Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab in 3 dagen, tips graag
Moab in 3 dagen, tips graag
Ben aan het plannen. 3 overnachtingen in ws Red Cliffs Lodge in MOAB.
Er is zoooveeeel te zien......ik laat me graag adviseren door jullie leuke tips.
BVD Elfje
Er is zoooveeeel te zien......ik laat me graag adviseren door jullie leuke tips.
BVD Elfje
Re: MOAB in 3 dagen
Dag 1 MOAB
Arches
Fisher Towers
SR-128
Dag 2 MOAB
Dead Horse Point SP
Canyonlands Islands in the Sky
Dag 3 MOAB
La Sal Mountains Loop
Potash Road / Shafer Trail (je kan een jeep huren als je geen 4 wheel drive / high clearance auto hebt)
Ook nog b.v.:
Canyonlands Needles
Newspaper Rock State Park
Mountainbiken
Raften
Hole "N The Rock
Arches
Fisher Towers
SR-128
Dag 2 MOAB
Dead Horse Point SP
Canyonlands Islands in the Sky
Dag 3 MOAB
La Sal Mountains Loop
Potash Road / Shafer Trail (je kan een jeep huren als je geen 4 wheel drive / high clearance auto hebt)
Ook nog b.v.:
Canyonlands Needles
Newspaper Rock State Park
Mountainbiken
Raften
Hole "N The Rock
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Moab in 3 dagen, tips graag
Het rijtje kan nog aangevuld worden:
Wandeling naar Corona Arch
Wandeling Mill Creek
Wandeling Negro Bill Canyon
Wandeling Mill Creek
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Raften! Dat zeker! Maar kies dan wel voor een kayak, het raften in de zomer is minder spectaculair dan in het voorjaar (april/mei)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
ik zou zeker de fiery furnace ranger walk proberen te doen. Ik weet niet of dit je eerste keer is dat je Moab aandoet ? Anders zou ik het beperken tot gewoon de parken bezoeken dag1 arches, dag2 Canyonlands en dag 3 eventueel de ranger walk en lekker raften.
Jan
Jan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dag 1 zoals Arno die voorstelt is veel te druk. Of je moest de helft van Arches overslaan. Voor Fisher Towers alleen heb je toch al gemakkelijk 3 uur nodig of zo.
Fiery Furnace is zeker een aanrader. Maar ook de volledige Devils Garden trail is schitterend. Maar een zonsondergang bij Delicate Arch is ook fantastisch, het middenste stuk van die wandeling is wel wat klimmen, zeker bij 35c kan dat redelijk lastig zijn, want er is helemaal niets schaduw.
Fiery Furnace is zeker een aanrader. Maar ook de volledige Devils Garden trail is schitterend. Maar een zonsondergang bij Delicate Arch is ook fantastisch, het middenste stuk van die wandeling is wel wat klimmen, zeker bij 35c kan dat redelijk lastig zijn, want er is helemaal niets schaduw.
Wij komen er net vandaan en je kan je daar makkelijk 5 dagen of meer vermaken
. Je kan ons reisverslag lezen op onze weblog
http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa misschien heb je er iets aan. Als je er nog nooit eerder geweest bent zou ik het volgende adviseren.
1 dag Arches. Probeer met een ranger Fiery Furnace walk (lukte bij ons niet alles was vol, als je aankomt gelijk proberen te reserveren voor een bepaalde dag) te doen. Als het niet lukt kun je Devils Garden trail doen (is wel pittig) komt het dichtst bij Fiercy Furnace Walk. De rest van de dag andere hoogte punten in het park te bekijken. S'avonds zonsondergang Delicate Arch
.
1 dag Canyonsland met Islands in the Sky met eventueel kleine korte hikes en later op de dag naar Dead Horse Point SP, prachtig mooi.
1 dag voor raften in de zomer is de rivier rustig genoeg voor een kajak. Je kan een hele maar ook een halve dag raften. Wij vonden een halve genoeg :dance: en verder hadden we de tijd anders nodig. De andere helft kun je gebruiken om met een ATV of 4x4 of Hummer op stap te gaan.
Prop je dagen niet te vol, wil niet te veel dan wordt het veel te bejaagt en geniet je niet echt :beerchug: . Dan kun je beter een keer terug komen en bepaalde dingen die je niet gedaan hebt als nog gaan doen. Succes met je planning.

http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa misschien heb je er iets aan. Als je er nog nooit eerder geweest bent zou ik het volgende adviseren.
1 dag Arches. Probeer met een ranger Fiery Furnace walk (lukte bij ons niet alles was vol, als je aankomt gelijk proberen te reserveren voor een bepaalde dag) te doen. Als het niet lukt kun je Devils Garden trail doen (is wel pittig) komt het dichtst bij Fiercy Furnace Walk. De rest van de dag andere hoogte punten in het park te bekijken. S'avonds zonsondergang Delicate Arch

1 dag Canyonsland met Islands in the Sky met eventueel kleine korte hikes en later op de dag naar Dead Horse Point SP, prachtig mooi.
1 dag voor raften in de zomer is de rivier rustig genoeg voor een kajak. Je kan een hele maar ook een halve dag raften. Wij vonden een halve genoeg :dance: en verder hadden we de tijd anders nodig. De andere helft kun je gebruiken om met een ATV of 4x4 of Hummer op stap te gaan.
Prop je dagen niet te vol, wil niet te veel dan wordt het veel te bejaagt en geniet je niet echt :beerchug: . Dan kun je beter een keer terug komen en bepaalde dingen die je niet gedaan hebt als nog gaan doen. Succes met je planning.

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tip voor een goed eet tentje in moab is eddie mcstiff
grtz
grtz
Beadnkt voor de tips! Heb gelijk de wandelingen bekeken. Wij zitten in oktober 3-4 dagen in Moab en zullen zeker de wandeling naar Corona Arch maken en als we tijd hebben ook de andere twee.jerbia schreef:Het rijtje kan nog aangevuld worden:
Wandeling Mill Creek
Erg leuk, stond toch niet in mijn rough guide vermeld..
Groetjes Jess
Ik mis nog wel de Jeep tour in het rijtje. Het rijden van de Shafertrail was zeker 1 van de hoogtepunten van onze vakantie dit jaar!
Negro Bill Canyon trail was overigens ook leuk om te lopen.
Negro Bill Canyon trail was overigens ook leuk om te lopen.
Alvast bedankt voor geweldige tips....ben er niet helemaal uit....wel wijzer geworden:)
Groetjes Elfje
Groetjes Elfje
- lelie
- Amerika-expert
Zeker! Als je aankomt wel meteen bij het visitors center kaartjes reserveren, anders ben je te laat.Chi Sin X schreef:
Fiery Furnace is zeker een aanrader.
maar als het reserveren niet lukt omdat er te veel mensen zich hebben opgegeven, kun je deze wandeling dan ook doen zonder begeleiding?
Anna Martha
Anna Martha
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat kan wel, je krijgt dan eerst een uitgebreide uitleg hoe de route loopt.
Je hebt er wel enige spoorzoekers ervaring voor nodig
Je hebt er wel enige spoorzoekers ervaring voor nodig

omdat iedereen zo enthouiast is over deze trail gaan we het in ieder geval proberen (desnoods zonder ranger)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zeker doen het is een schitterend gebied.
Wij hebben het met een ranger gedaan.
Voordeel er wordt veel vertelt over het gebied en Arches NP in het algemeen (als je een goede ranger hebt natuurlijk)
Nadeel je bent met een flinke groep waar mogelijk ook jonge kinderen tussen zitten.
Wij hadden er een 1 á 1,5 jarige bij die veel aandacht nodig had en veel huilde.
Wij hebben het met een ranger gedaan.
Voordeel er wordt veel vertelt over het gebied en Arches NP in het algemeen (als je een goede ranger hebt natuurlijk)
Nadeel je bent met een flinke groep waar mogelijk ook jonge kinderen tussen zitten.
Wij hadden er een 1 á 1,5 jarige bij die veel aandacht nodig had en veel huilde.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Over de Fiery Furnace: De ranger die onze groep leidde heeft verschillende malen zogn. 'marks' weggehaald. Mensen die in hun eentje de tocht liepen legden af en toe stenen neer zodat anderen, en wellicht zij zelf, beter het pad konden vinden. Onze ranger vond dat het gebied in tact moest worden gelaten, dus geen menselijke inbreng in de vorm van bewegwijzering. Hij haalde de 'marks' dus steeds weg.
Ik heb de tocht nu 2x onder begeleiding gedaan. Doe je 'm in je eentje, wees je er dan van bewust dat het terplekke soms niet meevalt de juiste route te vinden. Er zijn geen paden in dat gebied. Regelmatig verdwalen mensen. Zelfs van de groep kunnen mensen verdwalen (al loopt er wel iemand van de groep steeds achteraan om erop toe te zien dat iedereen meekomt). Zo vertelde onze ranger vorige maand dat notabene zijn eigen vader laatst zoek was geraakt in zijn groep. Was afgedwaald van de groep en het heeft uren geduurd voordat ze hem terugvonden.
Zoals Rob al aangeeft, ga je met een ranger dan krijg je tevens duidelijke uitleg over van alles en nog wat. Erg interessant. Inderdaad kunnen kleine kinderen nog wel eens voor wat problemen zorgen. Hadden wij dit keer ook.
Roland
Ik heb de tocht nu 2x onder begeleiding gedaan. Doe je 'm in je eentje, wees je er dan van bewust dat het terplekke soms niet meevalt de juiste route te vinden. Er zijn geen paden in dat gebied. Regelmatig verdwalen mensen. Zelfs van de groep kunnen mensen verdwalen (al loopt er wel iemand van de groep steeds achteraan om erop toe te zien dat iedereen meekomt). Zo vertelde onze ranger vorige maand dat notabene zijn eigen vader laatst zoek was geraakt in zijn groep. Was afgedwaald van de groep en het heeft uren geduurd voordat ze hem terugvonden.
Zoals Rob al aangeeft, ga je met een ranger dan krijg je tevens duidelijke uitleg over van alles en nog wat. Erg interessant. Inderdaad kunnen kleine kinderen nog wel eens voor wat problemen zorgen. Hadden wij dit keer ook.

Roland
dan blijf ik maar hopen op een plekje in de groep, want om met manlief en 2 kinderen te verdwalen lijkt me niet echt fijn!
- lelie
- Amerika-expert
Hoe oud zijn de kinderen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Esther (ess) heeft het zonder gids gedaan, zie hier het verslag van die dag. Je hebt wel een permit nodig, en het is toch wel moilijk om de weg te vinden. Ik denk dat je ook leuke stukken mist als je zonder gids gaat.
Wij hebben het vorig jaar met een gids gelopen en we vonden het een geweldige ervaring. Ik sta ervan te kijken dat er blijkbaar ook wel eens heel jonge kidneren meegaan; wij moesten verklaren dat we in staat waren om te klimmen, grote stappen te maken, en we werden op het hart gedrukt goede schoenen te dragen.
Marianne
Wij hebben het vorig jaar met een gids gelopen en we vonden het een geweldige ervaring. Ik sta ervan te kijken dat er blijkbaar ook wel eens heel jonge kidneren meegaan; wij moesten verklaren dat we in staat waren om te klimmen, grote stappen te maken, en we werden op het hart gedrukt goede schoenen te dragen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1965 Weergaves
-
Laatste bericht door mikekiwi
-