Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek aan Hoover Dam en/of Glen Canyon Dam

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jerkar
Amerikafan

Bezoek aan Hoover Dam en/of Glen Canyon Dam

Bericht door jerkar »

Wij komen tijdens onze reis eerst in Page, waar we de glenn canyon dam bezoeken.
Later komen we ook in LV, waar we eigenlijk ook een bezoekje aan de hoover dam hadden gepland.
Is dat wijs om te doen? Ik heb nl gehoord dat beide dammen nogal op elkaar lijken, en je voor de hooverdam tour zowieso 30 s betaalt.
Als je dat niet doet, kun je hem dan wel bekijken? (maar dan zonder tour?)

Is het de moeite waard als je de Glenn canyon dam al hebt gezien of kunnen we beter onze tijd besteden in LV?
Laatst gewijzigd door markro op 04 aug 2009, 05:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hooverdam/glenn canyon dam

Bericht door Pete.Z »

Als je de Glen C Dam al hebt gezien (neem een tour naar beneden, 5 dollar en best leuk) zou ik de Hoover Dam niet speciaal willen bekijken, tenzij je er toch overheen moet.
De beide dammen zijn redelijk vergelijkbaar, al is de omgeving wel heel verschillend.

Ik heb ze beide gezien, en eigenlijk vind ik de Glen wat leuker om te doen dan de Hoover.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 04 aug 2009, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

een bezoek aan de Glenn Canyon dam lijkt inderdaad wel op die van de Hooverdam, alleen inderdaad de omgeving is anders. Wij vonden de tour in de Glenn Canyon dam ook leuker

jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou alleen de Glen (geen Glenn) Canyon Dam doen, de Hoover Dam kost je veel extra tijd en geld, en daar kun je in Las Vegas vast wel iets leukers voor doen.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben het ook met de anderen eens. Wij hebben beide tour gedaan en er zit weinig verschil in.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ienekje »

Ik kan niks zeggen over de Glenn maar wel over de Hoover, al heb ik er geen tour gedaan.
Wij zijn eroverheen gereden en hebben de auto op de P gezet om rond te kijken en ons te verbazen over de lage waterstand :shock: .
Wat ik bij de Hoover vooral leuk vond was de brug die ze er naast aan het bouwen zijn.
Dat is wel een mooi standje van technisch inzicht.
Maar om er speciaal voor naartoe te rijden is dan misschien weer niet interessant als je al bij Glenn bent geweest.

Groetjes Ineke
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Als je niet speciaal technisch ge-interresseerd bent, is de Hooverdam natuurlijk een landmark
De Hooverdamtour is vooral binnen en technisch (betondikte en generatoren).
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Ik vond de Hoover dam de omweg niet waard nadat we de Glen Canyon Dam al gezien hadden. De rondleiding die je in Page krijgt is zeker de moeite en kost bijna niets. Ook voor de parking betaal je niets terwijl dat bij de Hoover Dam er ook nog eens bijkomt (7$ dacht ik vorig jaar). We hebben de tour in de Hoover Dam niet meer gedaan omdat we die te duur vonden (45$ dacht ik). We zijn er eens met de auto overgereden en je kan er uiteindelijk ook amper mooie foto's maken als je de tour niet doet terwijl die bij de Glen Canyon Dam wel het geval is. Ik zou meer tijd nemen voor het Valley of Fire SP en de Hoover Dam links laten liggen.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij hebben vorig jaar de Hoover Dam gedaan. Hebben foto's getrokken (wij kwamen van Grand Canyon) langs inhammen aan de weg.

Vlak voor je de Hoover Dam op rijdt, heb je nog een kleine gratis parking met souvenier winkel, waarvan je ook richting Hoover Dam kon wandelen.
Men was er vorig jaar mei met "wegwerken" bezig, dus het kan ondertussen veranderd zijn.

Aan de Hoover Dam, gigantisch veel volk! Maar wel de moeite om eens - een dam - gedaan te hebben.
Parking was inderdaad $7.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ja, die brug naast Hoover is wel prachtig vind ik ook, fraai staaltje werk, kijk maar hier: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... l?ITO=1490
Verder is het 'artwork' daar ook wel een kijkje waard, bv. de Winged Figures of the Republic: http://www.usbr.gov/lc/hooverdam/Histor ... twork.html
Wij hebben er even geparkeerd (was toen in elk geval gratis aan de Arizona kant) en rondgewandeld. Waren met een half uurtje, drie kwartier wel gedaan.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij heben alleen de toer van $ 30,00 bij de Hooverdam gedaan. Glenn Canyon alleen overheen gereden. Vond het wel geweldig. Het spreekt toch wel erg tot de verbeelding want het is natuurlijk erg bekend. Parkeren was volgens mij gratis. Stonden volgens mij op P13. Moesten wel een stukje lopen maar was een ruime parkeerplaats voor campers.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij zijn in juni dit jaar bij de Hoover Dam geweest. Ik vond het wel indrukwekkend. Je hoeft niet persee een tour te doen, maar ze hebben ook een goedkopere tour van $12 (dacht ik). Ik vond de brug die ze aan het bouwen zijn wel indrukwekkend.

Afbeelding
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Joycee schreef:Glenn Canyon alleen overheen gereden.
:blink: Over de Glen Canyon Dam kan je toch helemaal niet rijden??????
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Bezoek aan Hoover Dam en/of Glen Canyon Dam

Bericht door tcoppers »

Nee, alleen maar over de brug die er net voor ligt. Kun je te voet overheen heb je prachtig uitzicht op Glen Canyon Dam.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

We zijn net 2 dagen terug van het rondje zuidwesten en wilden in 1e instantie naar de Hooverdam maar aangzien we eerst op de route naar Lake Powell/Page gingen kwamen we bij de Glen Canyon Dam en dat was erg indrukwekkend. In het visitor center aldaar waren de verschillende stuwdammen zichtbaar naast elkaar en helaas heb ik er geen foto van gemaakt maar omdat de Glen maar zo'n 4 meter lager is dan de Hoover hebben we de laatste overgeslagen en aan het ( outlet ) shoppen in LV besteed tot ons groot genoegen. ( extra koffer gekocht etc. )

groeten,
es
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Es,

dan was het misschien toch goedkoper geweest om naar de Hoover Dam te gaan. :hilarious: :hilarious:

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer