Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
teveel keuze en maar twee weken
Re: teveel keuze en maar twee weken
Ook in Lone Pine zou ik een reservering maken als DV vol is. Het is prima te doen om in een dag van Ls Vegas naar Lone Pine te rijden en dan de volgende dag naar Yosemite NP. Sedona is prachtig maar GC mag je natuurlijk niet missen. Als je in GC Village en in Tusayan niets kan vinden probeer dan het hotel in Valle, halverwege Tusayan en Williams en anders in Williams. Williams heeft genoeg hotels maar is een uurtje rijden ten zuiden van south rim. Ik zou zeker niet Sedona-Grand Canyon en naar Las Vegas rijden in een dag. Dat is echt teveel van het goede.
Ik zou dus voor optie 1 gaan als je plaats kan vinden. Er is veel te doen in Sedona bv Chapel of the Holy, Cross, RedRock SP, Slide Rock SP, Cathedral Rock, Jeep Tour (duur maar een must) etc. etc. Zonsondergang zien van Airport road. Onderweg van Sedona naar Flagstaff is Oak Creek Canyon. Nog even voor "SFO" Dat is de naam van het vliegveld, zoiets als, we gaan Schiphol bezoeken als je naar Amsterdam wil,
Yeehaw
Ik zou dus voor optie 1 gaan als je plaats kan vinden. Er is veel te doen in Sedona bv Chapel of the Holy, Cross, RedRock SP, Slide Rock SP, Cathedral Rock, Jeep Tour (duur maar een must) etc. etc. Zonsondergang zien van Airport road. Onderweg van Sedona naar Flagstaff is Oak Creek Canyon. Nog even voor "SFO" Dat is de naam van het vliegveld, zoiets als, we gaan Schiphol bezoeken als je naar Amsterdam wil,
Yeehaw
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Haha, ja ik weet dat SFO het vliegveld is, maar dat vind ik lekker makkelijk tikken, net als PHX en BRU, en idd AMS voor Schiphol.
Thanks in ieder geval, ik denk dat ik dan mijn tijd neem in Sedona, meteen een beetje bijkomen van de Jetlag, vanuit Sedona naar GC, en de dag erna naar Las Vegas.
Thanks in ieder geval, ik denk dat ik dan mijn tijd neem in Sedona, meteen een beetje bijkomen van de Jetlag, vanuit Sedona naar GC, en de dag erna naar Las Vegas.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: keuzes in twee weken hulp nodig bij route keuze
TopCatsBRO schreef:Ik zit een beetj met het dillema, of ik nou het beste in Sedona nog een nacht kan blijven, of in Grand Canyon.
Optie 1 is dan:
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona
10/8 Sedona - GC
11/8 GC - Hooverdam - Las Vegas
Optie 2 is dan:
7/8 aankomst PHX
8/8 PHX - Sedona
9/8 Sedona - GC
10/8 GC
11/8 GC- Hooverdam - Las Vegas
Voor min gevoel heb je het in GC wel gezien als je einde van dag 1 aankomt en dan dag twee vertrekt naar LV, daarentegen weet ik ook niet hoe Sedona me gaat ebvallen, ben ik zelf niet bekend mee, anders dan wat ik google of in reisboeken lees natuurlijk.
Reden waarom ik hoogtswaarschijnlijk deze tijd heb is, omdat ik later in de reis zie post hierboven geen plek heb in Death valey, dus ik waarschijnlijk door zal rijden naar Lone Pine.
Optie 2 lijkt mij het leukst, Phoenix - Sedona rij je vlot aan, tenzij je de Apache Trail neemt?
Maar ook dan ben je in de middag wel in Sedona.
Als je daar een nacht neemt, kan je de volgende dag op je dooie gemak via de 89a en Flagstaff naar de GC, rustig aan, kom je in de middag aan.
Heb je de hele volgende dag om met de shuttle bus de viewpoints te bekijken, stukje te lopen, misschien 20 minuten de Bright Angel Trail lopen om toch een stukje in de Canyon te zijn.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi,
Ik zie al een paar keer de apache trail staan, wat is precies de Apache Trail? wel of niet doen?
Ik zie al een paar keer de apache trail staan, wat is precies de Apache Trail? wel of niet doen?
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Apache Trail is een heel mooie route die door Superstition Mountains.
De route is 40 mile en ongeveer de helft is asfalt en de rest is een dirtroad die echter ook goed met een gewone auto te rijden is.
Ik heb de Apache Trail nu al 3 keer gereden: in 1992 en 1994 met een gewone huurauto en in 2007 met een SUV.
Als je in de buurt van Phoenix bent zou ik deze zeker inplannen.
Groet Theo
De route is 40 mile en ongeveer de helft is asfalt en de rest is een dirtroad die echter ook goed met een gewone auto te rijden is.
Ik heb de Apache Trail nu al 3 keer gereden: in 1992 en 1994 met een gewone huurauto en in 2007 met een SUV.
Als je in de buurt van Phoenix bent zou ik deze zeker inplannen.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik kom van palmsprings en ga dan naar phoenix en de volgende dag rij ik door naar sedona. Dus dat moet wel in te plannen zijn
Dus met een middenklasse "astra" achtige auto is het prima te doen? of kom je geschud in sedona
aan...

Dus met een middenklasse "astra" achtige auto is het prima te doen? of kom je geschud in sedona

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mits het niet net geregend heeft (of gaat regenen) goed te doen. Vorig jaar zagen wij veel kleine auto's rijden, vaak nog met aanhangertje met daarop een bootje (reden vaak nog idioot hard ook).
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Als je van Palm Springs naar Phoenix gaat is het nog 2 uur rijden naar Sedona via I17/179. Als je via Apache Trail gaat ben je het grootste gedeelte van de dag onderweg. Houd daar rekening mee. Apache Trail neemt tenminste 2 uur en afhankelijk van waar je in Phx start duurt het ook nog een uurtje voor je er aan kan beginnen. Tevens is Tortilla Flat een must stop en wil je onderweg toch ook wel even van de uitzichten genieten. Ook wij hebben PT al 3 keer gereden maar houd rekening met een smalle en tricky afdaling op het onverharde stuk en een washboard road. Volgens "collegas" in Tucson verkeert de weg in slechte staat op dit moment. Neem het niet te licht en ook wij hebben, jong en onbezonnen, de weg met een Lincoln Town Car en een Ford Thunderbird gereden maar dat doe ik niet meer. De laatste keer hadden we een SUV. Wel zo prettig. Nooit rijden na of met regen.
Yeehaw.
Yeehaw.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1945 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger