Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijtijd naar Moki Dugway - Muley Point

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
B&M
Amerika-ontdekker

Rijtijd naar Moki Dugway - Muley Point

Bericht door B&M »

Hallo allemaal. In onze komende reis zit een dag dat we van Monument Valley (eerst nog te bezichtigen in de ochtend) naar moab gaan. Nu zat ik te denken om ook Moki Dugway en Muley point te doen. Is dit haalbaar qua tijd? Heb begrepen dat de weg naar Muley point zeer traag gereden moet worden dus ik heb er geen idee van hoeveel tijd ik hiervoor moet tellen.

We zouden natuurlijk Monument Valley zo vroeg mogelijk doen (lees: zodra het park opent)
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Rijtijd naar Moki Dugway - Muley Point

Bericht door Yeehaw »

Muley Point is zo'n 5 miles van de top van Moki Dugway en de weg er naar toe is weliswaar niet verhard maar prima te rijden in droge condities. Je bedoelt waarschijnlijk de Valley of the Gods road waar het traag, soms zeer traag, rijden is. Van Monument Valley Tribal Park naar de top van Moki Dugway is ongeveer 45-60 minuten. Als je toch naar Moki Dugway gaat zou ik Gooseneck SP niet overslaan. De weg er naar toe, ook ongeveer 5 miles van 261, is geheel verhard. Valley of the Gods neemt 1-1.5 uur afhankelijk van het aantal stops. De sidetrip naar Gooseneck is 45 -60 minutes, en alweer afhankelijk van hoe lang je van de uitzichten wil genieten. En vergeet niet de stop bij " The Hat" oost van Mexican Hat en de stop at milemarker 13 op us163 tussen Monument Valley en Mexican Hat.
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij reden van Monument Valley naar Torrey en deden een pak meer dan hetgeen jij wil doen, nl: Mexican Hat, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, National Bridges NM en Hite Overlook. Het is dus makkelijk te doen op één dag. De rijtijd van Moki Dugway tot aan Muley Point schat ik op een kwartier enkel.
hier enkele foto's van Moki Dugway en de weg naar Muley Point. Je kan er over lezen op onze site op dag 8

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou ook zeker Goosenecks niet overslaan, prachtig kronkels van de San Juan River: ... 054762958/

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Bedankt voor de reacties allemaal! Moki Dugway en Muley Point zet ik sowieso al op de planning, wat een prachtige foto's!! Ik kijk er nu al naar uit :D

Goosenecks ziet er ook prachtig uit, maar lijkt me wat op horseshoe bend, wat we een dag of 2 eerder gaan bezichtigen. Is het dan nog de moeite om goosenecks te doen of gaan we daar dan een déjà-vu moment hebben?
Afbeelding
B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Nog ff dit: Als ik zie wat dude allemaal op 1 dag heeft bezichtigd ben ik toch wel gerust gesteld qua rijtijd :D gaat helemaal goed komen :dance:

Ik had echt gedacht dat het rijden naar muley point dubbel zolang (of nog langer zou duren) dus dat valt reuze mee!!
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vergis je niet, dat was een zeer lange dag, maar wel een van de mooiste. Vroeg vertrekken en je kan veel zien.
Ondanks het drukke programma hebben wij overal ruim voldoende tijd gehad om alles rustig te bezichtigen.
In National Bridges waren we 2 uur terwijl de ranger zei dat je er een uur over deed. Ook de rest deden we rustig. Op Muley Point hebben we een uur gerust. Het was toen wel donker toen we aankwamen in Torrey, maar de rit over de UT95 was prachtig met de laag staande zon. Die zullen jullie echter niet rijden als je richting Moab gaat.

En Gooseneck zou ik er inderdaad toch bijnemen, je bent er in de buurt dus het zou wat zonde zijn om dat te laten liggen, toch? Na een kwartiertje heb je het daar wel gezien. Tenzij je er wil picknicken. Er staat een overdekte picknick tafel.

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gooseneck (San Juan River)en Horseshoe bend (Colorado River) zijn totaal verschillend qua kleuren en uitzichten. Zelfs de kleur van de rivier is anders.Niet te vergelijken. Ik zou zeker Gooseneck ook bezoeken.
Yeehaw
B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Ok, vroeg uit de veren dus :) Heb ergens gelezen dat het park om 8u opengaat dus stipt 8u zullen wij aan de inkom staan!

Gooseneck ligt idd vlakbij. Ik denk dat we een beetje zullen zien hoe laat het is als we terugkomen van moki dugway. Als de tijd het dan toelaat nemen we het er zeker nog bij.
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Gooseneck neemt echt niet veel tijd in beslag. je bent er direct.

Wij hebben trouwens juist dezelfde daginvulling gehad als dude. Een lange dag, maar heel goed te doen.

Carine
Groetjes,
Carine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Prachtige dag hé Carine, met dank aan Yeehaw wat mij betreft :D

Bart
Grts, Bart

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja, een heel mooie dag!!
Muley point vond ik de topper.

Ik heb de route hier ergens van het forum gehaald want yeehaw zat die tijd in Australie. :(
Maar ik heb nog wat vraagjes voor hem voor onze reis in september :)

Carine
Groetjes,
Carine
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik vind alleen de weg naar Goosenecks SP al geweldig met al die 'dips' erin :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Yeehaw schreef: En vergeet niet de stop bij " The Hat" oost van Mexican Hat en de stop at milemarker 13 op us163 tussen Monument Valley en Mexican Hat.
Yeehaw
Wat is daar te zien dan? Wij komen daar ook langs ... is The Hat een restaurant of een viewpoint 8)

Marjolein
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

The Hat is een rotsformatie die op een persoon met een sombrero lijkt van daar de naam Mexican Hat.
Bij milemarker 13 moet je stoppen om de foto die miljoenen anderen ook al gemaakt hebben van Monument Valley.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Een viewpoint van een rots die wat weg heeft van een Mexicaanse hoed :)
Afbeelding

Bart
Grts, Bart

marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Oké bedankt Bart! prachtig allemaal...

Nog één vraag:
als we vanaf Mexican Hat over de 261 rijden dan kom je toch vanzelf bij de Moki Dugway, daar moet je als het ware toch overheen om de weg te vervolgen? Wij rijden ri Hite.

Marjolein
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Inderdaad, de 261 gaat over de Moki Dugway.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Wij hebben ook een dag Monument valley en omstreken ingepland. Dit wordt wel onze langste dag op de weg want we reizen van Page naar Moab. We vertrekken dus vroeg in de ochtend en willen onderweg onze ogen uit gaan kijken.

Het plan is om eerst Monument valley aan te doen, daarna even te stoppen bij de mexican hat, terug te rijden naar de 163 om daarna links af te gaan de 261 op. Daar weer linksaf de 316 op om Goosenecks SP te bezichtigen. Weer terug naar de 261 alwaar rechtsaf omhoog naar Moki dugway.
Daarna eventueel nog genieten van Muley Point, ik begreep dat dat niet ver af lag van Moki Dugway. Dan weer terug de 261 af om vervolgens linksaf de valley of gods af te rijden en uiteindelijk weer op de 163 te belanden en op weg naar moab (via de 191)

Nu heb ik nog wel enkele vragen:
- Is de rondrit met de auto een must-do in monument valley?
- Zijn er verder vanaf het punt dat we weer terugkomen op de 163 na valley of the gods nog mooie dingen te zien niet al te ver van de hoofdweg (163/191) af?
- Is dit programma niet iets te hoog gegrepen gezien het aantal af te leggen miles? Bedoeling is om zo rond 20.00 - 20.30 in moab aan te komen om nog wat te kunnen eten daar en de reis duurt zonder tussenstops al ruim 7 uur.

Route op google maps
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

movi schreef: Nu heb ik nog wel enkele vragen:
- Is de rondrit met de auto een must-do in monument valley?
- Zijn er verder vanaf het punt dat we weer terugkomen op de 163 na valley of the gods nog mooie dingen te zien niet al te ver van de hoofdweg (163/191) af?
- Is dit programma niet iets te hoog gegrepen gezien het aantal af te leggen miles? Bedoeling is om zo rond 20.00 - 20.30 in moab aan te komen om nog wat te kunnen eten daar en de reis duurt zonder tussenstops al ruim 7 uur.

Route op google maps
Niemand? Wij willen rond 7 uur in de ochtend vertrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer