Martin & Marianne schreef:Kijk voor Yosemite op http://www.yosemitepark.com . Ik vind de Lodge erg mooi, maar die zit snel vol. Curry Village is ook prima, ligt uitstekend. Als het echt duur mag zijn is de Ahwahnee natuurlijk het allermooiste, maar dat is dan ook echt duur!
Wanneer ga je eigenlijk?
Wat de route betreft: die volle dag Pismo Beach zou ik er uit halen. Misschien is een overnachting tussen Death Valley en Yosemite een idee? Wat vind je van een spookstad bezoeken (Bodie)?
Marianne
We gaan van 25 mei t/m 13 juni
Ahwahnee gaat het denk ik wel worden, heb net op de website gekeken en bijna alle andere opties zijn al volgeboekt...
Die volle dag Pismo wil er dan wel uit halen maar waar kan ik die dan weer het beste terug plaasten? Tussen Death Calley en Yosemite klinkt wel ok waar is dan een mooie plek?
Ik denk dat je dit vaker gaat doen dan 1 keer ......... En de volgende keer zal je parken als yellowstone en zion en monument valley inkluderen....het blijft een voorspelling.....
AmericanNoob schreef:
Idd mijn idee was om in Yosemite zelf te verblijven, klinkt mischien raar maar prijs is niet zo'n probleem op deze reis. We doen zoiets waarschijnlijk maar 1 keer en dan moet je het wel goed doen vind ik. (zei ik ook over NY en daar wil ik medio september alweer heen.. )
Dan moet je eens kijken op de site van Papillon daar hebben ze helicoptertours vanaf Las Vegas. Wij hebben er één gedaan waarbij je van je hotel wordt opgehaald, naar het vliegveld gebracht, vandaar met een ECO helicopter gevlogen naar de GC tot aan de glazen uitkijkbrug en vandaar weer via de Strip terug naar het vliegveld en weer met de limo naar je hotel. Het is redelijk prijzig, maar dat was geen probleem zei je.
Succes met de voorpret en let op: je komt zeker met het Avirus terug !!
Ik was even aan het tellen en zie dat jullie een dag meer hebben? Ik tel nu 20 dagen namelijk. Of is dat een vlucht via L.A. naar Las Vegas? Ik zou ook een tussenstop maken tussen Death Valley en Yosemite. Dan zou ik kiezen voor Lee Vining, wat aan de oostingang van Yosemite ligt. Dan heb je alle tijd voor Bodie en de Tioga Road. Die volle dag Pismo Beach zou ik er ook uit halen. Als je graag op het strand wil liggen, kun je beter tussen L.A. en San Diego een badplaats zoeken, aangezien de temperaturen daar aangenamer zijn en je minder kans hebt op mist.
Dag 1: Amsterdam - L.A. - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek)
Dag 5: Death Valley - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - San Francisco
Dag 9: SF
Dag 10: SF
Dag 11: SF - Pismo Beach
Dag 12: Pismo Beach - San Diego (of in de buurt ervan, lange reisdag)
Dag 13: San Diego
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Anaheim (Of naar Santa Monica, maar Anaheim ligt beter voor Disneyland)
Dag 18: Anaheim (Bezoek Disneyland)
Dag 19: Anaheim - Amsterdam
Nee is geen vlucht, we gaan gewoon met de auto richting las vegas en nemen de eerste reisdag een beetje rust door een hotel vlakbij LAX te nemen en de dag erna naar Vegas te rijden.
Is het aan te raden om geen 1 dag in Los Angeles te blijven?
Laatst gewijzigd door Rob op 11 dec 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Dus dan heb je wel 20 dagen? Je kunt ook een binnenlandse vlucht naar Las Vegas nemen en daar pas een auto gaan huren. Dan bespaar je een dag en kun je inderdaad aan het einde van de route een dag extra naar L.A.
Waarom vlieg je niet naar Las Vegas? Het is niet handig om naar LA te vliegen en dan meteen naar LAs Vegas te rijden/vliegen.
Of ligt de vlucht al vast?
Wil je alles van te voren vastleggen? Het is behalve in Yosemithe en Death Valley eigenlijk niet nodig. Las Vegas kan duur zijn als er een weekend in valt, maar over het algemeen is er plek genoeg. Hierdoor hou je ter plekke wat speling zodat je als het ergens in de prachtige natuur toch ook leuk is voor de dames, je een dagje langer kan blijven. Gezien de zonehoefte van de dames, zou een einde in Las Vegas beter zijn. Daar is het meer zonzeker en warmer in die tijd van het jaar. Een overstap op de terugweg is niet vervelend qua Douaneformaliteiten op het overstapvliegveld.
britisch airways vliegt van london heathrow in een keer naar las vegas..... maar dan is het overstappen op london heathrow dus....ik doe dat zelf zonder problemen, vind het een behaagelijke overstap, en liever dat dan overstappen in amerika...
Wij hebben ook een aantal jaren heel specifiek gekozen voor reizen zonder overstap. Maar toen we een keer noodgedwongen moesten overstappen omdat onze vlucht was omgezet door KLM (via Minneapolis i.p.v. rechtstreeks naar San Francisco) viel dat eigenlijk 100 procent mee. We zijn nu al twee keer met overstap terug gevlogen (vanaf Denver) en dat ging prima. Wij vliegen komend jaar twee keer via Londen met British Airways (naar Miami, terug van Dallas en retour New York).
Ik zou toch echt wel een vlucht met tussenstop naar Las Vegas maken.
Het bespaart je een hele dag in jullie reisschema. Op deze manier heb je dus eerst 2 reisdagen. Dag 1 met het vliegtuig naar L.A. en dag 2 met de auto naar Las Vegas. Dan is overstappen toch makkelijker lijkt mij.
AmericanNoob schreef:Er is geen enkele maatschappij die ik kan vinden die direct op Las Vegas vliegt.
Je kunt vanaf Frankfurt non-stop naar Las Vegas vliegen met Condor, vanaf Londen Gatwick non-stop met Virgin Atlantic, en zoals al gemeld vanaf Heathrow met British airways.
Ik kan je nu al vertellen dat je geen spijt gaat krijgen van je reis.
Wij hebben hem afgelopen october zelf ook gedaan.
Dit was ons schema, misschien dat je er wat aan hebt.
1. Aankomst LA
2. Bijkomen in Anaheim
3. Miramar Airshow (San Diego)
4. LA (Anaheim)
5. Las vegas (excalibur)
6. Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas
9. Death Valley (Overnachting in Beatty - Atomic Inn)
10. Yosemite (Overnachting in Camp Curry)
11. San Francisco (Ivm Fleetweek) Alcatraz & Pier 39
12. San Francisco en vertek naar San Jose
13. San Jose (Winchester Mystery House)
14. Monterey (voor natuurlijk het aquarium)
15. Monterey
16. Santa Maria
17. LA (Anaheim)
18. La (Anaheim)
19. LA (Anaheim)
20. LA (Anaheim)
21. LA (Anaheim)
22. LA (Anaheim)
23. Vertrek naar nederland
Probeer trouwens ook is een sportwedstrijd mee te pikken
Wij hadden het geluk kaartjes te kunnen krijgen voor de Anaheim Angels tegen de New York Yankees. Dat was echt een hoogtepunt.
1991 - New York - Orlando (21 dgn)
2006 - L.A - Las Vegas - L.A (16 dgn)
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
2011 - L.A - Las Vegas (got married on 17-08-2011) - L.A (10 dgn)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.