Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd route Los Angeles naar Vancouver, BC (camper)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daremange
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Tips gevraagd route Los Angeles naar Vancouver, BC (camper)

Bericht door daremange »

Hoi,
wij gaan 11 juli met ons gezin (2 jongens 8 en bijna 18) van Los Angeles richting Vancouver B.C met een Moturis RV 31ft
Eerste 5 dagen zijn we in LA om de pretparken te bezoeken.

Onderweg gaan we een hoop bekijken oa: Joshua Tree Park, Grand Canyon, Lake Powell,
Bryce, Zion, Las Vegas, dan richting de kust, San Fransisco, Yosemity, dan naar boven richting Canada.
Tot Yosemity Park zijn we er een beetje uit, alleen het laatste stuk weten we nog niet hoe we de beste/mooiste route kunnen nemen.
Wie heeft ervaringen/tips over deze route? Eventuele tips over wegen waar 31ft campers beter niet kunnen rijden, zijn ook welkom!
2009LA,Joshua Tree Park, Grand Canyon,Lake Powell,Bryce,Las Vegas,Seqouia,Yosemity,San Fransisco,Oregon, Whashington State,Vancouver Island,Mt St.Helens,Vancouver
2010NY, Orlando, Miami,Key West,Gulf coast,Tampa
2011NY- week-camper-NY/Florida
1250
Amerika-expert

Re: Los Angeles- Vancouver

Bericht door 1250 »

Hoe lang gaan jullie?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
daremange
Amerika-ontdekker

Re: Los Angeles- Vancouver

Bericht door daremange »

1250 schreef:Hoe lang gaan jullie?
4 weken
2009LA,Joshua Tree Park, Grand Canyon,Lake Powell,Bryce,Las Vegas,Seqouia,Yosemity,San Fransisco,Oregon, Whashington State,Vancouver Island,Mt St.Helens,Vancouver
1250
Amerika-expert

Re: Tips gevraagd route Los Angeles naar Vancouver, BC (camper)

Bericht door 1250 »

Waarom ga je naar Vancouver?
Van San Francisco (ter hoogte van Yosemite) is het 1000 mijl naar Vancouver, 1000 mij / 300 = 3,333 dan ga je dus 4 dagen zitten racen!
300 mijl met een camper is heel veel!
Ik zou gewoon het standaar zuid-west-usa rondje doen... kijk eens naar wat reisverslagen en doe daar ideeën op voor je route.
Ik ga 4 weken en doe het standaard rondje en heb nu al het idee dat ik tijd te kort kom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vancouver ligt al vast dacht ik, is op zich ook goed te doen in 4 weken.
Kijk wel wat je allemaal wel en niet gaat doen. Ligt er al meer vast? Hebben jullie al geboekt in Yosemite? Zo nee, dan zal het niet meer lukken om daar iets te vinden. Ik weet ook even niet of dat met zo'n grote camper gaat lkken.
Kijk eens naar ons 2006-verslag, toen zijn wij (gezin met 2 meiden van toen 11 en 13 jaar) in Seattle begonnen en in SF geëindigd.
Kijk ook even naar de route: als je van Las Vegas eerst naar SF gaat en dan weer naar Yosemite heb je wel de kustroute, maar ook lange stukken die niet zo interessant zijn en je zigzagt wat heen en weer. Maar dat deden wij in 2006 ook, zie onze route hieronder.

Afbeelding

Probeer eens een planning te maken van dag tot dag, dan pas zie je wat er allemaal wel en niet mogelijk is.

Marianne
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Marianne, ik vond het een heel vol programma worden voor 4 weken.
Ik doe dat rondje zonder naar Vancouver te rijden in 4 weken...
Ik denk dat je zo nergens een rustdag hebt (een dag op de camping(
Ben jij dat niet met mij eens?
daremange
Amerika-ontdekker

Bericht door daremange »

We gaan de 1e nacht in Joshua Tree Park overnachten.
Dan naar Williams 2 nachten, dan hebben we 3 dagen om van daar naar Las Vegas te rijden, wellicht via Page, Lake Powell, Bryce, Zion naar Las Vegas, daar zijn we ook 2 nachten, dan hebben we nog 15 dagen om naar Vancouver te rijden, via San Fransisco, heb niets in Yosemity geboekt.. wil niet alles in plannen, als we ergens langer willen blijven dan kan het niet, ik geloof dat het wel een mooi park moet zijn en erg populair, misschien lukt het nog om als we daar te zijn een paar dagen ervoor nog wat te boeken..
We zijn wel gewend om veel km te rijden, dat komt vast wel goed, zal wel anders zijn dan met een personenauto..maar hebben denk wel tijd genoeg,
bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 15 jun 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat je kan doen is van Las Vegas naar Sequoia NP gaan en Yosemite overslaan. Ik weet even niet of dat gaat lukken met die camper (Rob??).
Parken als Zion en Bryce zijn prachtig, daar moet je in totaal wel 3 nachten voor uittrekken. Dat geldt ook voor Sequoia, minstens 2 nachten. Vandaar kun je een stuk kust meenemen op weg naar SF.
Ik zou toch echt aanraden om het wat meer uit te schrijven. Niet dat je je dan aan die planning moet houden, maar om een idee te krijgen van de tijd die je onderweg en in de parken kwijt bent. En het is ook jammer las je je die laatste week ontzettend moet haasten terwijl er in het noorden ook zoveel te zien is. Ik neem ook aan dat je niet voor niets naar Vancouver gaat, dus je zult daar toch ook wat tijd wilen doorbrengen.

Wat Williams betreft: je hebt daar natuurlijk wel mooie kampeergelegenheden, maar kijk ook eens of je niet op Mather CG of Trailer Village kunt staan, dan hoef je niet met de cmaper heen en weer te rijden naar de Grand Canyon.

Marianne
daremange
Amerika-ontdekker

Bericht door daremange »

Ik ga het morgen (wat ik heb al heb op geschreven) naar U/je mailen, is bij elkaar een heel verhaal natuurlijk!
Heb de KOA bij Williams al gereserveerd, dacht dat er ook wel bussen heen rijden, ben idd niet van plan het gevaarte :wink: ..mee te nemen!
Angelica
Laatst gewijzigd door markro op 15 jun 2009, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
daremange
Amerika-ontdekker

Bericht door daremange »

Marianne,
ik heb een prive bericht gestuurd, (2 volgens mij..) snap dit nog niet helemaal! :oops: Komt goed..
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Je vraag is wat is de mooiste cq beste route: wel dat is zeer persoonlijk, wat jij misschien mooi en leuk vindt is voor een ander misschien helemaal niet zo interessant.

Wij hebben meerdere keren de afstand Vancouver naar Los Angeles of San Francisco gereden, dus in omgekeerde volgorde van wat jullie gaan doen. Wij deden het meestal in 4 tot 5 weken en is best te doen. Wat ik uit jullie lijstje haal is dat de meeste bezienswaardigheden, relatief meer in het zuiden liggen, California & Arizona. Wat is de reden dat jullie dan naar Vancouver willen rijden? Ik zou iets minder in het zuiden bezichtigen en wat meer bestemmingen in het noorden om de reistijden wat evenwichtiger te maken en niet op het laatste moment naar het noorden rijden. Persoonlijk vind ik 5 dagen pretparken bezoeken veel van het goede als je ook nog zo'n eind moet rijden en zo veel andere dingen wilt bezichtigen.

Vanuit Vancouver op weg richting het zuiden hebben wij bijvoorbeeld de volgende parken bezocht: Olympic NP, Mt Rainier NP, Mount St Helens Vulcanic Monument, Lassen Vulcanic NP, Crater Lake NP, de kust van Oregon is prachtig, Redwood NP is ook mooi.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
daremange
Amerika-ontdekker

Bericht door daremange »

Hallo,
we hebben familie in Vancouver vandaar,
en die komen de eerste dagen met z'n allen naar LA en gaan we samen daar alles bekijken, niet alleen de parken, wellicht ook stuk kust.
Bedankt voor de tips, ga het nog even allemaal doorkijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer