Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat bezoeken in Denver?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofie Creemers
Amerikafan

Wat bezoeken in Denver?

Bericht door Sofie Creemers »

Hallo,

9 september is het zover en kan onze reis naar the usa beginnen. De eerste 2 dagen zitten we in Denver. Wat moet er zeker gedaan worden in het centrum van Denver? Restaurants, cafe's, winkels, historische plekjes alle info is welkom! Het is namelijk altijd fijner om info van mensen te krijgen die er wat van kennen, op die manier ontdek je dingen die nergens zijn terug te vinden in de verschillende reisgidsen.

alvast bedankt,
Sofie
juli '08 NY en ZW Amerika
http://www.everyoneweb.be/usatrip2008/
sept '09 denver - denver
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat bezoeken in Denver?

Bericht door markro »

Kijk eens op de website van forumlid Loek en dan bij "Travel Tips".

En uit mijn reisverslag 2004 - dag 27 doe je misschien nog ideeën op. (De links zullen niet allemaal meer werken, sorry.)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

De Tattered Cover Bookstore aan het begin (of eind, net van welke kant je komt) van 16th Street Mall mag je niet missen. Prachtige boekwinkel waar iedereen in comfortabele fauteuils zit (of op divans ligt) te lezen. Volgens een medewerker verkopen ze niettemin best veel en ja, sommige mensen komen iedere dag terug om verder te lezen in 'hun' boek. Ook leuk, de briefjes die je overal aan de planken geplakt ziet met commentaar van medewerkers en klanten.
Laatst gewijzigd door Matrox op 27 aug 2009, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

je bent er twee dagen, even kijken of er een sportwedstrijd is in die periode dat is echt een hele beleving ( ook al geef je niets om sport) Je Kunt winkelen in het centrum op de 16 streetmall maar daar zijn amper winkels vonden wij, eventueel winkelen in de Cherry creek mall.
Het probleem is dat door de slechte economie veel winkels zijn gesloten in het centrum en in diverse malls.
Er zijn in het centrum wel een boel musea te bezoeken, het dino museum, of het museum of modern art, je kunt het state capital bezoeken.Je kunt naar de Zoo bijvoorbeeld, of eventueel iets in de omgeving van Denver gaan bekijken zoals Red Rock state Park of naar Boulder gaan.

Dingen die je misschien niet moet doen, zijn dat pretpark elisien fields, is het geld zeker niet waard. Als je wel gaat vaak is het via internet goedkoper.
Oh en als je voor je rondreis geen hotels hebt vastgelegd is een echte bespaartip om ergens een roomsaver boekje te scoren dit scheelt soms de helft op je overnachting.
Het is zoiezo handig om te onderhandelen, het kan namelijk altijd voor minder.

Jan
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

snellejan schreef: ... dat pretpark elisien fields, is het geld zeker niet waard.
...
Ik neem aan dat je Elitches Park bedoelt? Dit was vroeger Six Flags, ik ben zelf niet zo'n pretpark fan, maar ik hoor van bezoekers hier dat het zeker geen slecht pretpark is.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Deze dus: Elitch Gardens. :wink:
Er worden ook met enige regelmaat (kleine) concerten gegeven, en het park op zich schijnt inderdaad niet slecht te zijn, wat ik van mensen hier hoor... (ben zelf ook niet zo'n pretparkfanaat).

Red Rocks is op zich wel leuk, en Boulder is zeker de moeite waard, maar voor beiden ben je alweer zo'n beetje een half uurtje onderweg vanuit Denver.

Het State Capitol is leuk om te doen, evenals de US Mint.

Leuk winkelen kun je ook in Northfield Stapleton. Op het land waar het oude vliegveld van Denver lag, is nu een hele nieuwe woonwijk ontstaan, compleet met een groot winkelcentrum. Er bevinden zich kleine winkeltjes in bijvoorbeeld Main Street, tot aan de grote ketens als Target. Er ligt ook een (mooie en grote) bioscoop, en een Bass Pro Shop Outdoor World.
Deze laatste is echt een belevenis op zich: ontzettend groot, en ontzettend leuk qua opzet (compleet met een groot aquarium in het midden).

Downtown Denver vind ik persoonlijk niet zo heel erg bijzonder. LoDo (LOwer DOwntown) is op zich wel leuk om even doorheen te lopen, maar je bent er snel uitgekeken op het beperkt aantal winkels en de dure boetieks die er zitten.
Persoonlijk vind ik 16th Street Mall ook niet zo heel spectaculair. Er zijn daar inderdaad niet (meer) zo heel veel winkels, en wat er nog zit valt me ook tegen.

De Denver Zoo tot slot is zeker een bezoekje waard: met elk bezoek help je de dieren daar!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij zijn naar het Molly Brown House geweest, één van de Titanic-overlevenden. Ik vond het wel interessant om te zien hoe de welgestelde klasse begin twintigste eeuw nou ongeveer leefde.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een middagje winkelen in Boulder vonden wij erg leuk: Pearl Street.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Wij zijn op 8 augustus jl. in Elitch Garden geweest en hebben ons super vermaakt. Het park wordt veel bezocht door mensen uit Denver en omgeving... wij kwamen vrijwel geen toerist tegen. 8 augustus was een zondag en het was er overvol... toch vonden onze kinderen het heerlijk om (op de helft van onze rondreis, na heel veel natuur) even lekker te genieten van 8-banen en het waterpark.
Het park is een "tikkie" verouderd, dat wel, er waren een aantal 8-banen die op 8 augustus buiten bedrijf waren. Maar wij hebben geen spijt van een dagje pretparkvermaak...en zouden het toch kunnen aanbevelen...(tenminste als afwisseling voor meereizende jeugd)
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

nieuwenoord schreef:Een middagje winkelen in Boulder vonden wij erg leuk: Pearl Street.
Boulder is sowieso een geweldig leuk stadje!! Dat is nou echt één van de weinige plekken waarvan wij dachten: hier zouden we wel kunnen wonen. Ik begrijp wel dat Stephen King 'de goeien' daarheen stuurde in The Stand. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer