Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Willemieke: Los Angeles v.v. (rondreis per camper)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Willemieke
Amerika-ontdekker

Reis Willemieke: Los Angeles v.v. (rondreis per camper)

Bericht door Willemieke »

Binnenkort ga ik met mijn vriend naar Amerika. We hebben hier heel erg veel zin in, maar ik zit nog een beetje te puzzelen met de route.. Misschien hebben jullie tips?!

19 september Los Angeles
20 september Los Angeles
21 september camper ophalen door naar Palm Springs
22 september Palm Springs - Grand Canyon
23 september Grand Canyon
24 september Grand Canyon - Bryce Canyon
25 september Bryce Canyon - Las Vegas
26 september Las Vegas
27 september Las Vegas - Death Valley*
28 september Death Valley - Yosemite NP
29 september Yosemite NP
30 september Yosemite NP - San Francisco
1 oktober San Francisco
2 oktober San Francisco
3 oktober San Francisco - Monterey**
4 oktober Monterey - Santa Barbara
5 oktober Santa Barbara - Los Angeles
6 oktober weer in Nederland :(

* Ik wil eigenlijk gewoon Death Valley doorrijden en hier niet overnachten. Ik wil eigenlijk een plaatsje nabij Death Valley (die dus tussen Death Valley en Yosemite ligt).. Hebben jullie suggesties??
** Ik wil via de kust weer terugreizen van San Francisco naar Los Angeles. Wat zijn echt leuke plaatsen om te verblijven?

Zoals jullie kunnen zien, willen we veel zien in een korte tijd.. Is deze route haalbaar?
Hoor het graag van jullie..

Groeten Willemieke
1250
Amerika-expert

Re: rondreizen per camper

Bericht door 1250 »

Ik heb Las Vegas - Yosemite overnacht in Mono Lake, super camping :wink:!
Mooie route... hij hoort wel eigenlijk in het zuid-west topic maar oké :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Willemieke
Amerika-ontdekker

Bedankt voor reactie!!
Als ik op diverse routeplanners kijk, zie ik soms reistijden van gemiddeld 6 tot 7 uur (of zelfs langer).. :o :?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Tja.... ik ben zelf net één week terug van een camper tocht met ongeveer hetzelfde rondje... en je kon max 50MPH... hard kan je sowieso niet met een camper :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik werd laatst hier op de I-70 nog ingehaald door een El Monte camper met 75 mph... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Re: Reis Willemieke: Los Angeles v.v. (rondreis per camper)

Bericht door 1250 »

Typisch El-Monte bestuurders :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

en je kon max 50MPH... hard kan je sowieso niet met een camper
Geen idee waar je deze onzin vandaan haalt maar een camper kan (zeker op de interstate) net zo hard als een personenwagen, alleen gaat het brandstof gebruik flink omhoog als je grote stukken 65 m/u of harder gaat rijden maar voor de camper is het zeker geen probleem.
In de bergen verlies je met het klimmen wat meer vermogen maar ook daar kan je goed met het andere verkeer meekomen, ik heb al verschillende keren achter een personenautto gereden die een stuk langzamer ging dat wij met een camper maar dat zal waarschijnlijk meer over de mogelijkheden van de betreffende chauffeur zeggen dan over de auto.

De route is voor het aantal dagen aan de grote kant dat wordt veel uren/dagen rijden met weinig mogelijkheden om een park/plek wat uitgebreider te bekijken.
Willemieke
Amerika-ontdekker

Hoi Rob, ik weet dat we veel willen zien in korte tijd.. En dat het veel reizen wordt.. Maar wil eigenlijk alles wel zien.. Wat zou jij schrappen in de route dan?!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Rob schreef:
en je kon max 50MPH... hard kan je sowieso niet met een camper
Geen idee waar je deze onzin vandaan haalt maar een camper kan (zeker op de interstate) net zo hard als een personenwagen, alleen gaat het brandstof gebruik flink omhoog als je grote stukken 65 m/u of harder gaat rijden maar voor de camper is het zeker geen probleem.
In de bergen verlies je met het klimmen wat meer vermogen maar ook daar kan je goed met het andere verkeer meekomen, ik heb al verschillende keren achter een personenautto gereden die een stuk langzamer ging dat wij met een camper maar dat zal waarschijnlijk meer over de mogelijkheden van de betreffende chauffeur zeggen dan over de auto.

De route is voor het aantal dagen aan de grote kant dat wordt veel uren/dagen rijden met weinig mogelijkheden om een park/plek wat uitgebreider te bekijken.
Wij durfden met onze A-klasse van Road-Bear echt niet harder dan 55MPH op de Interstate, hij wiebelde namelijk vreselijk... en we hadden veel last van spoorvorming en als dat er eenmaal was dan begon die gevaarlijk en eng heen en weer te wiebelen.... niet fijn... ik weet niet wat Monique/Nieuwenoord haar ervaringen met dit zijn?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ben nooit met een A-klas van R-B weg geweest maar de A-klas van E-M (Flair 34ft) had hier geen problemen mee.
Ook andere campers van zowel E-M als R-B hebben we nooit dit probleem gehad, kan dus aan de betreffende camper gelegen hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Willemieke,
Ik vind het ook een aardig volle reis, maar het is moeilijk om iets te schrappen. Een dag minder LA zou mijn voorkeur heben, maar dat zal waarschijnlijk niet meer lukken ivm de camper. Ik ben er sowieso altijd wel een voorstander van om LA voor het laatst te bewaren (als dat je begin- en eindpunt is) omdat je dan wat speling hebt onderweg.
Voor de Grand Canyon zou je minder tijd kunnen nemen, zeker in vergelijking met de rest. Rijd de 23e alvast door naar Page, zodat je dat lange stuk naar Bryce opknipt.
Bryce overslaan is ook een optie, je kunt dan een nacht Zion doen, en het scheelt wat mijlen.
Voor SF zijn 2 dagen heel mooi, maar misschien is hier 1 dag voldoende, dan zou je nog iets meer tijd kunnen nemen voor de kustweg. Als je op 5 oktober de camper moet inleveren en gaat vliegen is het wel erg krap nu.
Bij DV zou je in Panamint SPrings of Lone Pine kunnen overnachten.
Aan de kust zou ik doorrijden tot Big Sur (reseveer voor de zekerheid), erg mooi om te kamperen.

Marianne
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Rob schreef:Ben nooit met een A-klas van R-B weg geweest maar de A-klas van E-M (Flair 34ft) had hier geen problemen mee.
Ook andere campers van zowel E-M als R-B hebben we nooit dit probleem gehad, kan dus aan de betreffende camper gelegen hebben.
Dacht ik al.... want de camper van onze vrienden (C-klasse 26-28ft) had er helemaal geen last van... die konden makkelijk 60MPH.
Is er veel verschil tussen het rijden van een C-klasse en een A-Klasse?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

ik weet niet wat Monique/Nieuwenoord haar ervaringen met dit zijn?
Wij rijden rustig 65 mijl per uur op de Interstate hoor, zeker met die A-klasse. Wij vinden een A-klasse juist veel stabieler liggen dan de grote C-klasse. De kleinere C-klasses hebben wij nooit gehuurd, daar kan ik niet over oordelen.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Sh*t hé... dan was die dus echt kapot.... iemand enig idee hoe we dat zeker kunnen achterhalen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Heel simpel: niet... :wink:

Nou ja, dat wil zeggen, je zou kunnen gaan informeren aan de hand van je unit nummer (U-J0....) en dan zou men in het systeem na kunnen kijken in de work orders of er iets gerepareerd is nadat je 'm ingeleverd hebt, maar daar heb je eigenlijk maar weinig aan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Willemieke
Amerika-ontdekker

De discussie gaat nu meer over de snelheid van de campers.. Dit geloof ik allemaal wel.. :lol: Zou graag nog wat meer tips/suggesties willen krijgen over mijn voorgenomen route en onderstaand bericht..

We komen op zaterdag aan. Helaas zijn de verhuurstations vd campers op zondag gesloten, vandaar dat we in het begin van de reis wat meer in LA zitten.. Om Bryce over te slaan vind ik zelf geen optie, want dat wil ik echt zien :roll: .. Op 5 oktober moeten we inderdaad de camper inleveren (om ca. 11 uur), het liefst wil ik dan weer in de buurt van LA zitten, ik zat dus zelf te denken aan Santa Barbara (volgens Google Maps ligt dat ca. 1 uur en 37 minuten van LA af). Denk je dat dit oke is? Onze vlucht gaat namelijk om 17.45 uur.. Als je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn, is dat om 14.45 uur.. Ik neem aan dat de camper inleveren niet zoveel tijd hoeft te kosten?!
De kust vinden we niet het belangrijkste tijdens deze vakantie, we willen toch meer van de natuur genieten deze vakantie.. Tja het wordt geen rust-vakantie.. :wink:
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

"Om Bryce over te slaan vind ik zelf geen optie, want dat wil ik echt zien.."

Kan ik me goed voorstellen, was voor ons ook één van de mooiste ervaringen in het zuidwesten.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn, is dat om 14.45 uur.. Ik neem aan dat de camper inleveren niet zoveel tijd hoeft te kosten?!
Waar je gaat zitten in zo'n laatste nacht, hangt ook erg af van waar je de camper in moet leveren. Road Bear zit bijvoorbeeld aan de goede kant vanaf Santa Barbara, voor El Monte, Cruise America en Moturis moet je een stuk verder door LA. En dat wil je 's morgens écht niet!

De camper inleveren kost je al snel een uur of meer. Er komen vaak meer mensen tegelijk, de camper moet nagekeken worden en de papierhandel afgewerkt. Dan word je met de shuttle naar het vliegveld gebracht. De shuttles bij Road Bear rijden om 11 uur, ongeacht hoe laat je vliegt. Hoe het bij andere verhuurders gaat weet ik niet, maar volgens mij rijdt er nergens een shuttle speciaal voor één gezelschap. Je moet overal voor half elf inleveren voor zover ik weet. Wij gaan dan ook nooit verder dan een uur van het verhuurstation zitten als het even kan.

Persoonlijk zou ik het zo doen:

30 september Yosemite - San Francisco (Marin RV Park)
1 oktober San Francisco
2 oktober San Francisco - Monterey (er zijn goede campgrounds in Moss Landing en Marina, niet in Monterey zelf). In Moss Landing kan je super lekker vis eten bij Phil's Eatery!
3 oktober Monterey - Pismo Beach (overnachting op Pismo Coast Village RV resort)
4 oktober Pismo Beach - Malibu Beach (overnachting op Malibu Beach RV resort, is een kwartier van Road Bear en ongeveer een uur van de andere verhuurders, denk wel aan dikke ochtendspitsfiles in LA)
5 oktober Malibu Beach- camper inleveren en naar huis

In onze reisverslagen (zie link in mijn onderschrift) vind je bijna alles over dit stuk terug in 2006, 2007 en 2009. En onze vrienden Jan en Anita reden dit stuk twee weken geleden nog, op hun blog kan je misschien ook nog wat vinden.

Tussen Las Vegas en Yosemite kan je overnachten in Lone Pine of Bishop. Wij gooiden er een stevige rijdag tegenaan en reden door Death Valley naar June Lake en hebben daar prachtig gestaan op het Silver Lake RV resort (8 mijl van de ingang van Yosemite aan de Tioga Road.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Willemieke, nadat ik je een hoop on-topic info heb gegeven, mag ik nog even terug naar de snelheidsdiscussie? (moderators: eventueel die stukjes afsplitsen???)

@ 1250: commentaar hierop van onze chauffeur Albert: Hij zegt dat elk heel groot voertuig bij dergelijke snelheden gaat wiebelen en klappen vangt van bomen, vrachtauto's en dergelijke. Zelfs een zwaargeladen Scania heeft daar last van. Als je altijd met lagere en kleinere auto's rijdt, kan dat inderdaad heel vreemd aanvoelen. Zolang het stuur niet trilt, is er niks aan de hand.

Dan nog even mijn inbreng: ik rijd zelf ook weleens met de A-klasse, juist op de Interstate. Ik herken wel wat je zegt, zo'n bak slingert altijd en je moet continue blijven bijsturen. Het zijn en blijven grote windvangers, veel volume op een vrij licht onderstel. Ik weet nog goed dat ik in Pennsylvania in heuvelachtig gebied met een bochtige interstate echt mijn handen vol had aan dat ding. En als ik met onze eigen bus rijdt (6.30 m lang) heb ik ook veel meer te sturen dan met een gewone auto.

Het kan dus volgens mijn beroepschauffeur helemaal geen kwaad, het is alleen kwestie van ervaring en aanvoelen hoe je zo'n bakbeest recht houdt. En ja, ook Rob rijdt al jaren met grote campers en heeft daardoor dat gevoel duidelijk ook ontwikkeld.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@nieuwenoord Dan zal ik maar vaker moeten gaan :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer