Wat met 4 juli? De eerste nacht aan SFO en de Yosemite-nachten (wsl Curry Village) gaan we al wel boeken.
* Hoe moeten we ons de wandelingen in Yosemite enzo voorstellen? Stevige schoenen vereist?
* In welke buurt in LA kunnen we best een hotel zoeken? Naast de 2 pretparken willen we de gebruikelijke dingen bezoeken, Hollywood, Beverly Hills, stranden,...
* Is San Diego/Sea World de moeite voor ons? We gaan eigenlijk voor de orka's :-)

Alvast bedankt voor de moeite en de vele uren leesplezier die we al achter de rug hebben!

Carolien
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: rondreis juni/juli 2009

Bericht door vana »

In principe kun je altijd wel een plekje vinden, dat is ons ook altijd gelukt met 4 persoenen in het hoogseizoen.
Maar.. als je in de parken wilt overnachten zul je lang van tevoren moeten reserveren, je hebt kans dat alles nu al vol zit. In en om Monument Valley zijn niet veel hotels, dus dat zou ik ook reserveren.

Marjon
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben dezelfde vlucht huiswaarts :) even zwaaien in het vliegtuig naar mekaar !
Dag17 14-07-2009
Volledige dag New York
‘s Morgens vroeg bezoek aan Statue of Liberty.
Hop on/off bus, imperial state building viewpoint, …
Dag18 15-07-2009
Voormiddag New York.
Checkout
Taxi naar NY JFK.
Vlucht naar Brussel om 17h55 lokale tijd.
copy/paste van de laatste 2 dagen van mijn schema
Meer info op mijn splinternieuw blog (link hieronder)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wees alvast goed voorbereid voor NY, en plan alles zo goed mogelijk dat je geen tijd verliest.
bvb Statue of liberty schijnt smorgens vroeg +-8h30 weinig wachtrijen te hebben.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Als jullie graag wandelen, lijkt één volledige dag Yosemite mij nogal weinig, vooral omdat je de volgende dag een lange reisdag hebt naar Death Valley. Dan kan je 's zondags best zo vroeg mogelijk vertrekken naar Yosemite. (Normaal geen probleem, met de jetlag ben je toch vroeg wakker :) ). Van Yosemite naar Death Valley in één dag is te doen, maar het is toch ongeveer 500 km, dus niet veel tijd voor tussenstops.

Zion verdient ook meer dan gewoon een tussenstop onderweg naar Bryce, zeker als jullie graag wandelen. Het is 400 km van Las Vegas naar Bryce, dus als je nog wat tijd wilt om Zion te bezoeken, moet je daar zeker een overnachting plannen. Je verliest die dag trouwens een uur omdat Bryce en Zion in een andere tijdszone liggen dan Las Vegas.

Grand Canyon - Joshua Tree is 650 km, dus ook daar zou ik zeggen: extra dag inlassen!

Ik ben nog nooit in San Diego geweest, maar heb wel al van collega's gehoord dat het een leuke stad is, dus persoonlijk zou ik een LA ruilen voor een extra dag San Diego.
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

We zijn eigenlijk geen echte wandelaars :-) Maar in Yosemite ed kan een wandeltocht niet ontbreken lijkt me.

Kunnen we dan mss ook best al reserveren in Death Valley? Furnace Creek ziet er wel leuk uit.

Is Palm Springs een leuke plek om even uit te rusten? Mss een lange tocht van GC naar Palm Springs en dan een dagje uitblazen? Of is die tocht echt niet te doen op 1 dag? Tussen Las Vegas en Los Angeles lijkt het idd redelijk druk.

Nog andere bemerkingen over onze route?

Alvast bedankt!

Carolien

PS: Gobien, we zullen wuiven :D
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Curry Village ligt al vast! Lijkt me al behoorlijk spannend, met die beren :blink:
caro1983
Amerika-ontdekker

Re: rondreis juni/juli 2009 - hotels op voorhand boeken?

Bericht door caro1983 »

Hallo,

we zijn toch nog aan het twijfelen mbt op voorhand hotels boeken of niet. :roll:

Als we niet op voorhand boeken, kunnen we natuurlijk ons reisschema wat aanpassen. Vinden we bv. iets mooier dan verwacht, dan kunnen we wat langer blijven daar. Aan de andere kant heb je dan wel steeds de stress 'ga ik nog een leuk hotel vinden aan een degelijke prijs in de volgende bestemming?'. Als we op voorhand boeken, lijkt het me op dat vlak een stuk rustiger. We kunnen dan nu al kijken welke hotels leuke recensies krijgen, wat de prijs zal zijn,...

Wat bevelen jullie aan? Bedankt alvast.

Carolien
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Stel jezelf eens de vraag: Hoe zeker ben ik van mijn route?

Als je nu al weet dat je de route rijdt zoals je 'm opgesteld hebt, kun je overwegen om nu al overnachtingen vast te leggen. Nu vastleggen hoeft nog niet te betekenen dat je terplekke gebonden bent. Bij veel motels is het mogelijk om tot 48 of 24 uur van te voren kosteloos te annuleren. Dat wordt tijdens het boeken altijd vermeld. Je hebt dan altijd nog de mogelijkheid af te wijken van je schema.

Persoonlijk houd ik ervan om al een flink aantal overnachtingen vast te leggen. Maar dat doe ik vooral omdat ik nu al weet dat de afstanden die ik per dag ga rijden, haalbaar zijn. Het geeft tijdens de vakantie inderdaad een 'rustig gevoel' omdat je weet dat het motel geregeld is. Ik heb ook wel eens flink moeten zoeken om een overnachting. Zeker als het niet direct lukt wil je nog wel eens te gauw 'ja' zeggen tegen een dure kamer. Zoek je vooraf via internet dan kun je wellicht leuke aanbiedingen vinden.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook leuk als je nog niet weet waar je die avond gaat slapen en dat je doorrijdt of eerder stopt zoals jij wilt en niet zo gebonden bent aan je schema.

Maar het blijft persoonlijk. De één wil zich absoluut niet vastleggen, de ander wil liever niet de stress van zoeken aan het einde van de dag tijdens de vakantie.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Ok, bedankt. Toch moeilijk, zo'n reis plannen, als je er nog nooit geweest bent :)
caro1983
Amerika-ontdekker

Re: rondreis juni/juli 2009 - update

Bericht door caro1983 »

Hallo allemaal,

ons reisschema is een beetje concreter geworden. We lazen ook dat de meesten toch aanraden in deze periode op voorhand te boeken, dus dat gaan we dan wsl toch ook doen. Daarvoor nog graag jullie bevestiging dat onze route zo in orde is :D .

zaterdag 20/jun aankomst SFO
zondag 21/jun 312km 3.35u naar Yosemite - bezoek Yosemite hotel: curry village geboekt (bevestiging via tel dat onze resevering nog ok is, mail nog niet ontvangen)
maandag 22/jun bezoek Yosemite
dinsdag 23/jun 452 6.20 naar Death Valley - bezoek Death Valley hotel: furnace creek ranch geboekt (via usareisen)
woensdag 24/jun 291 3.45 naar Las Vegas - bezoek Las Vegas hotel: MGM Grand geboekt (exclusive offer! via smartervegas)
donderdag 25/jun Las Vegas - show David Copperfield wsl
vrijdag 26/jun Las Vegas
zaterdag 27/jun 266 2.45 naar Zion - bezoek Zion
zondag 28/jun 141 + 240 2 + 2.30 naar Bryce - bezoek Bryce - naar Page
maandag 29/jun bezoek Lake Powell/ Antelope Canyon/ Horseshoe Bend
dinsdag 30/jun 160+249 2.20+3.10 naar Monument Valley - Bezoek Monument Valley - naar Grand Canyon
woensdag 1/jul Bezoek Grand Canyon
donderdag 2/jul 654 7 naar Palm Springs
vrijdag 3/jul 354 3.45 Palm Springs + Yoshua Tree
zaterdag 4/jul langs Mexicaanse grens (kunnen we er even over?) naar San Diego
zondag 5/jul Sea World + naar Anaheim
maandag 6/jul Disneyland + naar hotel
dinsdag 7/jul bezoek Hollywood + Warner Brothers Studio
woensdag 8/jul Universal Studio's
donderdag 9/jul langs de huizen vd sterren + strand
vrijdag 10/jul kust
zaterdag 11/jul kust
zondag 12/jul San Francisco
maandag 13/jul San Francisco
dinsdag 14/jul San Francisco + vlucht naar NY om 23u
woensdag 15/jul flitsbezoek New York + vlucht naar België om 18u
donderdag 16/jul aankomst België
Er zitten enkele drukke dagen in, zoals vb. dagje Bryce en Monument Valley. Is dit te doen zo?

Waar kunnen we best slapen langs de kustroute? 2 nachten nodig hier? Zit een beetje met de verhalen over de mist daar :roll: . Lijkt me niet zo leuk om na een 3tal weken volle zon in de mist te eindigen.

Bedankt alvast voor de tips en de vele uren leesplezier!! We hebben ook al wat bespaard op onze hotels en auto dankzij jullie, zodat we andere leuke dingen extra kunnen doen :lol:
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Tips voor wandelingen in Zion en Bryce zijn ook welkom trouwens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou die volle dag Palm Springs/Joshua Tree er uit halen en meer tijd bij Zion of Bryce nemen.
Verder zou ik de volle dag in Page al gebruiken om aan het eind van de dag naar Monument Valley te rijden. Dan kun je daar overnachten en de mooie zonsondergang meemaken.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

caro1983 schreef:Tips voor wandelingen in Zion en Bryce zijn ook welkom trouwens.
Lees eens wat topics door, er zijn recent al veel suggesties gegeven. Ken je de NPS-site? At is altijd en handig startpunt.
Zoals de route nu is, is er niet echt veel tijd voor wandelingen.

Marianne
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Die volle dag in Palm Springs hadden we idd eerst niet gepland. Maar door die lange reisdag ervoor leek het ons handig daar even uit te blazen. Normaal zouden we dit in combinatie doen met de Mexicaanse grens en San Diego. Is dit dan haalbaar denk je? Want we hebben idd weinig tijd voor Bryce en Zion. Zouden we het dagje extra dan beter hier inplannen?

In Monument Valley zijn blijkbaar weinig slaapplaatsen, hadden we hier gelezen. Vandaar dat we pas de dag na Page hier naartoe zouden rijden. Ik zal eens even kijken dat we hier nog ergens kunnen reserveren.

Is de totale route te doen denk je? Niet te druk? We hopen natuurlijk zo veel mogelijk te zien, maar willen ook niet oververmoeid terug naar huis gaan.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Carolien,
caro1983 schreef: In Monument Valley zijn blijkbaar weinig slaapplaatsen, hadden we hier gelezen. Vandaar dat we pas de dag na Page hier naartoe zouden rijden. Ik zal eens even kijken dat we hier nog ergens kunnen reserveren.
Je kunt overnachten in Monument Valley The View hotel of in Goulding's Lodge of in Kayenta ligt een BestWestern en een Holiday Inn of in Mexican Hat

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Dit zou het dan worden:

za 27 juni: van LV naar Zion - bezoek Zion
zo 28 juni: ev. verder bezoek Zion - naar Bryce
ma 29 juni: Bryce - naar Page
di 30 juni: bezoek Horseshoe bend, Antelope Canyon, Lake Powell, naar Monument Valley - camping cabin nog vrij!
woe 1 juli: bezoek Monument Valley, naar Grand Canyon
do 2 juli: Grand Canyon
vr 3 juli: naar Palm Springs
za 4 juli: Yoshua Tree, langs Mexicaanse grens naar San Diego
zo 5 juli: Sea World

Beter te doen zo? Moeten we ons in Page dan niet erg haasten? En die 4de juli?

Zo moeilijk in te schatten als je er nog niet geweest bent! Bedankt voor de hulp hoor!
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

Hallo,

we hebben die camping cabin in Monument Valley maar ineens geboekt. Er zijn er maar 3 blijkbaar, en aan de mooie prijs van 87 dollar incl taks zo dicht bij MV wilden we dit niet laten schieten. De Lodge en View-hotel waren meer dan dubbel zo duur!
Aan de Grand Canyon is helaas niets meer vrij, buiten de Yavapai lodge east aan 153 dollar/nacht. Lijkt ons nogal veel om toch ni zo dichtbij de Rim te zitten. Bekijken nu de mogelijkheden in de buurt, zoals de Red Feather Lodge.
caro1983
Amerika-ontdekker

Update - rondreis juni/juli 2009

Bericht door caro1983 »

Enkele dagen terug uit de States! Na jullie hulp voor het samenstellen van onze reis (waarvoor nog eens 1000... maal bedankt!) deel ik graag onze ervaringen met jullie.

Het was om te beginnen een schitterende reis!

We zijn vertrokken op 20 juni, vluchten met American Airlines, naar San Francisco via New York. We vertrokken met 2 uur vertraging in Brussel en mede door een heel gemene douanebeambte in New York misten we onze aansluiting (2.45u overstaptijd normaal). Gelukkig konden we 3 uur later op de volgende vlucht mee. Eens in SF gingen we onze auto oppikken bij Alamo. We hadden een Equinox geboekt via usareisen.de en konden tussen verschillende SUV's kiezen. We kozen een coole witte Dodge Journey, waar we de hele reis van hebben genoten (grote, comfortabele wagen). Na even rondrijden vonden we dan ons hotel, Doubletree Burlingame, gewonnen via Priceline. Zalige bedden, vers warm koekje bij aankomst. Nadeel: parking 16 dollar.
De volgende dag vertrokken we naar Yosemite. Knappe natuur! We logeerden 2 nachten in Curry Village in een tent cabin. Vonden we heel gezellig! We hebben de upper yosemite falls-wandeling gedaan, hele klim maar zeker de moeite. We bezochten ook de sequoia's in Mariposa Grove en zagen onderweg een beer met haar kleintje! De volgende dag ook nog de lower yosemite fall gezien.
Dan gingen we naar Death Valley, een heel andere omgeving dan Yosemite. Na het groene landschap in tientallen tinten naar het bruine in verschillende tinten. We bezochten de zandduinen en gingen slapen in Furnace Creek. Geboekt via usareisen, hadden deluxe-kamer, maar vond ze niet echt luxe. Ligging geweldig. 's Morgens gingen we naar de zonsopgang kijken in Zabriskie Point en bezochten ook Badwater. We waren hier helemaal alleen, de stilte was echt indrukwekkend.
Dan naar Las Vegas. We sliepen 3 nachten in de MGM Grand, een superhotel vonden we! Goeie ligging, lekkere buffetten (trouwens zowel ontbijt, lunch als diner in de smartervegas-aanbieding!), leuke zwembaden en stijlvol. We namen nog een upgrade naar de Hollywood Suite, heel groot en met goed uitzicht. We bezochten ook de andere hotels en vonden het onze toch 1 van de mooiere. De Mirage en Mandalay Bay vonden we heel trendy. Wat we ons wel afvroegen, is waarom die airco overal zo koud moet staan. Echt niet normaal. We zagen ook de show van David Copperfield. Was een beetje teleurstellend, enkele trucs zijn gemakkelijk te doorzien. Al waren er ook enkele waar we nu nog over aan het denken zijn.
Na Las Vegas reden we door naar Zion. We hadden de Bumbleberry Inn geboekt, goeie ligging in Springdale, vlak aan de shuttle-halte en over een goeie pizzeria. We deden de Emerald Pool-wandeling, mooie uitzichten. De volgende dag deden we de Narrows, een van de hoogtepunten van onze reis. Heel leuke wandeling! Ik heb goedkope waterschoentjes gekocht, zeker goed genoeg. Je kon in Springdale ook een pakket met stevige schoenen en een stok huren voor 25 dollar, maar dat vonden we er wat over.
Dan doorgereden naar Bryce Canyon. Ons hotel was de Bryce View Lodge. Had er wat schrik voor na enkele slechte reacties gelezen te hebben, maar het was een verzorgd motel met goeie ligging. Je kan trouwens gebruik maken van de faciliteiten van Ruby’s Inn aan de overkant.
Rohan voelde zich niet zo goed en we hebben de viewpoints enkel per wagen bezocht. Mooi, maar na enkele viewpoints heb je het wel gezien.
Onze volgende bestemming was Page. We wilden niet dezelfde weg terug nemen, dus zijn we via een dirt road gegaan. Hadden er wel wat spijt van, vooral schrik voor de wagen. Maar een portie avontuur mag wel  . Heel veel diepe putten, rotsen, zand,… We waren blij dat we asfalt zagen . In Page sliepen we in de Courtyard, geboekt via usareisen. Goed hotel, iets buiten Page, maar zicht op Lake Powell. Rohan werd nog zieker, had 40 graden koorts en we gingen naar een dokter. Conclusie: griep, jaja! Dan maar 2 dagen geslapen, Tamiflu genomen en het werd gelukkig beter. Monument Valley en Antelope Canyon hebben we overgeslagen. Op weg naar de Grand Canyon hebben we wel Horseshoe Bend bezocht, knap!
In de Grand Canyon sliepen we 2 nachten in de Bright Angel Lodge in een gezellige en mooi ingerichte cabin op 50m van de rand. We zijn helaas niet naar beneden kunnen wandelen, daar waren we nog te ziek voor, maar we hebben een deel van de rimtrail gewandeld en een helikoptervlucht gemaakt. De moeite!
Op onze weg naar de kust hebben we in het Indian Wells Resort geslapen, via Priceline. Goed hotel met deugddoend zwembad. Nadeel: 20 dollar resort fee te betalen, hadden ze bij aankomst niet vermeld, en een schandalige keuken (pizza zeker niet vers gemaakt).
In San Diego sliepen we in de Courtyard Oldtown (priceline). Dicht bij de trein naar het centrum, maar ook vlak naast de snelweg. Dachten hier last van te hebben ’s nachts, maar doordat we zo moe waren, hebben we er niets van gemerkt. Het was 4 juli, dus feestdag. Na het verkennen van downtown en gaslampquarter hebben we het vuurwerk meegemaakt in Seaport Village. Gezellig buurtje. De Amerikanen zaten er ’s middags al klaar met koelboxen, vlaggetjes enz, wel grappig. Het vuurwerk was trouwens niet zo spectaculair, wel lang.
De volgende dag bezochten we SeaWorld. De orka’s zijn echt wel indrukwekkend; vooral de show ’s avonds is leuk. Ik heb ook een kleine training met de dolfijnen meegedaan; mee in het water gaan was helaas al uitverkocht. Superleuk! Dan zijn we ‘s avonds nog doorgereden naar Anaheim. Hier sliepen we 2 nachten in het Howard Johnson-hotel (geboekt via usareisen), op loopafstand van de Disneyparken. We hadden een hopperticket voor 1 dag, konden natuurlijk niet alle attracties doen, maar we hebben wel alles gezien. Open van 8 tot 24u. Leuke parken, al ben ik bevooroordeeld als grote Disneyfan ! Ik vond vooral de Toystory-attractie in California Park heel plezant, waar je om ter meeste punten bij elkaar moet schieten. De show in Disneyland ’s avonds waar Mickey zijn fantasie op hol slaat, naam ontsnapt me even, ik denk Fantasmic, was echt knap! Ook het vuurwerk dat er op volgt, is spectaculair, veel beter dan dat van SD 4th July!
Dan was het de beurt aan Hollywood. Die dag was het de memorial service van Michael Jackson in het Staples center, dus we vreesden erg druk verkeer en een mensenmassa. We zijn dan langs de kust omhoog gereden en hadden eigenlijk geen problemen. Ons hotel voor 2 nachten was het Orchid Suites, goeie ligging, wel verouderd. We bezochten die dag nog de Warner Bros Studios: hebben op de bank gezeten in Central Perk (Friends), we zagen het dorp van Gilmore Girls (werd een nieuwe serie opgenomen, dus we konden niet dichtbij), hebben de sets van Two and a half men gezien,… Allemaal heel leuk! We reden ook langs de Disneystudio’s (gebouw met de 7 dwergen), maar dat mochten we helaas niet bezoeken. Dan het Hollywoodteken gezocht en terug naar Hollywood voor de Walk of Fame. De volgende dag bezochten we de Universal Studio’s, wel een klein pretpark. Gelukkig maakt de studiotour veel goed! Zo zagen we de straat van Desperate Housewives, heel veel pijlen naar de House-set  , de huisjes van Whoville (The Grinch) en uiteraard ook het Psycho-hotel, Jaws, King Kong-eiland enz. Hebben de tour zelfs 2 keer gedaan :) . De derde dag gingen we richting kust, sliepen in het Courtyard Marina Del Rey (via Priceline). Onderweg gingen we op zoek naar enkele homes of the stars, moesten we toch ook gedaan hebben . Hebben in Hollywood zo’n map gekocht voor 9 dollar, tour met de bus anders vanaf 25 dollar. Vooral poorten gezien, huis van Dr. Phil wel goed te zien. Vanuit ons hotel was het 10 min rijden naar Santa Monica, waar we op het strand gelegen hebben en lekker hebben gegeten op Third Street Promenade.
De volgende dag via Malibu en Santa Barbara naar San Simeon doorgereden. Hier vonden we het hotel Seabreeze Inn voor 110 dollar. Klein dorpje. Hebben in het Best Western gegeten en daarna langs de kust bij een open haard gezeten. Een Amerikaans gezin kwam bij ons zitten en samen hebben we smores gemaakt (stok met marshmellow in het vuur houden en dan met chocoladekoek opeten): lekker en gezellig. Terwijl de lucht oranje/roos kleurde, zagen we dolfijnen springen in de zee. Prachtig moment!
Dan trokken we richting Monterey. Op aanraden van het toeristenbureau (verzorgd, goedkoop hotel gevraagd) gingen we naar de Casa Verde Inn, oud motel voor 64 dollar, niet zo net in mijn ogen (vb. verroeste kraan). We gingen eten op de Fisherman’s Wharf en boekten op de pier een whalewatchtour voor de volgende morgen. Deze sloeg wat tegen, aangezien we geen walvissen gezien hebben (we kregen wel een bon om opnieuw te komen), wel dolfijnen, otters en natuurlijk zeeleeuwen. De helft van de boot was goed ziek, dus Touristil zeker aan te raden :? . Ga ook niet vooraan zitten; daar waren ze kletsnat. Dan doorgereden naar San Francisco.
We sliepen 2 nachten in de Holiday Inn Fisherman’s Wharf (priceline). Goed hotel met goede ligging. De parking is wel heel duur (35 dollar/nacht), maar dat geldt in heel SF. We hebben onze wagen op een parking in de buurt gezet voor 50 dollar voor 2 nachten. De eerste avond nog Fisherman’s Wharf verkend en gegeten op Pier 39 (duur, maar we hadden een mooi zicht op de zeeleeuwen). Volgende dag tandem gehuurd bij Bike & Roll; je vindt trouwens kortingsbon in de meeste plannetjes/guides. Heel leuke dag met de tandem; naar Golden Gate Bridge en Golden Gate Park gefietst en dan langs Market street terug naar de kust. Wel wat heuvels beklommen, maar het viel wel mee. We hadden dan de avondtour naar Alcatraz geboekt. Steekt mooi in elkaar; audiotour zelfs in het Nederlands. Leuk! Op onze laatste dag SW-USA namen we de cable car naar Union Square en wandelden rustig terug via China Town (souvenirs!) en North Beach. Nog even genieten van de zeeleeuwen, met de auto door Lombardstreet en dan koers naar de luchthaven.
Weer vertraging, ons vliegtuig stijgt pas 2 uur later op om 1.15 am. Spijtig, want we wilden toch wat bezoeken in New York. Gelukkig zet de piloot het vliegtuig een vitesse sneller en we halen 1 uur in. Zo kunnen we toch nog 5 uur in New York verblijven. Drukke stad, tegenover de rest van onze reis. We bekijken Central Park, Fifth Avenue, Time Square, Vrijheidsbeeld (van ver toch), Ground Zero en Wall Street. Dan terug naar de luchthaven voor onze vlucht naar huis, deze keer helaas geen vertraging :lol: .
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk dat jij een reisverslag van jullie reis hier plaatst en jullie belevenissen met ons wilt delen. Dank daarvoor.
Jammer van de ziektemomenten, maar ik heb het idee, dat jullie een mooie reis hebben gehad, waar je lang met veel plezier naar terug kan kijken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer