Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze route van LA naar LA! Feedback zeer welkom!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LilianBD
Amerika-ontdekker

Onze route van LA naar LA! Feedback zeer welkom!

Bericht door LilianBD »

Hallo!
Ik heb al naar het een en ander geinformeerd op dit forum en ook heel veel informatie uit bestaande topics kunnen halen.
Met al deze informatie heb ik een schema gemaakt voor onze reis in augustus. Het valt nog niet mee om dit goed te doen! Ik hoop dan ook op advies van de Amerika-kenners!
Zoals te zien hebben we nog 2 dagen 'over', waar kunnen we die het beste inzetten? Zien we op deze manier genoeg van de Grand Canyon? Is 1 dag voor Bryce en Zion genoeg?
We willen eigenlijk ook nog graag naar Mesaverde als dit in te passen is. We kiezen trouwens voor 5 dagen SF omdat we hier vrienden bezoeken.

Dag 1 AMS - LA
Dag 2 LA - LV (middag in LV)
Dag 3 LV -LV (dag in LV)
Dag 4 LV - Flagstaff (via Hoover Dam en Grand Canyon)
Dag 5 Flagstaff - Page (Grand Canyon)
Dag 6 Page - Page (naar Antelope Canyon/Lake Powell)
Dag 7 Page - Moab
Dag 8 Moab - Moab (bezoek Arches)
Dag 9 Moab - Moab (Canyonlands/combi kanoen colorado river)
Dag 10 Moab - Torrey (via Goblin Valley + Capitol Reef)
Dag 11 Torrey - Springdale (via Bryce en Zion)
Dag 12 Springdale - LV (via Coral Pink Sand Dunes)
Dag 13 LV - Lone Pine (via Death Valley)
Dag 14 Lone Pine - Midpines (via Sequoia en Kings Canyon)
Dag 15 Midpines - Midpines (raften/hiken)
Dag 16 Midpines - Midpines (Yosemite)
Dag 17 Midpines - Lake Tahoe
Dag 18 Lake Tahoe - Lake Tahoe
Dag 19 Lake Tahoe - Lake Tahoe
Dag 20 Lake Tahoe - Sacramento
Dag 21 ?
Dag 22 ?
Dag 23 Sacramento - SF
Dag 24 SF - SF (Alcatraz/Golden Gate etc)
Dag 25 SF - SF
Dag 26 SF - SF
Dag 27 SF - Santa Cruz
Dag 28 Santa Cruz - Monterey (Whalewatch tour in Monterey)
Dag 29 Monterey - Santa Barbara (Aquarium Monterey en via Pinnacles)
Dag 28 Santa Barbara - LA (Auto terugbrengen)
Dag 29-42 LA: surfen -waarsch. Huntington-

Advies is van harte welkom, alvast bedankt! :D

Lilian
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onze route van LA naar LA! Feedback zeer welkom!

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Lilian,

Mogelijkheden genoeg voor die extra dagen! Ligt er nog niets vast? Je doet Las Vegas nu 2 keer aan. Ik zou aanraden om van LA niet naar Las Vegas te rijden, maar rechtstreeks (eventueel met tussenstop) naar de Grand Canyon. Overnacht ook in het park en niet in Flagstaff, want dan blijft er echt weinig tijd voor het park zelf over.
Tussen Torrey en Zion zou ik een nacht in Bryce plannen, dat geeft je zowel voor Bryce als voor Zion meer tijd. En voor Bryce is een zonsopgang/-ondergang wel mooi om mee te maken!

Lone Pine-Midpines via Sequoia is niet te doen, heb je dit al eens met een routeplanner bekeken? De snelste route is via Yosemite. Waarom Midpines? Kom ik niet vaak tegen.
En welke route willen jullie nemen van Yosemite naar Lake Tahoe? Via de Tioga Pass?
Als je naar Sequoia wilt, neem er dan ook voldoende tijd voor, het is geen park dat je even vanuit de auto bekijkt. Extra tijd kun je nog krijgen door de overnachting in Sacramento te laten vallen.

Als je nog naar Mesa Verde wilt (en neem Monument Valley dan ook meteen mee) dan zou je Lake Tahoe kunnen laten vallen. Is wel aardig, maa ik heb er zelf niet zoveel mee.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Nog een paar suggesties in het begin van je planning:

Page - Moab zou ik een stop tussenvoegen; of bij Monument Valley of evt. bij Mexican Hat. Het is nu wel een heel lange rit met heel veel moois onderweg. Bij Mexican hat bijvoorbeeld: Goosenecks SP ( ... 054762958/), Moki Dugway ( ... 054762958/) en Valley of the Gods ( ... 054762958/)

Tussen Torrey en Springdale zou ik beslist een stop plannen bij Bryce, een adembenemend mooi park.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou veel liever een extra dag bij de Grand Canyon doen dan bij lake Tahoe....zou ik trouwens helemaal schrappen, en meer tijd nemen voor zowel de G.C. als Death Valley, daar zou ik ook overnachten.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Lake Tahoe is wel leuk maar 3 nachten vind ik persoonlijk nogal veel. Ik daar 2 van maken. Ik zou ook tussen LA en LV 1 overnachting in Palm Springs en eentje in de Grand Canyon doen. Sacramento is een leuke stad, wij zijn er vorig jaar geweest en vonden het jammer dat wij er maar 1 nachtje bleven. Vergeet vooral Old town niet te bezoeken.
LilianBD
Amerika-ontdekker

Bericht door LilianBD »

Hallo, bedankt voor de tips!

Marianne, er ligt nog niks vast nee, zodra we eruit zijn met de route gaan we boeken. We willen niks missen van de Grand Canyon dus we zullen zeker gaan proberen slaapplaats te vinden in het park zelf, hetzelfde geldt dan voor Bryce.
Midpines hebben we gekozen omdat we daar een hostel gevonden hebben waarvandaan er vanalles te ondernemen is.
Ik zie nu inderdaad dat de route Lone Pine – Midpines via Yosemite gaat. Ik zie (op googlemaps) ook geen weg naar Sequoia lopen vanaf Lone Pine. Misschien een domme vraag, maar hoe werkt dat dan? We willen zeker naar Sequoia dus ik denk dat we hier een extra nacht gaan inlassen.
De route naar Lake Tahoe weet ik zo niet... is de Tioga Pass de beste/mooiste optie? Ik zal nog meer info zoeken over Lake Tahoe, 3 nachten is misschien wel wat veel van het goede en ik ga denk ik ook liever naar Mesaverde.

Jaap, we zochten inderdaad nog wat voor tijdens deze tocht! Wat een mooie foto’s, daar moeten we maar niet voorbij rijden :D

Pete Z. En Sisca, bedankt voor jullie tips. We gaan zeker meer tijd maken voor de Grand Canyon!

Lilian
(tips blijven welkom!)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je Sequoia&Kings Canyon NP wil bezoeken zal je onderlangs via Bakersfield/Visalia moeten rijden, deze twee parken zijn alleen via de westkant te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

LilianBD schreef: Ik zie (op googlemaps) ook geen weg naar Sequoia lopen vanaf Lone Pine. Misschien een domme vraag, maar hoe werkt dat dan? We willen zeker naar Sequoia dus ik denk dat we hier een extra nacht gaan inlassen.
Je zult vanaf Lone Pine naar het zuiden moeten rijden en dan via Lake Isabella of bakersfield naar Sequoia. Je kunt dan via Sequoia/Kings Canyon naar Yosemite rijden. Als je daarna nog naar Lake tahoe gaat kun je Yosemite via de Tioga Pass verlaten, dan heb je de gelegenheid om dat stuk ook te zien.
Of je gaat vanuit Lone Pine naar Yosemite (via de Tiog Pass) en daarna naar Sequoia. Dan is Lake Tahoe niet meer makkelijk in te passen. Van Sequoia zou ik dan naar SF gaan.

Kijk ook eens naar ons 2006-verslag, toen hebben we ook Sequoia gedaan, en ook de Tioga Pass en Lake Tahoe. En ook Yosemite (twee keer zelfs).

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hi Lilian,
Nog afgezien van hetgeen Rob en Marianne terecht zeggen over de route naar Seqouia, zie ik dat je bij Midpines raften hebt staan en dat je per se Sequoia wil bezoeken. Waarom combineer je die twee niet (en laat Midpines vallen)?
Wij hebben vorig jaar een rafting trip gedaan op de Kings River, vlak bij Sequoia: http://www.zrafting.com/rivers/kings.htm . Echt de moeite waard, ook leuk gekampeerd langs de rivier daar (maar het kan ook zonder kamperen hoor!). En je bent lekker dichtbij Sequoia (inderdaad via Bakersfield en Visalia) dus dat maakt het ook makkelijk.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Martin & Marianne schreef:Je zult vanaf Lone Pine naar het zuiden moeten rijden en dan via Lake Isabella of bakersfield naar Sequoia. Je kunt dan via Sequoia/Kings Canyon naar Yosemite rijden. Als je daarna nog naar Lake tahoe gaat kun je Yosemite via de Tioga Pass verlaten, dan heb je de gelegenheid om dat stuk ook te zien.
Of je gaat vanuit Lone Pine naar Yosemite (via de Tiog Pass) en daarna naar Sequoia. Dan is Lake Tahoe niet meer makkelijk in te passen. Van Sequoia zou ik dan naar SF gaan.
Onze route was weer een andere variatie op dat thema: Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite, van Yosemite naar SF en van SF weer naar beneden naar Sequoia (via Bakersfield/Visalia), toen van Sequoia naar beneden via Lake Isabella via Death Valley naar LV.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer