Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag: 18 dagen door het ZW van de VS (nu volledig!)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Reisverslag: 18 dagen door het ZW van de VS (nu volledig!)

Bericht door GPJ73 »

Periode: 5 – 23 september 2005
Wie: Gert (32) en Daniël (31), goede kameraden.
Geschiedenis: Vorig jaar (2004) samen op vakantie in Washington state en Canada, ook samen op vakantie geweest in Ierland (2002) en Gran Canaria (2001)
Route: San Francisco (3n) - Berkeley – Monterey (1n) – Big Sur - Morro Bay - Santa Barbara (2n) – Ridge crest (1n) – Death Valley nat. park – Las Vegas (2n) – Flagstaff (1n) – Grand Canyon village (1n) – Page (1n) – Pipe Springs national park – Las Vegas (2n) – San Bernardino (1n) – Los Angeles (2n)
Reisorganisatie: Vliegwinkel voor ticket en auto (Alamo), hotels/motels geboekt via Expedia dan wel ter plekke geregeld.
Vliegroute: Vanaf Schiphol via Houston naar SF met Continental airlines, terug met KLM (door orkaan Rita) rechtstreeks van LA terug naar Schiphol.
Voorbereiding: reisverslagen, het AA-forum, Capitoolgids Californie, wereldcontact bijeenkomsten en tips van familie.
Hoogtepunt: de Grand-Canyon inclusief turbulente vliegtocht.
Minder: Los Angeles.

De route:

Afbeelding

De reis:
Vanuit Enkhuizen met de trein zonder vertragingen naar Schiphol, daar verliep het inchecken zeer snel (2 plaatsen aan het raam van een Boeing 767 en we kregen ook direct het groene formulier van de visa-waver), zodat we nog lekker de tijd hadden om wat te taxfree te shoppen. Het online inchecken via continental.com werkte niet goed (het zou mogelijk moeten zijn om de boardingpass zelf uit te printen. Op tijd naar de gate om het gebruikelijke gesprekje te voeren met een beveiligingsbeambte of hoe zo iemand heet. Moest ik weer opnoemen wat ik aan elektronische apparatuur meenam in het vliegtuig wat nogal een lijst is…Deze keer ook de pocket-pc meegenomen met Tom-Tom en de kaarten van Cal/Nev/Utah/Arizona meegenomen.
De Boeing 767 van Continental was een zeer modern vliegtuig met een persoonlijk plat scherm met 10 kanalen, alleen het geluid viel wat tegen. Echter zelf kunnen kiezen zorgt wel voor veel meer vliegplezier vind ik, ben vooral gek op de Am. Sit-coms en daar hadden ze genoeg van. De ruimte tussen de stoelen was zeer goed, beter dan vorig jaar met Delta maar dat was een ouder toestel. Het weer in Nederland was op 5 september goed dus we hebben een aantal mooie foto’s kunnen maken vanuit de lucht.

Afbeelding

De luchthaven van Houston is zeer modern, ongelooflijk hoe snel we door de douane gaan, er werden vrijwel geen vragen gesteld hoewel we wel onze vingerafdrukken moesten laten scannen en een foto van je gezicht laten maken, maar foto’s maken hebben we geen problemen mee aangezien we er deze vakantie zelf zo’n 600 hebben gemaakt…

Afbeelding

Na een uurtje of 2 wachten ging de reis verder naar onze eindbestemming SF, ditmaal met een vanzelfsprekend kleiner vliegtuig een 737. Tijdens de vlucht ontmoette we iemand die in LA woont en vaak in SF komt vanwege zaken, hij gaf ons nog tips voor LA en SF. Op zijn palmtop toonde hij de BART waarmee we vanaf de luchthaven naar ons hotel konden komen, toch een stuk goedkoper dan een taxi of shuttlebus.
Via de BART en een stukje (+/- 1 km) lopen kwamen we aan in het Monarch Hotel op de Gearystreet. Om te vinden meteen de stratengids van Tom-Tom gebruikt ondanks dat ik geen GPS signaal had (werkt alleen in auto) hielp het wel. Wat direct opviel was de hoeveel zwervers die je aanspreken maar ja het was al wat later op de avond een uurtje of half elf. Mijn standaard antwoord op de zwervers is altijd “I’m fine, thank you!” met een gezicht van en niet verder zeuren…waarbij ik het looptempo opvoer, en dat werkt wel, alleen als je bij een verkeerslicht moet stil staan dan hebben ze de tijd om je verder lastig te vallen. Een van de nadelen van het lopen in een grote Am. stad is de hoeveelheid keren dat je moet stoppen en wachten voor verkeerslichten. Het Monarch hotel is een net maar eenvoudig hotel op het randje van het centrum, tenminste het voelde zo omdat je een aardig stukje moest lopen en klimmen naar het de kern van de stad. We hadden dit hotel mede gekozen omdat het goed betaalbaar was. Na inchecken direct naar bed aangezien het een lange reisdag was geweest.

San Francisco (3 nachten):
Volgende dag eerst maar eens opzoek naar een Starbucks voor ontbijt maar dat lukt nog niet meeteen. Vorig jaar in Seattle zat er één op elke hoek maar ja daar komt Starbucks dan ook vandaan. Maar goed wel een ontbijtzaak gevonden die Starbucks koffie serveert en dat komt eigenlijk op het zelfde neer. Hierna het centrum verder ingewandeld richting China town, lopen tegen een prachtige kerk (Old St. Mary’s church) aan en gaan hier naar binnen.

Afbeelding

Ze zijn aan het oefenen voor een concert wat een uurtje later zal plaatsvinden en we komen binnen in contact met de organisator die ons enthousiasmeert voor het klassieke concert. Een erg aardige man waarmee we een leuk gesprek houden over hoe de EU naar de VS kijkt na de laatste verkiezing van Bush. Ik maak een hem aan het lachen met een grapje dat mijn Am. familie gebruikt over Bush, namelijk: “Let’s trim the Bush”. Ik vraag hem wel waarom ze weer gestemd hebben op Bush, met een plagende vraagteken. We herinneren ons echter dat we onze hotelkamer nog het “do not disturb sign” aan onze kamerdeur hebben hangen en geven aan dat we eerst terugmoeten maar zeker het concert zullen bij wonen, eigenlijk gelooft hij het niet maar als we een klein uurtje later (met zweet op ons voorhoofd) de kerk weer betreden heet hij ons zeer welkom met de woorden “we need you today”, wat wel erg klopt want er is nogal weinig publiek. Ik geniet van het spelen van de vier muzikanten ondanks dat ik niet een kenner ben. Ik maak ook nog even een kort filmpje. We slaan een uitnodiging voor een lunch af omdat we nog vol zitten van het ontbijt.

Verder die dag wandelen we weer heel wat af, heuvel op heuvel af en belanden in Fisherman’s wharf. Maak iets te veel foto’s van de zeeleeuwen volgens mijn reisgenoot maar ik vind ze erg grappig hoewel ze wel stinken. Ze maken vooral ruzie over het beste plekje om te zonnebaden. Onderweg wandelend verbazen we ons weer over de grote auto’s waar we alleen maar van kunnen dromen, hoewel nog 2 dagen en we mogen onze huurauto ophalen. Opvallend maar bekend zijn de bijzonder steile wegen, waarop de auto’s geparkeerd staan.

Afbeelding

We vinden ook nog een hostel waar 2 meiden een lift zoeken richting LA, dat lijkt ons wel gezellig dus sturen we een mailtje dat we richting Monterey gaan 2 dagen later. Aangezien we er zijn voor goedkoop internetten zijn we daar een uurtje mee bezig. Ik zit nog even op het forum te lezen maar ja we moeten al weer verder.

De volgende dag op weg naar Alcatraz omdat we vooruit de toer geboekt hebben via internet na tips van het forum, bedankt! Leuk om die rij te zien voor de ‘gewone’ kaartjes. We nemen de Cable Car waarmee we snel naar de pier geraken, ik betaal voor een dagkaart want na Alcatraz wil ik nog wel een paar ritjes maken hoewel ik hoop dat het rustiger wordt want deze ochtend zit ie vol met toeristen maar ja daar ben ik er zelf ook eentje van.
Alcatraz boeit hoewel ik door de drukte niet altijd het tempo van de audiotour kan volgen en raak verdwaald. Daarnaast is het Nederlands koud met veel wind. Leuk is ook om een echte in-mate te zien, nou ja leuk ik weet niet precies wat ie gedaan heeft maar aangezien hij op leeftijd is verwacht ik niets kwaad. Hij zet handtekeningen onder verkochte boeken van hemzelf. Ik besluit het bij een foto te laten want zijn boek is vooral dun en met grote letters geschreven. Na een uurtje of 2 hebben we het wel gezien en gehoord en nemen de ferry terug. We hopen dat het nu iets rustiger is op de Cable Car, maar vergeet het maar er staat een rij van hier tot Tokio… We gaan maar weer wandelen richting de hostel die we de dag ervoor gevonden hebben, hier kunnen we lekker goedkoop internetten en we willen even de mail checken. Blijkbaar klopte het e-mailadres niet van de meiden want de door ons gestuurde mail is nooit aangekomen. Maar goed we hebben in elk geval de tijd om mijn eerste uitgebreide mailtje te sturen naar huis. Eten doen we in een echt Amerikaanse hamburgertent waar we ons net als vorig jaar verbazen over de prijzen en het zijn niet eens Euro’s maar Dollars oftewel 20% ‘korting’, alleen de belasting VAT genaamd moeten we weer even aan wennen. ’s Avonds gaan we na een paar leuke ritjes met de Cable Car (het is rustig) door de stad naar een bar waar een live band speelt voor de slachtoffers van Katrina, één van de muziekanten komt uit New Orleans. Omdat ik precies twee jaar geleden ook in New Orleans was voor vakantie spreekt me dit erg aan. Daarnaast ontmoeten we een jong ‘stel’ uit het oosten van Nederland die aan het einde van hun vakantie zijn en al bijna weer terug moeten, ze hebben een mooie tijd gehad maar zijn wel een beetje jaloers omdat onze vakantie net begonnen is!

De volgende morgen besluiten we maar eens een uitgebreid te ontbijten in ons hotel met eieren, spek en worstjes aangezien we vandaag moeten uitchecken en een aardige reis gaan maken zodra we de auto opgehaald hebben. We pakken onze koffers in en gaan de auto ophalen, op onze voucher staat geen adres van Alamo maar via Tom-Tom heb ik al snel de voor ons nabijgelegen gevonden denk ik op dat moment. Als we er aankomen staat er een lange rij wachtende, als we een uur later aan de beurt zijn blijkt dat we bij de verkeerde vestiging staan, de voucher wordt niet geaccepteerd en na uitvoerig bellen met de hoofdvestiging blijken we verkeerd te zijn. Hebben we daar voor niets gewacht, na aandringen zijn ze wel zo aardig naar een andere vestiging te bellen of daar een auto geregeld kan worden. We wandelen weer een heuvel af en op en krijgen daar onze auto een witte Nissan Altima. Tip: als het adres niet op je voucher staat vraag dit na via je reisorganisatie, min puntje voor Alamo maar dat kan gebeuren.
Dan gaat het rijden beginnen, onze koffers staan nog in het hotel maar ja hoe kom je daar ook al weer. In de veronderstelling dat we dit nog wel weten rijden we een paar rondjes zonder echter dichterbij het hotel te komen, eenrichtingsstraten etc. Ik parkeer de auto aan de kant en sluit mijn pocket-pc en de gps-ontvanger aan en nu maar wachten. Enkele minuten later werkt de GPS en voor we het weten staan we bij het hotel. Hierna vertrekken we via de Golden Gate Bridge (daar moet je toch overheen rijden!) en maken nog wat foto’s. Aan de andere kant van de brug is het mooier weer en lopen een stuk over de grote brug.

Afbeelding

Hierna gaan we verder richting Berkeley, de universiteitsstad willen we graag bekijken. Het is even zoeken naar een parkeerplek maar de parkeergarage is betaalbaar en we lopen de campus op. Prachtige gebouwen en veel studenten van allerlei nationaliteiten, o.a. opvallen veel Aziaten. Met de capitoolgids in de hand lopen we een bepaalde route en eindigen op een zeer gezellig terrasje waar koffie en gebak bestellen en we al snel in contact komen met 2 studentes, het gaat de goede kant op.

Afbeelding

Ze vragen zich af waar we vandaan komen en vertellen al snel dat ze graag naar Europa willen omdat ze kunst studeren en ze niet veel werk mogelijkheden zien in de VS. Wij zijn net blij dat we Nederland achter ons gelaten hebben dus kunnen ons niet helemaal vinden in deze opstelling maar het is wel een gezellig gesprek. Na een paar uurtjes vertrekken we richting Monterey waar we ook nog een hotel moeten zien te vinden aangezien we nog niets geregeld hebben.

Monterey (1 nacht)
Het is inmiddels al laat als we in Monterey aankomen en via Tom-Tom verschillende hotels en een B&B afrijden komen we terecht bij een Best Western, altijd goed en de prijs is redelijk (80 euro) gezien de overige prijzen, de B&B moet 150 dollar kosten…
De volgende dag vertrekken we op tijd naar Big Sur via de Highway 1. De beroemde highway valt wat tegen door het slechte zicht, het is niet helder. Het rijden is wel apart door de vele bochten en afgronden maar als het helderder zou zijn dan beleef je het toch beter. Bij Morro Rock gaan we wandelen en klimmen waarbij ik mijn enige meegenomen lange broek beschadig. Ik had allang verwacht in een korte broek te kunnen lopen maar hiervoor is het weer nog te koud in tegenstelling tot wat ik verwacht had.

Afbeelding

Na de (niet toegestane) klimpartij gaan we eten in een vistent waar we lekkere vis krijgen voorgeschoteld.
We gaan voldaan weer verder richting Santa Barbara, ook hier hebben we nog niets geregeld en daar krijgen we spijt van.

Santa Barbara (2 nachten)
Het is aardig laat in de vrijdag avond als we Santa Barbara binnenrijden, we rijden weer langs heel wat hotels maar de prijzen zijn hoog (150 dollar is heel gewoon, en veel hotels zijn ook al vol!). We beginnen een beetje zenuwachtig te worden als we een motel/hostel vinden waar nog betaalbare kamers zijn maar zonder privé badkamer. We zijn inmiddels moe van het zoeken dus accepteren de kamer die er verzorgd uitziet en de badkamers zijn ook schoon en volledig dus we zien het zitten. Santa Barbara moet wel heel bijzonder zijn als de prijzen zo hoog zijn en alles vrijwel vol is, de hostel/motel ligt wel lekker dicht bij het gezellige centrum en het treinstation. We vallen al snel in slaap met onze kleren nog aan want we wilden nog graag uitgaan, gezien het levendige centrum. Pas tegen middernacht lopen we nog een rondje en het is erg gezellig maar we hebben niet de energie om te gaan dansen, morgen moet dat gebeuren dus we besluiten direct dat we hier nog een nacht moeten blijven. Terug naar het hotel loopt een mooi meisje alleen en wordt lastig gevallen door een ‘vaag’ figuur, ze vraagt ons of ze mee kan lopen, natuurlijk kan dat!

De volgende morgen gewekt door de Amtrak trein, die om een uurtje of 6 zoveel kabaal maakt dat we rechtop in ons bed zitten. Mijn vriend vraagt zich af waarom ik het raam opengelaten heb maar dat is niet zo, er zit een gat in het glas en het glas is al niet dik. We staan hierdoor redelijk op tijd op en gaan de stad verder verkennen en vinden dit een erg mooie stad met zijn Mexicaanse bouwstijl. Ook het strand met de pier mag er wezen. Ik koop in een GAP winkel een paar hippe spijkerbroeken want ja die avond moet het gebeuren, zaterdag is toch de stap avond en we laten ons niet kennen hoe moe we ook zijn. We gaan ook nog even naar de bieb om daar gratis te internetten en een hotel voor zondag te regelen in Ridge Crest. Om 22:30 uur staan we al in een club/disco (even ID tonen dat wel natuurlijk) en dat is voor Nederlandse begrippen vroeg maar het is al gezellig druk op de dansvloer en om twaalf uur is het superdruk maar wat zijn die Amerikanen (en vooral die van Mexicaanse afkomst) aardig waar ze bij ons in Nederland soms door je heen proberen te lopen op de dansvloer verontschuldigen ze zich hier elke keer (ook de mannen!) als ze je per ongelijk aanraken, tenzij ze met je willen dansen want dan gaan ze er ook voor. Ze dansen hier echt 1 op 1 en als ze je alleen zien dansen (oftewel zonder iemand van het vrouwelijke geslacht) dan vinden ze dat ze daar iets aan moeten doen en dit gaat dan achterelkaar door. Er zijn sowieso veel meer vrouwen op de dansvloer te vinden omdat de Am. mannen vooral aan de bar hangen en naar een sport kijken. Het is dan ook een teleurstelling als om half twee de lichten aan gaan en iedereen vertrekt. Ook wij lopen richting onze hostel (motel is een te mooi woord) en komen onderweg nog 3 Am-Mexicaanse meiden tegen die zich afvragen waar we vandaan komen, als wij zeggen Holland, Europe dan vragen ze zich af wat we hier doen want bij jullie mag je toch alles? Mijn antwoord “Because of the Am/Mexican girls” is volgens hun dan ook het enige juiste antwoord dat ik had kunnen geven en we lopen met ze naar hun hotel waar we trouwens netjes afscheid nemen.

Met pijn in ons hart laten we Santa Barbara achter ons.

Afbeelding

Ridge Crest (1 nacht)
De reis verloopt snel maar we besluiten ten zuiden van SB het strand op te gaan, het is zulk mooi weer en de korte broek kan weer aan. Door de wind lijkt het niet te warm en we vergeten ons in te smeren met zonnebrandcrème, lekker stom. We dachten gewoon een stukje te wandelen maar de zon brand zonder het te merken en daar komen we pas zondagavond achter in het motel in Ridge Crest. Het is een mooi motel in dit doorreis stadje richting Death Valley, we springen ’s avonds in het zwembad en vooral de jacuzzi. Die hebben we voor ons zelf en de lichten doen het niet wat mooi is want vanuit de jacuzzi zien we een prachtige sterrenhemel. Met een blikje bier en nog een blikje en nog een blikje bier (gekocht bij Albertson met de kortingskaart na een tip van het forum!) genieten we van de heerlijke warmte en bespreken we de vakantie tot nu toe. In enkele dagen van de kou van SF naar de heerlijke woestijn warmte. Echt heet is het er niet, sterker ook de lokale bevolking meldt ons dat het kouder (graadje of 35) is dan normaal in september.

De eerste week zit er op, de rest van mijn verslag volgt later.
Laatst gewijzigd door GPJ73 op 20 mar 2006, 08:06, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Nu met de foto's van onze reis!

Bericht door GPJ73 »

Het is me nu gelukt enige foto's in het verslag te zetten, kijk en beoordeel zelf!

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

mooi verslag Gert :)
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk verslag Gert,

ben benieuwd naar de rest. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bedankt! voor de complimenten en hierbij Deel 2!

Bericht door GPJ73 »

Bedankt voor de complimenten en hierbij Deel 2!

Las Vegas (2 nachten)
We vertrekken vanuit Ridge Crest via het “Death Valley National Park” richting Las Vegas. Onderweg genieten we van de vergezichten (de woestijn imponeert) en de zeer bijzondere rotsformaties waarvan we enkele foto’s maken. We stoppen voor een sanitaire stop in Stovepipe Wells alwaar ik nog een shirt koop van Death Valley en een koffiemok, hierbij krijg ik een halve! liter frisdrank cadeau. Ooit vroeg ik me af op het forum of we wel aandacht aan Death Valley moesten schenken maar eigenlijk hebben we tijd te kort om alles te zien. Echt heet is het niet maar dat komt natuurlijk door de airco van de auto waardoor je kan genieten van hitte, had ik dit maar in mijn eigen auto! Maar ook als je uitstapt gaat het wel als ik rekening houd met wat ik er over gelezen heb, ja het is een woestijn maar het valt me alles mee. Echt lange wandelingen maken lijkt me trouwens iets anders maar dat doen we ook niet. Als we uit Stove vertrekken komen we oog in oog te staan met een coyote (denk ik?), erg grappig. Je krijgt door dat het dier opzoek is naar eten (en dus mensen die eten geven…) en niet schuw is, wij maken ons wel zorgen over het feit dat hij of zij midden op de highway staat en het verkeer van de andere kant rakelings er voor bij vliegt zonder ook maar af remmen, vast geen toeristen want achter ons stoppen ze ook meteen om foto’s te maken.

Afbeelding

Gelukkig overleeft het dier alles (voor zover bekend) hoewel we natuurlijk geen eten geven want dat moet je met wild niet doen, toch?

Het valt ons op dat de lokale bevolking vooral in van die grote trucks/suv rijdt die wij voor het gemak RAM noemen van de bekende Dodge RAM. Onze toch niet kleine Nissan AltimaV6 lijkt maar een nietig ‘schepsel’ vergeleken de trucks die we tegenkomen in de woestijn.

Afbeelding

We rijden gestaag door naar Las Vegas en komen daar eind van de middag aan, hierdoor kleurt het gebergte onderweg naar prachtig rood hoewel ik het “Red Rock Canyon Nat. Park” nog wel eens wil zien bij zonsondergang, wie weet een volgende keer. Wat een contrast als je Las Vegas binnenkomt, vanaf ver zijn de mega grote hotels al te zien en ook die van ons (MGM-Grand) komt snel in zicht.

Afbeelding

Hier mogen we 1 nacht (maandag op dinsdag) verblijven (vooraf via internet geregeld), hoewel we eigenlijk 2 nachten willen blijven blijkt dinsdag op woensdagnacht wel erg duur te zijn bij het MGM (bijna 2 keer zo veel) dat we de 2e nacht in het Luxor verblijven en daar hebben we achteraf geen spijt van gekregen. De parkeergarage is snel gevonden en ook de lobby met registration is snel bereikt. Wat een ruimte en een incheckbalies, niet echt persoonlijk maar ja dat kan natuurlijk ook niet met 5000 kamers! We krijgen een kamer op de 16de verdieping en wat een kamer en badkamer, ongelooflijk. Alleen een ‘rondje’ in het hotel lopen kost al een uur en dan kijken we alleen maar, o.a. naar een betaalbaar restaurant. Dan blijkt wel dat je in het MGM zit want zo goedkoop is het allemaal niet maar we hebben een dinercheque gekregen van 25 dollar dus we zijn min of meer wel verplicht om hier te gaan eten. We kiezen voor een relatief goedkoop restaurant waar ik alweer een zeer grote hamburger krijg die ik bijna niet op krijg, dit gebeurt me eigenlijk nooit dus dat zegt wel iets. ’s Avonds genieten we eerst van het uitzicht van onze kamer, ongelooflijk. ’s Avonds en in de nacht is Las Vegas pas imponerend, al die lichten!

Uitzicht vanuit de kamer aan één ! kant, door het groene MGM licht vallen de opvallende lichten op de foto iets tegen, maar toch:

Afbeelding

Foto van o.a. MGM-Grand en de drukke strip met kruising.

Afbeelding

’s Avonds laat lopen we over de strip, de eerste keer in Las Vegas wil je eigenlijk teveel. Uitgaan op maandag blijkt niet echt te gaan, het is te rustig en er lopen alleen maar veel stelletjes rond. We waren hiervoor gewaarschuwd dus we kijken vooral naar de verschillende hotels en casino’s, wel gek worden we van die figuren die steeds van die kaartjes proberen te geven met vrouwen die zich aanbieden. Deze kaartjes vind je dus overal op straat, zonde!
De volgende dag moeten we al weer uitchecken dus we gaan redelijk, nou ja redelijk een uurtje of 3 naar bed. Als we na de lange avond/nacht door het casino moeten lopen naar de liften zijn ze nog steeds aan het gokken, houdt het dan nooit op? Nee dus! We slapen lekker uit, uurtje of 10, omdat we toch niet veel gepland hebben dan naar het volgende hotel (Het Luxor) te gaan inchecken. Of toch wel, ik zoek in mij PPC op waar de bieb is en die richting vertrekken we zodat we gratis kunnen internetten. Er zijn natuurlijk meer mensen die dit doen maar toch werkt het wel want je mag maar een bepaalde tijd internetten en dan zijn anderen weer aan de beurt. Ook doen we een lunch bij een Chinees, voor 10 dollar + 3 dollar tip kunnen we uitgebreid lunchen met zijn tweeën, het is een koopje. En wat zijn ze aardig en na de goede tip vragen ze of we in LV wonen, jammer genoeg voor het restaurant moeten we met nee antwoorden. Wij zelf moeten er echter niet aan denken om in LV te wonen, hoeveel er ook te doen is in de nacht. Na bij de Wal*Mart een cd gebrand te hebben van de foto’s tot nu toe checken we op tijd in bij de Luxor, snel de kamer bekijken omkleden en naar het zwembad. Luxor beschikt over prachtige zwembaden en jacuzzi’s maar de maximale diepte van het zwembad valt erg tegen, minder dan 1,50 meter is niet echt genoeg om te zwemmen. Maar we genieten toch van de frisse “duik” en genieten na in de zon.

Afbeelding

Afbeelding

Ook bij het Luxor (kostte wat maar dan heb je ook wat) zit weer in een dinercheque van deze keer 30 dollar, oftewel we gaan naar het buffet. Na aftrek hiervan eten we voor 4 dollar p.p. veel te veel (5 borden vol!), nog nooit zo’n buffet gezien. Die avond en nacht maken we het niet zo laat als de dag ervoor. We maken de spectaculaire fonteinenshow van het Berlagio hotel mee, ik schiet weer een chip vol met filmpjes.

Afbeelding

Als we nog naar een club/disco willen raak ik nog bijna mijn ID kwijt aan een “uitsmijter” die mijn Nederlandse identiteitskaart (waarmee je naar 30 landen of zo kan in EU) niet vertrouwt. Ik vraag deze snel terug en we gaan slapen.

De volgende dag laten we Vegas achter ons en vertrekken we richting de Hooverdam en overnachten we in Flagstaff. We zijn van plan om Vegas ook in het weekend te bezoeken zo het verschil te zien, gezien de grote hoeveelheid hotelkamers zijn we niet van plan vooruit te boeken met alle gevolgen van dien maar daar kom ik later op terug…

Volgende keer o.a.: geen hotel kunnen vinden :( , creditkaart geblokkeerd :( en creditkaart afgepakt :( en ook nog leuke dingen :D zoals de turbulente Canyon vlucht :o

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Coyote schreef:Leuk verslag Gert,

ben benieuwd naar de rest. :)

Roland
Heb ik je toch gezien in Death Valley Nat. park :?: Je lijkt verrekt veel op de Coyote die ik gezien heb :D

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Leuk verslag! Ik wil toch ook nog wel een keer die kant op. Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

VermontGirl schreef:Leuk verslag! Ik wil toch ook nog wel een keer die kant op. Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen.
Zeker doen maar neem de tijd :!: Ik vind 18 dagen eigenlijk te kort, er zijn te veel verschillende indrukken en zoveel te doen dat ik geen tijd had voor rust, nou ja op een enkele keer na :D
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

GPJ73 schreef:Heb ik je toch gezien in Death Valley Nat. park :?: Je lijkt verrekt veel op de Coyote die ik gezien heb :D
Aha, ik zie dat je mijn broer tegengekomen bent... :hilarious:

Leuke foto trouwens van de coyote. Zo dichtbij heb ik er nog niet één van een coyote kunnen maken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een leuk verhaal zeg en wat maak je het spannend. Ben nu al nieuwsgierig naar het vervolg! Geen hotelkamer, creditcard weg enz..... :wink:
Wij zaten vorige week ook nog 3 nachten in Las Vegas, op 19/20/21 sept.
Waren jullie daar toen ook? Wij zijn ook op de bonnenfooi gegaan en hebben een kamer geboekt in het San Remo (naast Tropicana, tegenover MGM) Wij moesten $ 54 p.n. betalen. De kamer was prima, het hotel zelf een beetje "ordinair", maar dat kan ons niet zoveel schelen. Ben er toch alleen maar om te slapen en het lag mooi op loopafstand van de Strip.

We kijken uit naar het vervolg!!!!!

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

hekkie schreef:Wat een leuk verhaal zeg en wat maak je het spannend. Ben nu al nieuwsgierig naar het vervolg! Geen hotelkamer, creditcard weg enz..... :wink:
Wij zaten vorige week ook nog 3 nachten in Las Vegas, op 19/20/21 sept.
Waren jullie daar toen ook? Wij zijn ook op de bonnenfooi gegaan en hebben een kamer geboekt in het San Remo (naast Tropicana, tegenover MGM) Wij moesten $ 54 p.n. betalen. De kamer was prima, het hotel zelf een beetje "ordinair", maar dat kan ons niet zoveel schelen. Ben er toch alleen maar om te slapen en het lag mooi op loopafstand van de Strip.

We kijken uit naar het vervolg!!!!!

Groet Marjan
Dank je wel :oops:

We zater er op ma 12-9 en di 13-9 en op za 17-9 en zo 18-9, oftewel net mis gelopen de 19de zijn we vertrokken. Zondag en maandag is volgens mij goedkoopst, zaterdag was een ramp, nou ja ramp eigenlijk wel grappig verlopen maar ik heb mijn verslag nog niet af... :D

Groeten,
Gert
Laatst gewijzigd door GPJ73 op 01 okt 2005, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Gert
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Inderdaad een leuk verslag Gert, en je maakt ons wel erg nieuwsgierig naar het vervolg ervan.
Wij wachten af...
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Eugeni schreef:Inderdaad een leuk verslag Gert, en je maakt ons wel erg nieuwsgierig naar het vervolg ervan.
Wij wachten af...
Bedankt :!: :) en morgen meer ontwikkelingen..., oeps dat is over 1,5 uur en ik ga nu stappen.... :D
Groeten,
Gert
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat een leuk verslag, Gert! En je houdt het ook zo spannend....... kan niet wachten op het vervolg.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gert een heel leuk verslag om te lezen.
Je maakt het wel spannend met zo'n cliffhanger hè

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nog geen deel 3......ik heb de hele nacht liggen woelen..... :wink:
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Hoi Gert,

Net je verslag tot dusver gelezen. Heerlijk om weer even terug te gaan naar waar wij afgelopen juni voor de 1e keer waren ...Lijkt alweer zolang geleden! Wij zijn in totaal 22 dagen geweest en ik herken inderdaad wat je in een reactie zei over dat je bijna geen rust hebt gehad. Heb je gewoon geen tijd voor! Maar veel nagenieten dus!

Ben benieuwd naar de rest van je verslag!

Groeten,
Angela
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

DEEL 3 is eindelijk af!

Bericht door GPJ73 »

EINDELIJK DEEL 3:
Flagstaff (1 nacht)
Het is inmiddels woensdag 14 september we vetrekken uit LV richting de Hoover dam alwaar we een stop gepland hebben. We rijden langs de betaalde parkeergarage naar de gratis parkeerplekken iets verder op (tip!). We merken wel dat het zelfs half september goed heet is (35-40 graden), dus hoog zomer zal de parkeergarage wel een noodzaak zijn want anders kookt je auto over.

Ondanks dat ik een melding zag over dat vrachtwagens e.d. een andere route moeten kiezen zie je toch trucks die over de Hoover dam rijden. Dit gaat wel in een traag tempo, sowiezo want er zijn veel toeristen bij. Hierdoor kan je wel leuke foto’s maken en dan doen we dan ook.

Afbeelding
Afbeelding

De wandeling die we lopen vanaf de parkeerplaats naar de dam zelf is eigenlijk kort maar door de hitte ben je blij dat je hier niet een grote afstanden hoeft te lopen. Water drinken is dan ook geen overbodige luxe. De Hoover dam zelf is zeer indrukwekkend, zo groot en wat ligt het water diep!

Afbeelding

Na een tijdje van foto’s maken en genieten van het uitzicht gaan we een ijsje eten. Als je iemand probeert uit te leggen wat het verschil tussen zo’n kleinzielig Nederlands ijsje is en de Am. variant dan laat ik voortaan deze foto zien:

Afbeelding

Dan ben je tenminste even zoet… :D En wat een uitzicht!

Na de Hoover dam vertrekken we richting de Grand Canyon, de GPS weet het even niet meer omdat ik van kaart moet wisselen. Echt moeilijk is het rijden niet zodra je buiten de grote steden bent.
Onderweg besluiten we gezien de tijd te kiezen voor Flagstaff als overnachtingplaats omdat we in de stad meer kans verwachten een hotel/motel te vinden dan dicht bij de Canyon. Flagstaff is een leuk stadje maar niet bijzonder (wat we er van gezien hebben). We vinden een hostel (toevallig) en parkeren de auto, ze hebben geen privé kamers meer maar nog wel 2 bedden op een kamer met 8 personen. De prijs is redelijk maar we denken dat we voor iets meer geld wel een goedkoop motel kunnen vinden. Dit lukt dan ook (de laatste kamer!), de kamer is eenvoudig maar betaalbaar dus we zijn zeer tevreden, daarnaast zit het ontbijt er bij in. We eten die avond in een Engelse/Ierse pub waar we eenvoudig en goedkoop eten maar waar het wel gezellig is en we drinken er een pint bier bij. Er is een of andere Am. sportwedstrijd bezig waar een aantal vaste stamgasten naar zitten te kijken, als hun team het goed doet springt een van die gasten op en wil ons een hand geven maar doet dit met zoveel kracht dat het biertje van mijn vriend omvliegt en gedeeltelijk over mijn nieuwe (in SB gekochte) spijkerbroek heen gaat. Hij verontschuldigt zich direct en koopt meteen 3 nieuwe biertjes voor ons, goedkoop avondje dus maar ik moet alweer een broek bij de vuile was doen. We gaan nog wel even poolen waarbij het apparaat niet werkt als we naar hulp vragen blijkt de jongen van de bar Nederlands te praten omdat hij in Wassenaar gewoond heeft toen zijn vader daar werkte. We praten en poolen wat en belanden op tijd in bed omdat we een nachtclub niet in komen, in Arizona is een Ned. ID niet genoeg je moet je paspoort kunnen tonen en die nemen we niet mee als we uitgaan.
De volgende ochtend ontmoeten we ook nog een Nederlands stel bij het ontbijt als ik vraag of het koffie of thee is wat er in de pot zit snappen ze als snel dat we ook Nederlanders zijn.

Grand Canyon (1 nacht)
Na het rijden van de toeristische route (180) bij de Canyon aan. Bezoeken het bezoekerscentrum en krijgen te horen dat in het dorp zelf geen vrije kamers meer zijn maar wel in het plaatsje waar we op dat moment zijn. We krijgen het advies om meteen te gaan vragen omdat als je ’s avonds na het park kans hebt dat alles vol is. We volgen dit advies en vinden redelijk snel (er is maar een straat met hotels) een goedkoop motel, eenvoudig maar vergeleken de rest goed betaalbaar. Dan gaat het gebeuren: het bezoek aan de Grand Canyon. Na betaald te hebben (je betaalt per auto niet p.p) verkennen we per auto het gebied en parkeren bij de Mather Point alwaar we beginnen te wandelen. Eerst schrik ik nog wel van de vele toeristen op het uitkijk punt hoewel het uitzicht ongeloof mooi is. Echter je kan beter meteen gaan wandelen zodat je de drukte achter je laat. We wandelden gedeeltelijk de Rim Trail richting de Yavapai Obervation Station (1.1 km) en verder richting Grand Canyon Village (2.8 km). Dit pas het echte wandelen, het is niet te warm (eigenlijk gewoon lekker, graadje of 25 met wind) en je blijft je verbazen over de vergezichten en afgronden en we stoppen regelmatig om foto’s maken natuurlijk. Zo af en toe moet ik natuurlijk weer op een puntje staan, hoewel er meer mensen zijn die dit doen. Zolang je maar weet wat je doet kan het geen kwaad hoewel het natuurlijk wel honderden meters diep is.

Afbeelding

Afbeelding

Maar we lopen ook een tijdje op met een engels gezin waarvan twee jonge pubermeiden zo’n beetje op elk puntje moeten gaan staan zodat vader weer een mooi plaatje kan schieten. En dan lopen ze ook nog op van die slippers (flip-flop naar beneden zeiden we dan), ongelooflijk vandaar hier een plaatje:

Afbeelding

Bedenk bij dit plaatje (zelfde plekje sta ik ook op de foto hiervoor) dat het honderden meters diep is, de Colorado rivier ligt op een hoogte van 750 meter boven zee niveau, terwijl wij op dat moment staan op een hoogte van meer dan 2100 meter, dit alles volgens The Grand Canyon Guide (south rim). Mocht je dus vallen dan heeft zoeken weinig zin meer…

We nemen uitgebreid de tijd (vele uren) voor het wandelen, wat ik het liefste doe als je zoveel kan zien. In Grand Canyon village eten we weer een ijsje als late lunch en wandelen het stuk weer terug maar denk dan niet dat heb je toch al gezien want dan snap je er niets van!
Continue verandert het uitzicht door de wijzigingen van de kleuren door het veranderen van de stand van de zon, het wordt ook steeds rustiger door minder wind en minder mensen. De tourbussen met drommen japanners, chinezen etc. zijn gelukkig ook weg. Ik heb niets tegen deze mensen maar mensen in groepen gedragen zich gewoon anders dan gezinnen dan wel stelletjes, ze kunnen zo domineren. Voor de zon’s ondergang verblijven we op een rustige punt waar nog wat meer (vooral stelletjes) wachten tot de zon onder gaat. De veranderingen in kleur zijn dan per minuut tot dat de zon ondergaat waarna iedereen een zucht laat, zo mooi is het!

Het is moeilijk dit op een foto vast te leggen maar ik probeer het toch maar.

Afbeelding

We zijn erg blij dat het hotel al geregeld is zodat we voldaan naar bed gaan, te moe om uit eten te gaan haalt mijn reisgenoot twee pizza’s maar het opwarmen is niet zo gelukt maar ik ben te moe om me er iets van aan te trekken.

Volgende morgen ga ik er vroeg uit en laat Daan mijn reisgenoot uitslapen, heeft ie wel nodig! Ik vertrek richting de kleine luchthaven van Grand Canyon, ik heb het hem al aangekondigd dat ik wil gaan kijken of ik een vliegtocht dan wel helikoptertocht kan maken vandaag. Een helikoptervlucht vind ik wel erg duur door alle toeslagen, zo’n 250 dollar moet het gaan kosten. Je kan wel goedkoper (vanaf 150-200 dollar) maar dan is het weer zo kort. Vliegen is beter te doen, inclusief belasting en de extra brandstoftoeslag komt het op 105 dollar nog geen 85 euro voor een uurtje vliegen. Ik vraag of er nog plek is, ze kijken op het schema en vragen dan hoeveel ik weeg. Ik kijk vragend en meld dat ik het alleen in kilo’s weet (hoewel wanneer is het de laatste keer dat ik op een weegschaal heb gestaan vraag ik me af), ik schat maar ietsje meer zodat het niet aan mij ligt als het vliegtuig neer stort… Er is nog een plekje, ik moet in het begin van de middag terugkomen.
Na overleg met Daan besluiten we dat ik hem na het late ontbijt breng naar het Grand Canyon village alwaar hij een wandeling gaat maken terwijl ik ga vliegen. We spreken goed een plaats af (het treinstation) waar we elkaar weer zullen ontmoeten. Ik vertrek en ga naar het vliegveld alwaar ik mijn vliegtripje nog moet betalen maar dan gaat het mis. Mijn creditkaart wordt gecancelled en ik kijk haar vragend aan maar zij weet het verder ook niet, mijn limiet is op. Een limiet van 2500 euro, hoe kan dat nou… Gaat het dan toch niet door, ik vraag hoeveel tijd ik nog heb en of ze een ATM machine (pinnen) weet. Ik moet terug naar het dorp en moet dit ook nog snel doen maar het lukt me, pinnen mag ik nog wel van de Rabobank gelukkig. Terug bij het vliegveldje blijkt dat door de turbulentie de vluchten worden uitgesteld, ik hoop maar dat het wel door gaat. Ondertussen schrijf ik mijn in SF gekochte briefkaarten, dat wordt wel eens tijd maar het probleem is dat ik er gewoon geen tijd voor heb we ‘vliegen’ van het ene hotel naar het andere.

Dan gaat het beginnen, met zijn 6-en inclusief piloot gaan we weg. Naast mij gaan er twee stellen, één uit Nederland en één Engels stel waardoor ik de copiloot ben voor deze trip en dat zal ik weten ook. Ze verdienen er natuurlijk aardig geld mee dus voor een beetje turbulentie wordt de vlucht niet geannuleerd.
In het begin gaat het nog wel maar zodra we echt boven de Canyon zit valt het vliegtuig soms gewoon vele meters naar beneden, je ziet het niet maar je voelt het des te meer. Ik heb een goed zicht als copiloot maar je merkt hierdoor ook nog meer van de turbulentie.
Ik schiet wel prachtige foto’s maar na een half uur heb ik het eigenlijk wel gehad, ik maak zelfs foto’s zonder zelf te kijken omdat ik dit niet meer kan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop maar dat de piloot het beter heeft, maar de jonge piloot kijkt me lachend aan en wijst nog een keer op de “souvenir bags” waarover hij in het begin uitleg heeft gegeven en die zijn niet voor je souvenirs maar voor als je het ontbijt naar buiten wilt gooien.. :hm:
Ik kijk achter me hoe het met de rest vergaat, één Nederlander kijkt helemaal niet naar buiten en in zijn gezicht valt te lezen dat het hem helemaal niet goed vergaat. :help:

Ik blijf wel foto’s schieten en wat is het helder. Je kan ongelooflijk ver kijken, zelfs Monument Valley kan je zien liggen geeft de piloot aan. Daarnaast kom ik er achter wat we gisteren niet begrepen, bij de north rim staat een stuk bos in brand, tijdens het wandelen zagen we wel wat maar wisten niet dat het een bos brand is. Vanuit het vliegtuig heb je een prachtig overzicht natuurlijk maar ik kan er niet altijd evenveel van genieten, ondanks dit zou ik het niet hebben willen missen!

Afbeelding

Na een veilige landing maakt de piloot nog even een foto van mij bij het vliegtuig.

Afbeelding

Ik voel me (en dat is te zien) niet helemaal lekker. :banghead: Ik krijg als advies vooral veel water te drinken zodat ik geen hoofdpijn die avond zal hebben. Ik vertrek niet meteen maar blijf nog even acclimatiseren en drink veel water.

Ik kom te laat aan (door de vertragingen e.d.) op de afgesproken plek, maar Daan is er nog. Ik vertel hem mijn ervaringen en hij de zijne. Hij heeft een stuk naar beneden gelopen, de bekende tochten naar het dal maar dat zijn de zware wandelingen. Vooral als het zo heet is en dat is het nu en naar beneden gaat nog wel maar daarna moet je ook weer terug.
We besluiten naar de Hermits Rest Route te gaan, hier mogen geen auto’s rijden maar je kan met een shuttle bus op en af stappen langs dit traject. Wij wandelen vooral maar aan het einde van de dag heb ik het wel gehad en stappen we op de bus terug naar het centrum.
Tijdens de wandeling zien we hier wel veel roofvogels, het lukt me enigszins om hiervan een goede foto te maken, hoewel ik geen superzoom heb.

Afbeelding

We komen ook nog een brutale eekhoorn tegen die zo leuk is dat we deze tegen de afspraken in een stukje van een sultana geven, hierdoor kunnen we wel een mooi filmpje schieten en foto’s natuurlijk.

Afbeelding

De dag loopt op zijn einde en we vertrekken in het schemer (dat is al om 19:30) richting Page, alwaar we ook nog een hotel moeten zien te vinden.
De reis verloopt voorspoedig (zeer goede wegen met allemaal ‘katte ogen’ in de weggemaakt), rijden om en om en tanken ook nog zodra we een tankstation vinden want zoveel kom je hier niet tegen.

Page (1 nacht)

We komen laat aan in Page en komen er al snel achter dat een hotelkamer vinden hier niet eenvoudig is. Het is vrijdag en er is football in de stad daarnaast is het dat weekend fall-festival. Alle hotels waar we langs komen zijn vol tot dat we bij een motel komen waar nog 1 kamer over is. De kamer heeft een aircondition die stuk is en geen Amerikaan die natuurlijk zonder deze standaard functionaliteit wil overnachten dus wij kunnen de kamer krijgen voor 30 ipv 50 dollar, het is een koopje en we zijn erg blij met dit geluk anders hadden we weer veel km moeten doorrijden. We zetten de deur open (als alternatieve airco) en komen tot rust met een biertje dan wel een wodka-lime gemaakt met eerder bij Albertson gekochte Wodka (10 dollar voor een liter!).

De volgende dag gaan we goed ontbijten bij Denny’s, maar het is zo druk door alle gasten in de stad dat ze erg lopen te stressen. Gezien het matige eten van de laatste paar dagen door de drukte bestellen we een zeer uitgebreid ontbijt met alles er op en er aan. Het is zoveel dat we het bijna niet op kunnen krijgen en het voelt als of je er dagen van kan leven.
We rijden een stuk van highway 89 terug omdat we de avond ervoor in het donker doorhadden dat dit heuvelachtige land vast mooi moest zijn.
Onderweg stoppen we kort bij een stalletje en koop hier een cadeautje van een Native American voor mijn moeder, een schildpad gemaakt van het rode gravel met paardenhaar in verwerkt.

Las Vegas (2 nachten)
Vanuit Page is Las Vegas toch een aardig eind rijden (via Jacob Lake)maar doordat we aardig doorrijden bereiken we Las Vegas vroeg in de avond. Onderweg zien we weer prachtige rotsformaties waar ik toch even weer een foto van wil laten zien:

Afbeelding

We komen onderweg ook van die Mega-campers tegen waarbij je vaak in eerste instantie denkt dat je met een touringcar van doen hebt, zie hier een voorbeeld:

Afbeelding

In Las Vegas moeten we nog een hotel zien te vinden maar we hadden wel het idee dat dit met zoveel hotels en motels niet zo’n probleem zou zijn maar dat viel dus tegen. Het was inmiddels zaterdagavond en we zaten toch een stuk buiten de strip maar de hotelprijzen vielen ons vies tegen. 150 dollar is heel gewoon voor een eenvoudig motel ruim buiten de strip, de goedkopere waren al vol. Richting het vliegveld kwamen we in een vagere buurt terecht (zwarte buurt) met goedkope aanbiedingen maar het bleek te gaan voor appartementen voor een week (200 dollar) maar wij durfden er niet eens onze auto neer te zetten.

De auto’s die daar rondrijden zijn ook niet allemaal APK gekeurd :D

Afbeelding

We moesten inmiddels weer tanken en zagen een van de buitenkant redelijk betrouwbaar Shell tankstation, gezien de naam moest dat wel kunnen. Bij het tanken zelf met onze laatste overgebleven creditkaart met nog krediet werkte het niet, het was selfservice maar we konden niet tanken de kaart werd niet geaccepteerd. Mijn reisgenoot ging naar binnen terwijl ik wachtte bij de auto, binnen vroeg hij aan een bediende of hij kon tanken en vertelde dat de kaart niet geaccepteerd werd. De bediende vroeg zijn creditkaart, bekeek deze en gooide deze in de afvalbak!!! Daar ging onze laatste creditkaart, hij vond het echter gewoon en liep met Daan naar mij en de auto toe en drukte op wat knoppen en we konden tanken. Dat hij bij het tankstation stond te roken leken alleen wij vreemd te vinden, nadat we klaar met tanken waren was hij ineens verdwenen maar onze creditkaart hadden we nog niet terug
:cry: Binnen stond er iemand anders en die wist nergens van, creditkaart? Nooit gezien? Geen idee waar je het over hebt! Na lang zeuren gaf mijn vriend aan dat de kaart in de afvalbak gegooid was door een collega van haar, dat kon ze niet geloven maar ze keek toch na aandringen. En ja hoor dat lag ie nog tussen het afval :evil: , we betaalden hiermee en konden weer verder maar inmiddels waren we het zoeken zo zat dat we rechtstreeks naar de strip reden. Daar aangekomen (na de hele strip overgereden zijn) gingen we parkeren bij het Tropicana hotel, daarnaast zit een motelachtig gebouw waarvan wij dachten dat het wellicht een ander motel was maar het bleek ook van het Tropicana. De parkeerplaats echter leek ons veilig, goed verlicht maar toch een beetje niemandsland aangezien we geen bewaking zagen fietsen zoals bijv. bij het Luxor. We hadden inmiddels besloten dat we maar een nachtje in de auto gingen slapen, de auto stond precies in de schaduw van een boom waardoor het licht ook niet zo erg was. Maar eerst gingen we die avond uit tot een uurtje of 4, we hebben de gehele strip afgewandeld en weer terug! Het is op zaterdag wel een stuk drukker, bij Circus-circus goedkoop gegeten, een worst (super groot) met veel chilisaus voor 3 dollar. Vlak voor middennacht nog een hotel voor de volgende nacht geboekt, weer bij het Luxor dan hebben we tenminste een goed vooruitzicht als we een nachtje doorgaan. Om 4 uur in de auto gestapt, deuren op slot en stoelen op de achterste stand en ik moet zeggen het viel helemaal niet tegen. Het slaapt beter in de auto dan in een vliegtuig bijvoorbeeld, alleen in de loop van de morgen wordt het al wat warmer gelukkig die boom met de schaduw anders brand je ’s ochtends je auto uit. :P

Hoe gaat het verder (in het 4de en laatste deel): GPS doet het niet meer in LA :( , Afgezet bij Ramada Inn hotel... :( Het kan ook regenen in LA :( Mieren in de auto :( Photo-shoot op Malibu Beach voor een mannenblad :roll: en nogmaals voor de auto betalen :(

Groeten,
Gert
Laatst gewijzigd door GPJ73 op 10 okt 2005, 09:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Gert
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Leuk verslag hoor. En je hebt een aantal hele mooie foto's gemaakt!
(hoewel die foto op het puntje van een rots in de Grand Canyon er wel gevaarlijk uit zag :o )
Ik ben benieuwd naar het laatste deel.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

lelie schreef:Leuk verslag hoor. En je hebt een aantal hele mooie foto's gemaakt!
(hoewel die foto op het puntje van een rots in de Grand Canyon er wel gevaarlijk uit zag :o )
Ik ben benieuwd naar het laatste deel.
Bedankt Marloes :D en ik kwam op het idee door het lezen van jouw verslag, maar ik had niet verwacht dat het zo lang zou worden maar als je eenmaal begint dan valt het me niet mee om het kort te houden. Zelden heb ik zoveel meegemaakt dan in deze 18 dagen van mijn leven, elke dag is anders.
O ja ik ben iemand die graag op puntjes staat, wij noemen dit de stuntfoto. Elke keer als we op vakantie zijn (Ierland, Canada, VS) zijn wel altijd op zoek naar zogenaamde "stunt" foto's. Gek genoeg is dit niet eens een erg eng punt (geen wind gelukkig), op Morrorock was eigenlijk veel lastiger omdat ik hier met sandalen 3 meter recht omhoog 'moest' klimmen en al glijdend naar beneden me broek kapot scheurde. Ik heb in totaal geen last van hoogtevrees alleen ik moet er wel van overtuigd zijn dat ik het kan anders doe ik het niet. Ik heb vaak meer angst voor anderen die dit soort stunts doen... :oops:

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer