RoyBergen schreef:Die kit peaks observory, kunnen jullie daar iets meer over vertellen? is dat sterren en planeten kijken? ik leesde op de sites dat ze van 15 july tot ergens in augustus gesloten zijn in de avond
In 2005 ben ik naar Kitt Peak National Observatory geweest, zie ook mijn reisverslag 2005, dag 5. Ik vond het reuze interessant. Ben er wel overdag geweest.
Diezelfde vakantie ben ik enkele dagen eerder ook nog naar Mount Graham International Observatory in Safford geweest. Ook heel interessant waar ik een hele leuke tour gedaan heb. Zie dag 3 van het eerder genoemde reisverslag.
ik heb in het schema twee dagen tuscon opgenomen, dus dan heb ik hoe dan ook 1 volle dag voor de omgeving......
Ja , jullie reacties zijn overwegend positiev en dat geloof ik natuurlijk meer dan een journalist die niets heeft gezien wellicht....
Hoever is het van Tuscon naar winslow arizona?
Via de Interstate is het 315 mijl en bijna 5 uur rijtijd. Ga je echter vanaf Phoenix binnendoor via Payson naar Winslow is de afstand 278 mijl en 4,5 uur zuivere reistijd.
Bedankt alemaal, door de reacties over winslow, ga ik maar weer even verder denken. ik denk nu zoiets van, ik zie wel waar ik terecht kom deze dag, zonder een reservering te maken, dat doe ik zelden, maar ik denk dat het in deze omgeving wel goed gaat komen.
Ik begin meer en meer enthousiastte raken over tuscon. Daar hebben jullie goed bij geholpen. Ga nou kijken waar te overnachten. Het valt mij op dat er veel goede en mooie accomodaties zijn hier die relatief goedkoop zijn.
Tucson is echt wel de moeite waard om een dag of 3 te blijven! Wel is het hier en daar inderdaad een beetje een zooitje. Wij verbleven in het slechtste motel dat je je kunt voorstellen (alles zat vol vanwege een mineralenbeurs). Wij zijn toen naar Tombstone, Bisbee, Saguaro West en de Airplane museum + Airplane graveyard geweest. De onderlinge afstanden zijn wel behoorlijk groot, de stad is enorm uitgestrekt. De San Xavier del Bac mission en Sonora wildlife museum hebben we hierdoor helaas gemist. Vlakbij is ook nog Biosphere 2. Ik ga zeker nog een keer terug.
Om misverstanden te voorkomen, het "wildlife"museum is iets anders dan het Arizona Sonora Desert Museum. Dat laatste "museum" mag je niet missen.
Yeehaw
En Kitt Peak bezoeken is een leuke avondactiviteit. Kan je alleen maar aanraden om je op te geven voor het Nightly Observation Programm. Deden wij in 2008. Was één van de leukste dingen. Wij bleven ook een paar dagen in Tucson. Op een paard het Sugaro NP verkennen is ook een echte aanrader. De rest is al genoemd.
Have fun.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.