Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis: Lezolas terug thuis NYC,SF,Yosemite,Zion,Bryce,..., LA
-
- Amerika-ontdekker
Re: Planning en budget voor onze reis in juli 2010
hallo Lezolas,
ik ben ook bezig met het samenstellen en plannen van onze eerste reis naar het Zuidwesten. Via dit forum ben ik terechtgekomen bij Tioga Tours. Daarmee heb ik erg veel email contacten gehad. Tenslotte ben ik wel een keer naar SintJansklooster geweest om een indruk te krijgen van het bureau waarmee ik de reis wilde gaan regelen. Dat leverde een prima indruk op.
Voor de inhoudelijke informatie over je reis hoef je er niet heen te gaan. Dat kun je prima per mail of telefoon. Het bijzondere aan dit bureau is dat ze steeds binnen 24 uur antwoord geven op welke vraag of suggestie dan ook. Bovendien wordt je (vrijwel) steeds door dezelfde medewerkster te woord gestaan, zodat er zich ook een "gezamenlijke geschiedenis" opbouwd. Uiteindelijk heb ik er de vluchten, de eerste hotelnacht en de camper geboekt.
In de voorbereiding ben ik meer dan tevreden over Tioga Tours.
René
ik ben ook bezig met het samenstellen en plannen van onze eerste reis naar het Zuidwesten. Via dit forum ben ik terechtgekomen bij Tioga Tours. Daarmee heb ik erg veel email contacten gehad. Tenslotte ben ik wel een keer naar SintJansklooster geweest om een indruk te krijgen van het bureau waarmee ik de reis wilde gaan regelen. Dat leverde een prima indruk op.
Voor de inhoudelijke informatie over je reis hoef je er niet heen te gaan. Dat kun je prima per mail of telefoon. Het bijzondere aan dit bureau is dat ze steeds binnen 24 uur antwoord geven op welke vraag of suggestie dan ook. Bovendien wordt je (vrijwel) steeds door dezelfde medewerkster te woord gestaan, zodat er zich ook een "gezamenlijke geschiedenis" opbouwd. Uiteindelijk heb ik er de vluchten, de eerste hotelnacht en de camper geboekt.
In de voorbereiding ben ik meer dan tevreden over Tioga Tours.
René
Hier zou ik toch nog eens goed over nadenken. In San Francisco zou het nog lukken denk ik als ik op de reacties van andere forumleden verder ga (zelf niet geweest) maar in LA 6 dagen verblijven en op dag 2 de auto inleveren ?Lezolas schreef:5 a 6 dagen San francisco (ik huur de auto pas de dag dat we 'vertrekken', ik vind een auto huren in SF een beetje nutteloos. We nemen de kabeltram wel!)
5 a 6 dagen LA (we leveren de auto in op de 2e dag dat we in LA zijn, zodat we nog een stukje kunnen touren naar Santa Monica, Santa Barbara, Malibu, geen idee...)
Dat is niet aan te raden in LA, de afstanden zijn er groot. Om een voorbeeld te geven, als je een dagje naar Laguna beach of newport beach wil, en je gaat weer terug richting Hollywood ben je meer dan een uur onderweg met de wagen (als je geen file hebt). Ik moet er niet aan denken dit met het openbaar vervoer te doen. Vergis je niet in de afstanden in Amerika en al zeker niet in LA
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
wij hebben in juli wel gebruik gemaakt van het openbaar vervoer in LA. Tenminste we zijn vanuit pasadena naar universal studios en holly wood geweest.Was een prima en zeer goedkope ervaring.Steden bezoeken we het liefst per openbaar vervoer.Ik heb de andere 2 dagen wel gebruik gemaakt van de auto in LA.Ik weet dus niet wat een reistijd tussen de beach en rest van LA is en of alle station en lijnen wel te vertrouwen zijn....hiermee bedoel ik dat je wellicht in de metro op plekken komt waar je liever niet wilt stoppen......maar voor onze route ( met 2 kinderen) was dit prima !! Ik lees hier op het forum inderdaad eigenlijk nooit iemand die in LA het openbaar vervoer heeft gebruikt.Toch vraag ik me af met al die files in LA of het niet "sneller"met de metro is van punt A naar B te komen...........Ik moet er niet aan denken dit met het openbaar vervoer te doen. Vergis je niet in de afstanden in Amerika en al zeker niet in LA
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
LA heeft gewoon niet zo'n best openbaar vervoer.
Wij hebben er in 2006 bijna twee uur over gedaan om vanaf ons hotel bij het vliegveld naar Universal Studios te komen. Dat is een afstand van 25 mijl... één bus en drie metrolijnen gehad. Toeristen zagen we ook pas op de rode metrolijn.
Wij hebben er in 2006 bijna twee uur over gedaan om vanaf ons hotel bij het vliegveld naar Universal Studios te komen. Dat is een afstand van 25 mijl... één bus en drie metrolijnen gehad. Toeristen zagen we ook pas op de rode metrolijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat is inderdaad lang,wellicht dat vanaf Pasadena minder druk is en wij hoefden maar een keer over te stappen.Echter als ik alle verhalen hoor ( en zelf ook meegmaakt) van de files in LA zal het met de auto wellicht niet veel sneller zijn.....Marjol schreef:LA heeft gewoon niet zo'n best openbaar vervoer.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
En wij hebben dan weer geen enkele file gehad op drie dagen LA. Wel druk maar niet stilgestaan. En toch 2 dagen wel wat op en neer gereden. De 3de dag zijn we vooral rond Costa Mesa gebleven. (Newport Beach, Laguna Beach, South Coast Plaza)
Bart
Bart
Grts, Bart
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Pasadena ligt ook vrij dicht bij de Universal studios. Vanaf het strand moet je nog een heel stuk stad door en ik vermoed dat dat heel lang kan duren met het openbaar vervoer.
Wij deden er in 2004 ongeveer 45 minuten over om met de auto van Anaheim naar Universal te komen.(35 miles)
Ik vond de files ook wel meevallen. Het was wel druk op de wegen en af en toe rijd je langzaam maar het was niet zoals in Nederland dat je een hele tijd stil staat. Het zijn meestal 6 baans wegen.
Ik zou in LA niet zonder auto willen zitten, de afstanden zijn echt enorm.
Marjon
Wij deden er in 2004 ongeveer 45 minuten over om met de auto van Anaheim naar Universal te komen.(35 miles)
Ik vond de files ook wel meevallen. Het was wel druk op de wegen en af en toe rijd je langzaam maar het was niet zoals in Nederland dat je een hele tijd stil staat. Het zijn meestal 6 baans wegen.
Ik zou in LA niet zonder auto willen zitten, de afstanden zijn echt enorm.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
zo'n 15 miles.10 miles minder dan vanaf LAX naar universal.....Pasadena ligt ook vrij dicht bij de Universal studios
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ok, de auto wordt gehouden tot de laatste dag!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
- Lezolas
- Amerikafan
Hoe is het verkeer daar eigenlijk?
Is het zenuwslopend?
Ik heb nu 2jaar en half mijn rijbewijs.
Ik rij af en toe op de autostrades en in de stad (Antwerpen).
Het drukste wat ik tot hier toe heb meegemaakt was een file waar je 2km/h reed in een sneeuwstormpje (toen eind november).
Brusselse ring, E19 Brussel-Antwerpen.
Is het zenuwslopend?
Ik heb nu 2jaar en half mijn rijbewijs.
Ik rij af en toe op de autostrades en in de stad (Antwerpen).
Het drukste wat ik tot hier toe heb meegemaakt was een file waar je 2km/h reed in een sneeuwstormpje (toen eind november).
Brusselse ring, E19 Brussel-Antwerpen.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
LA kan behoorlijk druk zijn ja. Maar ja, maak je niet druk en je komt op de plek van bestemming. Mocht je met meerdere personen in de auto zitten kan je ook nog de carpoollaan pakken, deze rijdt meestal vlotter door (is rustiger). Al zal je dan soms wat gestaalde zenuwen moeten hebben om van helemaal links (carpool) naar helemaal rechts te gaan om een afslag te pakken, een baan of 5 verder.
- Lezolas
- Amerikafan
Sounds creepy Arno! 
Ik heb (weeral) een kladroute uitgestippeld.
Nu, het gaat over een afstand van 2065km verspreid over 16dagen. Het kunnen er meer zijn, het kunnen er minder zijn.
