Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marccus: Route LA-LA (16 dagen)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marccus
Amerika-ontdekker

Reis Marccus: Route LA-LA (16 dagen)

Bericht door Marccus »

Beste Forumleden,

Na heel veel gelezen te hebben en ook al een keer iets gepost te hebben is onze route redelijk af.

11-sep--vr--Los Angeles (aankomst 18:00)
12-sep--za--Los Angeles
13-sep--zo--Los Angeles--Pismo Beach
14-sep--ma--Pismo Beach--Montery
15-sep--di--Montery--San Francisco
16-sep--wo--San Francisco
17-sep--do--San Francisco--Yosemite (overnachting in Marisposa/ Oakhurst)
18-sep--vr--Yosemite
19-sep--za --Yosemite--Death Valley
20-sep--zo--Death Valley--Las Vegas
21-sep--ma--Las Vegas
22-sep--di--Las Vegas--Zion NP
23-sep--wo--Zion NP--Bryce Canyon NP
24-sep--do--Bryce Canyon--Page
25-sep--vr--Page--Grand Canyon (Antelope Canyon in de ochtend en dan door naar GC)
26-sep--za--Grand Canyon--Palm springs
27-sep--zo--Palm Springs--Los Angeles
28-sep--ma--Los Angeles--Amsterdam (vertrek 09:00)
29-sep--di Amsterdam

Feiten:
* Alleen hotel in LA en Vegas is geboekt
* Er is geen plek meer in Yosemite (alleen maar tenten)
* Wij zijn geen ultieme hikers, een wandeling in een NP van twee a drie uur is max (de rest vieuwpoints)
* Vanaf Vegas kan alles nog om gegooid worden, mochten we meer tijd nodig hebben in zion/bryce/page
* Grand Canyon hebben we al een keer gezien vanuit een klein vliegtuig (vanuit LV 4 jaar terug)
* Ik weet dat het veel rijden is en dat niet alles helemaal goed bekeken kan worden --> alleen maar een reden om snel weer terug te komen :D
* Wellicht willen we teveel zien in een tekorte tijd (het is ook allemaal zo mooi)
* Op en aanmerking kunnen ons reisschema nog beinvloeden!!!!

Groet,

Marccus
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Route LA-LA (16 dagen)

Bericht door MichelH »

De laatste dagen zou ik in plaats van Palm Springs - LA besteden aan Sedona en eindigen in Phoenix. Minder kilometers en waarschijnlijk goedkoper qua vliegreis. Voor de rest ziet het er wel goed uit, soms iets te gehaast, maar dat is een kwestie van keuzes maken. Vanaf Las Vegas hebben wij hetzelfde gedaan en we hebben echt goed onze rustmomenten moeten pakken omdat we wel erg veel in de auto zaten op het laatst. De laatste dagen in Sedona en Phoenix hebben we dan ook echt rustig aan gedaan en meer besteed aan zwemmen en winkelen dan daadwerkelijk natuurschoon bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route LA-LA (16 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou die dag LA op het laatst doen. Je hebt een drukke reis, en als er nu iets misloopt, wordt het op het laatst haasten om je vlucht te halen.
Het is wat krap in 16 dagen, zeker voor de GC heb je weinig tijd, tenzij je Antelope Canyon als heel vroeg in de ochtend doet. Ga dan naar de Lower, dan zit je beter wat het licht betreft (ik weet niet hoe het in september is).
Voor Yosemite zou ik toch echt proberen om iets in het park te vinden. Wat is het probleem met de tenten? Je hebt ook nog altijd de kans dat er op het laatst iets anders vrij komt. Misschien zijn er meer mogelijkheden als je alles een dag naar voren haalt.

Marianne
Marccus
Amerika-ontdekker

Re: Marccus: Route LA-LA (16 dagen)

Bericht door Marccus »

Dank voor de snelle reactie!

Vlucht is al geboekt dus daar kan ik geen weizigingen in aanbrengen.

-Ik heb de dag LA in het begin gepland om dan op zondag in LV aan te komen, dit scheelde aanzienlijk in prijs van het hotel (The Venetian).
-Voor Yosemite blijf ik proberen om iets te boeken (ik heb het niet zo op tenten en beren :D)

Wellicht moeten we Page schrappen uit het programma (wel zonde van de Antelope Canyon maarja je kan niet alles hebben)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Beren zijn geen probleem, anders zou er echt niemand meer overnachten op de campings of in Curry Village.

Page zit sowieso in de route, je kunt eventueel Bryce-GC in een dag doen, met ook nog een bezoek aan Antelope canyon.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 aug 2009, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Marccus
Amerika-ontdekker

Bericht door Marccus »

Als ik de eerste dag in LA we haal en naar de laatste dag plak dan zou ik op zaterdag in LV aankomen..

Kun je mijn vriendin ook van de beren en tent overtuigen :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zat inderdaad verkeerd te kijken, had net mijn bericht aangepast. :wink:

Marianne
missyoda
Amerika-newbie

Bericht door missyoda »

Hoi Marcus,

We zijn net terug van ons rondje zuidwesten. Page eruit halen zou in mijn ogen doodzonde zijn. De Antelope canyon was een van onze hoogtepunten. Ook de Glen Cayon dam en Horshoe bend waren prachtig. De Glen Canyon dam was zelfs mooier dan de Hooverdam. Dit is allemaal makkelijk te doen in een ruime halve dag. Dus past prima in een druk reisschema.

Groet,
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer