Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Canyonlands N.P. en/of Arches N.P.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Canyonlands N.P. en/of Arches N.P.

Bericht door Iris_1982 »

Ah dat is duidelijk :) Rond een uurtje of 6 starten dus, zoiets had ik ook wel een beetje in gedachten maar wilde t toch ff van mensen horen die t al gedaan hebben voordat ik me er compleet op verkijk en in t stikkedonker een afgrond instort op de terugweg :mrgreen:

Is het heel erg druk boven? Je ziet altijd van die prachtige plaatjes van de Arch maar t is natuurlijk minder mooi als er 200 man omheen staan :) al die stomme toeristen ook, kunnen die niet iets anders gaan doen? :mrgreen:

Overigens ben ik vrij kortademimg (lichte astma) en heb ik altijd liters water nodig in de hitte bij een beklimming. Denk dat ik dus ook wel af en toe uit zal moeten puffen, maar in een uurtje boven moet dus wel lukken als ik het zo lees.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Iris_1982 schreef:Is het heel erg druk boven? Je ziet altijd van die prachtige plaatjes van de Arch maar t is natuurlijk minder mooi als er 200 man omheen staan :) al die stomme toeristen ook, kunnen die niet iets anders gaan doen? :mrgreen:
200 is wel een mooi gemiddelde denk ik, maar gelukkig blijft bijna niemand bij de arch zelf staan. Iedereen lukt het makkelijk een foto te maken zonder mensen er op. Iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus gedraagt zich daar ook netjes daar. De laatste keer dat we er waren was er één iemand die nogal lang bleef hangen rond de arch en er kwam toen behoorlijk wat commentaar op hem af. Hij droop uiteindelijk met de staart tussen de benen af :D .
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Oh ja, dat wilde ik nog weten. Het lijkt me namelijk leuk om even alleen op de foto te gaan met die arch op de achtergrond, maar wordt dat wel gedaan? Het is misschien 15 seconden.
Staat er een rijtje met mensen die dat willen? Of is dat "not done"?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

hekkie schreef:Persoonlijk heb ik een beetje moeite met het stijgen in het 1e gedeelte als je over het slickrock naar boven moet, dus dat neemt wat meer tijd in beslag omdat ik geregeld uit sta te puffen.
Oh gelukkig, ik ben niet de enige. Ik dacht dat iedereen op het forum huppelend naar boven was gegaan en ik de enige was die helemaal stuk ging op het eerste gedeelte.
Ik had erg moeite met dat eerste stuk, het is enorm steil bovendien was het 30 graden toen wij de hike maakten.
Ik stond op het punt om terug te gaan toen ik een hele stevige Amerikaan voor me naar boven zag ploeteren. Dat kon ik natuurlijk niet op me laten zitten, wat hij kon kon ik ook.
Ik heb mijn tanden op elkaar gezet en ben doorgegaan. Ik heb er geen spijt van gehad maar makkelijk was het niet.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bijna iedereen wil graag met de arch op de foto en dat gebeurt ook gewoon. Dat betekent dat je soms wel even geduld moet hebben voordat de arch helemaal vrij is en je daar een foto van kan maken.

Verder zitten er meestal zo'n honderd mensen tijdens sunset in een halve cirkel aan de rand van het plateau en op enige afstand (een tiental meters) van de arch te kijken en te fotograferen. Vanaf de buitenrand van het plateau heb je een pracht gezicht op de arch want je zit wat hoger op het slickrock en de arch ligt wat lager.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Het viel me wel op dat er nogal gemakkelijk geroepen werd als mensen er te lang onder bleven huppelen. Ik vond het daar gezellig druk eigenlijk. Net niet te veel mensen. Maar oorspronkelijk ging ik mijn vrouw daar ten huwelijk vragen, maar daarvoor liep er me toch net iets te veel volk voor rond :P.

We waren daar eigenlijk net iets te lang gebleven, tot de zon volledig onder was (wou alles gezien hebben ;) ). En het viel me eigenlijk op hoe snel alles dan niet donker wordt. Gelukkig dat de tocht terug gemakkelijk is en we waren in no time terug aan de auto, maar toen we daar waren was het toch echt pikdonker. (We hadden wel een zaklamp bij, maar dus net niet nodig gehad)
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

waar heb je haar nu eigenlijk ten huwelijk gevraagd? puur intresse hoor ;)
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

In Moab zelf. Eigenlijk ook nog dezelfde avond dan dat ik gepland had. Ik wou het absoluut die dag gedaan hebben, want anders was ik waarschijnlijk de rest van de reis aan het twijfelen voor een volgende perfecte locatie.
pello81
Amerika-ontdekker

Bericht door pello81 »

ziet er goed uit!!
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

weet iemand hoe vaak de fiery furnace walk gedaan wordt met een ranger??
is dit een keer per dag of meerdere keren? weet iemand ook de tijden?
(vroegste en laatste wandeling???)
groeten kim. (die nog maar 3 weekjes hoeft te wachten!!!! en dan gaan we!!! :P )
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Kim, de Fiery Furnace Walk wordt twee keer per dag gedaan. Als ik het me goed herinner begon de vroege tour (die wij in 2006 hebben gedaan) om 9.00 uur 's ochtends, maar dat weet ik dus niet meer helemaal zeker. De tweede tour vind 's middags plaats, helaas weet ik daarvan ook niet precies hoe laat. Je moet er wel op tijd bij zijn hoor, de tour zit vaak al een dag of twee van te voren volgeboekt. Je kan alleen reserveren in het Visitor Center in Arches NP zelf.

Fijne reis,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

Bedankt voo je reactie Henriette,
als we aankomen eind van de ochtend, zou er dan voor de volgende dag nog plaats zijn?
het liefst ga ik dan met de ochtend tour denk ik (ivm temperatuur).
we zijn 2 dagen in Moab, dus ik kan niet eerder reserveren dan 1 dag van te voren....
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Op de website van de NPS staat dat de tour vaak een paar dagen van te voren is volgeboekt. Wat onze eigen ervaring betreft: wij zijn op een late maandagmiddag naar het Visitor Center gegaan, voor de daaropvolgende dag zaten beide tours volgeboekt (ochtend en middag) maar voor de woensdag was er nog wel plaats.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die ervaring hadden wij ook.
Voor de volgende dag is erg moeilijk de dag daarna wil nog wel lukken maar ik weet niet hoe dat in het hoogseizoen is.
Wij waren er in het voorseizoen (mei)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Toen wij in Moab aankwamen eind juli vorig jaar konden we nog de volgende dag met de middagtour mee. Wij hebben er toen voor gekozen om nog een dag te wachten zodat we de ochtendtour konden doen. Die is inderdaad om 9 uur 's morgens. De middagtour lijkt me echter ook goed te doen - je loopt grotendeels in de schaduw. De ochtend is dan te gebruiken om wandelingen te doen die meer in de zon liggen.

Marianne
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Wij kwamen laatst aan op een maandag (in juni, dus niet het hoogseizoen) en konden pas kaarten krijgen voor die donderdag daarop. Gelukkig vertrokken we vrijdags pas weer, dus dat kon mooi.
Ze zeiden dat ze 25 mensen toelaten, maar uiteindelijk liepen er 33 mensen mee met de Fiery Furnace Walk.
Het is een ontzettend leuke wandeling.
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

nou, dan moeten we maar geluk hebben...
jammer dat je alleen maar in het visitorcentre kunt
reserveren, en niet telefonisch of on-line.
nou, we zullen het vanzelf wel zien.... :?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kimmy, gezien de temperaturen zou ik inderdaad kiezen voor de ochtendtour.

Hopelijk is er plaats voor jullie, het is een prachtige tour. Anderhalve week geleden net voor de 2e keer gelopen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Eerste stop in Moab wordt dus het visitorcenter van Arches, mits je tijdens de openings tijden in Moab aankomt.
Het hotel of campground kan je daarna wel opzoeken.
Zo weet je ook gelijk hoe je de dagen in Moab eventueel in moet vullen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is inderdaad aan te raden dat als eerste te regelen als je Moab binnenkomt. Wij zijn 15 juni jl. ook eerst naar het visitor center van Arches NP gereden en hebben toen de hike geboekt. Visitor center was toen tot 18.30 uur open.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer