Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Binnenkort terug naar Amerika!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katja77
Amerika-newbie

Binnenkort terug naar Amerika!

Bericht door Katja77 »

Hallo iedereen

Ik ben al een paar dagen aan het meelezen en vele bruikbare tips opgedaan.
Wij vertrekken 27 juni voor drie weken naar de States. :dance:
Het is weer sinds 1997 geleden dat ik nog terug geweest ben. :oops:
Maar deze keer ga ik met mijn vriend voor een vakantie maar ook voor zijn eerste kennismaking met mijn Amerikaanse familie.
We hebben onze reis in grote lijnen al gepland en in overleg met mijn vader (Amerikaan afkomstig van Zuid- California) zijn we tot de volgende route gekomen.

Dag 1 - 27 juni: Brussel - LAX, ophalen van de huurwagen. Naar Riverside naar mijn familie
Dag 2 - 28 juni: Familie
Dag 3 - 29 juni: Vertrek naar Grand Canyon south Rim. Een overnachting, waarschijnlijk in het park zelf om 's morgens de zonsopgang mee te kunnen pikken.Iemand tips voor een goede locatie voor een overnachting?
Dag 4 - 30 juni: Grand Canyon - zonsopgang + Rim trail vertrek naar Moab met een tussen stop in momument Valley. 1ste overnachting in Moab. Is dit te doen?
Dag 5 - 1 juli: Moab mountain biken (tips?)
Dag 6 - 2 juli: Moab Raften (tips?)
Dag 7 - 3 juli: Bryce Canyon + Zion NP met ergens een overnachting (tips voor een locatie voor een overnachting)
Dag 8 - 4 juli: Vertrek naar Las Vegas - 's avonds naar de show van Jeff Dunham in Ceasars Palace.
Dag 9 - 5 juli: Las Vegas
Dag 10 - 6 juli: Vertrek vanuit Las Vegas richting Death Vally

Dag 11 - 7 juli:
Dag 12 - 8 juli:
Dag 13 - 9 juli:
Dag 14 - 10 juli:
Dag 15 - 11 juli:
Dag 16 - 12 juli:
Dag 17 - 13 juli:
Dag 18 - 14 juli:
Dag 19 - 15 juli:
Dag 20 - 16 juli:
Dag 21 - 17 juli: Vertrek Lax - Brussel

Het tweede deel van de vakantie staat nog niet volledig op punt maar we weten wel wat we allemaal willen doen. Maar weten nog niet goed hoe we dit willen / moeten inplannen. Ik denk dat we deel 2 van de reis gewoon gaan nemen zoals hij komt. Deel 1 moeten we wel wat plannen omdat we de 4de juli in Vegas moeten zijn.
- Sequoia NP
- Mono Lake
- Bodie
- Yosemite NP
- San fransisco met een bezoek aan Alcatraz
( Hoelang opvoorhand moet je tickets boeken?)
- Big Sure
- Whale Watching
(tips?)
- Santa Monica
- Venice Beach
- Universal Studios

Ik hoop dat jullie enkele leuke tips en suggesties willen geven.
Dit is de eerste keer dat ik naar Amerika ga zonder mijn persoonlijke gids :wink: (mijn vader)

Groetjes
Katja
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Binnenkort terug naar Amerika!

Bericht door Katja »

Geen goede tips maar ik wil je heel veel plezier wensen met Jeff Dunham. Ik vind hem echt supergaaf en ben dan ook jaloers dat je hem zomaar live gaat zien. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Katja77 schreef:Dag 6 - 2 juli: Moab Raften (tips?)
Dag 7 - 3 juli: Bryce Canyon + Zion NP met ergens een overnachting (tips voor een locatie voor een overnachting)
Dag 8 - 4 juli: Vertrek naar Las Vegas - 's avonds naar de show van Jeff Dunham in Ceasars Palace.
Dit is heel erg krap. Als je van Moab komt zou ik in Bryce overnachten, dan kun je daar ook nog een zonsondergang/-opgang meemaken. Voor Zion zou ik ook een nacht plannen. Je komt dan niet op 4 juli in Las Vegas, en dat zou betekenen dat je een dag minder in Moab moet doen. Ook weer jammer. Misschien kun je die eerste dag LA naar het einde van de vakantie verplaatsen? Dan kun je de eerste dag lekker vroeg weg, je bent toch nog op tijd wakker vanwege de jet lag, en je hebt iets meer tijd tot aan Las Vegas.

Bij de Grand Canyon is een overnachting in het park aan te raden, zie hiervoor de mogelijkheden op www.xanterra.com . Hier kun je een plattegrond van Grand Canyon Vilalge vinden waar je de locatie van de lodges kunt zien.
Wat het tweede deel betreft: het is lastig om én de kustweg én Sequoia én Bodie in de route op te nemen. Je wilt het niet vastleggen, maar misschien is het toch handig om wat alternatieve routes op te schrijven. Denk er aan dat je voor Yosemite het beste wel gaat reservren. Probeer ook te vermijden dat je daar in het weekend bent.

Marianne
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Die eerste dagen zitten wel erg vol.
Van LA naar de GC is al bijna 800 km (afhankelijk waar je zit in LA natuurlijk)
Van de GC maar Moab is ook al ruim 500 km, met een rim trail en een stop in monument valley wordt dat een erg lange dag.

Ik zou het wat anders indelen en het rustiger aan doen.
Ik neem aan dat de show in Las Vegas al vast staat?

Tussen dag 3 en dag 8 zou ik niet helemaal naar Moab rijden, maar me beperken tot de Grand Canyon, Bryce en Zion.
Misschien na Las Vegas nog richting Moab, maar dan rij je een stukje dubbel.

Dag 3 - 29 juni: LA naar Bullhead City/Needles (hou rekening met de maandagochtend spits in LA)
Dag 4 - 30 juni: Bullhead City naar Grand Canyon eventueel met een stuk route 66
Dag 5 - 1 juli: Grand Canyon naar Page - met in de ochtend een rim trail
Dag 6 - 2 juli: Page naar Bryce - via Cottonwood Canyon Road en bezoek aan Bryce Canyon die dag
Dag 7 - 3 juli: Bryce naar Zion - met bezoek aan Zion die dag

Dit zijn afstanden die te overzien zijn zodat je bij aankomst tijd genoeg hebt om het een en ander te bekijken.
Na Las Vegas heb je nog voldoende tijd om richting Death Valley / Yosemite etc te reizen.

Als je de show nog niet geboekt hebt of kan verplaatsen, dan zou ik Las Vegas een dag of 3 á 4 doorschuiven.
In dat geval past Moab / Arches / Canyonlands er nog wel tussen.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Hoi Katja,

ik heb recentelijk een reisverslag gelezen van iemand die veel in die omgeving op de mountainbike heeft gezeten: http://www.usa-travelcenter.de/discover ... r=0&page=7
Het is in het duits en er staan heel wat reacties tussen, maar wellicht heb je er wat aan.

Groetjes,
Katja
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Om te mountainbiken is Moab echt het mekka van Amerika!

Er zijn tientallen prachtige trails, de fietsverhuurbedrijven zullen je graag helpen met suggesties. De allermooiste en beruchtste trail is de slickrock-bike trail. Echter deze is bijzonder zwaar en technisch moeilijk. Er bestaat ook een practiceloop van 2,4 mijl, deze was voor mij al zwaar genoeg! Wel schitterende uitzichten en mooie hellingen. Overigens kan je in Fruita (vlakbij Grand Junction) op zo'n twee uur van Moab af, ook heel goed mountainbiken.

http://www.utah.com/bike/trails/slickrock.htm

Het beste hotel in Springdale, dat vlak aan de ingang van Zion ligt, is de Desert Pearl Inn. Prachtige kamers, perfect onderhouden, goede service en een hele mooie ligging.
Onderweg naar de ingang van het park kom je aan je rechterhand een verbouwd tankstation tegen, daar kan je echt heerlijk eten, al zou je dat van de buitenkant niet zeggen.

Volgens mij heette dit restaurantje de Whiptail Grill. Echt een aanrader!
Katja77
Amerika-newbie

Bericht door Katja77 »

Alvast bedankt iedereen voor de tips.
De show van Jeff Dunham ligt helaas al vast.
Hadden we op voorhand geweten dat hij de 4de juli in Vegas zou zijn dan hadden we onze vlucht een paar dagen eerder kunnen boeken naar Amerika.
Ik ga jullie tips en suggesties vanavond ook eens voorleggen aan mijn vriend en kijken hoe we het gaan aanpakken.

Tips en suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom!

@ Katja: Ik ben ook een enorme fan van Jeff Dunham en ik kon deze kans natuurlijk niet voorbij laten schieten! :D
@ Martijn 76: Mijn vriend is een enorme mountain bike freak en gaat dit heel graag horen!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes
Katja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer