Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat vinden jullie van onze westcoast tour?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Wat vinden jullie van onze westcoast tour?

Bericht door ZaGeP »

Beste,

Op 31 aug. vertrek ik samen met een collega voor een roundtrip aan de westkust van de VS. Gezien we onze vrouwen en kinderen thuislaten is de trip in tijd eerder gelimiteerd toch trachten we zoveel mogelijk parken aan te doen. Graag had ik geweten of onze vooropgesteld tour met huurwagen (chrysler sebring convertible) goed doenbaar is? Wij hebben een overnachtingshotelgeboekt in LA, LV, SFO en Monterey Bay. De rest zouden we graag met een tent doen. Wij hebben echter bewust geen campngs gereserveerd zodat onze tour nog altijd kan afwijken als we dat zelf willen. Suggesties voor campings, bezienswaardigheden langs onze route( evt met kleine omweg, ... zijn altijd welkom!! Alvast bedankt.

Grtz ZaGeP

31 Aug - Aankomst LAX om 13.50 uur - Hotel Sheraton LAX
01 Sep - Los Angeles --> Joshua Tree
02 Sep - Joshua Tree --> Blythe
03 Sep - Blythe --> Sedona
04 Sep - Sedona --> Grand Canyon
05 Sep - Grand Canyon --> Monument Valley
06 Sep - Monument Valley --> Page
07 Sep - Page --> Bryce Canyon
08 Sep - Bryce Canyon --> Zion
09 Sep - Zion --> Las Vegas
10 Sep - Las Vegas --> Death Valley
11 Sep - Death Valley --> Yosemite
12 Sep - Yosemite --> Sequoia
13 Sep - Sequoia --> Pismo Beach
14 Sep - Pismo Beach --> Big Sur --> Monterey
15 Sep - Monterey --> San Franciso
16 Sep - Verblijf in San Francisco
17 Sep - Vertrek San Francisco 10.00 uur --> SFO -LAX - LHR
18 Sep - LHR -BRU
Laatst gewijzigd door ZaGeP op 16 aug 2009, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onze Westcoast roadtrip.

Bericht door Pete.Z »

Wel iedere dag rijden, maar op zich best te doen.
Zelf zou ik Seqouia eruit laten,en een dag langer Yosemite doen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Een vrij rustige trip, buiten dat je in Yosemite of Page of Zion geen extra dag hebt.
In Blythe is echt wel niks te zien/doen en vanuit Joshua tree is het haalbaar om ineens door te rijden naar Sedona. Zo heb je een dag over die je in één van bovengenoemde kan bijplakken.

Carine
Groetjes,
Carine
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hou er rekening mee dat 7 september Labor Day is dat is het laatste lange weekend van de zomervakantie voor de Amerikanen en velen trekken er dan nog op uit zodat veel h(m)otels vol kunnen zitten, reserveren (ook voor een campground)voor dat weekend is misschien verstandig want ook veel Amerikanen gaan er met tent en camper op uit.
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Bericht door ZaGeP »

sachasenne schreef: In Blythe is echt wel niks te zien/doen en vanuit Joshua tree is het haalbaar om ineens door te rijden naar Sedona.
Carine
Ik heb het effen via google maps bekeken en het is toch wel een dikke 5 uur rijden vanuit Joshua Tree tot in Sedona. Zijn er geen andere opties als tussenstop tussen Joshua tree en Sedona of Flagstaffof Williams ?? Hetwelke is volgens jullie trouwens het meest de moeite? Flagstaff , Williams of Sedona om er in de buurt te overnachten. We willen liefst zoveel mogelijk in de volle natuur (de parken zelf dus) overnachten en niet in een stadje.

Grtz ZaGeP.
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Bericht door ZaGeP »

Pete.Z schreef:Wel iedere dag rijden, maar op zich best te doen.
Zelf zou ik Seqouia eruit laten,en een dag langer Yosemite doen.
We zouden in 1 Sequoia graag wel zien maar zouden evt bereid zijn om het dagje Pismo Beach laten te vallen om zo langer in Yosemite NP te kunnen blijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van onze westcoast tour?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat wil je in Sequoia doen? Het is een enorm groot park waar je vooral heel goed kunt wandelen. Er alleen doorheen rijden heeft weinig zin, ook voor de sequoiabomen zul je de auto uitmoeten. Met deze indeling zie je niets van Yosemite en niets van Sequoia.
Ik zou echt vanuit Joshua tree verder doorrijden, 5 uur rijden valt toch wel mee? Die dag kun je goed gebruiken want Blythe lijkt me niet zo spannend.

De rest van de route is wel te doen, maar het is meer een roadtrip dan een rustige bezichtiging van de parken. Zeker als je wilt kamperen lijkt het me nogal onrudig om elke dag weeer verder te moeten trekken. Misschien is het een optie om MV te laten vallen, dan heb je een dag voor Yosemite erbij.

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Sedona vind ikzelf echt de moeite om te overnachten. Ik zou daar voor opteren. Prachtige rode rotsen. In Flagstaff vind je niet zo veel van natuur. Dat is meer een studentenstadje.
Buiten Blythe kom je niks meer tegen tussen Joshua Tree. Buiten Jerome en Prescott,maar dan ben je bijna in Sedona. Eventueel is Prescott een mogelijke optie.

Wij zijn van Palm Springs naar Sedona gereden. We zijn 's avonds aangekomen maar zijn ook maar pas op de middag vertrokken. Ik vermoed dat jullie camperen in Joshua tree zelf? Eerst heb je een saai, lang stuk highway tot in Blythe. Je rijd door de woestijn samen met van die prachtige grote vrachtwagens :) In de buurt van Blythe ga je van de snelweg en dan rijd je door verlaten gebied (mooi)en stilletjesaan kom je in bosrijker gebied en heb je een prachtige weg door de bergen. Dan komt Jerome, Prescott en Sedona.

Als je in Blythe overnacht ben je ook veel tijd kwijt en er is echt niks te zien buiten een Denny's :)
Ik persoonlijk zou effe een langere rijdag nemen en een extra dag nemen.

Tenzij je echt opziet tegen de vijf uur rijden.

Op ons reisverslag van 2007 kan je hierover lezen. Zie mijn link onderaan.

Carine
Groetjes,
Carine
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Bericht door ZaGeP »

Vijf uur rijden stoort me niet, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat we dat elke dag gaan doen hé. We hebben gemiddeld zo'n 200 à 300 kilometer per dag af te leggen.
En zoals ik al zei : we hebben een cabrio gehuurd wat de pijn van het rijden natuurlijk ook een beetje verzacht.

Grtz ZaGeP
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind 5 uur rijden nou niet bepaald een erge lange rit, bij lang denk ik eerder aan 7 uur... Ik zou het er zeker voor over hebben in jullie geval want je elke dag verplaatsen maakt dat je nooit eens een beetje rust hebt onderweg. En in jullie reis zit geen enkel rustpunt. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om zo te reizen.
Wij maakten vorig jaar een soortgelijke trip en hebben er toen voor gekozen niet naar Monument Valley en Bryce te gaan. Daarentegen verbleven we 2 nachten in Zion (echt de moeite waard) en 3 nachten in Yosemite. Ook zou ik je aanraden een dag extra in SF door te brengen. Het is toch het einde van de reis en is het dan niet eens lekker om op je gemakje de stad te verkennen? Eventueel een dagje in LA voordat je aan je rondreis begint zou ook wel lekker zijn om een beetje bij te komen van de lange vlucht.
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Bericht door ZaGeP »

Wij zijn erg gebonden aan onze tijd en willen toch zoveel mogelijk gezien hebben. We hebben al heel wat moeten afwegen met betrekking tot de parken dewelke wel en niet zouden laten vallen. Zo hebben we oa Arches al laten varen en Yellowstone (mede omdat het te ver afwijkt van onze tour). Hiervan heb ik al serieuze spijt maar het geeft ons wel nog altijd een goeie reden om eens terug te keren hé.
Wat betreft LA; ik heb van de meeste mensen die er geweest zijn al gehoord dat het een serieuze tegenvaller is. We hebben idd weinig tijd om uit te rusten van de lange vlucht maar deze reis is nu éénmaal geen reis om uit te rusten.
Omdat we toch wel graag een beetje uitgerust zouden zijn voor het bezoeken van SFO hebben we al een dagje aan de kust (Monterey) geboekt. We slapen hier in tegenstelling tot in de nationale parken in een hotel, dit op zich is al een beetje uitrusten. Het bezoeken van een kuststadje lijkt me toch minder intensief dan het bezoeken van een nationaal park.
In Monterey zijn we trouwens van plan om een ontspannende boottocht te maken (Whalewatchingtour).

Des al niet te min geef ik toe dat alles snel zal moeten gaan, ik had hel graag nog een extra weekje gehad om wat meer rusten tussendoor te kunnen plannen. Maar met dat extra weekje zouden onze thuisblijvende vrouwen en kinderen echter niet akkoord gegaan zijn.

Grtz ZaGeP
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik begrijp dat je een tijdslimiet hebt en ik denk dat keuzes maken dan het allerbelangrijkste is. Onze keuze, vorig jaar, was om dan maar niet naar Monument Valley en Bryce te gaan zodat we meer tijd hadden op andere plaatsen (Bryce hebben we zojuist alsnog bezocht!). Het zou toch geen race hoeven zijn om zoveel mogelijk te gaan zien? Je kunt ook wat minder parken aandoen, maar dan iets meer tijd nemen voor die parken zodat je niet overal als een Japanner door heen hoeft te gaan. En bedenk ook dat het onderweg zijn ook leuk is. Het is vervelend als je onderweg nergens even kunt stoppen om te genieten van de omgeving of even door een stadje te wandelen omdat dat anders van je tijd in een park afgaat. Amerika is een super-vakantie-land en echt niet alleen maar vanwege de parken!

Ik vind het grootse deel van jullie reis wel goed gepland, maar mijn advies zou zijn; rij in 1 keer door van Joshua Tree naar Sedona zodat je een dag extra kunt besteden aan Zion NP, sla Seqoia over (zoals Martin&Marianne al zei) en besteed die extra dag in Yosemite. En ga dan niet naar Monterey (want dat is eigenlijk weer terugrijden) maar direct naar SF zodat je daar wat meer tijd hebt; eventueel voor een dagje fietsen over de brug naar Sausalito.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer