Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
Re: Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
Eigenlijk zijn het allemaal zinloze vergelijkingen omdat ze niet te vergelijken zijn. GoBie. En je weet wat Mark Twain al zei over statistieken: 1. Lies, 2 Serious lies 3. Statistics.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Moeilijk, maar ga toch een poging doen.
Parken die het eerst bij me in me opkomen zijn:
Bryce, Yosemite, Canyonlands, Grand Teton, Arches, en RMNP. Maar een top drie?!?
Oef, moeilijk...Even denken...
Ik denk dat ik Grand Teton dan als eerst af zou laten vallen, maar kan echt geen keus maken daarna...
Dus we houden het op:
1. Bryce/Yosemite
2. Arches/Canyonlands/RMNP
3. Arches/Canyonlands/RMNP
Op het lijstje staan sowieso nog Glacier en een tweede keer Yellowstone (maar dan bij beter weer)...
Parken die het eerst bij me in me opkomen zijn:
Bryce, Yosemite, Canyonlands, Grand Teton, Arches, en RMNP. Maar een top drie?!?

Ik denk dat ik Grand Teton dan als eerst af zou laten vallen, maar kan echt geen keus maken daarna...
Dus we houden het op:
1. Bryce/Yosemite
2. Arches/Canyonlands/RMNP
3. Arches/Canyonlands/RMNP

Op het lijstje staan sowieso nog Glacier en een tweede keer Yellowstone (maar dan bij beter weer)...
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Tjah, eigenlijk heb je gelijk. beter Zuidwesten vervangen door Westen zeker ?
En ja statistieken zijn inderdaad niet betrouwbaar, maar het hoeft ook zo serieus niet. Het is maar een leuk proef projectje
EDIT: gelijk maar aangepast.
En ja statistieken zijn inderdaad niet betrouwbaar, maar het hoeft ook zo serieus niet. Het is maar een leuk proef projectje

EDIT: gelijk maar aangepast.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
zou soort van weging in moeten komen, denk dat je alleen maar een betrouwbaar lijstje kan krijgen als je incalculeert wie welke andere parken al bezocht heeft...
sommige parken scoren lager omdat er geen hond er naartoe geweest is, terwijl de mensen die het park daadwerkelijk bezochten mss dat park allemaal op 1 hebben staan...
sommige parken scoren lager omdat er geen hond er naartoe geweest is, terwijl de mensen die het park daadwerkelijk bezochten mss dat park allemaal op 1 hebben staan...
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Als er massaal gestemd wordt, heb je automatisch een betere weging.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Honden? Misschien Coyote's:)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Op 6 augustus had ik mijn vermoedelijk top 3 geplaatst, voordat ik naar Amerika ging en ik had nog beloofd om na die tijd mijn daadwerkelijke top 3 te plaatsen:
1. Death Valley
Echt zo indrukwekkend om door een woestijn wandelingen te maken met 48 graden Celcius de dag dat wij er waren. Ik wil in 2011 een extra nacht in Death Valley blijven, om zo ook nog richting het noordwesten te kunnen. Dit jaar hebben we Stovepipe Wells, Sand Dunes, Golden Canyon, Artists Pallette, Badwater, Devils Golf Course, Zabriskie Point en Dante's View bezocht en heb ik nog de Salt Creek Interpretive Trail gelopen.
2. Bryce Canyon
Prachtige wandelingen gemaakt daar. De Navajo Loop Trail, Queens Garden Trail en een stukje van de Rim Trail. Verder nog langs de zichtpunten geweest die met de auto te bereiken waren. Echt een uniek en prachtig stuk natuur.
3. Zion
Ondanks dat we hier niet heel veel tijd hadden, hebben we toch al genoeg kunnen zien, om zeker te weten dat we hier ook langer willen verblijven in 2011. Wat we wel hebben gelopen, zijn de Emerald Pool Trail en de Riverside Walk. Verder nog wat viewpoints gezien, maar hoogtepunt voor ons was toch wel de Upper Emerald Pool. Onbeschrijflijk mooi!
Yosemite was ook geweldig mooi, maar door de brand die er toen was, zijn we niet over de Tioga Road gekomen. Ook dit gaan we in 2011 inhalen
en wie weet dat Yosemite dan wel in de top 3 gaat komen. Glacier Point was trouwens wel indrukwekkend. Net een schilderij. Grand Canyon was ook megamooi en Joshua Tree heeft me ook wel verrast. Hoogtepunt daar was mijn beklimming van de Mount Ryan, waarvan je dan een mooi uitzicht hebt.
1. Death Valley
Echt zo indrukwekkend om door een woestijn wandelingen te maken met 48 graden Celcius de dag dat wij er waren. Ik wil in 2011 een extra nacht in Death Valley blijven, om zo ook nog richting het noordwesten te kunnen. Dit jaar hebben we Stovepipe Wells, Sand Dunes, Golden Canyon, Artists Pallette, Badwater, Devils Golf Course, Zabriskie Point en Dante's View bezocht en heb ik nog de Salt Creek Interpretive Trail gelopen.
2. Bryce Canyon
Prachtige wandelingen gemaakt daar. De Navajo Loop Trail, Queens Garden Trail en een stukje van de Rim Trail. Verder nog langs de zichtpunten geweest die met de auto te bereiken waren. Echt een uniek en prachtig stuk natuur.
3. Zion
Ondanks dat we hier niet heel veel tijd hadden, hebben we toch al genoeg kunnen zien, om zeker te weten dat we hier ook langer willen verblijven in 2011. Wat we wel hebben gelopen, zijn de Emerald Pool Trail en de Riverside Walk. Verder nog wat viewpoints gezien, maar hoogtepunt voor ons was toch wel de Upper Emerald Pool. Onbeschrijflijk mooi!
Yosemite was ook geweldig mooi, maar door de brand die er toen was, zijn we niet over de Tioga Road gekomen. Ook dit gaan we in 2011 inhalen

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
1. RM National Park
2. Bryce
3. Arches
2. Bryce
3. Arches
Ik zie dat graag. Death Valley op nummer 1. Mooiste is in het najaar of vroeg in het voorjaar.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
1 yellowstone
2 redwood np
3 zion
nog niet bezocht : sequioa\ arches\canyonlands ,maar daar komt in juli 2010 verandering in...
2 redwood np
3 zion
nog niet bezocht : sequioa\ arches\canyonlands ,maar daar komt in juli 2010 verandering in...
-
- Amerikafan
Na onze tweede Amerika reis dit jaar hebben we nu een beter idée.
Op 1. Ongetwijfeld Yellowstone. Gewoon fantastisch wat je daar allemaal te zien krijgt. Alleen spijtig dat we geen beer hebben gezien.
Als we een derde keer naar Amerika gaan ( allicht binnen twee jaar ) nemen we Yellowstone zonder twijfel er weer bij.
Op 2. Yosemite ook geweldig indrukwekkend. Wij houden zeer veel van groene natuur met bergen, meren enz .. misschien vandaar
Op 3. Twijfel tussen Bryce en Zion.
Bryce vorig jaar gedaan en willen dit zeker nog wel eens terug bezoeken. Zion al twee keer bezocht. Prachtige wandelingen te doen.
Ook buiten de Nationale parken zijn er fantastische dingen te zien. Misschien hierover ook een top 3 samenstellen ??
Patrick
Op 1. Ongetwijfeld Yellowstone. Gewoon fantastisch wat je daar allemaal te zien krijgt. Alleen spijtig dat we geen beer hebben gezien.
Als we een derde keer naar Amerika gaan ( allicht binnen twee jaar ) nemen we Yellowstone zonder twijfel er weer bij.
Op 2. Yosemite ook geweldig indrukwekkend. Wij houden zeer veel van groene natuur met bergen, meren enz .. misschien vandaar
Op 3. Twijfel tussen Bryce en Zion.
Bryce vorig jaar gedaan en willen dit zeker nog wel eens terug bezoeken. Zion al twee keer bezocht. Prachtige wandelingen te doen.
Ook buiten de Nationale parken zijn er fantastische dingen te zien. Misschien hierover ook een top 3 samenstellen ??
Patrick
Wij hebben nog maar 1 Amerika-reis achter de rug, wel veel parken bezocht. Eigenlijk vond ik alles indrukwekkend en mooi, maar vooruit, toch een top-3.
1. Yosemite, ondanks de branden een prachtig mooi park. Wil zeker nog een keer terug in het voorjaar om alle watervallen te zien.
2. Zion NP, prachtige wandeling door de Narrows gemaakt. Te weinig tijd om nog meer te zien.
3. Archer NP, juist doordat het zo anders was. Al die rode rots en vreemde bogen, erg indrukwekkend.
Als ik er nu weer aan terugdenk, verdienen ook Bryce en Antelope Canyon een plekje in de top-3, al is Antelope geen NP. Eigenlijk zou ik gewoon weer een keer terug moeten om te kijken of mijn mening nog verandert, maar dat zit er (helaas) voorlopig niet in
1. Yosemite, ondanks de branden een prachtig mooi park. Wil zeker nog een keer terug in het voorjaar om alle watervallen te zien.
2. Zion NP, prachtige wandeling door de Narrows gemaakt. Te weinig tijd om nog meer te zien.
3. Archer NP, juist doordat het zo anders was. Al die rode rots en vreemde bogen, erg indrukwekkend.
Als ik er nu weer aan terugdenk, verdienen ook Bryce en Antelope Canyon een plekje in de top-3, al is Antelope geen NP. Eigenlijk zou ik gewoon weer een keer terug moeten om te kijken of mijn mening nog verandert, maar dat zit er (helaas) voorlopig niet in

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hoi, ik ga ook en poging doen alhoewel dit moeilijk is
1) Zion, met stip op één momenteel, was echt onder de indruk
2) Grand Canyon, zooo mooi!
3) Yosemite, voor de watervallen
Groetjes allemaal
Sophie
1) Zion, met stip op één momenteel, was echt onder de indruk
2) Grand Canyon, zooo mooi!
3) Yosemite, voor de watervallen
Groetjes allemaal
Sophie
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
- basta18
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
1.Bryce Canyon: Schitterende kleuren. Ook een middag per paard naar bodem canyon gereden. Een 1 woord: geweldig!
2. Grand Canyon: Die grootsheid zie je nergens anders.
3. Arches NP: Inderdaad bizar landschap, met een aantal schitterende "wonderen der natuur".
Gezien het feit dat we op een zaterdag in Yosemite waren en zo'n beetje half Amerika er ook was, viel deze qua beleving een beetje tegen.
Neemt niet weg dat het uitzicht vanaf Glacier Point geweldig is!
2. Grand Canyon: Die grootsheid zie je nergens anders.
3. Arches NP: Inderdaad bizar landschap, met een aantal schitterende "wonderen der natuur".
Gezien het feit dat we op een zaterdag in Yosemite waren en zo'n beetje half Amerika er ook was, viel deze qua beleving een beetje tegen.
Neemt niet weg dat het uitzicht vanaf Glacier Point geweldig is!
Zuidwest USA - 2009
NY - 2010
NY - 2011
Canada - 2012
Noordoost USA - 2014
Wereldreis 2015 (USA-NZ-AUS-Zo-Azië)
NY - 2020
NY - 2010
NY - 2011
Canada - 2012
Noordoost USA - 2014
Wereldreis 2015 (USA-NZ-AUS-Zo-Azië)
NY - 2020
Hello,
Ik sluit me volledig aan bij Yeehaw, parken zijn niet te vergelijken ! Ze zijn allen zo uniek en oh zo mooi. Logisch dat eenieder zijn eigen voorkeur heeft. Uit gesprekken met vele toeristen wo ook vele Amerikanen blijkt Yellowstone toch op nummer één te staan.
Dit park staat dus nog op ons verlanglijstje tegen 2011.
Een goede raad, neem niet te veel hooi op je vork want dan wordt het een race tegen de tijd. Je doet er beter aan de afstanden te beperken en vooral iets langer in de parken te verblijven. Een park op één dag zien is onmogelijk, je moet elk park beleven, trails maken, tijd nemen om alle viewpoints te bezichtigen , rustig te picknicken enz.
Als ik dan toch een selectie moet maken :
1. Death valley (heerlijk bij 52°C) ruige landschappen maar oh zo gevarieerd
2. Bryce, gezellig en heel mooi, bijna sprookjesachtige sfeer
3. Zion omwille van Angels Landing !
Geen NP maar adembenemend mooi, Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Ik sluit me volledig aan bij Yeehaw, parken zijn niet te vergelijken ! Ze zijn allen zo uniek en oh zo mooi. Logisch dat eenieder zijn eigen voorkeur heeft. Uit gesprekken met vele toeristen wo ook vele Amerikanen blijkt Yellowstone toch op nummer één te staan.
Dit park staat dus nog op ons verlanglijstje tegen 2011.
Een goede raad, neem niet te veel hooi op je vork want dan wordt het een race tegen de tijd. Je doet er beter aan de afstanden te beperken en vooral iets langer in de parken te verblijven. Een park op één dag zien is onmogelijk, je moet elk park beleven, trails maken, tijd nemen om alle viewpoints te bezichtigen , rustig te picknicken enz.
Als ik dan toch een selectie moet maken :
1. Death valley (heerlijk bij 52°C) ruige landschappen maar oh zo gevarieerd
2. Bryce, gezellig en heel mooi, bijna sprookjesachtige sfeer
3. Zion omwille van Angels Landing !
Geen NP maar adembenemend mooi, Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
-
- Amerika-ontdekker
Bryce Canyon, Zeer mooie wandelingen in de canyon
Joshua Tree, Het verschillende landschap van de 2 types woestijnen
Death Valley, Zeer gevarieerd landschap
Joshua Tree, Het verschillende landschap van de 2 types woestijnen
Death Valley, Zeer gevarieerd landschap
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wilde toch een poging wagen, maar kan de appels maar niet met de peren vergelijken
. Death Valley en Canyonlands iig hoog, maar ben bijv nog niet in Yellowstone of Olympic (en andere NP's) geweest. Je zou de top 3 nog kunnen filteren naar bijzonderheid, schoonheid, spectaculaire/mooie hikes (Arches/Bryce) etc etc. Oftewel: appels, peren, kiwi’s en dan heb ik nog lang niet alles gezien………………………… Wel leuk verzonnen topic waar velen op vastlopen..!

Gr, Gerben
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zit zo deze topic te lezen en een aantal parken gaan we bezoeken.....
We gaan in mei 2010 en eind mei zijn we dan in Yosemite. Zo te lezen is dit een prachtige maand om Yosemite te bezoeken !!!
Ik lees ook over the Wave. Ik heb dit gevonden op internet en het ziet er ongelofelijk mooi uit.
Maar als je wordt ingeloot, betekent dit dan dat je een hele dag een hike moet doen ???
Ik was eigenlijk meer van plan om er te stoppen, een aantal ongelofelijke mooie foto's te maken en dan verder te rijden.
Als ik er moet gaan hiken, dan ga ik me niet inschrijven..... Ik heb in onze reisplanning helaas geen ruimte om een hike te doen van een dag.
Verder ga ik zeker de top 3 van deze topic zien in mijn planning:
JT, Grand C, Antilope C, Bryce, Zion, Valley of Fire, DV, Yosemite
We gaan in mei 2010 en eind mei zijn we dan in Yosemite. Zo te lezen is dit een prachtige maand om Yosemite te bezoeken !!!
Ik lees ook over the Wave. Ik heb dit gevonden op internet en het ziet er ongelofelijk mooi uit.
Maar als je wordt ingeloot, betekent dit dan dat je een hele dag een hike moet doen ???
Ik was eigenlijk meer van plan om er te stoppen, een aantal ongelofelijke mooie foto's te maken en dan verder te rijden.
Als ik er moet gaan hiken, dan ga ik me niet inschrijven..... Ik heb in onze reisplanning helaas geen ruimte om een hike te doen van een dag.
Verder ga ik zeker de top 3 van deze topic zien in mijn planning:
JT, Grand C, Antilope C, Bryce, Zion, Valley of Fire, DV, Yosemite
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ja, je moet inderdaad een flink stuk lopen om The Wave te kunnen zien (5 kilometer heen, 5 kilometer terug). Dat kost je, met de rit naar en van de parkeerplaats en natuurlijk de tijd die je in the Wave zelf doorbrengt, toch wel bijna een hele dag. Zo te zien gaat dat bij jullie niet lukken, maar gelukkig zijn de andere parken die je gepland hebt ook fantastisch mooi hoorsteson schreef:Ik lees ook over the Wave. Ik heb dit gevonden op internet en het ziet er ongelofelijk mooi uit.

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1663 Weergaves
-
Laatste bericht door Vrouw Bloem
-
- 4 Reacties