Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ria K.: route mei 2010 Phoenix-Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ria K.
Amerika-ontdekker

Reis Ria K.: route mei 2010 Phoenix-Las Vegas

Bericht door Ria K. »

Gisteren heb ik me voorgesteld op dit forum en ik wil nu graag ook aan jullie mijn (mogelijke) route voorleggen.
De vluchten zijn geboekt en een paar hotels vastgelegd. Voor Death Valley leek het me beter om ons vooraf te verzekeren van een slaapplaats in Furnace Creek Ranch. De eerste 2 nachten heb ik via Priceline The Scottsdale Plaza Resort getroffen (€ 65 per nacht). Eerst wilde ik maar één nacht in Phoenix/Scottsdale blijven, maar daarna bedacht ik dat het ook wel lekker was om wat te acclimatiseren, misschien toch de Apache Trail nu vast te rijden en daarna pas naar Tucson te gaan. Onze laatste nacht in Las vegas heb ik ook al vastgelegd via Priceline, het Trump hotel (€ 105 ) Het was voor mij de eerste keer dat ik Priceline heb gebruikt en het was zeker niet de meest succesvolle bieding, want ik heb meteen toegehapt toen ze met een verhoging kwamen. Stom natuurlijk, want ik heb nog tijd genoeg en had het gemakkelijk nog meerdere keren kunnen proberen :( . Er zit geen goede gokker in mij verborgen waarschijnlijk, maar daar hoef ik dan ook niet voor naar Las vegas. Toch lijkt het mij nog niet zo'n slechte prijs. Ik zal mijn ervaring ook op het forumgedeelte over Priceline zetten.

Overdenkingen m.b.t. de route:
De Grand Canyon slaan we dit keer over, want de helicoptervlucht (2005) was al erg indrukwekkend en zal moeilijk te evenaren zijn. Bovendien moeten we toch keuzes maken, omdat we maar twee weken hebben. Tucson e.o. zijn we nog helemaal niet geweest, daar willen we graag naar toe. Als de temperatuur ons heel erg nekt vluchten we misschien wel naar Flagstaff en dan zijn de mogelijkheden daar weer legio (en is de Grand Canyon misschien toch weer in de running). Page e.o. hebben we nog niet gezien, Arches en Canyonland wel maar die hebben ook een grote aantrekkingskracht.

Inmiddels heb ik besloten dat we Moab toch maar laten vallen, omdat de omgeving van Page heel veel mogelijkheden biedt en we daar nog niet geweest zijn.

Dag 01 Amsterdam-Phoenix/Scottsdale
Dag 02 Scottsdale (misschien nu vast de Apache Trail)
Dag 03 Scottsdale - Tucson (evt. San Xavier del Bac, Tombstone)
Dag 04 Tucson (Saguara NP of Sonora Desert NM, Pima air & space Museum)
Dag 05 Tucson - Payson (via, evt. gedeeltelijk, Apache Trail)
Dag 06 Payson - Flagstaff (via Sedona route?)
Dag 07 Flagstaff - Page (o.a. Sunset Crater, Wupatki NM)
Dag 08 Page (o.a. Antilope Canyon)
Dag 09 Page - Monument Valley (Mexican Hat, Kayenta of Goulding)
Dag 10 Monument Valley - Capitol Reef (Torrey)
Dag 11 Torrey - Bryce (misschien korte voettocht of anders per paard)
Dag 12 Bryce - Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas (Valley of the Fire)
Dag 14 Las Vegas (heel, heel misschien Little Finland anders evt. Boulder Dam)
Dag 15 Las Vegas - Death Valley (Zabriskie e.a. bekende highlights)
Dag 16 Death Valley - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Amsterdam

* Note mod,
Bericht aangepast, dag 13 t/m 17 was dubbel gepost
Laatst gewijzigd door Ria K. op 22 dec 2009, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Re: Route mei 2010 Phoenix-Las Vegas

Bericht door Dude »

Er klopt iets niet met jouw knip en plak werk :D
Kijk even de route na en verbeter waar nodig, van dag 17 springt het plots naar dag 13 terug
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dag 04 Tucson (Saguara NP of Sonora Desert NM, Prime air & space Museum)
Saguara NP West en Arizona Sonora Desert Museum zijn goed te combineren ze liggen tegen elkaar aan en vullen elkaar ok mooi aan.
Dag 14 Las Vegas (heel, heel misschien Little Finland anders evt. Boulder Dam)
Little Finland kan je beter doen als je vanuit Zion komt dan ligt het op de route, vanuit LV is het een flink stuk rijden je kan dan beter Valley of Fire SP vanuit LV doen.
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

Dank voor verbetering van mijn knip/plak-actie! Ik lees het nu pas.
De tip voor Little Finland is een hele goede. Ik weet nog niet of we dit wel gaan doen, omdat ik manlief nog moet zien te overtuigen geen gewone auto te huren, maar een 4x4, zodat we ook dirtroads kunnen rijden. Hij is niet zo'n voorstander van het rijden daarmee (niet zo comfortabel) maar vindt het over het algemeen wel leuk om buiten de gebaande paden te treden. Ik rijd haast nooit en zeker niet tijdens vakanties (ben wat dat betreft helaas :( een angsthaas) dus we zullen zien. Little Finland lijkt me helemaal geweldig, maar ook wel erg lastig te bereiken, als ik zo de verhalen lees. En wat als je stukken krijgt, daar in the middle of nowhere (en je bent ook nog eens niet verzekerd met een huurauto heb ik begrepen). Het avontuur lonkt, maar doen we er verstandig aan?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat is een mooie route. Lekker een dag Scottsdale, niets mis mee. Probeer in Phx het Heard Museum te bezoeken. Ook niet ver van Scottsdale.
Apache Trail zou ik tussen Tucson en Payson doen, dan kan je in alle rust naar Tucson of misschien meteen door naar Tombstone en weer terug naar Tucson maar voor Tombstone moet al gauw op zo'n 3 uur bezoek rekenen.
De dag in Tucson is prachtig voor Saguaro NP West en Arizona Sonora desert Museum en je kan gemnakkelijk ook nog naar Mission San Xavier del Bac.
Payson naar Sedona is ook al een mooie route maar waarom door naar Flagstaff? Zou je niet beter in Sedona kunnen overnachten?
In Monument Valley zou je in The View Hotel kunnen logeren. Niet goedkoop maar de uitzichten maken veel goed.
Boulder Dam heet tegenwoordig Hoover Dam. In Page is Glen Canyon Dam, net zo groot, goedkoper, beter parkeren en imo betere uitzichten.
Yeehaw
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Yeehaw schreef:Zou je niet beter in Sedona kunnen overnachten?
Ik zou ook in Sedona overnachten. Als jullie van off-road rijden houden, kan ik jullie aanraden om de Pink Jeep Tours in Sedona te doen. Dan kan je man ook eens genieten zonder zelf te hoeven rijden :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Ria K.: route mei 2010 Phoenix-Las Vegas

Bericht door vtveen »

Persoonlijk zou ik voor Flagstaff kiezen: aardig, overzichtelijk en authentiek centrum.

Bij Monument Valley zou ik zeker niet voor Kayenta kiezen, vonden wij een tamelijk troosteloos oord. Als Goulding en/of het nieuwe hotel bij MV het niet worden is Mexican Hat een mooi alternatief; zeker gezien je verdere route. Wij hebben daar geslapen in de San Juan Inn, een zeer acceptabel motel boven/naast de rivier.

Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 18 dec 2009, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ria K. schreef:De eerste 2 nachten heb ik via Priceline The Scottsdale Plaza Resort getroffen (€ 65 pp per nacht).
Dat is toch niet echt 65 euro per persoon per nacht hoop ik? Dat is wel erg duur voor Scottsdale in de zomer :shock:

Marjon
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

vana schreef:Dat is toch niet echt 65 euro per persoon per nacht hoop ik? Dat is wel erg duur voor Scottsdale in de zomer :shock:

Marjon
:oops: Sorry, nee, dat moet per kamer zijn natuurlijk! Goed dat je het even opmerkt Marjon! Dat geldt ook voor de andere prijzen die ik heb genoemd.
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

Yeehaw schreef:Probeer in Phx het Heard Museum te bezoeken.
Staat op mijn lijstje Yeehaw!
Apache Trail zou ik tussen Tucson en Payson doen, dan kan je in alle rust naar Tucson of misschien meteen door naar Tombstone en weer terug naar Tucson maar voor Tombstone moet al gauw op zo'n 3 uur bezoek rekenen.
Dat is misschien wel beter ja. Of Tombstone er nog inzit nu we een dag langer in Scottsdale blijven hangen weet ik nog niet. We zullen zien.
De dag in Tucson is prachtig voor Saguaro NP West en Arizona Sonora desert Museum en je kan gemnakkelijk ook nog naar Mission San Xavier del Bac.

Mooi!
Payson naar Sedona is ook al een mooie route maar waarom door naar Flagstaff? Zou je niet beter in Sedona kunnen overnachten?

In Sedona zijn we al eens geweest, in Flagstaff nog niet.
In Monument Valley zou je in The View Hotel kunnen logeren. Niet goedkoop maar de uitzichten maken veel goed.
Boulder Dam heet tegenwoordig Hoover Dam. In Page is Glen Canyon Dam, net zo groot, goedkoper, beter parkeren en imo betere uitzichten.
Hoewel het uitzicht op MV geweldig is, hebben we daar toch niet ruim $ 250 per nacht voor over, ben ik bang.
En ja, natuurlijk is het Hoover Dam en geen Boulder Dam. Dank ook voor de tip over Glen Canyon Dam!
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

gleuknie schreef: Ik zou ook in Sedona overnachten. Als jullie van off-road rijden houden, kan ik jullie aanraden om de Pink Jeep Tours in Sedona te doen. Dan kan je man ook eens genieten zonder zelf te hoeven rijden :wink:
Die Pink Jeep Tours ziet er gaaf uit, maar ik denk niet dat we daar dit keer aan toe komen. Ik zal het onthouden voor een volgende reis...
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

vtveen schreef:Persoonlijk zou ik voor Flagstaff kiezen: aardig, overzichtelijk en authentiek centrum.
Leuk om eens een ander geluid te horen, Jaap, want dat lijkt mij ook!
Bij Monument Valley zou ik zeker niet voor Kayenta kiezen, vonden wij een tamelijk troosteloos oord. Als Goulding en/of het nieuwe hotel bij MV het niet worden is Mexican Hat een mooi alternatief; zeker gezien je verdere route. Wij hebben daar geslapen in de San Juan Inn, een zeer acceptabel motel boven/naast de rivier.
Kayenta kennen we niet en daar missen we niet veel aan geloof ik, Goulding en het nieuwe hotel (The View Hotel) vind ik wat prijzig. In de San Juan Inn hebben we eerder geslapen en hoewel dat het minste hotel was van onze vorige reis, kon het er best mee door, voor een nachtje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt natuurlijk ook nog Goulding's Lodge, of een cabin op de campground bij Goulding's (zie ons 2008-verslag). Ligt allebei ook erg mooi.
De lodge is ook niet goedkoop, daar kun je het beste in de winter naar toe gaan, dat scheelt nogal!

Rates
Jan 01 - Mar 14, 2009: $73.00
Mar 15 - Mar 31, 2009:$123.00
Apr 01 - Apr 30, 2009:$155.00
May 01 - Oct 31, 2009:$180.00
Nov 1 - Nov 15, 2009:$130.00
Nov 16 - Dec 31, 2009:$83.00
Jan 01 - Mar 14, 2010:$73.00

Dan maar die cabin!

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je niet aan Heard toekomt en in Flag wil logeren, probeer dan Museum of Northern Arizona. Na Heard een van de beste museums in Az. Vlak ten oosten van Flagstaff ligt Walnut Canyon NM. Een pronkjuweeltje.
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

Martin & Marianne schreef:Je hebt natuurlijk ook nog Goulding's Lodge, of een cabin op de campground bij Goulding's (zie ons 2008-verslag). Ligt allebei ook erg mooi.
Marianne
Gouldings Lodge is ook wat aan de dure kant, maar die cabin lijkt me wel wat, Marianne. Ik ben hem al eerder tegengekomen, tijdens wat rondneuzen op je verslag. Altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen.
Ria K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Ria K. »

Yeehaw schreef:Als je niet aan Heard toekomt en in Flag wil logeren, probeer dan Museum of Northern Arizona. Na Heard een van de beste museums in Az. Vlak ten oosten van Flagstaff ligt Walnut Canyon NM. Een pronkjuweeltje.
Thanks Yeehaw, ook dat museum en Walnut Canyon staan op mijn lijstje!
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ria K. schreef: In de San Juan Inn hebben we eerder geslapen en hoewel dat het minste hotel was van onze vorige reis, kon het er best mee door, voor een nachtje.
Wij waren er ook maar één nacht. Bijkomend voordeel vonden wij ook het wijntje bij het eten, na een aantal dagen te hebben 'droog gestaan'.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer