Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcatraz, top of flop?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Alcatraz, top of flop?

Bericht door jerbia »

De kaarten worden inderdaad 90 dagen vantevoren vrijgegeven. Via de officiële website zijn de kaarten nu te reserveren t/m 2 juli 2009.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Bellen is niet nodig, je kunt online de tickets bestellen: https://www.alcatrazcruises.com/index.aspx
Inderdaad iets van 90 dagen van te voren.

edit; Jerbia was me net voor
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

wij ook top !
met 2 kinderen van 11 en 14 dus wel de nederlandse audio tour gedaan.Je hoort dan de interviews op de achtergrond in het Engels.Mijn zoon ( van 11 ) gaat er nu z'n spreekbeurt over houden.Wij waren in juli maar inderdaad toen zelfs erg fris cq koud op de boot en eiland.
We deden de avond tour.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Top!
Ik ging in eerste instantie alleen mee om mijn man een plezier te doen maar ben zooooo blij dat we zijn gegaan. Absolute aanrader.
Wel de audio tour inderdaad in het Engels doen!

Have fun
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Er is een jaarlijkse reunie van bewakers en vroegere gevangenen. Meestal op een zondag in het 2e weekend van augustus. Je kan bellen om te vragen wanneer het dit jaar is. Wij hadden vorig jaar geluk dat we toevallig op die dag Alcatraz bezochten. We konden van alles vragen aan een ex prisoner (meerdere bankovervallen en inmiddels al 80 jaar) en verschillende bewakers. Erg leuk.
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

Absoluut top! Ook onze kinderen van (toen) 13 en 14 jaar vonden het heel interessant. Wij hadden de vroege tour gedaan en om 11.30 uur de boot terug genomen. 't Was in augustus vorig jaar inderdaad behoorlijk fris! Zeker een vest meenemen.
Groetjes, Diana
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

ik heb op de site zitten kijken om tickets te boeken voor eind July, ik moet nog ff geduld hebben kaartjes voor die datum zijn er nog niet.

wij zijn op dinsdag en woensdag ik SF en wilde de avondtour doen maar op die dagen is er geen avondtour!
welke andere tijd kan iemand ons aanraden?

Hanny
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens mij is het nog niet gezegd, maarre... top! :lol:

Alcatraz hoort nu eenmaal net zo bij San Francisco als de cable cars, dus zeer zeker doen! Heel indrukwekkend en ontzettend interessant...

Maar daar waren jullie al achter, geloof ik... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
eNeRGy263
Amerika-ontdekker

Bericht door eNeRGy263 »

Ik ben er vorig jaar geweest en vond het TOP.

Vooral, zoals reeds gezegd, de avondrondleiding vond ik super alsook het uitzicht op SaFra zelf..

Zeker doen toch..
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

wij zijn op dinsdag en woensdag ik SF en wilde de avondtour doen maar op die dagen is er geen avondtour!
als er nog geen kaartjes beschikbaar zijn hoe weet je dan nu al dat er geen avondtour is ? Wij waren er afgelopen july op een donderdag zie dag 19 in ons verslag onderaan dit bericht.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij gingen om 11.00 uur, eerder was niet mogelijk. Dit vanwege dat we nog van Marin Park naar de stad moesten en te maken hadden met bustijden. De pont ging in ieder geval niet op tijd. Ik vond het prima, daarna konden we lunchen en uitgebreid de stad in.
Monkey84
Amerika-newbie

Bericht door Monkey84 »

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar uit alle ervaringen van de kenners hier, is het echt top daar.

Het is verstandig om dit van te voren te boeken, omdat anders er een grote kans is dat alles is volgeboekt.

Groetjes,

Margarethe
Saskiam
Amerika-ontdekker

Bericht door Saskiam »

Top, zeker doen!

Ik ben er twee keer geweest. Klinkt alsof ik toch echt nog eens heen moet voor de avondtour!

Vantevoren kaarten halen is zeer verstandig. In het hoofdseizoen is het wel eens mogelijk dat je geen kaarten meer kan krijgen voor de dag zelf.
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

jokaluma schreef:
als er nog geen kaartjes beschikbaar zijn hoe weet je dan nu al dat er geen avondtour is ? Wij waren er afgelopen july op een donderdag zie dag 19 in ons verslag onderaan dit bericht.

Ik heb dit probleem ook, ik heb een mail gestuurd en helaas: op de dinsdag en woensdag zijn er inderdaad geen night tours naar Alcatraz. Jammer! Wij gaan nu voor de eerste tour 's ochtends.

Groetjes Vista
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

Ons was de eerste tour goed bevallen (moesten wel erg vroeg opstaan). Hadden om 11.30 uur de boot weer terug naar SF en hadden daardoor nog de hele middag en avond om SF te bekijken.

Groetjes, Diana
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

TOP!!

Wij hebben de avondtour gedaan aan het eind van de middag...........maakt het sfeertje op t eiland nog net wat 'spookachtiger' :)
eNeRGy263
Amerika-ontdekker

Bericht door eNeRGy263 »

Ik heb de tour 2 jaar geleden (en niet zoals eerder vermeld vorig jaar) gedaan.
Het was de legendarische avondtour en ik herinner me nog levendig dat ik, het moment dat de laatste zonnestralen schenen, in het celblok stond en de pracht van de zonsondergang aan het bekijken was.

Ik keek naar de koer (koertje) waar ze dagelijks gelucht werden en genoot...

Ik vond het, zoals eerder gezegd... SUPERTOP!

Ik ga dit jaar op 25mei terug de avondtour doen, ditmaal met mn vrouwtje!

Reeds geboekt en gereserveerd (zie link op mijn webspace op 25 mei).
Hoshi
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoshi »

In 1e instantie was ik niet van plan om de kaarten van te voren te kopen, maar nu ik dit zo lees zal ik dat wel gaan doen. Ik kom in SF aan op 1-08 en 3-08 dus zal de kaartjes voor 2-08 reserveren. Lijkt me helemaal toppie :dance: . Wil er al heen sinds ik de film "Escape from Alcatraz" heb gezien. En helemaal nieuwsgierig werd ik door een scene in de serie "Charmed".
Heen ga je, terug moet je

http://www.dennisenheleen.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Top of flop? Vind allebei deze woorden gewoon niet passen bij deze plek.

De lokatie is geweldig en het uitzicht is prachtig.

De reden waarom je elcatraz bezoekt is toch de gevangenis. inderdaad het gebouw is in verval maar als je de audio tour helemaal afluistert lopen soms de rillingen over je lichaam zo indrukwekkend. En juist het fijt dat het gebouw zo in verval is geeft het dat extra indrukwekkende gevoel.

Voor mij was dit een van de hoogte punten van de reis! absoluut een must do! vergeet niet te reserveren trouwens!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Vorig jaar, 21 mei, zaten wij in San Francisco en hebben wij een bezoekje gebracht aan Alcatraz. Absoluut het bezoeken waard! Niet alleen het gevang, maar ook het uitzicht vanaf het eiland op San Francisco en de bridge welke mede door het weer fantastisch waren. Over het vooraf reserveren: wij zijn op de ochtend gewoon naar het loket gelopen, er vanuit gaande dat wij waarschijnlijk pas de dag daarop of als het tegen zat pas de dag daarop mee konden. Groot was dan ook onze verbazing dat wij gelijk konden opstappen, een kleine groep wachtenden. Toen we terug kwamen (zo rond 12.00 uur) stond er een kleine rij te wachten om naar het eiland te gaan. Weet niet of wij een toevalstreffer hadden, maar ik kon het niet druk noemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer