Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door johan1973 »

Zowel bij Stovepipe Wells als de Ranch overnacht. En over beide geen klachten. De 49'er kamer van SPW was erg ruim.
Ik was ook niet zo onder de indruk van het eten van het Toll Road Restaurant. De pasta verde was bij voorbeeld te vet (olijfolie). Dan eet ik liever in het 49ér cafe van Furnace Creek. Over het restaurant van Panamint Springs heb ik alleen maar positieve verhalen gelezen (maar dan zit je niet meer in de vallei).
Wanneer je sunset op de Sand Dunes wil meemaken, dan is SPW misschien de beste keuze.
Voor sunset bij Zabriskie Point ligt Furnace Creek dichter bij.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij hadden dit jaar maar 1 overnachting in Stovepipe Wells en ik was ook zo onder de indruk van Death Valley dat ik er in 2011 2 nachten voor in heb gepland :D Dus ik ben niet de enige die niet lekker heeft gegeten in het restaurant in Stovepipe Wells? Inderdaad is er in Stovepipe Wells verder geen keus. Ik vind het echt een grappige plaats. Ik had in 10 seconden heel Stovepipe Wells gefilmd :P Omdat onze kamer ons prima is bevallen, gaan we toch weer naar Stovepipe Wells en gaan we desnoods wel eten in Furnace Creek ;)
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

johan1973 schreef:Dan eet ik liever in het 49ér cafe van Furnace Creek. Johan
Daar sluit ik me bij aan. Ook gezellig zitten trouwens (en lekker koel in de airco :wink: ).
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Toen wij in Death Valley waren was het er niet zo heel erg heet, ik vond het zelfs wel lekker :oops: Ik heb dan ook echt kou zitten lijden in 49er :mrgreen:

Wij waren er dan wel met de camper (overnacht op Furnace Creek) maar voor mij was het toch wel hèt hoogtepunt van onze reis.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja, ik vind ook dat de Amerikanen soms wat enthousiast zijn met de airco :lol:
Ik vond het ook heerlijk in Death Valley. Het was ook maar 48 graden die dag :P
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Soof10
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof10 »

Amerikanen zijn echte airco-fananaten... en voor een koukleum als ik is dat niet zo handig :D .Als je buiten komt is het contrast met de temperatuur vaak weer zo groot dat je daar weer moet aan wennen... al vind ik het ook lekker om weer op temperatuur te komen. Ik vind de airco vaak vervelender dan de drukkende warmte buiten. In Las Vegas komt de airco je al aangewaaid als de deuren van het hotel opengaan...Ik heb altijd een truitje bij wat ik aan kan trekken als ik in een vrieskist van een restaurant of hotel beland, anders ben ik snel verkouden.
Onno L
Amerika-newbie

Bericht door Onno L »

Hoi Lorenzo,

Wij hebben overnacht bij Furnace Creek lodge, vooral omdat we daar in de buurt een hoop wilden zien (Badwater, 20 Mule Team canyon, Zabriskie point, Artists Palette, etc).
Een handig kaartje van Death Vally kan je vinden op: http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf.
Veel plezier in Amerika!
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

offtopic:

Wat een geweldige pdf-kaart! Heb je daar meer van? (andere gebieden)
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

foxtrotc schreef:offtopic:

Wat een geweldige pdf-kaart! Heb je daar meer van? (andere gebieden)
op nps.gov zijn ze van bijna alle parken te vinden
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Deze bijdrage van mij, waar ik dat kaartje ook vermeld, heb ik net wat geactualiseerd. Je vindt er meer informatie over mijn favoriete Nationale Park: Death Valley (ik blijf er iedere reis langer en ken ook de directe omgeving inmiddels). Lees ook de officiële site van het park voor meer gedetailleerde informatie.

Johan
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Mooie bijdrage Johan. Ik heb in mijn planning ook 2 nachten Death Valley staan, omdat ik de afgelopen keer erg onder de indruk was van Death Valley. Als ik dit zo lees, is 3 nachten ook niet zo verkeerd ;) Ik wil die trail van de Golden Canyon de volgende keer ook gaan lopen. Ik heb niet zoveel last van hitte. De afgelopen keer was het ook 48 graden en ik vond het heerlijk :D Rugtasje om met een liter of 8 aan water en lopen maar ;)
Groetjes René

Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Die Golden Canyon was mooi om te lopen, maar erg warm eind juni. Wij zeiden nog tegen elkaar: “Curaçao is wintersport vergeleken bij deze omstandigheden..”. Wij liepen daar rond 12 uur en dan is het daar vol in de zon (meestal uit de wind) toch gauw een behaaglijke 80 graden ofzo. Mn vriendin is sporter, maar hield het snel voor gezien (“gaat nergens over dit”). Tenzij je jezelf wilt tuchtigen, zou ik toch vroeg starten. We wilden eigenlijk naar ZP lopen, maar zagen daar toch vanaf; dat moet je echt vroeger doen wil je geen DV victim worden.

http://www.americansouthwest.net/califo ... anyon.html

Verrassend waren ook de roze bloemen die we opeens zagen toen via de Wildrose rd het park uitreden. Niet echt een drukke Interstate..
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer