Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke plek San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marsclone
Amerika-newbie

Leuke plek San Francisco

Bericht door marsclone »

Hallo Allen,

Na al jullie tips te hebben gelezen en ontvangen, is onze trip zo goed als rond!
Vlucht is geboekt, auto is gehuurd en alle hotels zijn gereserveerd! Nou op één na?

Wij sluiten af, met drie overnachtingen in San Francisco. Hier willen wij graag op een plek zitten, die lekker centraal ligt. Met leuke restaurantjes, terassen in de buurt. Waarvan uit, je een leuke fietsroute kunt maken. Enz.
Onze eerste gedachte gaat uit naar de regio Fisherman's Warf. Omdat het onze laatste drie dagen zijn, willen we deze graag relaxt beleven. We hoeven daarom ook niet het goedkoopste hotel te zitten (maar ook weer niet te duur?) ;-)
We zaten bijvoorbeeld zelf te denken aan:

Hyatt at Fisherman's Wharf of
Argonaut Hotel - a Kimpton Hotel

Zou dit volgens jullie een goede keus zijn, of zeggen jullie? Zoek een hotel in de buurt van bijvoorbeeld Union Square? Of een andere plek?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Hieronder nog een keer onze route

Groetjes
Marcel

Datum -Vertrek -Aankomst

8-sep -SFO airport -San Francisco (aankomst 13:00)
9-sep -San Francisco -Yosemite
10-sep -Yosemite -Yosemite
11-sep -Yosemite -Yosemite (overnachting oostzijde Lee Vining)
12-sep -Yosemite - Death Valley (overnachting Furnace Creek)
13-sep -Death Valley -Las Vegas
14-sep -Las Vegas -Las Vegas
15-sep -Las Vegas -Zion NP
16-sep -Zion NP -Zion NP
17-sep -Zion NP -Bryce Canyon
18-sep -Bryce Canyon -Page
19-sep -Page -Monument Valley
20-sep -Monument Valley -Grand Canyon
21-sep -Grand Canyon -Grand Canyon
22-sep -Grand Canyon -Palm Springs
23-sep -Palm Springs -Los Angeles
24-sep -Los Angeles -Los Angeles
25-sep -Los Angeles -Los Angeles
26-sep -Los Angeles -Pismo Beach
27-sep -Pismo Beach -Monterey
28-sep -Monterey -San Francisco
29-sep -San Francisco -San Francisco
30-sep -San Francisco -San Francisco
01-okt -SFO airport -Thuis (2-10-2009)
Manonneke

Re: Leuke plek San Francisco

Bericht door Manonneke »

Deze vraag is al heel vaak gesteld..
Maargoed, ik geef je mijn favoriet (wij zijn er 2 keer geweest en ook volgend jaar staat ie weer op de lijst)

The wharff inn.
http://www.wharfinn.com/

Echt een superligging en vrij parkeren!

Groetjes,

Manon
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

hebben vorig jaar de eerste nachten geslapen in het Stratford hotel aan union square. goed hotel niet luxe maar verder prima schoon en vriendelijke mensen.

De laastse dagen geslapen in het Carlton. was iets duurder en mooier en lag ongeveer 5 min van union square.

mar beide hotels aan te raden!!
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Beste Marcel

Zou absoluut deze nemen http://www.columbusmotorinn.com ligt heel centraal, vlak bij Fishermans Wharf ( 10 minuten lopen). Fietverhuur zit onder het hotel http://www.blazingsaddles.com. Gratis parkeren. Schoon en voor SFO begrippen zeer goedkoop. Dit is de hidden gem onder de hotels in SFO, kijk ook maar bij Tripadvisor.

Groet van Koekjo
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Het is maar net wat je wil maar ik vind Fishermans Wharf niet centraal. Wel voor het toeristengebeuren maar niet voor het echte stadsleven. Dan zou ik liever ergens bij Union Square zitten, da's veel centraler ten opzichte van alle leuke wijken (The Castro, North beach, Chinatown, The Haight) en openbaar vervoer. Maar als je met name naar Alcatraz wil gaan en fietsen, dan is FW wel prima natuurlijk.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Fisherman's Wharf (het toeristische centrum) ligt helemaal niet centraal in San Francisco, dan ligt Union Square (het commerciele centrum) veel beter. Ik zou dan ook Union Square aanbevelen. In die buurt heb ik in verschillende hotels gelogeerd: The Chancellor Hotel (zeer centraal gelegen, vlakbij cable car, goedkoper, niet echt gezellig), The Argent Hotel (tegenover het Moma, iets luxueuzer & moderner, heet ondertussen The Westin San Francisco Market Street), The Palace Hotel (iets verder weg van Union Square, maar wel echt een SF klassieker, oudere kamers), en The Prescott (Union Square, uitstekend gelegen, mooie kamers, ook weer wat luxueuzer). Als je het echt speciaal wil maken, kan je een van de "big 5" op Nob Hill boeken (The Stanford Court, The Mark Hopkins, The Huntington, The Fairmont, The Ritz-Carlton): pure San Francisco klassiekers, zeer mooi en centraal gelegen. De hotels van de Kimpton Group krijgen over het algemeen ook uitstekende reviews, maar ik heb er geen ervaring mee.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
nakedrunner
Amerika-ontdekker

Bericht door nakedrunner »

Wij hebben in Parc 55 gelogeerd enkele weken terug en moet zeggen dat ik van mijn 3 trips naar SF dit het mooiste en best gelegen hotel van allemaal vond.Het ligt tegen Union Square en alles is perfect met het openbaar vervoer te doen.We hebben dit met hotwire geboekt voor de prijs van 89$ wat nie echt duur is voor SF.
stefannelies
Amerika-ontdekker

Bericht door stefannelies »

nakedrunner schreef:Wij hebben in Parc 55 gelogeerd enkele weken terug en moet zeggen dat ik van mijn 3 trips naar SF dit het mooiste en best gelegen hotel van allemaal vond.Het ligt tegen Union Square en alles is perfect met het openbaar vervoer te doen.We hebben dit met hotwire geboekt voor de prijs van 89$ wat nie echt duur is voor SF.
Dit lees ik graag. Wij vertrekken 7 september en zitten 3 nachten in Parc 55.
(via Priceline 95$)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zitten 30 en 31 oktober in parc 55. :wink: Altijd prettig om te lezen dan.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Begin juli geslapen in de Hyatt at Fisherman's Wharf, geboekt via Priceline voor 80$ per nacht.

Opgelet, Valet parking in het hotel kost 45$ per nacht + tax !
Er zijn wel goedkopere parkinglots in de buurt maar als je de auto die dagen niet echt nodig hebt zou ik hem zeker vroeger inleveren.

Hotel ligt op enkele minuutjes wandelenvan Lombard Street, de Cable Tram, talloze restaurants en winkeltjes (oa Pier 39), de cable tram turnaround en de wandelweg naar de Golden Gate Bridge, langs het water.

Prima hotel, perfecte service en kamers, leuk zwembadje en lekkere hottub.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wij hebben daar ook 3 nachten overnacht voor de prijs van 69 USD per nacht exclusief parkeren.
Wij hebben wel het 'geluk' gehad dat er op de laatste ochtend een demonstratie voor het hotel was om 07.15 's morgens, zodat we 2 nachten parkeren gratis kregen, dus dat was weer een meevaller! Het hotel ligt op loopafstand van Fisherman's Wharf en dicht bij het startpunt van de kabeltram en ziet er van binnen schitterend uit. Zie ook mijn overzicht van hotels op mijn blog.
Onno L
Amerika-newbie

Bericht door Onno L »

Wij slapen van 7 t/m 9 oktober in Sir Francis Drake. Ligging is volgens mij wel redelijk centraal.
Ik hoop dat het wat is. Goede recenties iig op tripadvisor.
Geboekt via Hotwire voor 78 dollar per nacht.
marsclone
Amerika-newbie

Bericht door marsclone »

Toch gekozen voor een hotel in de buurt van Union Square.
Het is the Inn at At Union Square geworden! http://www.unionsquare.com
Lekker centraal en goede ervaringen over gelezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer