Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Diego of LA?
San Diego of LA?
Dag iedereen,
Ik vroeg mij af wat jullie voorkeur geniet als je zou moeten kiezen tussen LA en San Diego en waarom?
Wannes
Ik vroeg mij af wat jullie voorkeur geniet als je zou moeten kiezen tussen LA en San Diego en waarom?
Wannes
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: San Diego of LA?
Ik zou niet kiezen maar allebei bezoeken (jij was toch degene die zolang op reis ging en nog heel veel tijd te verdelen had?
)
Maar goed, er is erg veel info op het forum te vinden over beide steden. Ik denk echter dat je zelf de keuze zal moeten maken want anders krijg je hier zo'n welles nietes-topic, ieder heeft zijn voorkeur.
Ik heb zelf op dit forum al erg vaak 'gepleit' voor LA omdat daar vanalles te vinden is en zal je 2 links geven naar topics waarin ik veel geschreven heb over wat er allemaal te doen is:
1
2 en lees dan even verder in deze discussie. Zo zie je dat er veel verschillende meningen zijn die op heel ander soortig bezoeken gebaseerd zijn. Maw; de keus is aan jou!

Maar goed, er is erg veel info op het forum te vinden over beide steden. Ik denk echter dat je zelf de keuze zal moeten maken want anders krijg je hier zo'n welles nietes-topic, ieder heeft zijn voorkeur.
Ik heb zelf op dit forum al erg vaak 'gepleit' voor LA omdat daar vanalles te vinden is en zal je 2 links geven naar topics waarin ik veel geschreven heb over wat er allemaal te doen is:
1
2 en lees dan even verder in deze discussie. Zo zie je dat er veel verschillende meningen zijn die op heel ander soortig bezoeken gebaseerd zijn. Maw; de keus is aan jou!
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi, ben net terug uit Amerika en beide steden bezocht. Denk dat je je vraag even moet toelichten, hoe lang wil je er verblijven, wat zoek je? Wij hebben een rondreis gedaan en zijn drie dagen in LA en drie dagen in San Diego geweest. Eigenlijk in beide steden tekort om een goed beeld te krijgen, maar vanuit ons toeristenperspectief, is San Diego ons het beste bevallen. Niet alleen de San Diego Zoo, maar ook Seaworld met spectaculaire shows, de Midway en Old Town. Vanaf de ring waaraan de meeste hotels zitten zijn de toeristenpunten redelijk snel en eenvoudig te bereiken. LA zit wat complexer in elkaar en is qua autoverkeer vele malen drukker, je bent langer onderweg, maar ook interessante punten om als toerist te verblijven. Wij delen plaatsen vaak in naar "komen we vast nog wel eens een keer" en "leuk om gezien te hebben". San Diego valt bij ons in de eerste categorie, LA in de laatste.
-
- Amerika-ontdekker
Ik sluit me helemaal aan bij Gyatso. Wij zijn ook net terug van onze rondreis en hebben beide steden aangedaan. LA zeker leuk om gezien te hebben, maar vind 't meer allerlei steden tegenelkaar aan, terwijl je bij San Diego lekker met het OV zo de stad ingaat om te kijken, eten en uitgaan.
Oktober 2007: Miami
November 2008: Washington, Atlantic City, Amish, Boston en New York
Augustus 2009: Zuidwesten USA & Hawaii
November 2008: Washington, Atlantic City, Amish, Boston en New York
Augustus 2009: Zuidwesten USA & Hawaii
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Idem! Voorkeur gaat zeker uit naar San Diego om redenen als hierboven genoemd.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben afgelopen zomer ook beiden steden bezocht. Het is natuurlijk maar net wat je trekt en waar je van houdt.
Maar ik vond San Diego toch leuker.
Het is iets kleinschaliger en niet zo gigantisch groot als LA.
LA is 1 grote file en het is zomaar 65 km van de ene kant van de stad naar de andere kant.
Je hebt hier dus echt een auto nodig en dan kom je dus in de files terecht.
San Diego vonden wij een ontzettend leuke stad, met een dierentuin die je eigenlijk niet mag missen.
Ook seaworld heeft een goede indruk op ons achter gelaten.
Vooral de Shamu show was spectaculair om te zien.
Neemt niet weg dat je in mijn ogen LA eigenlijk ook niet over mag slaan, dit is echt een wereldstad.
Maar als je toch moet kiezen, zou ik voor San Diego kiezen.
Maar ik vond San Diego toch leuker.
Het is iets kleinschaliger en niet zo gigantisch groot als LA.
LA is 1 grote file en het is zomaar 65 km van de ene kant van de stad naar de andere kant.
Je hebt hier dus echt een auto nodig en dan kom je dus in de files terecht.
San Diego vonden wij een ontzettend leuke stad, met een dierentuin die je eigenlijk niet mag missen.
Ook seaworld heeft een goede indruk op ons achter gelaten.
Vooral de Shamu show was spectaculair om te zien.
Neemt niet weg dat je in mijn ogen LA eigenlijk ook niet over mag slaan, dit is echt een wereldstad.
Maar als je toch moet kiezen, zou ik voor San Diego kiezen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Wij vonden San Diego saai. Het is een mooie stad om te zien maar het is mij allemaal wat te klinisch. Als je niet van parken houdt, zoals Seaworld, dan is er verder niet zo heel veel te beleven.
Wel zou ik adviseren de Zoo te bezoeken (ben je in een paar uurtjes doorheen) want deze is echt mooi, en een bezoekje aan La Jolla. Dit is een voorstadje van San Diego, gezellig en knus met hele mooie stranden waar ook zeehonden te zien zijn.
Wel zou ik adviseren de Zoo te bezoeken (ben je in een paar uurtjes doorheen) want deze is echt mooi, en een bezoekje aan La Jolla. Dit is een voorstadje van San Diego, gezellig en knus met hele mooie stranden waar ook zeehonden te zien zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bezoek je San Diego, dan vind ik dat balboa park zeer de moeite waard is, dat licht bij de zoo..... Ik heb daar heerlijk rondgekeken in vele uren, er gaat ook een shuttle rond die je van alles vertelt over het park... Ik heb ook in het centrum gewandeld maar dat deed me niet zoveel, t was waarschijnlijk een beetje te vroeg op de dag...
LA heeft zn eigen dingen denk ik...sunset boulevard, hollywood letters, venice beach, china town en nog heel veel meer. Ik heb de zoo ook bezocht in la, maar die vond ik niet echt geweldig, de dieren zaten in nogal kleine verblijven en het zag er een beteje triest uit... (in 2005 )
LA heeft zn eigen dingen denk ik...sunset boulevard, hollywood letters, venice beach, china town en nog heel veel meer. Ik heb de zoo ook bezocht in la, maar die vond ik niet echt geweldig, de dieren zaten in nogal kleine verblijven en het zag er een beteje triest uit... (in 2005 )
-
- Amerika-expert
Bezoek je San Diego, dan vind ik dat balboa park zeer de moeite waard is, dat licht bij de zoo..... Ik heb daar heerlijk rondgekeken in vele uren, er gaat ook een shuttle rond die je van alles vertelt over het park... Ik heb ook in het centrum gewandeld maar dat deed me niet zoveel, t was waarschijnlijk een beetje te vroeg op de dag...
-
- Amerika-expert
- RiverCola
- Amerika-expert

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1068 Weergaves