Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis epi: SLC - Yellowstone - Moab; een paar vragen
Reis epi: SLC - Yellowstone - Moab; een paar vragen
Wij (man, vrouw, dochter van 9 jaar) zijn van plan om in augustus in 20 dagen het volgende 'achtje' te maken met de camper: Salt Lake City - Yellowstone - Salt Lake City - Moab - Salt Lake City
De eerste en laatste stop in SLC betreft het aankomen en vertrekken, verder dus duidelijk de nadruk op het 'rustig' bekijken van (de omgeving van):
- Yellowstone: de bekende punten...
- Salt Lake City: temple square, State Capitol, shoppen, Bingham open pit mine, Cherry Hill waterpark, Great Salt Lake,
- Moab: Arches, 4wd tour, UT-128, dead horse point, La Sal Mountain Loop, evt. Canyonlands np
Onze voorlopige route ziet er als volgt uit:
01) Vliegen naar Salt Lake City
02) Camper (Moturis) ophalen, camping in de omgeving van Salt Lake City
03) Rijden naar West-Yellowstone; 320 mile, KOA Yellowstone Park
04) Yellowstone, KOA Yellowstone Park
05) Yellowstone, KOA Yellowstone Park of GC in Yellowstone NP
06) Yellowstone, KOA Yellowstone Park of GC in Yellowstone NP
07) Rijden door Grand Teton; 125 mile, overnachten in Jackson
08) Rijden naar Montpelier (ID); 120 mile, KOA Montpelier Creek
09) Rijden naar Salt Lake City; 150 mile, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
10) Salt Lake City, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
11) Salt Lake City, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
12) Salt Lake City, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
13) Rijden naar Moab (via I70) 300 mile, Canyonland RV
14) Moab,Canyonland RV?
15) Moab,Canyonland RV?
16) Moab,Canyonland RV?
17) Moab,Canyonland RV?
18) Rijden naar Green River + bezoek Goblin Valley sp; 150 mile, KOA Green River
19) Rijden naar Salt Lake City / Draper; 165 mile, Mountain shadows rv park
20) inleveren camper, naar huis
Nu heb ik echter toch nog wel een paar vragen:
- In 1x van SLC naar West Yellowstone (ruim 300 mile); is dat wel goed te doen met de camper?
- weet iemand hoe ver KOA west yellowstone werkelijk van het yellowstone np vandaan ligt?
- We hebben zeker nog wel 1 dag ruimte in de planning. Evt. kunnen we ook bijv. nog door Capitol Reef op de weg van of terug naar SLC. Maar is dat wel een park wat je echt goed kunt bekijken met een camper? Veel van de mooie punten lijken toch met een 4WD gedaan te moeten worden.
- Zijn er andere plaatsen die we 'vergeten' zijn op deze route?
- We willen graag op campings met een zwembad verblijven, zodat wijzelf maar ook vooral onze dochter na een dagje rondkijken nog even lekker kan afkoelen en kan spelen (in Yellowstone willen wel ook enkele nachten binnen het np overnachten). Het lijkt dat je dan in veel plaatsen snel bij een KOA uitkomt. Hebben jullie evt. nog tips voor andere leuke campings op deze route?
- als vervolg op de vorige vraag: welke camping in Moab; Moab Valley RV & Campark, Canyonlands Campground, Arch View Resort RV Camp Park, KOA?
Edwin
De eerste en laatste stop in SLC betreft het aankomen en vertrekken, verder dus duidelijk de nadruk op het 'rustig' bekijken van (de omgeving van):
- Yellowstone: de bekende punten...
- Salt Lake City: temple square, State Capitol, shoppen, Bingham open pit mine, Cherry Hill waterpark, Great Salt Lake,
- Moab: Arches, 4wd tour, UT-128, dead horse point, La Sal Mountain Loop, evt. Canyonlands np
Onze voorlopige route ziet er als volgt uit:
01) Vliegen naar Salt Lake City
02) Camper (Moturis) ophalen, camping in de omgeving van Salt Lake City
03) Rijden naar West-Yellowstone; 320 mile, KOA Yellowstone Park
04) Yellowstone, KOA Yellowstone Park
05) Yellowstone, KOA Yellowstone Park of GC in Yellowstone NP
06) Yellowstone, KOA Yellowstone Park of GC in Yellowstone NP
07) Rijden door Grand Teton; 125 mile, overnachten in Jackson
08) Rijden naar Montpelier (ID); 120 mile, KOA Montpelier Creek
09) Rijden naar Salt Lake City; 150 mile, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
10) Salt Lake City, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
11) Salt Lake City, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
12) Salt Lake City, KOA Salt Lake City of Pony Express RV
13) Rijden naar Moab (via I70) 300 mile, Canyonland RV
14) Moab,Canyonland RV?
15) Moab,Canyonland RV?
16) Moab,Canyonland RV?
17) Moab,Canyonland RV?
18) Rijden naar Green River + bezoek Goblin Valley sp; 150 mile, KOA Green River
19) Rijden naar Salt Lake City / Draper; 165 mile, Mountain shadows rv park
20) inleveren camper, naar huis
Nu heb ik echter toch nog wel een paar vragen:
- In 1x van SLC naar West Yellowstone (ruim 300 mile); is dat wel goed te doen met de camper?
- weet iemand hoe ver KOA west yellowstone werkelijk van het yellowstone np vandaan ligt?
- We hebben zeker nog wel 1 dag ruimte in de planning. Evt. kunnen we ook bijv. nog door Capitol Reef op de weg van of terug naar SLC. Maar is dat wel een park wat je echt goed kunt bekijken met een camper? Veel van de mooie punten lijken toch met een 4WD gedaan te moeten worden.
- Zijn er andere plaatsen die we 'vergeten' zijn op deze route?
- We willen graag op campings met een zwembad verblijven, zodat wijzelf maar ook vooral onze dochter na een dagje rondkijken nog even lekker kan afkoelen en kan spelen (in Yellowstone willen wel ook enkele nachten binnen het np overnachten). Het lijkt dat je dan in veel plaatsen snel bij een KOA uitkomt. Hebben jullie evt. nog tips voor andere leuke campings op deze route?
- als vervolg op de vorige vraag: welke camping in Moab; Moab Valley RV & Campark, Canyonlands Campground, Arch View Resort RV Camp Park, KOA?
Edwin
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Reis epi: SLC - Yellowstone - Moab; een paar vragen
Hallo Edwin,
Het voordeel van Canyonlands RV park in Moab is dat alles op loopafstand ligt binnen Moab. Restaurants, winkels, zelfs de supermarkt. En er is een (klein) zwembad.
Capitol Reef vonden wij zeker een heel mooi park, maar inderdaad je kan alleen heen en weer rijden op de scenic road met de camper. Die weg is trouwens ook best smal, maar wel prachtig. Er zijn geen zijwegen of zo die geschikt zijn voor een camper. Je kunt er wel schitterend overnachten in Fruita, mooi in het park gelegen. Geen zwembad, maar de hertjes die over de camping lopen maken dat misschien weer goed. Ook kun je er mooie wandelingen maken.
Succes met de planning!
Het voordeel van Canyonlands RV park in Moab is dat alles op loopafstand ligt binnen Moab. Restaurants, winkels, zelfs de supermarkt. En er is een (klein) zwembad.
Capitol Reef vonden wij zeker een heel mooi park, maar inderdaad je kan alleen heen en weer rijden op de scenic road met de camper. Die weg is trouwens ook best smal, maar wel prachtig. Er zijn geen zijwegen of zo die geschikt zijn voor een camper. Je kunt er wel schitterend overnachten in Fruita, mooi in het park gelegen. Geen zwembad, maar de hertjes die over de camping lopen maken dat misschien weer goed. Ook kun je er mooie wandelingen maken.
Succes met de planning!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Hoi
De eerste trip in de USA hebben wij veel gebruik gemaakt van de koa's. Daarna zijn wij steeds meer gebruik gaan maken van state campground en dat is, voor ons althans, veel mooier. De tip in fruita is 100 % waar, wij zijn er afgelopen zomer geweest en het was verschrikkelijk mooi en dat voor 10 dollar! Ook in Yellowstone en andere parken heb je campings genoeg, kijk eens op nps.gov. Het is goedkoper dan koa maar daar gaat het niet direct om. Het is (vinden wij) mooier en meer in de natuur dan een koa.
Succes Jan
De eerste trip in de USA hebben wij veel gebruik gemaakt van de koa's. Daarna zijn wij steeds meer gebruik gaan maken van state campground en dat is, voor ons althans, veel mooier. De tip in fruita is 100 % waar, wij zijn er afgelopen zomer geweest en het was verschrikkelijk mooi en dat voor 10 dollar! Ook in Yellowstone en andere parken heb je campings genoeg, kijk eens op nps.gov. Het is goedkoper dan koa maar daar gaat het niet direct om. Het is (vinden wij) mooier en meer in de natuur dan een koa.
Succes Jan
Liefhebber van de USA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kan goed maar je gaat dan wel voornamelijk over de interstate en dat is niet echt een mooie route- In 1x van SLC naar West Yellowstone (ruim 300 mile); is dat wel goed te doen met de camper?
Het is 20 mile naar de junction bij Madison en dan moet je nog een flink stuk voor je bij de mooie punten bent.- weet iemand hoe ver KOA west yellowstone werkelijk van het yellowstone np vandaan ligt?
Zou zeker voor Canyonlands gaan, de andere liggen allemaal ver van het centrum en ook niet onbelangrijk dicht aan de Colorado rivier wat meestal betekend heel veel muggen, daar heb je op Canyonlands geen last van.
Capitol Reef NP zou ik zeker meenemen zoals al aangegeven een prachtig park met een werkelijk schitternde campground (Fruita)
Op dag 18 ga je naar Goblin Valley SP. Als het weer goed is (geweest) zou je ook nog kunnen overwegen een paar kilometer door te rijden (over een zeer redelijke) gravel road naar Little Wild Horse Canyon.
Ik ben absoluut geen kampeerder, maar voor de Fruita camping zou ik het bijna worden.
Jaap
Ik ben absoluut geen kampeerder, maar voor de Fruita camping zou ik het bijna worden.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik weet niet wat jullie allemaal in SLC willen doen maar drie dagen lijkt mij best veel. Temple Square en omgeving heb je in een halve dag wel bekeken. Als je althans niet echt gediend bent van al die verheerlijkte gezichten . . .Wij hadden een hele dag gepland in september jl maar waren dus snel klaar. Zijn toen naar de outlet in Park City (ten oosten van SLC) gereden. Maar of dat jullie bedoeling is? Stel je van de KOA in SLC niet te veel voor, een grote (in onze ogen) ongezellige camping. De commerciële campings in Amerika zijn trouwens niet te vergelijken met de grote, luxe campings zoals je die in Frankrijk en Italie tegen kunt komen.
Als je niet zelf een programma voor SLC en omgeving hebt, dan zou ik die stad aan het begin of einde van de trip doen en er zeker nog niet halverwege nog eens naar terug keren. Je kunt overwegen van Yellowstone via Flaming Gorge en Vernal richting Moab gaan of, zoals anderen al suggereerden, Capitol Reef meenemen. Succes met plannen.
Als je niet zelf een programma voor SLC en omgeving hebt, dan zou ik die stad aan het begin of einde van de trip doen en er zeker nog niet halverwege nog eens naar terug keren. Je kunt overwegen van Yellowstone via Flaming Gorge en Vernal richting Moab gaan of, zoals anderen al suggereerden, Capitol Reef meenemen. Succes met plannen.
Wij zijn net als Trudy in september in Yellowstone, SLC en Zuid- Utah geweest.
Hierbij de herhaling; drie keer is scheepsrecht
SLC ben je erg snel mee klaar, wij(4 volwassenen) vonden het niet gezellig en winkelcentra moet je goed naar zoeken. We hebben het gedaan op de laatste dag na het camper inleveren en hadden nog tijd over!
Fruita is echt een aanrader, je kunt daar genoeg dingen doen met de camper, maar ook te voet vanaf de campground.
Canyonsland RV is een goede campground in Moab, en inderdaad ideaal gelegen. Voor herhaling vatbaar.
West Yellowstone heb ik geen ervaring mee omdat de 8 in Yellowstone niet te rijden was; maar er zijn voldoende campgrounds die centraler gelegen zijn en je niet steeds ver moet rijden. Kies inderdaad niet altijd voor een KOA (ik vind ze echt niet allemaal goed) of een echt RV campground, maar ook eens voor een wat eenvoudiger, maar dan wel in een park. zo vond ik Bridge Bay veel aangenamer dan Fishing Bridge in Yellowstone. je kunt een vuurtje stoken, hebt meer het idee in de natuur te zitten dan op een parkeerplaats, en de douches moet je hoe dan ook betalen (op beiden dus).
De afstand via de snelweg is heel goed te doen, wij hebben het dubbele afgelegd met een 30ft, maar inderdaad erg saai. ik zou minstens een dag van SLC afhalen en dan via Logan en Bearlake gaan. En wat extra tijd in Gr. Teton is dan ook een optie.
Succes met plannen, lees eens reisverslagen of andere draadjes.
thuul
Hierbij de herhaling; drie keer is scheepsrecht

SLC ben je erg snel mee klaar, wij(4 volwassenen) vonden het niet gezellig en winkelcentra moet je goed naar zoeken. We hebben het gedaan op de laatste dag na het camper inleveren en hadden nog tijd over!
Fruita is echt een aanrader, je kunt daar genoeg dingen doen met de camper, maar ook te voet vanaf de campground.
Canyonsland RV is een goede campground in Moab, en inderdaad ideaal gelegen. Voor herhaling vatbaar.
West Yellowstone heb ik geen ervaring mee omdat de 8 in Yellowstone niet te rijden was; maar er zijn voldoende campgrounds die centraler gelegen zijn en je niet steeds ver moet rijden. Kies inderdaad niet altijd voor een KOA (ik vind ze echt niet allemaal goed) of een echt RV campground, maar ook eens voor een wat eenvoudiger, maar dan wel in een park. zo vond ik Bridge Bay veel aangenamer dan Fishing Bridge in Yellowstone. je kunt een vuurtje stoken, hebt meer het idee in de natuur te zitten dan op een parkeerplaats, en de douches moet je hoe dan ook betalen (op beiden dus).
De afstand via de snelweg is heel goed te doen, wij hebben het dubbele afgelegd met een 30ft, maar inderdaad erg saai. ik zou minstens een dag van SLC afhalen en dan via Logan en Bearlake gaan. En wat extra tijd in Gr. Teton is dan ook een optie.
Succes met plannen, lees eens reisverslagen of andere draadjes.
thuul
Bedankt voor jullie snelle reactie. Het is duidelijk dat we Capitol Reef toch serieus moeten overwegen. We zijn er wel ooit al eens (snel) doorheen gereden onderweg van Moab naar Bryce, vond het toen niet heel speciaal, maar ik zal zeker nog even uitzoeken hoe we het (met een camper) goed kunnen bekijken. Ik houd erg van de 'rode rotsen wereld' die je in het zuiden van Utah ziet, maar ik wil voorkomen dat het teveel 'alleen maar kijken' wordt. Voor onze dochter is dat maar voor een beperkte tijd leuk. Een paar leuk wandelingen (klimmen/klauteren) door ruig gebied houden het bijv. wel leuk voor een kind.
Weet één van jullie of het bijv. mogelijk is om in/rond Capitol Reef een 4WD te huren? Dat zou het zeker een stuk interessanter maken.
Salt Lake City willen we vooral gebruiken als 'even iets anders tussen al het natuurschoon'. Op basis van wat ik over de stad gelezen had dacht ik dat we er wel een paar dagen (in de omgeving) konden doorbrengen. Misschien toch maar iets minder tijd inplannen voor SLC. Overigens bestaat wel het plan om ergens tijdens de reis een bezoek aan een (outlet) mall te brengen; een dagje shoppen hoort standaard in iedere amerika reis die we maken (dit zal onze 7e worden).
Little Wild Horse Canyon lijkt me zeker ook een goede optie (zie tip van Jaap). Heeft iemand de weg daarheen ook al eens met een camper gereden? Mijn ervaring is dat op een ietwat slechte gravel road de glazen en kopjes uit de kastjes geschud worden (wel avontuurlijk...).
Edwin
Weet één van jullie of het bijv. mogelijk is om in/rond Capitol Reef een 4WD te huren? Dat zou het zeker een stuk interessanter maken.
Salt Lake City willen we vooral gebruiken als 'even iets anders tussen al het natuurschoon'. Op basis van wat ik over de stad gelezen had dacht ik dat we er wel een paar dagen (in de omgeving) konden doorbrengen. Misschien toch maar iets minder tijd inplannen voor SLC. Overigens bestaat wel het plan om ergens tijdens de reis een bezoek aan een (outlet) mall te brengen; een dagje shoppen hoort standaard in iedere amerika reis die we maken (dit zal onze 7e worden).

Little Wild Horse Canyon lijkt me zeker ook een goede optie (zie tip van Jaap). Heeft iemand de weg daarheen ook al eens met een camper gereden? Mijn ervaring is dat op een ietwat slechte gravel road de glazen en kopjes uit de kastjes geschud worden (wel avontuurlijk...).
Edwin
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan in het naast Capitol Reef gelegen plaatsje Torrey een 4X4 huren en dan de dirtroads rijden in Capitol Reef.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog tijd over hebt zou ik ook een extra dag voor Grand Teton overwegen. Kamperen in het park is erg mooi. Je zou ook meer tijd voor Jackson uit kunnen trekken, als alternatief voor alle natuur.
Het lijkt mij handiger om SLC aan het eind te plannen en niet nog eens tussendoor. Misschien is een bezoek aan Cody (museum, rodeo) ook wel leuk; je kunt dan van SLC eerst via Grand Teton naar Yellowstone, dan Cody, en vandaar richting Moab. Je vermijdt dan de saaie stukken door Idaho.
In Yellowstone zou ik ook een of meerdere campings in het park aanraden. Als alternatief voor een zwembad kun je eens kijken naar de zwemmogelijkheden in het park, bij de Boiling river (Mammoth) en bij de Firehole River. Ook leuk wellicht: een cook out bij Roosevelt.
Marianne
Het lijkt mij handiger om SLC aan het eind te plannen en niet nog eens tussendoor. Misschien is een bezoek aan Cody (museum, rodeo) ook wel leuk; je kunt dan van SLC eerst via Grand Teton naar Yellowstone, dan Cody, en vandaar richting Moab. Je vermijdt dan de saaie stukken door Idaho.
In Yellowstone zou ik ook een of meerdere campings in het park aanraden. Als alternatief voor een zwembad kun je eens kijken naar de zwemmogelijkheden in het park, bij de Boiling river (Mammoth) en bij de Firehole River. Ook leuk wellicht: een cook out bij Roosevelt.
Marianne
Wij hebben deze zomer Little Wild Horse Canyon bezocht (met de auto). Dan let je niet zo op de weg, ware het niet dat onze "buren" op de camping in Goblin Valley SP (prachtige camping!!) deze canyon ook wilden bezoeken. Zij reisden met een stokoude camper. De rit is met een camper te doen. De buren hadden rustig gereden, vlak voor het parkeerterrein is een wash, waar hun oude camper ze wat moeite mee had. Mijn advies: gewoon doen. Wij (en vooral de kinderen) hebben erg van deze canyon genoten. En voor de zekerheid alles in de kastjes goed vastzetten! 

Wandelen kunje goed in C.R., ook zonder 4x4.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht