Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TomV: San Francisco - LA per camper met kids

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis TomV: San Francisco - LA per camper met kids

Bericht door RuudB »

Wij zijn vorig jaar geweest, ook in mei. Even wat reacties op de campgrounds.
Watchman campground in Zion. Doen, fantastische locatie. Wij hadden wel van te voren gereserveerd (weekend) en kostte USD 18 per nacht. Voorzien van stroom en plaats voor een camper tot 40 voet. Van deze camping kun je zo naar de ingang en bezoekerscentrum voor boodschappen en de shuttle (gratis). Vergeet niet een 'voucher' te kopen voor de tunnel in Zion als je weer vertrekt richting Page.

Bij Page hebben we ook op Wahweap gestaan. Was aardig aan de prijs, maar was ook een super locatie. Met Roger Ekis tours naar de Upper Antelope Canyon geweest. Erg mooi. Kosten iets van USD 64 (2 volw, kind 5 en under). Boottour aan het eind van de middag is ook aan te bevelen. Te bespreken via de receptie van Wahweap campground. Wifi was daar waardeloos trouwens (traag).

Bij de Grand Canyon hebben we op Mather Campground gestaan (USD 18). Je staat er midden in de bossen en redelijk ver van elkaar af. Geen voorzieningen. Wel op loopafstand van de Grand Canyon. Zorg wel voor een extra deken, want zo koud heb ik het 's nachts nog nooit gehad daar. Ook in Flagstaff (KOA) trouwens. Op zich ook een leuke camping.

In Las Vegas hadden we een auto gehuurd en stonden we op Oasis Las Vegas RV resorts. Prima camping en een lekker zwembad. Niet te hard rijden daar op de camping, want ze waren regelmatig aan het laseren!!!
Afbeelding
TomV
Amerika-ontdekker

Bericht door TomV »

Vandaag geboekt bij Tioga!
Nu nog even geduld hebben of de RV beschikbaar is. Als we onze zin krijgen wordt het een C23-25 van Road Bear. Klein maar fijn. Nu ja, klein, onze eigen caravan is kleiner dus we gaan erop vooruit. We willen geen slide-out, ons kennende kan die alleen maar stuk. De RV halen we de 3e dag op en houden we tot de laatste dag. De terugvlucht uit LA is om 17u40, dus hebben we voldoende tijd voor de drop-off en transfert naar LAX. We vliegen rechtstreeks met KLM.

De 3e dag rijden we in elk geval niet naar gelijk naar Yosemite. Het Gilroy Garlic USA RV Park ziet er inderdaad goed uit, Monique. Uurtje van Road Bear vandaan, klinkt goed. Ik neem aan dat er een aantal goede supermarkten zijn in Gilroy? Dan doen we gelijk daar inkopen. Kan je bij de WalMart terecht voor goedkoop maar lekker beddengoed?
Nog een vraag voor Monique en Albert: waar hebben jullie die stangen voor de koelkast gekocht?

rob en annie: kan je op newport ook zwemmen in de baai of is dat eerder voor bootjes e.d... hebben jullie wel eens een whale tour gedaan?

Voor Zion dachten we aan Watchman, maar Martin en Marianna hebben ons aan het twijfelen gebracht. Zion Canyon Campground & RV park heeft een zwembad en shuttlebus naar het park dus misschien proberen we daar wel een plek te bemachtigen. We twijfelen nog even verder.

Voor GrandCanyon hadden we ook Mather Campground in gedachten, maar lazen toen over Xanterra, dat naast gelegen zou zijn en over hookups beschikt. Iemand ooit geweest?

Over Sequoia: ik las op de overigens erg leuke reisblog van Walter en Nicole dat ze met de camper Sequoia niet inkwamen (of eerder afgeraden werd); zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik las op nps.gov dat de shuttles hier pas rijden vanaf eind mei.

groet, Tom
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik neem aan dat er een aantal goede supermarkten zijn in Gilroy? Dan doen we gelijk daar inkopen. Kan je bij de WalMart terecht voor goedkoop maar lekker beddengoed?
Nog een vraag voor Monique en Albert: waar hebben jullie die stangen voor de koelkast gekocht?
De beste supermarkt in Gilroy is WalMart Supercentre. Alles onder één dak, food en non-food en niet onbelangrijk: een afdeling met RV-supplies. Daar kan je ook de koelkaststokjes kopen, al komen die van ons van Campingworld (kom je onderweg ook al tegen trouwens). Maar Albert zegt hier net dat hij zeker weet dat WalMart in Gilroy ze ook heeft. De WalMart ligt vlakbij de campground en er zitten ook nog aardige restaurantjes als je de eerste dag niet wilt koken.

Ik schreef ooit een uitgebreid stuk hierover (met routjekaartje): shoppen in Gilroy.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rob en annie: kan je op newport ook zwemmen in de baai of is dat eerder voor bootjes e.d... hebben jullie wel eens een whale tour gedaan?
Zwemmen in de baai kan en mag maar het water is er net zo koud als in de ocean waar de baai mee in verbinding staat, het water in het zwembad is aangenamer van temperatuur.
Een whale tour hebben wij (nog) niet gedaan.
Voor GrandCanyon hadden we ook Mather Campground in gedachten, maar lazen toen over Xanterra, dat naast gelegen zou zijn en over hookups beschikt. Iemand ooit geweest?
Wij hebben er in 1999 en 2001 op Trailer Village (Xanterra) gestaan zie de betreffende reisverslagen.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Hoi Tom,
wij hebben 3 weken geleden ook op Trailer Village in de Grand Canyon gestaan. Prima campground midden in NP. Shuttle-bus vertrekt vanaf de campground. Wij hebben bij de deze campground trouwens ook onze 1e herten gezien, 2 mannetjes met verschillende vrouwtjes http://amerikazw.reismee.nl/fotos/23222 ... nd-canyon/, machtig mooi om te zien. Ook de sterrenhemel boven Trailer Village was niet te evenaren. Overal full hooked-up, lekker om meteen te kunnen douchen na het wandelen.
Wat Sequoia betreft, het wordt via de zuidingang afgeraden om met voertuigen langer dan 22 ft te rijden, wettelijk mag niet langer dan 40 ft, maar voertuigen langer dan 26 ft maken/veroorzaken veel aanrijdingen. Daarom werd ons geadviseerd om de ingang bij King's Canyon te nemen, deze gaat minder steil omhoog zonder haarspeldbochten. Deze weg is inderdaad goed te doen, onze RV was 30ft.
Sylvia77
Amerika-ontdekker

Re: honeymoon TomV in camper met kids

Bericht door Sylvia77 »

TomV schreef:dag allen,

sylvia: in onze offerte van Tioga werden drie 'RV verhuurbedrijven' opgegeven; periode 1-22 mei; C25 (mischien is dat de reden voor het verschil) met 2000miles (onze trip = +-2000 miles, het is dus goedkoper om de meer gereden te betalen dan onbeperkt in te kopen); Moturis was hierbij het duurst (>€1.700,00 + $108,00 one way) ; CruiseAmerica 2e (ruim €1650,00 + $100,00 one way); en Road Bear de goedkoopste (minder dan €1450,00 + $250,00); daarnaast hebben wij de indruk dat RoadBear de voorkeur is van een aantal amerika kenners, dat heeft ons ook geholpen met onze beslissing; wij wisten niet eens dat er een luifel op de RoadBears zit; zit die op alle modellen?
over de shuttle bus van Sam's Town, meer informatie vond ik op http://www.samstownlv.com/things-to-do/shuttle-service; indien jullie in mei gaan moeten we misschien kijken of we per toeval niet op een dag op dezelfde plaats zijn.... lijkt ons wel lachen...
Hoi Tom,
Ben ff uit de running geweest ivm ziekte en vakantie, maar binnenkort zullen onze plannen concreter gaan worden, dus wie weet met dat reisschema ;-)
Sylvia77
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylvia77 »

Hoi Tom, wij hebben inmiddels ook geboekt, we gaan van 23-4 t/m 13-5. Geen idee of we elkaar ergens tegen kunnen komen.

Zie hier (uit topic wie/wat/wanneer):
Sylvia77 schreef:Wie en met hoeveel personen: Sylvia77, man en 2 kinderen (2 en 4 jaar) (4 personen)
Hoeveelste keer: ik en man allebei 2e keer en kinderen 1e keer
Wanneer: 23-4-2010 t/m 13-5-2010
Waarheen: rondreis zuidwesten
Airline: KLM
Datum boeking: 3 oktober 2010
Hoe geboekt: via Tioga
Bij wie geboekt: Tioga
Vliegroute heenreis: Amsterdam - Los Angeles
Vliegroute terugreis: Los Angeles - Amsterdam
Ticketprijs: 518 (excl. tax), kindertickets 25%
Vervoer: Camper (Moturis V31s)
Overnachting: Holiday Inn LAX 1 nacht
Globale route: LA (disney) - LV - Zion - Bryce - Page/Lake Powell - Williams - Lake Havisu - Joshua Tree - San Diego - LA

Weblog komt binnenkort actief: bassyl naar usa
Stoer29
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoer29 »

Hoi Tom,

ziet er geweldig uit, jullie reis! Wij zijn dit jaar 2 maanden in een C23-25 RB camper op stap geweest, met 2 kids van 3 en 4. We hadden ruim genoeg plaats voor alles, moet er wel bij zeggen dat we in juni en juli op reis waren dus nauwelijks binnen zijn geweest. Je krijgt van RB een pakket zeer synthetisch beddegoed, dat hebben we inderdaad bij Walmart oid snel vervangen door iets katoenigs.
Wahweap vonden onze boys geweldig, je kon zwemmen in het Lake Powell, maar ook in het zwembad van het resort (op 15 min lopen van de camping).

Heel veel plezier gewenst!
Groet
Marlous
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De kleinste Road Bearcamper die jullie hadden is echt stukken groter dan die C19 :wink:
TomV
Amerika-ontdekker

Bericht door TomV »

Na een tijdje van rustig ons huwelijk voorbereiden (moet ook gebeuren), willen wij volgende week graag een plekkie bemachtigen in Yosemite valley.
We hebben ons netjes aangemeld op http://www.recreation.gov/ en zitten aanstaande dinsdag om 16u 'klaar voor de start' om op Upper Pines (en anders lower of North) een plek te boeken.

Nu las ik hier op het forum dat sommigen die dat al eerder gedaan hebben al van tevoren hun credit card detail konden invullen... maar dat kan ik nergens terugvinden. Ik kom zover dat ik voor lower pines een lijst krijg met alle genummerde plaatsen, en daarnaast telkens de letter 'N', omdat je voor de periode dat ik zoek (4 en 5 mei) nog niet kan boeken. Dat kan waarschijnlijk dus pas vanaf dindag om 16u.

Klopt het wat ik hier zeg, of doe ik iets fout?
Ben benieuwd...

Iedereen groetjes, Tom

PS: wij hebben toch maar onze roadbear geupgrade naar een 26-28 ft camper; kwestie van de kinderen iets meer leefruimte te geven...
Afbeelding
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

hoe is het afgelopen met je plekje op Yosemite?

EN hoe ziet jullie route er nu uit? Ben even nieuwsgierig...
Hoe lang zijn jullie in Page en gaan jullie dan ook naar Antelope? Ik twijfel of dat wel leuk is met/voor de kids, maar de jeeptour lijkt me eigenlijk wel super...
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
TomV
Amerika-ontdekker

Bericht door TomV »

Over 9 weken is het zover, dan vertrekken we richting SF en vatten we onze rondreis aan.
We hebben voorlopig nog maar 1 plek geboekt: Upper pines in Yosemite. De plekken gingen inderaad goed van de hand maar we hebben een leuke plek die groot genoeg is voor onze slide-out. Verder nemen we nog contact op met enkele andere overnachtingsplaatsen maar ik wil eigenlijk niet teveel vastleggen van tevoren, alleen het strikt noodzakelijke.

Ons 'definitief' reisplan wordt dus:
d1. Amsterdam - San Fransisco Holiday inn Golden Gateway
d2. San Fransisco - Holiday inn Golden Gateway
d3. San Fransisco - Gilroy Gilroy Garlic USA RV Park
d4. Gilroy - Yosemite NP Upper pines - Curry Village
d5. Yosemite NP - Upper pines - Curry Village
d6. Yosemite NP - Sequoia NP Potwisha campground
d7. Sequoia NP - Potwisha campground
d8. Sequoia NP - Calico ghost town - Barstow / Calico KOA
d9. Calico Ghost town - Las Vegas - Sam's Town
d10. Las Vegas - Zion NP Watchman Campground
d11. Zion NP Watchman Campground
d12. Zion NP - Bryce Canyon NP Ruby's Inn
d13. Bryce Canyon NP Ruby's Inn
d14. Bryce Canyon NP - Page Wahweap RV Park
d15. Page Wahweap RV Park
d16. Page - Monument Valley (Gouldings) Gouldings Camp ground
d17. Monument Valley (Kayenta) - Grand Canyon NP SR Xanterra Trailer Village
d18. Grand Canyon NP - Xanterra Trailer Village
d19. Grand Canyon NP - LA Newport Dunes Waterfront resort
d20. LA - Newport Dunes Waterfront resort
d21. LA - Newport Dunes Waterfront resort
d22. LA - Amsterdam

Hoi Sylvia, wij blijven 2 nachten in Page. We zouden graag beide canyons doen, maar of dat haalbaar en wenselijk is zien we nog. Onze knul van 6 is een klimgeit dus die vindt die canyon vast leuk. Ons dochtertje is dan 1.5 en gaat mee in de rugdrager. We boeken dus wel de tour bij Roger Ekis naar upper Antelope Canyon en of we nog bij de lower canyon komen zien we nog wel. Er is ook zoveel te doen. Een tochtje meteen powerboat op lake Powell lijkt ons ook heel stoer en leuk voor de kinderen...

Even een vraag over de camper: hebben jullie kinderstoelen voor de camper geboekt of kopen jullie die ter plaatse?

Iedereen de groeten! Tom.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

d19. Grand Canyon NP - LA Newport Dunes Waterfront resort
Dat wordt een lange dag, 493.8 mijl met 7:20 zuivere reistijd.
Zou deze rit in twee dagen doen zeker met een kleine van 1,5 jaar er bij.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik denk dat een overnachting in de Grand Canyon voldoende zal zijn. Met kleine kinderen zul je niet in een dag naar beneden (en terug) lopen. De rit van Monument Valley naar Grand Canyon duurt ongeveer 3 uur. Je hebt dus de hele middag de tijd voor de viewpunten, een korte wandeling langs de rim etc. De overnachting die je dan uitspaart zou ik gebruiken om de rit tussen Grand Canyon en L.A. te breken.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

De rit van Monument Valley naar Grand Canyon duurt ongeveer 3 uur
Volgens S&T 4:05 uur en daar kan je voor een camper 15 tot 30 minuten bijtellen.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je tot Grand Canyon Village rekent wel (en dat moet je natuurlijk ook rijden) maar ik bedoelde eigenlijk tot de start van de East Rim Drive. Die viewpoints op de East Rim drive kunnen ze dan al meepakken als ze doorrijden naar Grand Canyon Village.
TomV
Amerika-ontdekker

Bericht door TomV »

Da's inderdaad nog een heikel punt, die lange reis tussen GC en LA. Wij zitten er nog over in dubio. Gisteren zijn we in 12 uur tijd vanuit de provence teruggereden vanuit skivakantie. Met de twee kinderen in een transit bus. En ook in de zomervakantie zijn we lange reisdagen met de caravan gewend. We weten dus dat het kan. Maar of het wenselijk is, dat is een andere vraag.
In Monument Valley doen we misschien 's ochtends nog een jeep tocht. Als dat kan met de kinderen. Misschien is dat wel wat te ruig. Maar indien die doorgaat kunnen we pas 's middags naar GC rijden, en we willen natuurlijk de sunset niet missen. Vandaar onze voorkeur voor die extra dag bij GC.

Waar zouden jullie de lange reisdag opsplitsen? Is het de moeite waard om eventueel via Joshua tree te rijden en daar voor een overnachting te stoppen?

Weet iemand van jullie of je met kleine kinderen in Universal Studio's binnen mag? Ik heb van iemand gehoord dat de minimum leeftijd 6 jaar is?
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Joshua Tree is zeker de moeite waard, je zou dan in Twentynine Palms kunnen overnachten op 29 Palms RV&Golf Resort.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

TomV schreef:In Monument Valley doen we misschien 's ochtends nog een jeep tocht. Als dat kan met de kinderen. Misschien is dat wel wat te ruig. Maar indien die doorgaat kunnen we pas 's middags naar GC rijden, en we willen natuurlijk de sunset niet missen. Vandaar onze voorkeur voor die extra dag bij GC.
Het is ook wel prettig om weer ergens wat langer te zitten. Ik voind Mather een mooie, ruime camping, ik weet niet hoe TV is. Je zou ook nog de tweede nacht naar Williams kunnen rijden, daar is een KOA-camping. Je hebt dan nog bijna de hele dag bij de GC, maar de volgende dag ben je toch al een eind op weg richting LA.
TomV schreef: Weet iemand van jullie of je met kleine kinderen in Universal Studio's binnen mag? Ik heb van iemand gehoord dat de minimum leeftijd 6 jaar is?
Ja, hoor, dat mag. Onder de 2 jaar is de toegang gratis. Of het leuk is voor de kinderen is de vraag, de echte filmdingen zal ook de oudste nog niets zeggen. Misschien is Disneyland leuker.
Of Seaworld...

Marianne
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

TomV schreef: Hoi Sylvia, wij blijven 2 nachten in Page. We zouden graag beide canyons doen, maar of dat haalbaar en wenselijk is zien we nog. Onze knul van 6 is een klimgeit dus die vindt die canyon vast leuk. Ons dochtertje is dan 1.5 en gaat mee in de rugdrager. We boeken dus wel de tour bij Roger Ekis naar upper Antelope Canyon en of we nog bij de lower canyon komen zien we nog wel. Er is ook zoveel te doen. Een tochtje meteen powerboat op lake Powell lijkt ons ook heel stoer en leuk voor de kinderen...

Even een vraag over de camper: hebben jullie kinderstoelen voor de camper geboekt of kopen jullie die ter plaatse?

Iedereen de groeten! Tom.
Hoi Tom, ja het gaat nu opeens hard he, wij morgen nog 50 dagen voor ons vertrek naar SW USA...klinkt dan opeens heel 'snel' ;-)
Wij hebben onze camper via Moturis en daar kunnen wij kinderstoelen huren. (2x 39 dollar) je kunt ze daar ook kopen, maar als ik op Walmart kijk, dan zijn de stoeltjes aldaar duurder, maar goed ik heb daar hele discussies over gelezen op het tips voor reizen met kinderen forum... ;-) (huurstoeltjes zijn vies, niet naar jouw wens etc.). :lol:

Wij zijn 5 jaar geleden toen we nog geen kinderen hadden naar Disney en universal studio's geweest. Toen vonden wij het laatste park leuker, maar met kinderen is dat niet zo heel boeiend denk ik en zou ik ook kiezen voor Disney. Disney vonden wij de vorige keer juist erg druk en benauwd maar ja, met een dochter van 4 die alle Disney-figuren kent kan het bezoek haast niet mislukken ;-)
Verder willen wij bij San Diego naar Sea World en misschien naar LegoLand. Dat lijkt me ook heel erg leuk voor een 6 jarig jongetje...ik zou de site eens bekijken ;-)

Als wij Antelope gaan doen, gaan we voor de upper. Lower is voor ons geen optie, 2 kleintjes van 4 en 2 en geen rugdrager voor de jongste...het moet wel leuk blijven... :lol:

groetjes,
Sylvia
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer