Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies over onze route gevraagd!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Annemiek van den Eertwegh schreef:En wat was jij ongeveer kwijt in die vier weken? Gewoon om een indicatie te hebben?
Wij waren met een camper die uiteindelijk 1 liter op 3,25 km reed ... Dus dat is moeilijk vergelijken. Gemiddeld hebben wij over 4 weken USD 2.443 per gallon betaald.

Succes verder!
Jan Gijs
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Annemiek van den Eertwegh schreef:We hebben een full-size auto gehuurd. We wilden eigenlijk een MPV, maar dan zat je meteen weer aan een 7/8-persoons wagen, en dat vonden we toch wel een beetje overdreven met z'n tweetjes... Dus nu hopen we maar dat een full-size comfortabel genoeg is om zoveel kilometers mee te trekken!
Een full size is comfortabel genoeg om lange afstanden mee te rijden. Je kunt dus wel ongeveer uitgaan van een verbruik van 26 mijl/gallon.

Als jullie reis ongeveer 3000 mijl is, kun je zelf wel berekenen wat jullie waarschijnlijk aan brandstofkosten kwijt zullen zijn. Ik was afgelopen reis gemiddeld $ 2,189 per gallon kwijt. Nu moet ik erwel bij vermelden dat ik niet in de duurste streek zat qua brandstofkosten. Het goedkoopste was Oklahoma City met een prijs van $ 1,919 per gallon en het duurste was Yellowstone NP met een prijs van $ 2,459 per gallon.

De meeste keren heb ik bij Conoco getankt. Die waren vaak het goedkoopst. Andere goedkope merken zijn: Love's en Flying J maar die kom je niet zo vaak tegen als Conoco.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Annemiek van den Eertwegh schreef:We wilden eigenlijk een MPV, maar dan zat je meteen weer aan een 7/8-persoons wagen, en dat vonden we toch wel een beetje overdreven met z'n tweetjes...
Ach, schaam je er niet voor... :wink:

Ik reed 4 weken lang alleen in een Dodge Durango. Een hele ruime 4x4 waar met het gemak 6 personen in zouden kunnen... :D

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annemiek van den Eertwegh
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek van den Eertwegh »

Nou nou, niet slecht... Wie weet nemen we volgende reis (want die komt er ongetwijfeld!) ook zo'n auto.

Ondertussen hebben we eindelijk ons hotel geboekt voor Las Vegas. We gaan twee nachten slapen in Treasure Island, wiehiew! Toch maar gekozen voor een wat duurder themahotel, om zo Vegas echt 'van binnenuit' te kunnen beleven. En via hun eigen site kregen we een gratis upgrade naar een tower room, dus als het goed is hebben we ook nog een geweldig uitzicht! Ik kan echt niet meer wachten!
Van 11 september (jawel...) tot 8 oktober: 4 weken Westkust - onze eerste Amerikareis samen!
Amerika-ontdekker

Advies over onze route gevraagd - ROUTE AANGEPAST

Hoi allemaal,

we hebben ons reisschema aangepaast naar aanleiding van julllie feedback. Het ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 (zo 11-9)
17:30 Aankomst LAX
Transfer naar het hotel en de jetlag wegwerken.

Dag 2 (ma 12-9)
Huurauto ophalen
Sightseeing in LA
Doorreizen naar Ventura/Santa Barbara

Dag 3 (13-9)
Van Ventura/Santa Barbara naar een leuk kustplaatsje rijden. Onderweg enkele stops (suggesties?)

Dag 4 (14-9)
Uitrusten aan het strand (drukke werkweken gehad voor de reis...).

Dag 5 (15-9)
's Ochtends vertrek naar San Francisco, aankomst rond middaguur.
's Middags San Francisco verkennen.

Dag 6 (16-9)
Hele dag in San Francisco.

Dag 7 (17-9)
Vertrek uit San Francisco richting Yosemite.
Rest van de dag in Yosemite.

Dag 8 (18-9)
Hele dag Yosemite.

Dag 9 (19-9)
's Ochtends vertrek vanuit Yosemite richting Death Valley.
Eventueel korte tussenstop in Sequoia Nat. Park.

Dag 10 (20-9)
Door Death Valley naar Las Vegas, einde van de middag aankomst in Las Vegas.

Dag 11 (21-9)
Hele dag Las Vegas, misschien helikoptervlucht naar de Grand Canyon.

Dag 12 (22-9)
's Ochtends vertrek uit Las Vegas richting Zion National Park.
Rest van de dag in Zion.

Dag 13 (23-9)
Bekijken Zion, 1 of meerdere trails lopen.

Dag 14 (24-9)
's Ochtends vertrek uit Zion richting Bryce Canyon
's Middags Bryce bekijken, o.a. Sunset Point.

Dag 15 (25-9)
?s Ochtends (heel vroeg) Sunrise Point.
's Middags vertrek naar Arches (is Capitol Reef de moeite waard om onderweg te stoppen?)

Dag 16 (26-9)
Hele dag Arches Nat. Park
Eventueel al vertrek richting Telluride.

Dag 17 (27-9)
Doorrijden naar Telluride en Durango.

