Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arizona-Utah-Nevada 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chikai
Amerika-ontdekker

Reis Arizona-Utah-Nevada 2009

Bericht door Chikai »

Hi allemaal,

Vanaf 25 september tot 17 oktober gaan mijn vriend en ik richting het Zuidwesten. Ik was benieuwd naar jullie reacties over het rondje dat wij willen gaan rijden. De tickets zijn al geboekt, dus daar valt niet zoveel aan te veranderen. Wij wandelen tijdens onze vakanties altijd erg veel en dit is dan hopelijk ook onze voornaamste bezigheid deze vakantie. Afgelopen zomer een week een huttentocht gelopen in Alpen, dus we zijn qua wandelen wel wat gewend.
Gezien de enorme keus aan al het moois en de beperkte tijd hebben we keuzes moeten maken. Er zitten twee lange autodagen in de route, maar verder heb ik geprobeerd veel tijd voor hikes in te delen.

25 sept Amsterdam- Phoenix- Prescott
26-27 sept Prescott (op bezoek bij vrienden)
28 sept Prescott- Grand Canyon (kamperen Mather Campground)
29 sept Grand Canyon (wandelen stuk South Kaibab Trail)
30 sept Grand Canyon - Page (Lower antelope canyon, horse shoe bend)
1 okt Page- Moab
2-3-4-5 okt Moab ( Arches met o.a hopelijk Fiery Furnace Walk, Canyonlands en raften)
6 okt Moab- Capitol Reef ( via Little Wild Horse Canyon)
7 okt Capitol reef (wandelen, zien daar wel wat het wordt)
8 okt Capitol Reef - Bryce Canyon
9 okt Bryce Canyon (wandelen)
10 okt Bryce Canyon - Zion
11-12 okt Zion ( Angels landing, Hidden Canyon of Narrows als dit dan nog kan)
13 okt Zion - Las Vegas (Hotel New York New York)
14 okt Las Vegas
15 okt Las Vegas - Hoover Dam - Phoenix (overnachting double tree inn, Scotsdale)
16 okt Phoenix - Amsterdam

Alleen de Grand canyon is gereserveerd en Las Vegas, verder willen we graag kamperen met onze tent. Maar wordt het te koud dan gaan we gewoon in een hotelletje. Gezien het tijdstip van het jaar denk ik dat dat dan wel zal lukken.
Tips en reacties zijn zeer welkom. Alvast bedankt!
Groet Jessica
Laatst gewijzigd door Chikai op 02 jul 2009, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Arizona-Utah-Nevada 2009

Bericht door sachasenne »

Mij lijkt het een heel mooie route!

Ik vermoed dat de dagen in Prescott bedoeld zijn om iemand te bezoeken?
Groetjes,
Carine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Prachtige route Jessica !
Enige wat ik zou veranderen is een overnachting plaatsen tussen Page en Moab, in Monument Valley. In die buurt is ook nog veel moois te zien (Gooseneck sp, moki dugway, muley point, valley of the gods, ...) en nu rij je er vrij snel langsdoor.
Waar die overnachting halen? Bryce is ook goed te doen op een namiddag en een voormiddag dus één overnachting zou daar voldoende kunnen zijn.
Voor de rest echt mooie rustige route!

Bart

EDIT: wij zitten samen in Page zie ik net. :wink:
Laatst gewijzigd door Dude op 02 jul 2009, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Veel tijd voor Sedona zal je niet hebben. Horseshoe bend laat in de middag is niet zo gunstig. De westwalls in de schaduw en niet meer de beste kleuren. Van Page naar Moab in een dag doen er wel meer maar er is heel veel te zien zoals Navajo NM, Monument Valley, Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges NM, Edge of the Cedars SP, The Needles etc. Na Moab ziet het er prachtig uit. Misschien een dagje (half dagje)minder Moab?
Yeehaw
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij kruizen elkaar op 10 oktober. Wij gaan dan van Zion naar Bryce, en jullie van Bryce naar Zion :mrgreen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat Yeehaw zegt, dan is het perfect, voor zover dat kan natuurlijk.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Mooie route met veel wandelmogelijkheden.

Ook ik zou een stop in-bij Monument Valley aanraden en de rit van Page naar Moab in twee dagen doen. Naast wat er al genoemd is, kun je bij Monticello nog ´binnendoor´ via Foy Lake naar Newspaper Rock.

Als je naar Little Wild Horse Canyon gaat, kom je dichtbij Goblin Valley State Park, niet echt om te wandelen, maar ik zou er beslist een kijkje nemen ( Je weet ongetwijfeld dat je bij Little Wild Horse Canyon ook een 'rondje' kunt lopen in combinatie met Bell Canyon (http://www.climb-utah.com/SRS/lwh.htm) ??.

Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 03 jul 2009, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Jullie houden van wat langere wandelingen, nou dan kan ik je van harte de wandeling naar Chesler Park aanraden (Canyonlands NP - the Needles). Achttien kilometer lang ongeveer, met veel vlakke stukken maar ook een pittige afdaling in en klim uit Elephant Canyon. Kijk hier voor ons korte reisverslag (vrijdag 1 mei) http://www.ontdek-amerika.nl/usa2009-1.html
Over een paar weken hopen we een meer uitgebreide beschrijving te plaatsen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Yeehaw schreef:Hi
Horseshoe bend laat in de middag is niet zo gunstig. De westwalls in de schaduw en niet meer de beste kleuren.
Wij waren tussen 5 en 6 's middags bij Horseshoe Bend begin juni en wij vonden het echt schitterend, ook qua kleuren. Horseshoe Bend heeft echt indruk gemaakt en zeker als je er voor de eerste keer bent denk ik niet dat het uitmaakt hoe laat je er bent. Wees allang blij dat je er langs komt en dat je er tijd voor vrij kunt maken. Ik snap best dat ieder natuurpracht net iets mooier is als het perfecte licht er op schijnt maar als je op de juiste tijd bent en het regent toevallig dan is het toch ook steeds mooi? Zo kun je overal kanttekeningen bij plaatsen, toch?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als jij die foto van die 6th floor 's morgens had gemaakt was hij ook niet zo mooi geweest Michel;)
Chikai
Amerika-ontdekker

Bericht door Chikai »

Bedankt voor jullie reacties.

Zitten er aan te denken om een dagje langer over de route Page - Moab te doen, maar zijn er nog niet helemaal uit. Hoe dan ook zullen we toch weer terug moeten komen aangezien we nog zoveel meer niet zien deze reis...

Die wandelin lijkt me idd erg leuk, probleem is alleen dat we Canyonlands- Island in the sky bezoeken en niet the Needles. Maar ik houd het nog even in mijn achterhoofd!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Yeehaw schreef:Als jij die foto van die 6th floor 's morgens had gemaakt was hij ook niet zo mooi geweest Michel;)
Ik zou het echt niet meer weten of die 's morgens of 's middags genomen is. Gelukkig scheen het zonnetje en passeerde er net een auto die precies over dat kruis heen reed. Maar het is wel 1 van mijn favoriete foto's terwijl er eigenlijk niet zo heel veel te zien is...
Mark en Shanna
Amerika-newbie

Bericht door Mark en Shanna »

Hallo!

Ik zag dat jullie ook op de mather campground verblijven. Wij gaan dat ook doen maar wij willen graag weten tot hoe laat je nog aan kan komen bij die camping? Het kan zijn dat dat vrij laat word.

PS. De Tioga pass, is dat ook te doen voor onervaren camperbestuurders?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tioga pass is prima te doen, is gewoon een keurige verharde weg, niks raars of engs, wel mooi!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan/mag aankomen zo laat als je zelf wil, er zit geen slagboom die om een bepaalde tijd dichtgaat.
Of het handig is als je in het pikkedonker je plek moet zoeken is een tweede.
Laaghangende takken en andere opstakels zijn in het donker moeilijk te zien.
Tioga Pass hebben we al verschillende keren met een camper gedaan, zoals Piet al aangaf mooie redelijk brede asfalt weg die geen probleem is.
Mark en Shanna
Amerika-newbie

Bericht door Mark en Shanna »

Aah super bedankt!

We zijn alleen bang dat als we voor het eerst aankomen bij Mather campground dat we niet meer kunnen inchecken maar daar zit dus geen tijdslimiet aan? Ik kan me voorstellen dat er niemand is als je 's nachts ofzo aankomt en dat je niet zo maar op een plek mag staan zonder dat er iemand is ook al heb je gereserveerd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb even bij ons op de reservering voor Mather Campground gekeken. Daar staat op:
IF YOU ARE TO ARRIVE LATE FOR YOUR RESERVATION PLEASE CALL 928-638-7851 AS TO AVOID BEING NO SHOWED BY THE CAMPGROUND.

Dus als je van plan bent laat aan te komen, even bellen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De plaatsen die gereserveerd zijn worden gemarkeerd zodat er niemand kan gaan staan.
Als je gereserveerd hebt en laat aankomt ligt er op de meeste campgrounds een enveloppe of een overzichtkaart met daarop je naam en het sitenummer waar je mag gaan staan.
Als je niet hebt gereserveerd (en er is nog plek) ligt er een overzichtkaart met daarop de vrije plekken je kan er daar één van uitzoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer