Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fly en drive west usa in augustus
Fly en drive west usa in augustus
Goedemorgen!
Wij zijn een gezin, bestaande uit twee vijftigers, twee twintigers en twee tieners. We zijn van plan deze zomer een onvergetelijke reis door de USA te maken.
Via exit reizen kwamen wij op een reis schema wat ons aantrekt. Nu hebben we wel gehoord dat bij exit reizen, de reizen vaak erg volgepropt zijn. Ik zou daarom graag tips over de route krijgen. De reis gaat van New York via een vlucht naar California om vervolgens in Hawaii te eindigen, het ziet er als volgt uit..
3 nachten New York
2 overnachtingen in Los Angeles
1 overnachting in Bakersfield
1 overnachting in Las Vegas
1 overnachting in Fresno
1 overnachting in Lake Tahoe
2 overnachtingen in San Francisco
6 overnachtingen op Oahu (Hawaii)
Fresno spreekt ons minder aan en hiervoor zouden we graag langer willen blijven in een andere stad, bijvoorbeeld los angelos. Ook hebben wij 2 nachten langer dan deze voorbeeld reis, uiteraard willen wij deze nachten ook ergens inplannen. Waar zouden jullie dat doen?
Alle tips zijn welkom.
Wij zijn een gezin, bestaande uit twee vijftigers, twee twintigers en twee tieners. We zijn van plan deze zomer een onvergetelijke reis door de USA te maken.
Via exit reizen kwamen wij op een reis schema wat ons aantrekt. Nu hebben we wel gehoord dat bij exit reizen, de reizen vaak erg volgepropt zijn. Ik zou daarom graag tips over de route krijgen. De reis gaat van New York via een vlucht naar California om vervolgens in Hawaii te eindigen, het ziet er als volgt uit..
3 nachten New York
1 overnachting in Bakersfield
1 overnachting in Las Vegas
1 overnachting in Fresno
1 overnachting in Lake Tahoe
2 overnachtingen in San Francisco
Fresno spreekt ons minder aan en hiervoor zouden we graag langer willen blijven in een andere stad, bijvoorbeeld los angelos. Ook hebben wij 2 nachten langer dan deze voorbeeld reis, uiteraard willen wij deze nachten ook ergens inplannen. Waar zouden jullie dat doen?
Alle tips zijn welkom.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Fly en drive west usa in augustus
Volgens mij is een ander nadeel van Exit dat je vaak op een net-niet locatie slaapt. Persoonlijk denk ik dat je makkelijk 3 weken kunt vullen met alleen het zuidwesten (willen jullie bijvoorbeeld niet de Grand Canyon zien?) maar als jullie New York en Hawaii intact willen laten zou je iets kunnen overwegen als:
3 nachten New York
2 overnachtingen in Las Vegas (helicoptervlucht richting de Grand Canyon?)
1 overnachting in Death Valley
2 overnachtingen in Yosemite
3 overnachtingen in San Francisco
Het is wel een hoop stad en een beetje natuur, ik weet niet of dat is wat jullie zoeken...
3 nachten New York
2 overnachtingen in Las Vegas (helicoptervlucht richting de Grand Canyon?)
1 overnachting in Death Valley
2 overnachtingen in Yosemite
3 overnachtingen in San Francisco
Het is wel een hoop stad en een beetje natuur, ik weet niet of dat is wat jullie zoeken...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welkom op het forum!
Jostravels zegt het al: de accommodatie van Exit-reizen is niet altijd gunstig gelegen - en dan zeg ik het nog voorzichtig. Fresno zit niet in hun schema omdat het een leuke stad is om te bezichtingen, maar als uitgangspunt voor Yosemite of Sequoia NP. Het idee is dat je tussen Lake Tahoe en Fresno nog Yosemite bezoekt. Als je echter een aantal nationale parken wilt bezoeken, dan zou ik de overnachtingen doen zoals hierboven al is aangegeven. Lake Tagoe is een omweg, dat zou ik sowieso laten vallen en me meer concentreren op de echte hoogtepunten.