Dag 18 (28-9)
Dagtocht met de stoomtrein naar Silverton en weer terug.

Dag 19 (29-9)
's Ochtends vertrek uit Durango, ochtend in Mesa Verde.
's Middags door Monument Valley heenrijden.
's Avonds aankomst in Kayenta.

Dag 20 (30-9)
's Ochtends vertrek uit Kayenta richting Lake Powell.
Eerst naar Page en vervolgens naar Antelope Canyon omdat dat rond het middaguur het spectaculairst schijnt te zijn.
Vervolgens door naar Grand Canyon.

Dag 21 (1-10)
Grand Canyon verkennen (suggesties?)

Dag 22 (2-10)
Eventueel nog ochtend in Grand Canyon
Vertrek richting Palm Springs, proberen in één keer te bereiken (tenzij we nog de ochtend in de GC zijn gebleven).

Dag 23 (3-10)
's Ochtends vertrek uit Palm Springs (als we tot daar gekomen zijn, anders een langere reisdag).
Via Julian / Mexicaanse grens naar San Diego.

Dag 24 (4-10)
's Ochtends Sea World
's Middags en ?s avonds San Diego bekijken

Dag 25 (5-10)
's Ochtends vertrek uit San Diego.
Ergens aan de kust een rustdag houden.

Dag 26 (6-10)
Reis naar Anaheim / Disneyland.
Overnachten in de buurt van Disneyland.

Dag 27 (7-10)
Hele dag in Disneyland.
's Avonds Downtown.
Overnachten in Hollywood Orchid Suites?

Dag 28 (8-10)
Hele dag in LA.
's Avonds overnachten op / bij vliegveld (suggesties?) na wegbrengen huurauto.

Dag 29 (9-10)
Vertrek om 9:55 uit LA.

Wat denken jullie: is dit beter haalbaar? We houden wel in ons achterhoofd dat we eventueel het bezoek aan San Diego inkorten (of desnoods schrappen) als we in tijdnood komen of als we ter plaatse toch nog meer parken willen bekijken.
Als jullie toch nog opmerkingen hebben: graag!

Groetjes,
Annemiek
Van 11 september (jawel...) tot 8 oktober: 4 weken Westkust - onze eerste Amerikareis samen!
USARené
Amerika-ontdekker

Bericht door USARené »

Hoi Annemiek,

Wij hebben in mei/juni een soortgelijk rondje (zelfde richting) gereden in 24 dagen (vanuit Bryce zijn wij langs Capitol Reef direct naar Monument Valley gereden). Je schema lijkt me goed te doen.

Alleen Dag 9 wordt een probleem als je via Seqouia rijdt. Wij moesten wel langs die route, omdat de Tioga pas nog dicht was. Als je via die pas rijdt is Yosemite - Death Valley volgens mij prima te doen in één dag. Onderlangs, via Bakersfield, is al om en als je dan ook nog via Sequoia gaat is volgens mij niet te doen in 1 dag. Ik weet dus niet hoe mooi de Tioga pas is, maar als ik andere verslagen lees, zit dat volgens mij wel goed.

Volgens mij is het vanuit Bryce nog een flink stuk naar Moab. Hou daar dus rekening mee met je vertrektijd uit Bryce.

In Yosemite hebben wij de mist trail gedaan. Supergaaf, alhoewel ik niet weet of er nu nog veel water is.

In Zion kan ik je de Angels Landing trail aanraden. Echt schitterend, langs grote afgrond en uiteindelijk prachtig uitzicht.

Wij hebben de helicoptervlucht vanuit Grand Canyon zelf gedaan. Is er een reden om die elemaal vanuit Las Vegas te doen?

Applepie in Julian is echt subliem. Geniet ervan!

Tussen LA en SF hebben wij in Monterey overnacht. Of beter gezegd bíj Monterey, in Pacific Grove. Kan ik zeer aanraden. Beetje een plaatsje in de duinen tegen de17 miles drive aan. Wij zaten in de Rosedale Inn (http://www.rosedaleinn.com), via een couponboekje voor 100 dollar in een 250 dollar bungalow suite met jacuzzi en tv in kamer, slaapkamer en badkamer! Ziet er op internet erg truttig uit, maar in het echt kan ik het je zeer aanraden. Prijzig, maar fantastische prijs-kwaliteit verhouding! Het waren de laatste 2 nachten van onze honeymoon, dus hey! :D

Groet,
René
Amerika-ontdekker

Wat goed zeg, bedankt voor alle tips!

Qua Sequoia: we dachten dat we dat park ook wel even vanaf de oostkant binnen konden glippen, maar dat is dus niet het geval? Dan gaan we inderdaad over de Tioga pas denk ik, en dan laten we Sequoia vervallen. Ik hoorde dat er ook een mooie 'Sequoia hoek' in Yosemite is, dus daar komen we hopelijk ook wel aan onze trekken.

Ook bedankt voor de tip van het hotel. Klinkt wel heel geweldig! En voor je Honeymoon moet je dat zeker gewoon doen. Wij liepen tot nu toe al een paar keer tegen het dilemma wel-een-ontzettend-geweldig-hotel-maar-wel-heel-duur aan, zoals het Strater hotel in Durango. Maar dat soort hotels moeten wij misschien ook maar bewaren tot onze huwelijksreis, want nu zullen we het toch vooral met budhethotels en motelletjes moeten doen.

Heb je toruwens nog tips voor overnachtingen in Zion of Yosemite, in het park zelf? Of wordt het dan ook meteen heel duur?
USARené
Amerika-ontdekker

Bericht door USARené »

Ik neem aan dat jullie dit weekend weggaan? Dan is het waarschijnlijk lastig om in Yosemite wat te reserveren. Moet nornaal gesproken maanden van tevoren. Wij zaten in mei in Cuury Village in een tent (http://www.yosemitepark.com/content2hdr ... &PageID=54). Erg primitief en toen erg koud (je krijgt daar dekens; en je kunt extra krijgen). Kost normaal iets van 70 dollar per nacht (wij hadden spring mazzeltje en betaalden 30 per nacht!). Als je een hotel IN het park zou willen is dat véél duurder. Op bovenstaande link kun je proberen nog te reserveren. Lukte me net niet om te kijken of er nog plek was, want het boekingssyteem ligt er s nachts (in USA dan) een paar uur uit. Moet je vanavond (na 5-en) maar eens proberen (via book online). Het is dus erg primitief en behelpen, maar wij vonden het meer dan de moeite waard, omdat je anders buiten het park overnacht, wat veel extra reistijd is (ik denk al gauw 1 (a 1,5) uur heen en ook weer terug!

In Zion moet je in Springdale maar wat moois uitzoeken. Daar zit je mooi aan het begin van het park. Wji zaten in de Bumbleberry in. Prima hotel.

Nog een tip ga meteen naar de AAA (met een ANWB pas). Je krijgt dan gratis allerlei routekaarten en bijna nog belangrijker: roadbooks. Hier staat allerlei gegevens in over de gebieden, incl hotels per plaats. Deze zijn echt perfect om van te voren in de auto al een beetje te kijken in welk hotel in je prijsklasse wilt kijken. Wij keken vaak eerst in de couponboekjes of we iets aardigs zagen en dan in het roadbook hoe het aangeschreven stond.

Heb trouwens net geprobeerd op de yosemitesite te kijken en hij is actief! En er is zelfs nog ruimte van 17-19 september! Alleen nog in de tenten (hotels zijn dus al maanden van te voren weg). Meerdere opties: goedkoopste 108 dollar voor 2 nachten. Ik moet zeggen dat ik absoluut niet van camperen houd. Het is alleen een stel (goede) bedden met een zeiltent eroverheen. Echt primitief dus. Op elke andere plaats op de wereld was ik hier gillend gek geworden, maar Yosemite is het MEER dan waard (tenminste in mei) En het scheelt je wel wat ritten naar en van het park. Ik zou het wel weten :D

Groet,
René
Amerika-ontdekker

Nou, dat klinkt best grappig! Wij vinden kamperen sowieso wel leuk, dus dat lijkt me op zich geen bezwaar. Ik ga er vanavond meteen naar kijken als ik thuis ben!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Advies over onze route gevraagd - ROUTE AANGEPAST

Bericht door SpaceAce »

Annemiek van den Eertwegh schreef:Dag 2 (ma 12-9)
Huurauto ophalen
Sightseeing in LA
Doorreizen naar Ventura/Santa Barbara

Dag 3 (13-9)
Van Ventura/Santa Barbara naar een leuk kustplaatsje rijden. Onderweg enkele stops (suggesties?)
Ik denk dat Monterey/Carmel inderdaad een leuk plaatsjes zijn om daar te genieten van het strand, hoewel Santa Barbara ook erg leuk is volgens mij om daar even uit te rusten, zie Santa Barbara

De stops voor onderweg (Santa Barbara - Monterey/Carmel) zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (bezoekje van ongeveer 3 uurtjes)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Big Sur
- Point Lobos R.P.

Waarschijnlijk zul je deze tussenstops niet allemaal kunnen doen. Maar misschien is het wel leuk om even van te voren te kijken wat voor stops dit zijn, zodat je beter in kunt schatten welke je wel/niet zou willen zien/doen.

Verder wat informatie over de omgeving Carmel en Monterey:
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (ongeveer een rit van 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (ongeveer een bezoekje van 2.5 uur)

En misschien is het ook wel leuk om even deze stop mee te pakken als je richting San Francisco rijdt:
- De boardwalk bij Santa Cruz
Annemiek van den Eertwegh schreef:Dag 24 (4-10)
's Ochtends Sea World
's Middags en ?s avonds San Diego bekijken
Ik zag dat eerder in dit topic het advies gegeven was om Seaworld al 's ochtends te gaan bezoeken i.p.v. 's middags wat in je eerste planning stond. Maar Seaworld heeft de hele dag door shows, dus lijkt het me handiger als je 's ochtends en 's middags naar Seaworld gaat en 's avonds naar San Diego.

Gelukkig staat op de site van Seaworld al een mooi schema'tje met tijden van de shows :)

Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer