Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ericreus: route 34 dagen zuidwest

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ericreus
Amerika-ontdekker

Reis ericreus: route 34 dagen zuidwest

Bericht door ericreus »

Hallo allemaal,

Ik heb met behulp van deze site en de mensen op deze site en defenitieve route gemaakt voor onze eerste rondreis in juli en augustus 2010.
Wat is dit toch een fantastisch forum!
Ik ben erg benieuwd wat mensen van de route vinden, Zijn het niet te veel indrukken??
Alle overnachtingen zijn ook al geboekt (motels, cabins en cottages). De laatste dagen blijven wij bewust een paar dagen rond Big Sur en Monterey om lekker te wandelen en relaxen.

Dag 1. aankomst san francisco
dag 2 S-F
dag 3 S-F
dag 4 S-F - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass)
dag 8 Lee vining - Death Valley
dag 9 Death valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion - Bryce
dag 15 Bryce
dag 16 Bryce - Capitol reef
dag 17 Capitol reef - Moab
dag 18 Moab
dag 19 Moab- Monument Valley
dag 20 Monument Valley - Page
dag 21 Page - Grand Canyon
dag 22 Grand Canyon
dag 23 Grand Canyon -Scottsdale (hier wonen kennissen)
dag 24 Scottsdale
dag 25 Scottsdale - Joshua tree
dag 26 Joshua Tree - L.A.
dag 27 L.A.
dag 28 L.A. - Santa Barbara
dag 29 Santa Barbara - Cambria
dag 30 Cambria - Big sur
dag 31 Big sur
dag 32 Big sur - Monterey
dag 33 Monterey
dag 34 Monterey - San francisco (naar huis)

Ik ben erg benieuwd wat mensen van deze route vinden?
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: route 34 dagen zuidwest

Bericht door Jostravels »

Wat een heerlijk rustige reis. Wel veel indrukken maar in een heel aangenaam tempo volgens mij. Jullie gaan het vast heerlijk hebben!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Dude
Moderator

Re: route 34 dagen zuidwest

Bericht door Dude »

Prachtige route waarin ik alleen wat meer tijd in Moab zou gespendeerd hebben maar ik las dat alles vast stond.
Voor de rest prachtige route !

veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis ericreus: route 34 dagen zuidwest

Bericht door Rob »

Ben het met Bart eens dat er te weinig tijd is voor Moab en omgeving, hier kan je gemakkelijk 3 nachten = 4 dagen volmaken.
Als het mogelijk is om nog overnachtingen te annuleren/omboeken kan je mogelijk ruimte vinden bij Zion, Bryce en de Grand Canyon
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Mooi hoor. Zou hooguit Route 1 inkorten en dit naar Moab verplaatsen; Arches 1 dag en Canyonlands/Dead Horse 1 dag. Of zelfs nog 1 extra dag erbij in deze regio.

Succes
Gr, Gerben
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je hebt wel heel veel tijd uitgetrokken voor de Pacific Coast Highway. Ik zou inderdaad ook meer tijd doorbrengen in Moab en ik mis Sedona in je route. Je zou ook nog van Grand Canyon naar Sedona kunnen en dan van Sedona naar Scottsdale. Verder inderdaad een heerlijke, rustige route met ook heerlijk veel tijd voor Zion :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Moab verdient tenminste 2 volle dagen (Arches en canyonlands/Dead Horse Point SP). Persoonlijk zou ik zeker één dag van Zion afhalen.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kan het alleen maar eens zijn met de anderen, prachtige rustige route. Voor Moab zou je best nog 1 of 2 dagen extra kunnen nemen. Zoveel te zien daar. De route langs de kustweg is erg lang. Je trekt hier alles bijelkaar een week voor uit. Zelf heb ik 'm al verschillende keren gereden met slechts 1 overnachting. :wink:

Als je ergens dagen weg zou moeten weghalen dan zijn een aantal dagen minder langs de kustweg een voor de hand liggende keuze. De kustweg is prachtig, moet je ook zeker doen maar een week lijkt mij aan de ruime kant.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ericreus
Amerika-ontdekker

Bericht door ericreus »

Bedankt voor de reacties en tips. Ik heb me blijkbaar toch een beetje vergist wat betreft Moab. Eerlijk gezegd heb ik me ook het minst verdiept in deze omgeving. Zo te horen geheel onterecht!!!
Ik ga me toch nog wat meer verdiepen en kijken of ik nog wat kan/ga schuiven.
Wat betreft Highway1, ik weet dat het een lange periode is, maar ik kreeg het idee dat er meer dan genoeg te doen was, zeker na een lange tocht leek het ons lekker relaxed om hier nog wat te wandelen, tochtjes maken (walvissen etc.)en te relaxen. Misschien moet ik hier dan toch ook nog een dagje(s) van af snoepen??
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, ik zou de dag Big Sur laten vallen en bij Moab erbij doen. Bij Big Sur is het inderdaad erg mooi, maar als je vanaf Cambria komt, ben je er al redelijk op tijd. Je kan dan best nog wat doen. De volgende dag naar Monterey kan je ook pas in de middag vertrekken en zo 's ochtends nog genieten van Big Sur. Het is echt niet veel meer dan een paar huizen, restaurantjes en campings.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben wel eens een week de tijd genomen voor de route tussen LA en SF maar het gaat natuurlijk om keuzes maken en dan zou ik ook een of twee dagen korter over hw1 doen en die dagen toevoegen aan Moab en bv Page, of Sedona als extraatje.
Yeehaw
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Inderdaad een route waar je uitgerust van terug komt....mooi hoor ! Maar wel veel tijd bij grand canyon en highway 1 ...al zou ik in santa barbara best drie dagen kunnen zitten zonder me te vervelen....daar gaan ook boten naar channel islands..... vanuit monterey kun je ook whale watching doen...

Maar zoals iedereen zegt, een mooie heel rustige route....

Had ik 34 dagen gehad, had ik yellowstone meegenomen, maar dat is een persoonlijke smaak en jullie reis ligt al vast begrijp ik... Veel plezier !
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou vanaf dag 17 de route zo doen:

dag 17 Capitol reef - Moab
dag 18 Moab
dag 19 Moab
dag 20 Moab
dag 21 Moab- Monument Valley
dag 22 Monument Valley - Page
dag 23 Page - Grand Canyon
dag 24 Grand Canyon
dag 25 Grand Canyon - Sedona
dag 26 Sedona - Scottsdale (hier wonen kennissen)
dag 27 Scottsdale
dag 28 Scottsdale - Joshua tree
dag 29 Joshua Tree - L.A.
dag 30 L.A.
dag 31 L.A. - Pismo Beach (het mooiste stuk van de Pacific Coast Highway komt pas na Pismo Beach)
dag 32 Pismo Beach - Big sur
dag 33 Big sur - Monterey
dag 34 Monterey - San francisco (naar huis)

Wij zijn ook vanuit L.A. naar Pismo Beach gereden en hebben die dag Santa Barbara en Solvang (Deens dorpje) bezocht. Dat wil makkelijk.
Sedona mag je eigenlijk niet missen in je route. Je komt er toch langs :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En toch vind ik die dag extra in Monterey wel de moeite waard, zeker als je de tweede dag vroeg naar SFO moet.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou een dag Zion eraf halen in ruil voor een dag Moab, dan heb je de perfecte route volgens mij.
ericreus
Amerika-ontdekker

Bericht door ericreus »

bedankt weer voor de tips!

Ik denk dat we een dag van Zion afhalen en dan van Grand Canyon naar Sedona gaan, daar een nacht blijven en dan naar Scottsdale. En van Big sur een dag afhalen zodat we een vole dag langer in Moab kunnen blijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer