Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Fransisco - Los Angeles via Las Vegas / Canyons

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MarcB
Amerikafan

San Fransisco - Los Angeles via Las Vegas / Canyons

Bericht door MarcB »

Hallo,

Wij willen in september van San Fransisco naar Los Angeles gaan via Las Vegas en de Canyons. Of andersom. De reis ziet er ongeveer zo uit: San Fransisco - Yosomite NP - Death Valley NP - Las Vegas - Grand Canyon NP - Los angeles. Wat vinden jullie hiervan? We willen ongeveer twee weken gaan, is dit te doen? En is het verstandig om overnachtingen van te voren te boeken, of kun je nog overal terecht als je daar bent?

Alle tips zijn welkom :D

Groeten,
Marc
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Fransisco - Los Angeles via Las Vegas / Canyons

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is een heel veel voorkomend rondje. Twee weken lijkt me wat krap, schrijf het eens uit er dag, en bekijk ook eens wat andere routes (en het commentaar daarop) op het forum en kijk eens naar de reisverslagen (bovenste topic).

In september kun je best wat vinden zonder te boeken maar Yosemite en de GC zijn eigenlijk altijd wel druk, zeker in de weekenden.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zoals je het opschrijft is 2 weken wel genoeg, maar als je ook Bryce,Zion en meer wil meepakken is het krap.

Misschien een iets duidelijkere omschrijving.
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Onze planning tot nu toe is ongeveer als volgt:
dag
1 Amsterdam - San Fransisco
2 San Fransisco
3 San Fransisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Death Valley
6 Death Valley - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Grand Canyon
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon - ???
12 ??? - Los Angeles
13 Los Angeles
14 Los Angeles
15 Los Angeles - Amsterdam
16 Amsterdam

De afstand van GC naar LA lijkt me iets ver voor op 1 dag, of denken jullie dat het toch te doen is?

Groeten,
Marc
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

voor mij ziet dit eruit als een mooi en rustig rondje..... Ikzelf had er nog wat meer dingen bijgepakt. De afstand grand canyon -la vind ik persoonlijk geen probleem, ik meen me te herinneren dat dit toch wel iets is van 500 miles..... maar er zijn hier vast mensen die hier meer van weten....
uhm ga je de kust niet wat meer bekijken????? misschien zion ???? san diego ???? er zijn zoveel mogelijkheden, maar alles is smaakzaak, en hoeveel je wil rijden....
adnani
Amerika-newbie

Bericht door adnani »

Ik zou persoonlijk 1 dag L.A. skippen en een dag extra in Yosemite doorbrengen, maar dat is puur je eigen smaak. Ik heb het gevoel dat je L.A. in 2 dagen wel gezien kunt hebben.... en Yosemite is juist zoooo mooi en ontspannend om daar meerdere dagen te blijven !
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Bericht door Viva Las Vegas »

Voor een eerste keer Westkust vind ik het een niet mis rondje. De kustlijn is misschien een klein gemis, maar je hebt wel een mooie afwisseling van natuur en steden. Als je de natuur en de canyons achteraf toch wel wat uitgebreider had willen verkennen dan is dit al een mooi plan voor je volgende vakantie :D . Zo is het bij ons ook gegaan en dat is meer dan waarschijnlijk ook zo voor het grootste deel van de forumleden hier.

Je hebt wel nog wat schuifmogelijkheden volgens mij. Oa; de volledige dag grand canyon is volgens de meeste mensen niet echt nodig tenzij je er wilt gaan afdalen of wandelen. Wijzelf hebben er gewoon 1 overnachting gepland. Je neemt ook ruim de tijd in LV wat ook wel de moeite is natuurlijk.

Of Grand Canyon - LA goed te doen is op 1 dag wil ik ook wel eens graag weten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan in 1 dag, van de GC naar LA. Maar als je toch al twee nachten hebt bij de GC kun je ook overwegen om daar 1 nacht te blijven en dan de tweede nacht als richting LA te rijden. Je kunt gewoon kijken hoe lang je bij de GC blijft, en aan het eind van de dag een stuk gan rijden. Densoods alleen maar tot Wiliams, maar dan heb je toch al een uur gewonnen.

Ik ben altijd wel een voorstander van meer ruimte tussen Yosemite en Las Vegas. Je hebt dan meer tijd voor Yosemite, en ook voor Bodie, Mono Lake, en Death Valley. Yosemite-DV kan in 1 dag maar dan heb je eigenlijk geen tijd voor een heel groot en mooi deel van het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer