Ik ben samen met mijn vriendin aan het plannen om een rondreis te maken door de VS komende zomer. Liefst in juni of september, maar eventueel zou juli/augustus ook nog gaan (hangt er van af of er nog een koppel meegaat waarvan de vrouw in het onderwijs werkt).
Ik heb al enkele routes hier bekeken en heb zelf een poging gedaan. Ik ben er me echter van bewust dat er nog vele dingen inzitten die beter kunnen en daarom vraag ik aan jullie hulp:
Dag 1 Vlucht BRU > LAX
Dag 2 LA
Dag 3 LA > Mojave National Preserve > Las Vegas
Dag 4 Las Vegas > Lake Mead > Williams
Dag 5 Williams > Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon > Page
Dag 7 Page (Antelope Canyon / Glen Canyon / Lake Powell)
Dag 8 Page > Monument Valley > Moab
Dag 9 Moab (Canyonlands)
Dag 10 Moab (Arches NP)
Dag 11 Moab > Bryce Canyon
Dag 12 Bryce Canyon > Zion NP
Dag 13 Zion NP > Las Vegas
Dag 14 Las Vegas > Death Valley
Dag 15 Death Valley > Sequoia & Kings Canyon NP > Bishop (?)
Dag 16 Bishop - Yosemite NP
Dag 17 Yosemite NP > SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF
Dag 20 SF > LA
Dag 21 SF > LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 Vlucht LAX - BRU
Dag 25 Aankomst BRU
Enkele bemerkingen:
- Las Vegas interesseert ons niks. We willen het beide wel eens gezien hebben en eens over the Strip rijden, maar zwaar gokken enzo is niet aan ons besteed.
- Liefst van al had ik er nog 2 dagen van af kunnen krijgen. Mijn vriendin heeft namelijk geen zin om al haar dagen verlof op te offeren. Wat kan ik het beste laten vallen.
- Wandelen: Dit doen we wel graag, maar het is niet de bedoeling om meerdaagse tochten te gaan ondernemen.
- Keuze van overnachting bij oa Grand Canyon (Williams), Bryce Canyon (Kanab?), Zion NP (Kanab?), en Yosemite
- Afstanden: ik hoop dat ik alles een beetje goed gedoseerd heb, zodat er nog wat tijd om iets te bezoeken. Omdat de kans bestaat dat we maar onder ons tweetjes gaan, zou ik liefst geen grote afstanden willen afleggen (800 km op één dag enzo)
shoot