Wat nog niet op het kaartje staat is dat wij eerder die vakantie 5dagen New York gedaan hebben, en dat we nog een 5(?) dagen LA gaan doen.
Is deze afstand doenbaar met een kleine huurwagen? Of...
Bedankt!

Ik heb (weeral) een kladroute uitgestippeld.
Nu, het gaat over een afstand van 2065km verspreid over 16dagen. Het kunnen er meer zijn, het kunnen er minder zijn.
Wat nog niet op het kaartje staat is dat wij eerder die vakantie 5dagen New York gedaan hebben, en dat we nog een 5(?) dagen LA gaan doen.
Is deze afstand doenbaar met een kleine huurwagen? Of...
Bedankt!

- Lezolas
- Amerikafan
Ok, terug om alles even uit te stippelen.
Volgend jaar op deze dag zou ik in New York zitten.
Zo zat het:
*: Zaventem/Schiphol
0: New York
A: San Francisco
B: Columne 400 Highway 49, Lotus CA 95651 ( Raften op de American River)
C: Yosemite National Park
D: Las vegas
E: Los Angeles
**: Zaventem/Schiphol
0: 6 dagen
A: 4 dagen
B: 2 dagen
C: 3 dagen
D: 3 dagen
E: 5 dagen
= 23 dagen
Er mogen nog 5dagen bij komen.
Het raften kan wegvallen, dit hangt van de prijs, route, praktische kant af...
Als je in Yosemite ook kan raften, zou dit gemakkelijker zijn natuurlijk.
Iemand voorstellen van plaatsjes waar we zeker heen moeten, die we passeren, motels die we zeker moeten nemen (en op voorhand vastleggen),
etc etc etc...
Volgend jaar op deze dag zou ik in New York zitten.
Zo zat het:
*: Zaventem/Schiphol
0: New York
A: San Francisco
B: Columne 400 Highway 49, Lotus CA 95651 ( Raften op de American River)
C: Yosemite National Park
D: Las vegas
E: Los Angeles
**: Zaventem/Schiphol
0: 6 dagen
A: 4 dagen
B: 2 dagen
C: 3 dagen
D: 3 dagen
E: 5 dagen
= 23 dagen
Er mogen nog 5dagen bij komen.
Het raften kan wegvallen, dit hangt van de prijs, route, praktische kant af...
Als je in Yosemite ook kan raften, zou dit gemakkelijker zijn natuurlijk.
Iemand voorstellen van plaatsjes waar we zeker heen moeten, die we passeren, motels die we zeker moeten nemen (en op voorhand vastleggen),
etc etc etc...
Om het in new york een beetje betaalbaar te houden hebben wij vorig jaar 3 nachten geslapen in nort bergen in het super8 motel wat wel in orde is .
Busje naar n.y stopt om de 10 min voor de deur en het is veel rustiger slapen en stukken goedkoper dan in de stad
Busje naar n.y stopt om de 10 min voor de deur en het is veel rustiger slapen en stukken goedkoper dan in de stad
-
- Amerikafan
Ik vind het knap hoor als je deze reis kan maken in 4 weken voor 4500 euro met 2 personen. Je bent al een groot gedeelte hiervan aan tickets en autohuur kwijt, 30 x een hotelovernachting, 30 dagen eten, etc.....
Ik realiseer me natuurlijk wel dat je je vakantie zo duur of goedkoop kan maken als je zelf wil, maar ik vind dit wel heel krap!
Mocht het je lukken dan kan ik nog wat van je leren
In ieder geval veel plezier met het voorbereiden
Sunny
Ik realiseer me natuurlijk wel dat je je vakantie zo duur of goedkoop kan maken als je zelf wil, maar ik vind dit wel heel krap!
Mocht het je lukken dan kan ik nog wat van je leren

In ieder geval veel plezier met het voorbereiden
Sunny
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oef, dat had ik ook even niet gezien, deze reis voor 4000 euro lijkt me niet echt haalbaar, moet ik eerlijk zeggen.
Maar goed, die discussie is hier al meer gevoerd, en ik ben wel een heel erge dure vakantieganger begrijp ik altijd weer.
Maar goed, die discussie is hier al meer gevoerd, en ik ben wel een heel erge dure vakantieganger begrijp ik altijd weer.
- Lezolas
- Amerikafan
Het is 4000 euro per persoon hoor
dus 8000/8500 voor 2 personen.
Bedankt voor je tip stefanie!
dus 8000/8500 voor 2 personen.
Bedankt voor je tip stefanie!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niks aan de hand dan,4000 leek me al wat overoptimistisch.
Wat je zeker ver van te voren moet reserveren zijn de overnachtingen in de nationale parken, zeker Yosemite en Grand canyon, als je daar heen wilt.
Wat zou je willen zien, natuur of steden?

Wat je zeker ver van te voren moet reserveren zijn de overnachtingen in de nationale parken, zeker Yosemite en Grand canyon, als je daar heen wilt.
Wat zou je willen zien, natuur of steden?
- Lezolas
- Amerikafan
Ik had al een vermoeden dat het verkeerd geinterpreteerd werd, als 8000euro te weinig zou zijn.. nja dan schrijf ik me wel in via www.joker.be 
20dagen in een groep van 9 mensen voor 2400euro de gids volgen van noord naar zuid in het westen!
De Grand Canyon zal er niet meer inzitten vrees ik, tenzij het een helikoptervlucht vanuit Las Vegas is!
Yosemite is een stop die we sowieso maken, dus tijdig reserveren dan. Wat is ver van ter voren? 12, 8, 6 maanden?
Ik was van plan de heen vluchten van onze gehele reis in september/oktober te boeken.
We willen een combinatie van steden en natuur.
In een weekje New York zal het vooral 'stad' zijn, en de enige natuur: Central Park
.
De weekje in San Francisco zal het ook vooral stad zijn: Alcatraz, Fisherman's Wharf, China Town, ...
Een weekje LA: Hollywood, Bel Air, Santa Monica, Anaheim, ...
Een weekje Las Vegas, al denk ik dat 5 dagen mss veel te lang is? Wat kan je er eigenlijk gaan doen buiten gokken en shows..
En dan tussendoor:
- 2dagen Yosemite (of langer?) ,
- misschien twee dagen gaan raften, als het niet te onpraktisch wordt ( http://www.arta.org/tuolumne/details.htm#tips )
- Andere nationale parken?
- ...

20dagen in een groep van 9 mensen voor 2400euro de gids volgen van noord naar zuid in het westen!
De Grand Canyon zal er niet meer inzitten vrees ik, tenzij het een helikoptervlucht vanuit Las Vegas is!
Yosemite is een stop die we sowieso maken, dus tijdig reserveren dan. Wat is ver van ter voren? 12, 8, 6 maanden?
Ik was van plan de heen vluchten van onze gehele reis in september/oktober te boeken.
We willen een combinatie van steden en natuur.
In een weekje New York zal het vooral 'stad' zijn, en de enige natuur: Central Park

De weekje in San Francisco zal het ook vooral stad zijn: Alcatraz, Fisherman's Wharf, China Town, ...
Een weekje LA: Hollywood, Bel Air, Santa Monica, Anaheim, ...
Een weekje Las Vegas, al denk ik dat 5 dagen mss veel te lang is? Wat kan je er eigenlijk gaan doen buiten gokken en shows..
En dan tussendoor:
- 2dagen Yosemite (of langer?) ,
- misschien twee dagen gaan raften, als het niet te onpraktisch wordt ( http://www.arta.org/tuolumne/details.htm#tips )
- Andere nationale parken?
- ...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zodra je de datum weet reserveren in Yosemite, echt zo vroeg mogelijk, je zit daar toch in het hoogseizoen.
5 dagen las vegas is best wel veel, waarom niet 2 dagen gebruiken om toch naar de Grand canyon te gaan?
Echt, de GC is zo vreselijk mooi, echt heel jammer om hem neit te zien,als je er zo dichtbij bent!
Verder natuurlijk tussen Yosemite en Las vegas Death Valley aandoen, het mooiste is om daar te overnachten, echt een super ervaring.
5 dagen las vegas is best wel veel, waarom niet 2 dagen gebruiken om toch naar de Grand canyon te gaan?
Echt, de GC is zo vreselijk mooi, echt heel jammer om hem neit te zien,als je er zo dichtbij bent!
Verder natuurlijk tussen Yosemite en Las vegas Death Valley aandoen, het mooiste is om daar te overnachten, echt een super ervaring.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1488 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 1 Reacties