Ik begrijp ook Bakersfield niet; hebben ze dat tussen LA en Las Vegas gepland? Je kunt makkelijk in 1 dag van LA naar Las Vegas rijden.
Als het je vooral om de steden te doen is, dan kan het zo, maar anders is de tijd in het zuidwesten wel heel erg krap. Bedenk ook dat je met een dergelijke reis relatief erg veel tijd kwijt bent met de vluchten. Drie nachten NY betekent maar 2 vole dagen, en in het zuidwesten hou je ook maar 7 dagen over.
Ik zou zelf nooit voor een dergelijk drukke reis kiezen, en ook alleen maar naar NY gaan als ik voldoende tijd had, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk. Zorg er in elk geval voor dat je goed weet wat je in het zuidwesten wilt doen, en zoek daar dan de beste overnachtingsplaatsen bij uit.
Marianne
Jostravels zegt het al: de accommodatie van Exit-reizen is niet altijd gunstig gelegen - en dan zeg ik het nog voorzichtig. Fresno zit niet in hun schema omdat het een leuke stad is om te bezichtingen, maar als uitgangspunt voor Yosemite of Sequoia NP. Het idee is dat je tussen Lake Tahoe en Fresno nog Yosemite bezoekt. Als je echter een aantal nationale parken wilt bezoeken, dan zou ik de overnachtingen doen zoals hierboven al is aangegeven. Lake Tagoe is een omweg, dat zou ik sowieso laten vallen en me meer concentreren op de echte hoogtepunten.
Ik begrijp ook Bakersfield niet; hebben ze dat tussen LA en Las Vegas gepland? Je kunt makkelijk in 1 dag van LA naar Las Vegas rijden.
Als het je vooral om de steden te doen is, dan kan het zo, maar anders is de tijd in het zuidwesten wel heel erg krap. Bedenk ook dat je met een dergelijke reis relatief erg veel tijd kwijt bent met de vluchten. Drie nachten NY betekent maar 2 vole dagen, en in het zuidwesten hou je ook maar 7 dagen over.
Ik zou zelf nooit voor een dergelijk drukke reis kiezen, en ook alleen maar naar NY gaan als ik voldoende tijd had, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk. Zorg er in elk geval voor dat je goed weet wat je in het zuidwesten wilt doen, en zoek daar dan de beste overnachtingsplaatsen bij uit.
Marianne
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De reis zoals jij hem beschrijft is in mijn ogen wel van alles wat, maar ook van alles net niet.
Ik zou me eerst concentreren op de vraag: Willen we echt naar NY of naar Hawaii? Ik zou een van de twee opties echt laten vallen en me concentreren op New york plus het zuidwesten OF het zuidwesten + Hawaii.
Ten tweede zou ik de reis van Exit reizen niet als leidraad gebruiken. FOX heeft bv. veel betere rondreizen die je als leidraad kunt gebruiken, maar het beste is het om alles lekker zelf te regelen. Goedkoper, plus veel meer vrijheid.
Bv.
4-5 nachten New York
New York-San Francisco (vlucht)
SF
SF
SF-Yosemite
Yosemite
Yosemite-Death Valley
DV-Las Vegas
Las Vegas
LV-Grand Canyon
Grand Canyon-Palm Springs
Palm Springs-LA
LA
LA-Pismo Beach
Pismo Beach-Monterey
Monterey-SF
De mogelijkheden zijn eindeloos, maar NY-Zuidwesten-Hawaii is wellicht iets teveel hooi op de vork nemen.
Ik zou me eerst concentreren op de vraag: Willen we echt naar NY of naar Hawaii? Ik zou een van de twee opties echt laten vallen en me concentreren op New york plus het zuidwesten OF het zuidwesten + Hawaii.
Ten tweede zou ik de reis van Exit reizen niet als leidraad gebruiken. FOX heeft bv. veel betere rondreizen die je als leidraad kunt gebruiken, maar het beste is het om alles lekker zelf te regelen. Goedkoper, plus veel meer vrijheid.
Bv.
4-5 nachten New York
New York-San Francisco (vlucht)
SF
SF
SF-Yosemite
Yosemite
Yosemite-Death Valley
DV-Las Vegas
Las Vegas
LV-Grand Canyon
Grand Canyon-Palm Springs
Palm Springs-LA
LA
LA-Pismo Beach
Pismo Beach-Monterey
Monterey-SF
De mogelijkheden zijn eindeloos, maar NY-Zuidwesten-Hawaii is wellicht iets teveel hooi op de vork nemen.
Bedankt voor de reacties, altijd fijn om reacties te krijgen als je je aan het orienteren bent op een reis. Ik heb ook even bij fox gekeken, maar daar hebben ze de leuke reizen alleen voor coupels only, terwijl wij met z'n 6en willen. Bij familie reizen, zie ik niet veel leuks.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Maar wat doe je met z'n zessen? Huur je een auto, een camper of ga je met een busreis mee?
Als je een huurauto of camper neemt, kan je gewoon alleen de vluchten boeken en evt. de autohuur en de camper, maar doe je alle hotels lekker zelf. Zeker met een groep van zes ben je dan vaak veel goedkoper uit.
Als je een huurauto of camper neemt, kan je gewoon alleen de vluchten boeken en evt. de autohuur en de camper, maar doe je alle hotels lekker zelf. Zeker met een groep van zes ben je dan vaak veel goedkoper uit.
Misschien moet je eens overwegen om zelf een reis te plannen en te boeken. Het is leuk werk, je bepaalt zelf hoelang je ergens blijft en waar je slaapt. Het is nog goedkoper ook. Er staan zat reisschema's op het forum, die als voorbeeld kunnen dienen voor jullie reis.
Dus dan bedoel je losse retourtickets boeken, auto huren en hotels zelf zoeken en bekijken. Zo hebben we idd ook onze azie reis vorig jaar samengesteld.nieuwenoord schreef:Maar wat doe je met z'n zessen? Huur je een auto, een camper of ga je met een busreis mee?
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je het in Azie kan, lukt het voor de USA zeker!
Maar zoals gezegd, eerst even goed bespreken wat het gezin wil. Als je een combinatie van steden, natuur en strand wil is het wellicht een optie om Zuidwesten + weekje Florida/Hawaii te doen. Steden heb je in het zuidwesten ook (San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas, Phoenix) en qua natuur kom je helemaal aan je trekken. 'Strand' zou je evt. ook nog aan kunnen treffen tijdens een paar dagen Las Vegas, daarmee bedoel ik dat er genoeg resorts zijn met mooie zwembaden plus een mooi weer garantie en een levendig uitgaansleven voor de tieners en twintigers.
Maar zoals gezegd, eerst even goed bespreken wat het gezin wil. Als je een combinatie van steden, natuur en strand wil is het wellicht een optie om Zuidwesten + weekje Florida/Hawaii te doen. Steden heb je in het zuidwesten ook (San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas, Phoenix) en qua natuur kom je helemaal aan je trekken. 'Strand' zou je evt. ook nog aan kunnen treffen tijdens een paar dagen Las Vegas, daarmee bedoel ik dat er genoeg resorts zijn met mooie zwembaden plus een mooi weer garantie en een levendig uitgaansleven voor de tieners en twintigers.
Jaa, we gaan er in de kerstvakantie met z'n allen is goed voor zitten.
Na wat googlen kwam ik ook usa-online tegen, waar je meot bouwstenen een reis compleet kan maken. Iemand daar ervaringen mee?
Alles zelf regelen dat geeft niet iedereen van ons een goed gevoel. Mijn ouders willen wat zekerheid hebben en willen eea vastleggen. Zelf zou ik gewoon retourtickets boeken en een huurauto, lonely planet mee en gaan.
Helaas word het dit jaar anders. Maar goed, het wordt vast een onvergetelijke reis. Hoeveel dagen Hawaii zouden jullie aanraden?
Na wat googlen kwam ik ook usa-online tegen, waar je meot bouwstenen een reis compleet kan maken. Iemand daar ervaringen mee?
Alles zelf regelen dat geeft niet iedereen van ons een goed gevoel. Mijn ouders willen wat zekerheid hebben en willen eea vastleggen. Zelf zou ik gewoon retourtickets boeken en een huurauto, lonely planet mee en gaan.
Helaas word het dit jaar anders. Maar goed, het wordt vast een onvergetelijke reis. Hoeveel dagen Hawaii zouden jullie aanraden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf regelen betekent toch niet dat je niets kunt vastleggen en dat je geen zekerheid hebt? Wij leggen de meeste dingen ook van te voren vast omdat we met z'n vieren in het hoogseizoen reizen. Maar we zoeken zelf de route en de overnachtingsplaatsen uit en boeken de hotels zelf.Lievebees schreef: Alles zelf regelen dat geeft niet iedereen van ons een goed gevoel. Mijn ouders willen wat zekerheid hebben en willen eea vastleggen.
Met z'n zessen en ik neem aan in het hoogseizoen, zou ik het wel prettig vinden om te weten dat er een hotel/motelklaar staat aan het eind van de dag.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi,
Welkom op het forum.
Weten jullie al of jullie ook een deel van de vakantie overslaan? Ik zou in jullie vakantie die 6 dagen Oahu overslaan, zodat je nog 2 weken voor het zuidwesten hebt. Zelfs 2 weken is aan de korte kant. Als jullie perse naar Hawaii willen, zou ik het deel van het zuidwesten overslaan (Dit zeg ik als fan van het zuidwesten niet graag, maar 8 dagen is eigenlijk te kort) Nog even een tip over Hawaii: Houden jullie van rust? Ga dan niet naar Oahu. 6 dagen Big Island is 10x mooier.
Welkom op het forum.

Weten jullie al of jullie ook een deel van de vakantie overslaan? Ik zou in jullie vakantie die 6 dagen Oahu overslaan, zodat je nog 2 weken voor het zuidwesten hebt. Zelfs 2 weken is aan de korte kant. Als jullie perse naar Hawaii willen, zou ik het deel van het zuidwesten overslaan (Dit zeg ik als fan van het zuidwesten niet graag, maar 8 dagen is eigenlijk te kort) Nog even een tip over Hawaii: Houden jullie van rust? Ga dan niet naar Oahu. 6 dagen Big Island is 10x mooier.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Lievebees, onze ervaringen met Riksja Online (de overkoepelende organiastie van USA Online) in Marokko waren uitstekend en wij zijn nu een rondreis Argentinie, Chili en Bolivia aan het opzetten, gebruikmakend van hun bouwstenen (bij Argentinie Online) en de service is tot nu toe weer geweldig. Hun hotels waren altijd goede kwaliteit en prima gelegen. Ik zie op hun website bv. bij de bouwsteen Grand Canyon North Rim dat ze de lodge daar gebruiken en dat is natuurlijk prima! Dus zo op 't eerste gezicht lijkt het mij goed hoor!
Laat anders eens aan het forum weten voor welke bouwstenen jullie belangstelling hebben (met linkjes) dan kunnen wij even nagaan of wij de accommodatie/omgeving kennen en of 't iets lijkt!
Ilona
Laat anders eens aan het forum weten voor welke bouwstenen jullie belangstelling hebben (met linkjes) dan kunnen wij even nagaan of wij de accommodatie/omgeving kennen en of 't iets lijkt!
Ilona
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zelf tickets, autohuur en hotels regelen, wil absoluut niet zeggen dat er niets vast ligt. Wij boeken alles van tevoren, maar regelen alleen de camper standaard via het reisbureau, omdat dat nou eenmaal goedkoper is dan rechtstreeks. Maar hotelovernachtingen en campings leg ik allemaal zelf vast, vind ik nog superleuk om te doen ook.
Kijk maar eens op de links voor onze komende reizen (Miami-Dallas en Kentucky) om te zien hoe ik plan en wat er al vast ligt.
Kijk maar eens op de links voor onze komende reizen (Miami-Dallas en Kentucky) om te zien hoe ik plan en wat er al vast ligt.
Inmiddels zijn we weer wat informatie en overleg verder. De reis van exit reizen hebben we uit ons hoofd gezet, omdat deze ons niet leidt naar alle plekken die wij willen zien.
We hebben vastgesteld dat we een periode van 23 dagen op reis kunnen en waarschijnlijk Hawaii opschuiven naar een volgende keer..
Onze ideeen tot nu toe..
New York
San Fransisco
Los Angelos
Grand Cayon
Zion en Bryce Canyon
Las Vegas
Nogmaals alle feedback en tips qua route/bezienswaardigheden zijn welkom.
Groetjes!
We hebben vastgesteld dat we een periode van 23 dagen op reis kunnen en waarschijnlijk Hawaii opschuiven naar een volgende keer..
Onze ideeen tot nu toe..
New York
San Fransisco
Los Angelos
Grand Cayon
Zion en Bryce Canyon
Las Vegas
Nogmaals alle feedback en tips qua route/bezienswaardigheden zijn welkom.
Groetjes!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Verstandig om de route van Exit uit jullie hoofd te zetten.
Ik zal eens proberen een route in elkaar te maken voor jullie:
Dag 1: vlucht naar New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 7: Pismo Beach - San Francisco
Dag 8: SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - Lee Vining
Dag 13: Lee Vining - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Zion N.P.
Dag 17: Zion N.P.
Dag 18: Zion N.P. - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon - Page
Dag 20: Page - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Sedona
Dag 22: Sedona - Phoenix
Dag 23: Phoenix (terugreis)
Ik zal eens proberen een route in elkaar te maken voor jullie:
Dag 1: vlucht naar New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 7: Pismo Beach - San Francisco
Dag 8: SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - Lee Vining
Dag 13: Lee Vining - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Zion N.P.
Dag 17: Zion N.P.
Dag 18: Zion N.P. - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon - Page
Dag 20: Page - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Sedona
Dag 22: Sedona - Phoenix
Dag 23: Phoenix (terugreis)
Groetjes René
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
die route van gleuknie garandeerd je een onvergetelijke reis samen ! begin met de vliegtickets en de overnachtingen in de nationale parken, daar moet je niet te lang mee wachten. tevens denk ik ook dat jullie gewoon een hele grote minivann of zoiets kunnen huren met zn zessen, ik heb daar geen ervaring mee, maar ik denk dat er heelk veel mogelijkheden zijn. Het enigste minpount bij gleuknie zn route is dat monument valley er niet bijzit, maar t valt ook niet mee om alles in dei dagen te pakken.
Zelf regelen dus ! Dat gaat je een hoop voorpret geven .
Zelf regelen dus ! Dat gaat je een hoop voorpret geven .
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Goede reis van Gleuknie. Je kunt ook overwegen om terug te rijden naar LA, vanaf de Grand Canyon, via route 66 met een stop in Joshua Tree NP/Palm Springs. Dan sla je Sedona over (wat heel mooi is!).
Het is maar net wat je wilt. Voor de rest zit zijn reis prima in elkaar en zou ik er niets aan veranderen!
Het is maar net wat je wilt. Voor de rest zit zijn reis prima in elkaar en zou ik er niets aan veranderen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1376 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 1 Reacties