Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandelkaarten nodig?
Wandelkaarten nodig?
Goedemorgen,
Wij gaan veel wandelen in de diverse NP's en ik vroeg me af of je hier wandelkaarten voor nodig hebt of dat de meeste trails gewoon goed staan aangegeven. Als je wandelkaarten nodig hebt, waar kun je deze dan het beste kopen. Gewoon in elk park bij het visitor center?
Groet Remco
Wij gaan veel wandelen in de diverse NP's en ik vroeg me af of je hier wandelkaarten voor nodig hebt of dat de meeste trails gewoon goed staan aangegeven. Als je wandelkaarten nodig hebt, waar kun je deze dan het beste kopen. Gewoon in elk park bij het visitor center?
Groet Remco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wandelkaarten nodig?
Mijn ervaring is dat de meeste (eendaagse) wandleingen goed staan aangegeven. Voor een aantal wandelingen hebben wij wel een kaart of beschrijving meegenomen, soms kan het wel eens lastig te vinden zijn. Het is altijd verstandig om bij een visitor center te informeren naar de trail en of een beschrijving of gedetailleerde kaart nodig is. Die zijn dan ook altijd wel te te koop. Vaak heb je ook gratis beschrijvingen (trail guides), met ook informatie over wat je onderweg ziet.
Marianne
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Meestal niet helemaal gratis Marianne, men vraagt een bijdrage in de kosten (tussen $0.50 en $1,00) die je in de paal waar de trail-guidebox aanzit kan stoppen.
Voor grotere en/of meerdaagse hikes wordt een topomap aangeraden en die kan je dan weer in het visitorcenter kopen, voor dit soort hikes is een kompas ook aan te raden trouwens.
Maar zoals aan gezegd voor de populiare dayhikes is het niet nodig, als het niet staat aangegeven kan je het pad meestal goed vinden/volgen.
Enige probleem wat we een keer tegen kwamen was dat een paar grappemakers de caines (stapels stenen) die de route aangaven omver hadden geschopt, als je dan op een slikrocktrail loopt is het moeilijk te volgen.
De meeste trails worden dagelijk gecontroleerd door de rangers en eventuele onvoorkomendheden worden dan gelijk hersteld.
Voor grotere en/of meerdaagse hikes wordt een topomap aangeraden en die kan je dan weer in het visitorcenter kopen, voor dit soort hikes is een kompas ook aan te raden trouwens.
Maar zoals aan gezegd voor de populiare dayhikes is het niet nodig, als het niet staat aangegeven kan je het pad meestal goed vinden/volgen.
Enige probleem wat we een keer tegen kwamen was dat een paar grappemakers de caines (stapels stenen) die de route aangaven omver hadden geschopt, als je dan op een slikrocktrail loopt is het moeilijk te volgen.
De meeste trails worden dagelijk gecontroleerd door de rangers en eventuele onvoorkomendheden worden dan gelijk hersteld.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal vergeten, maar dat is inderdaad vaak zo. En ik betaal echt braaf hoor!Rob schreef:Meestal niet helemaal gratis Marianne, men vraagt een bijdrage in de kosten (tussen $0.50 en $1,00) die je in de paal waar de trail-guidebox aanzit kan stoppen.

Je kunt de kaartjes ook wel lenen, dus na gebruik weer terugleggen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht