Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY en rondtrip westkust
NY en rondtrip westkust
Vanaf 18 juli willen wij (3 jongens, 25/26 jaar) Amerika verkennen. Ik zelf zit al sinds februari in de VS (in Morristown ,NJ) voor een afstudeer stage. Mijn vrienden komen zaterdag 18 juli aan in NY en we willen een aantal dagen later richting de Westkust vliegen om daar een auto te huren en rond te trekken. We hebben de volgende globale route in gedachte en ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Za 18 juli: aankomst NY (20:10 PM)
Wo 22 juli: vliegen naar San Diego
Vr 24 juli: naar LA (auto huren we in San Diego)
Zo 26 juli: start toer langs westkust naar SF
Do 30 juli: Aankomst SF (of misschien eerder?)
Zo 2 aug: vertrek richting Vegas
Do 6 aug: aankomst Vegas
Di 11 aug: vlucht vanaf Vegas naar Amsterdam (9:15 AM)
We zitten een beetje met hoe we het beste de route kunnen plannen tussen SF en Vegas, en hoe we vanuit Vegas nog het één en ander kunnen bezoeken. Het gaat ons voornamelijk om de steden, stranden en het rondtrekken an sich. We willen graag relaxen en, niet te vergeten, uitgaan. Daarnaast willen we ook graag o.a. de volgende dingen bezoeken: Yosemite NP, Death Valley, Bodie (of een ander spookstadje?), Hooverdam en Grand Canyon.
In NY willen we slechts een aantal dagen blijven, aangezien ik deze stad al redelijk vaak heb bezocht (o.a. weekje vakantie). We horen de meeste mensen zeggen dat LA niet heel boeiend is en SF meer de moeite waard is om langer te blijven. Tussen LA en SF zijn we geïnteresseerd in Malibu, Santa Barbara en Big Sur. In de steden willen we hotels boeken (NY, San Diego, LA, SF en Vegas), maar de rest op de bonne fooi.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie ons kunnen helpen met het maken van keuzes en wat tips kunnen geven over onze reis.
Za 18 juli: aankomst NY (20:10 PM)
Wo 22 juli: vliegen naar San Diego
Vr 24 juli: naar LA (auto huren we in San Diego)
Zo 26 juli: start toer langs westkust naar SF
Do 30 juli: Aankomst SF (of misschien eerder?)
Zo 2 aug: vertrek richting Vegas
Do 6 aug: aankomst Vegas
Di 11 aug: vlucht vanaf Vegas naar Amsterdam (9:15 AM)
We zitten een beetje met hoe we het beste de route kunnen plannen tussen SF en Vegas, en hoe we vanuit Vegas nog het één en ander kunnen bezoeken. Het gaat ons voornamelijk om de steden, stranden en het rondtrekken an sich. We willen graag relaxen en, niet te vergeten, uitgaan. Daarnaast willen we ook graag o.a. de volgende dingen bezoeken: Yosemite NP, Death Valley, Bodie (of een ander spookstadje?), Hooverdam en Grand Canyon.
In NY willen we slechts een aantal dagen blijven, aangezien ik deze stad al redelijk vaak heb bezocht (o.a. weekje vakantie). We horen de meeste mensen zeggen dat LA niet heel boeiend is en SF meer de moeite waard is om langer te blijven. Tussen LA en SF zijn we geïnteresseerd in Malibu, Santa Barbara en Big Sur. In de steden willen we hotels boeken (NY, San Diego, LA, SF en Vegas), maar de rest op de bonne fooi.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie ons kunnen helpen met het maken van keuzes en wat tips kunnen geven over onze reis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: NY en rondtrip westkust
Hallo,
Lijkt me een mooie reis en goed te doen in de tijd die jullie hebben.
Voor de kustroute lijkt het mij voldoende als je daar 2 overnachtingen plant, dan kun je het op je gemak doen. Je bent dan eerder in SF. Tussen SF en Las Vegas is de route via Yosemite, Lee Vining, Death Valley het mooiste.
Plan minstens 2 nachten in Yosemite (2 volle dagen of meer), en een overnachting in Death Valley. Als jullie Bodie willen bezoeken (aanrader) is een overnachting aan de oostkant van Yosemite ook handig.
Je zou vanuit DV naar de Grand Canyon kunnen rijden, met misschien nog een stop onderweg. Reken op minsten 1 overnachting in de GC (zonsondergang), of twee als jullie een trail willen lopen (het is een mooie ervaring om een stuk naar beneden te lopen).
Ik zou voor Yosemite en de GC ook van te voren boeken, zeker als je in het park wilt zitten, en dat vind ik bij beide parken echt aan te raden.
Marianne
Lijkt me een mooie reis en goed te doen in de tijd die jullie hebben.
Voor de kustroute lijkt het mij voldoende als je daar 2 overnachtingen plant, dan kun je het op je gemak doen. Je bent dan eerder in SF. Tussen SF en Las Vegas is de route via Yosemite, Lee Vining, Death Valley het mooiste.
Plan minstens 2 nachten in Yosemite (2 volle dagen of meer), en een overnachting in Death Valley. Als jullie Bodie willen bezoeken (aanrader) is een overnachting aan de oostkant van Yosemite ook handig.
Je zou vanuit DV naar de Grand Canyon kunnen rijden, met misschien nog een stop onderweg. Reken op minsten 1 overnachting in de GC (zonsondergang), of twee als jullie een trail willen lopen (het is een mooie ervaring om een stuk naar beneden te lopen).
Ik zou voor Yosemite en de GC ook van te voren boeken, zeker als je in het park wilt zitten, en dat vind ik bij beide parken echt aan te raden.
Marianne
Bedankt voor je reactie. We zullen dit zeker meenemen in de uiteindelijke keuze van de route!Martin & Marianne schreef:Hallo,
Lijkt me een mooie reis en goed te doen in de tijd die jullie hebben...
We zijn er nog niet helemaal uit. Het eerste gedeelte is duidelijk, maar het stuk vanaf Death Valley is een beetje lastig. We willen namelijk eindigen in Vegas en daar de laatste 3 a 4 dagen blijven. Ons schema ziet er nu zo uit:
Za 18 juli - Wo 22 juli: NY
• 4 overnachtingen boeken
Wo 22 juli - Vr 24 juli: San Diego
• 2 overnachtingen boeken
Vr 24 juli - Zo 26 juli: LA
Zo 26 juli - Do 30 juli: toer langs westkust naar SF (kan in 2 dagen)
• Bonne fooi
• kustplaatsen (o.a. Malibu, Santa Barbara)
• We kunnen altijd langer in LA blijven of eerder naar SF gaan.
Do 30 juli - Zo 2 aug: SF
• 3 overnachtingen boeken
Zo 2 aug - Di 4 aug: Yosemite
• 2 overnachtingen (boeken wordt aangeraden, maar beperkt onze vrijheid)
• laatste nacht in het noorden van park, zodat we via Bodie (spookstadje) naar Death Valley kunnen.
Di 4 aug - Wo 5 aug: Death Valley
• 1 overnachting (niet boeken)
Wo 5 aug - Do 6 aug: Grand Canyon
• 1 overnachting (boeken wordt aangeraden, maar beperkt onze vrijheid)
Do 6 aug: 1 dag buffer indien nodig, anders eerder naar Vegas
Vr 7 aug - Di 11 aug: Vegas
Di 11 aug: vlucht vanaf Vegas naar Amsterdam (9:15)
Het laatse gedeelte vanaf DV gaat via Vegas naar GC (zeker 8 uur rijden), dan 1 nacht in GC en weer terug naar Vegas. Dus we komen door Vegas op weg naar GC. Of is er nog een andere interessante route vanaf DV naar GC? We hebben 1 dag over de laatste week, dus zou het leuk zijn om tussendoor nog ergens anders te stoppen en liever niet via Vegas te reizen.
Daarnaast willen we zo weinig mogelijk hotels vastleggen tussen SF en Vegas. Is het echt noodzakelijk om in Yosemite en GC vooraf te boeken? Wat is het risico? Dat er helemaal geen hotels meer zijn of dat het erg duur wordt?
Als we nog een nachtje camping in een park willen, waar wordt dat dan aangeraden (Yosemite, DV of GC?) en is het aangeraden om deze vooraf te boeken?
Za 18 juli - Wo 22 juli: NY
Wo 22 juli - Vr 24 juli: San Diego
Vr 24 juli - Zo 26 juli: LA
Zo 26 juli - Do 30 juli: toer langs westkust naar SF (kan in 2 dagen)
• Bonne fooi
• kustplaatsen (o.a. Malibu, Santa Barbara)
• We kunnen altijd langer in LA blijven of eerder naar SF gaan.
Do 30 juli - Zo 2 aug: SF
• 3 overnachtingen boeken
Zo 2 aug - Di 4 aug: Yosemite
• 2 overnachtingen (boeken wordt aangeraden, maar beperkt onze vrijheid)
• laatste nacht in het noorden van park, zodat we via Bodie (spookstadje) naar Death Valley kunnen.
Di 4 aug - Wo 5 aug: Death Valley
• 1 overnachting (niet boeken)
Wo 5 aug - Do 6 aug: Grand Canyon
• 1 overnachting (boeken wordt aangeraden, maar beperkt onze vrijheid)
Do 6 aug: 1 dag buffer indien nodig, anders eerder naar Vegas
Vr 7 aug - Di 11 aug: Vegas
Di 11 aug: vlucht vanaf Vegas naar Amsterdam (9:15)
Het laatse gedeelte vanaf DV gaat via Vegas naar GC (zeker 8 uur rijden), dan 1 nacht in GC en weer terug naar Vegas. Dus we komen door Vegas op weg naar GC. Of is er nog een andere interessante route vanaf DV naar GC? We hebben 1 dag over de laatste week, dus zou het leuk zijn om tussendoor nog ergens anders te stoppen en liever niet via Vegas te reizen.
Daarnaast willen we zo weinig mogelijk hotels vastleggen tussen SF en Vegas. Is het echt noodzakelijk om in Yosemite en GC vooraf te boeken? Wat is het risico? Dat er helemaal geen hotels meer zijn of dat het erg duur wordt?
Als we nog een nachtje camping in een park willen, waar wordt dat dan aangeraden (Yosemite, DV of GC?) en is het aangeraden om deze vooraf te boeken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide. De prijzen in het park liggen vast, maar de goedkopere accommodatie is het eerst weg, en als je pech hebt is er helemaal niets meer.coenb schreef:Is het echt noodzakelijk om in Yosemite en GC vooraf te boeken? Wat is het risico? Dat er helemaal geen hotels meer zijn of dat het erg duur wordt?
Waarom niet boeken, je kunt toch altijd nog annuleren?
Ik zou ook DV boeken, als daar niets vrij is, is het een aardig eind rijden voor je iets gevonden hebt.
Een camping in Yosemite gaat niet meer lukken, dat moet je 5 maanden van te voren boeken.Misschien buiten de vallei, of buiten het park, of als je's morgen vroeg aankomt nog op een first come first serve camping.coenb schreef: Als we nog een nachtje camping in een park willen, waar wordt dat dan aangeraden (Yosemite, DV of GC?) en is het aangeraden om deze vooraf te boeken?
GC is mooi om te kamperen (Mather CG). DV? Er zal plaats genoeg zijn, maar ik denk niet dat je daar wilt kamperen.

Marianne
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Van DV misschien naar Zion NP, en van daaruit door naar GC. (DV - Zion is wel een flink eind maar ik hoop toch doenbaar).
Een kaartje:
google maps
Je komt wel weer vlak tegen LV om de snelweg daar te nemen, maar je kan eig. niet anders. Andere optie is om van de Grand Canyon enkel de north rim te bezichitgen, daar zit je in ZION dan dichter bij.
Een kaartje:
google maps
Je komt wel weer vlak tegen LV om de snelweg daar te nemen, maar je kan eig. niet anders. Andere optie is om van de Grand Canyon enkel de north rim te bezichitgen, daar zit je in ZION dan dichter bij.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Bedankt voor jullie reacties.
We zijn al weer een stapje verder. De laatste week moeten we nog even bekijken hoe we dit precies gaan doen, maar we gaan waarschijnlijk vanaf DV naar het begin van de GC, overnachting, door naar South Rim, overnachting, via Seligman (we willen graag een Route 66 plaatsje bezoeken) naar Vegas. Zou dit te doen zijn of raden jullie een andere route aan? Zion lijkt ons toch weer net iets te ver.
We zijn nu de hotels aan het boeken voor de grote steden via Hotwire/Priceline.
Welke wijken raden jullie per stad aan om te verblijven? We zullen 's avonds geregeld erop uittrekken en willen het liefst zo dicht mogelijk bij de leuke uitgaans centra zitten, zodat we zo min mogelijk een taxi nodig hebben.
New York: hebben we geboekt: Roosevelt hotel (45 E 45th Street)
San Diego: Gaslamp Quarter? Mission Valley - Hotel Circle? Downtown - Harbor Island? Old Town? (Gaslamp Quarter is volgeboekt bij Hotwire)
LA: Downtown? Mid-Wilshire - Westlake - USC Area? Hollywood? Beverly Hills? (Downtown is volgeboekt bij Hotwire)
SF: Union Square? Fisherman's Wharf?
Vegas: Downtown? Central Strip? (Downtown is volgeboekt bij Hotwire)
We zijn al weer een stapje verder. De laatste week moeten we nog even bekijken hoe we dit precies gaan doen, maar we gaan waarschijnlijk vanaf DV naar het begin van de GC, overnachting, door naar South Rim, overnachting, via Seligman (we willen graag een Route 66 plaatsje bezoeken) naar Vegas. Zou dit te doen zijn of raden jullie een andere route aan? Zion lijkt ons toch weer net iets te ver.
We zijn nu de hotels aan het boeken voor de grote steden via Hotwire/Priceline.
Welke wijken raden jullie per stad aan om te verblijven? We zullen 's avonds geregeld erop uittrekken en willen het liefst zo dicht mogelijk bij de leuke uitgaans centra zitten, zodat we zo min mogelijk een taxi nodig hebben.
New York: hebben we geboekt: Roosevelt hotel (45 E 45th Street)
San Diego: Gaslamp Quarter? Mission Valley - Hotel Circle? Downtown - Harbor Island? Old Town? (Gaslamp Quarter is volgeboekt bij Hotwire)
LA: Downtown? Mid-Wilshire - Westlake - USC Area? Hollywood? Beverly Hills? (Downtown is volgeboekt bij Hotwire)
SF: Union Square? Fisherman's Wharf?
Vegas: Downtown? Central Strip? (Downtown is volgeboekt bij Hotwire)
Het valt niet mee om een geschikte route te vinden voor onze laatste week tot aan Las Vegas. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met de laatste loodjes.
We hebben 2 nachten in Yosemite geboekt in een tent in Curry. Van zondag 2 aug tot woensdag 4 aug.
Van daaruit willen we eigenlijk woensdag morgen vroeg vertrekken naar Bodie (2,5 uur). Is het daarna nog de moeite waard om door te rijden naar DV (Furnace Creek, 5:41 uur)? Of kunnen we beter voor Death Valley ergens overnachten (zoals Lone Pine)? Na DV willen we naar de GC South Rim, maar dat is vanuit Lone Pine een heel eind. Vooral als we in Death Valley ook nog iets willen zien.
We zitten dus te twijfelen tussen deze twee opties:
- We gaan vanuit Bodie direct door naar Furnace Creek. 's Avonds pakken we wat DV mee en de volgende dag bekijken we de rest en vertrekken richting de GC South Rim via LV en Kingman. Daarna blijven we 2 nachten in de South Rim en vertrekken we vrijdag via dezelfde route weer richting LV voor de laatste 4 dagen van ons verblijf (hotel is geboekt).
- We gaan vanuit Bodie eerst naar Lone Pine. Overnachten daar en vertrekken de volgende dag vroeg richting DV. We hebben dan die hele dag om DV te bekijken en zorgen dat we 's avonds ergens zo ver mogelijk in de richting van de Grand Canyon een verblijf geboekt hebben. Daarna vertrekken we vroeg naar de South Rim en verblijven daar 1 nacht, zodat we vrijdag aan het einde van de dag richting LV kunnen gaan.
Wat kunnen jullie adviseren? We vinden het erg lastig, ook omdat het erg moeilijk is in te schatten hoeveel tijd we overal aan kwijt zijn (Bodie, reizen, Death Valley, etc.).
Ik heb eens gekeken naar de routes die Google Maps voorstelt en het lijkt erop alsof je niet veel keuze hebt vanuit Las Vegas naar de South Rim, klopt dat? Via Kingman lijkt de enige 'haalbare' optie. Via de North Rim is het enorm om of zie ik bepaalde tussenwegen over het hoofd?
We hebben 2 nachten in Yosemite geboekt in een tent in Curry. Van zondag 2 aug tot woensdag 4 aug.
Van daaruit willen we eigenlijk woensdag morgen vroeg vertrekken naar Bodie (2,5 uur). Is het daarna nog de moeite waard om door te rijden naar DV (Furnace Creek, 5:41 uur)? Of kunnen we beter voor Death Valley ergens overnachten (zoals Lone Pine)? Na DV willen we naar de GC South Rim, maar dat is vanuit Lone Pine een heel eind. Vooral als we in Death Valley ook nog iets willen zien.
We zitten dus te twijfelen tussen deze twee opties:
- We gaan vanuit Bodie direct door naar Furnace Creek. 's Avonds pakken we wat DV mee en de volgende dag bekijken we de rest en vertrekken richting de GC South Rim via LV en Kingman. Daarna blijven we 2 nachten in de South Rim en vertrekken we vrijdag via dezelfde route weer richting LV voor de laatste 4 dagen van ons verblijf (hotel is geboekt).
- We gaan vanuit Bodie eerst naar Lone Pine. Overnachten daar en vertrekken de volgende dag vroeg richting DV. We hebben dan die hele dag om DV te bekijken en zorgen dat we 's avonds ergens zo ver mogelijk in de richting van de Grand Canyon een verblijf geboekt hebben. Daarna vertrekken we vroeg naar de South Rim en verblijven daar 1 nacht, zodat we vrijdag aan het einde van de dag richting LV kunnen gaan.
Wat kunnen jullie adviseren? We vinden het erg lastig, ook omdat het erg moeilijk is in te schatten hoeveel tijd we overal aan kwijt zijn (Bodie, reizen, Death Valley, etc.).
Ik heb eens gekeken naar de routes die Google Maps voorstelt en het lijkt erop alsof je niet veel keuze hebt vanuit Las Vegas naar de South Rim, klopt dat? Via Kingman lijkt de enige 'haalbare' optie. Via de North Rim is het enorm om of zie ik bepaalde tussenwegen over het hoofd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het heet niet voor niets Grand Canyon.coenb schreef:Ik heb eens gekeken naar de routes die Google Maps voorstelt en het lijkt erop alsof je niet veel keuze hebt vanuit Las Vegas naar de South Rim, klopt dat? Via Kingman lijkt de enige 'haalbare' optie. Via de North Rim is het enorm om of zie ik bepaalde tussenwegen over het hoofd?

Marianne
Het heet inderdaad Grand Canyon en ik heb, na een aantal kaartjes bestudeerd te hebben, nu een beetje een idee hoe groot het is.
Ik denk dat we het beste vanuit Bodie direct naar Furnace Creek kunnen gaan. De volgende dag hebben we dan tijd om DV te bekijken, maar er is vervolgens te weinig tijd om in 1 keer naar de South Rim te rijden (8,5 uur met stukje route 66). Wat kunnen jullie aanraden als tussenstop tussen Furnace Creek en de South Rim? Kingman? Peach Springs? Seligman? Nelson? Las Vegas gaan we aan het eind nog 4 dagen zitten.
We houden dan 1 overnachting over in de Grand Canyon. Zou dat voldoende zijn om de highlights te zien als we 's morgens vroeg weg gaan en de volgende dag aan het eind van de middag richting LV vertrekken? We willen die morgen ook een helicopter tour doen.

Ik denk dat we het beste vanuit Bodie direct naar Furnace Creek kunnen gaan. De volgende dag hebben we dan tijd om DV te bekijken, maar er is vervolgens te weinig tijd om in 1 keer naar de South Rim te rijden (8,5 uur met stukje route 66). Wat kunnen jullie aanraden als tussenstop tussen Furnace Creek en de South Rim? Kingman? Peach Springs? Seligman? Nelson? Las Vegas gaan we aan het eind nog 4 dagen zitten.
We houden dan 1 overnachting over in de Grand Canyon. Zou dat voldoende zijn om de highlights te zien als we 's morgens vroeg weg gaan en de volgende dag aan het eind van de middag richting LV vertrekken? We willen die morgen ook een helicopter tour doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 4146 Weergaves
-
Laatste bericht door Dar&Mel
-
- 16 Reacties