Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat te doen in zion en bryce en grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: wat te doen in zion en bryce en grand canyon

Bericht door Martin & Marianne »

marjolein59 schreef:Ook even een vraag van mijn kant over de Narrows wandeling die wij in juli willen gaan doen. Lees hierboven dat het een asfaltpad betreft, maar elders heb ik gelezen (én foto´s gezien) dat je ook een stuk door het water (soms tot aan je middel) loopt ...
Heb je verschillende Narrows routes dan?
Nee, de Narrows begint waar de Riverside walk ophoudt. Het wordt dan zo smal dat je alleen door het water verder kunt. Erg leuk om te doen, zie ook ons 2008-verslag.
marjolein59 schreef: En de Angels Landing trial? De één vind hem "meevallen" en de ander vind hem doodeng.... lijkt me nl. wél een fantastische trial om te doen, maar is het wat voor kinderen? Onze jongste is 13... en voor mezelf (ben ook niet zo´n held als het om hoogtevrees gaat :roll: ) Als je onderweg nou niet verder wil, is de looproute terug dezelfde weg, zodat je kunt blijven wachten?
Het is misschien wel een trail maar toch echt een trail :wink:
Je kunt gewoon kijken tot hoe ver je gaat, je gaat via dezelfde weg terug. Op het forum zijn wel beschrijvingen te vinden.
Kijk ook eens op de NPS site of google eens op day hikes Zion, dan vind je leuke sites als deze.

Marianne
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Trial....Trail :oops: :lol:

bedankt weer Marianne voor je info, we gaan ze allebei doen :dance:
en zien dan wel tot hoever we komen bij Angels Landing....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, mijn hele opmerking de mist in. Nog een keer:
Het is misschien wel een trial maar toch echt een trail :wink:
Marianne
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

... maar ik begreep je opmerking wél :lol:
Sofie Creemers
Amerikafan

Bericht door Sofie Creemers »

wij hebben vorig jaar ook de angels landing trail gedaan in zion. ik zelf heb beetje last van hoogtevrees en heb ook wel soms met een onzeker gevoel gezeten in het laatste stuk. Maar de voldoening als je boven bent is geweldig!! (en toen ik terug beneden was was ik zelfs nog blijer). De narrows was ook een zeer toffe wandeling, wij waren in juli in zion en zijn tot ons middel nat geworden, maar met die temperaturen is dat echt wel heerlijk. Mijn vriend heeft zelfs een stukje gezwommen terwijl ik met de camera en rugzak de droge weg heb gekozen.

Sofie
juli '08 NY en ZW Amerika
http://www.everyoneweb.be/usatrip2008/
sept '09 denver - denver
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Angels Landing eHike

Bericht door Inyaro »

Dit is iets redelijk nieuw denk ik, ik heb er hier nog niets van gelezen:

de Angels Landing eHike:
http://www.nps.gov/zion/photosmultimedi ... -ehike.htm

Een nieuwigheidje op de nps.gov site, in de vorm van een interactief filmpje, waarmee je een mooi zicht krijgt op de trail Angels Landing.
in 15 stappen wordt het één en ander uitgelegd, onder de vorm van tekst, foto en film.
Hoe meer je klikt, hoe meer je ziet :)

(je moet wel de gratis 'flash player' op je pc hebben staan)

en hier heb je ook nog een mooie pdf over de hikes en activiteiten in Zion:
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/u ... -13-09.pdf
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Ceetje schreef:
Ingrid67 schreef:Als je in Bryce de combi van Navajo loop en Queensgarden wilt lopen is dat dan goed aangegeven? Waar moet je starten? bij de Navajo of bij Queensgarden? En bij welk uitzichtpoint liggen ze? Of maakt dat niet uit vanuit welke richting je hem loopt?
Looptechnisch gezien is het handiger om eerst Navajo te doen = steiler dan de start van Queensgarden. Het het staat allemaal prima aangegeven met houten bordjes. Daarna loop je langs de rim terug naar je startplaats.

@Jerre: heeft Observation trail ook zulke enge stukken als de Angels Landing of is het alleen een hogere en langere tocht?
ik weet nu niet of er al iemand geantwoord had maar hier heb je constant een pad waar je met 2 naast mekaar kan lopen. naar de top toe loop je natuurlijk langs de randen af maar het pad is constant 2 meter of meer breed dus je zit echt niet op het randje van de afgrond te lopen zoals dat wel soms is met angels landing. er zijn ook nergens kettingen waar je je aan moet vasthouden.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

@Jerre: ik begrijp je niet helemaal. Geef je nu antwoord op mijn vraag over Observation trail? In dat geval: Dank je wel. Dat betekent dat de volgende keer deze trail op het lijstje staat. Een pad van 2 meter breed is voor mij weliswaar griezelig, maar te doen. Het kettingen deel bij Angels landing heb ik 3 meter omhoog gedaan en toen omgekeerd. :twisted:
Als je antwoord gaat over Bryce: idd overal goed te lopen en niet eng. Ik neem mezelf altijd als maatstaf en als ik het kan/durf moet iedereen het durven.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Het ging dus over de observation point trail :) was idd niet helemaal duidelijk in men antwoord :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Hoi,

Aan de north rim, is de north kaibab trail absoluut geweldig, zelfs al kan je hiervan maar een stukje doen! Niet te missen!

Chari
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer