Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis josiane: graag advies 2de reis naar usa

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
josiane
Amerika-ontdekker

Reis josiane: graag advies 2de reis naar usa

Bericht door josiane »

In mei 2008 deden we een 18daagse reis :Brussel, Phoenix(1 dag),Gran Canyon( 3),Monument Valley(1) ,Moab(3), Bryce(1),Zion(1),Death Valley(1),Yosemite(3) ,San Fransico(2),Brussel.Fantastisch weer en fantastische reis.
We willen op 1 mei terug vertrekken vanuit Brussel naar Phoenix en op 15 mei van Denver naar Brussel.Oorspronkelijk was het de bedoeling Yellow Stone te doen,maar daar zijn we van afgestapt omdat mei te vroeg zou zijn ( teveel sneeuw)
Hieronder een voorlopig schema :

1 mei : Scottsdale

2 mei : ? Wat te doen tussen Scottsdale en Gran Canyon / Apache Trail ? Is dit een verharde weg ? Waar logeren ? of eerder kiezen voor Sedona ? Waar logeren en wat doen ?

3 mei en 4 mei : Gran Canyon (in mei 2008 was Hermits route gesloten,dit zouden we eens willen zien en ook eventueel naar Havasu per helikopter) de helivlucht over Gran Canyon hebben we al gedaan)

5 en 6 mei Bryce (voor zover we kunnen logeren in Bryce Canyon Lodge : ging wel in 2008 door elke dag de annulaties te checken en dit kan blijkbaar nu niet meer) We hebben in 2008 geen tijd gehad om af te dalen in de canyon

7,8 en 9 mei : Page of omgeving.We hebben dit niet gedaan in 2008 en gaan nu meedoen aan loterij voor de Wave.In ieder geval willen we Antelope Canyon doen en een lange boottocht maken op Lake Powell (iemand een idee hoe we de mooiste uitzichten vanop het meer kunnen fotograferen ? dagtrip op boot ?
Indien de Wave niet door gaat (wsl) kunnen we misschien nog the North Rim doen (zou maar 2 uur rijden zijn van Page- Heeft iemand dit al gedaan rond deze periode ?)

10,11 en 12 mei :Moab : hier zijn we in 2008 ook 3 dagen gebleven en het was het aangenaamste gedeelte van de reis wegens de mooie wandelingen,1/2 dag Colorado afvaren enz. We willen ook nog the Furnace wandeling doen en een jeeptocht in Canyonlands

13 mei : ? Weet iemand wat de moeite zou zijn tussen Moab en Denver ? Waar overnachten ?
14 mei : Overnachten in Denver
15 mei Vliegtuig naar Brussel

Graag jullie mening over dit reisschema
Vol
Amerikafan

Re: graag advies 2de reis naar usa

Bericht door Vol »

josiane schreef: 2 mei : ? Wat te doen tussen Scottsdale en Gran Canyon / Apache Trail ? Is dit een verharde weg ? Waar logeren ? of eerder kiezen voor Sedona ? Waar logeren en wat doen ?
De apache trail ligt niet echt op de route. De apache trail zelf is een dirt road dus wel verhard maar niet geasfalteerd. Het is een erg mooie route maar het brengt je verder naar het oosten dus je rijdt een stuk om. Ik heb een zwak voor Sedona, een prachtig landschap met een enorme hoeveelheid hiking trails en de bijzondere sfeer die daar hangt. Bovendien ben je dan al halverwege de Grand Canyon dus het scheelt vanaf Scottsdale een uur of 2 rijden.

Als je de apache trail doet zou ik ergens in North Scottsdale of zelfs Deer Valley/Happy Valley overnachten. Daar kan je dan nadat je de apache trail hebt gedaan heenrijden je bent dan wel wat langer onderweg op die dag maar het voorkomt dat je vanaf je hotel in oost Phoenix in de spits naar het noorden moet rijden. Ik rij daar elke dag en het kan behoorlijk druk zijn, niet leuk om zo gelijk al tijd te verliezen.

Als je in Sedona overnacht ben ik wel gecharmeerd van het Super8 motel. Het is een van de goedkoopste en het is wel you get what you pay for maar het is allemaal schoon en bijzonder vriendelijke mensen achter de receptie. Ze hebben een boek bij de receptie waar je hiking trails uit kunt zoeken en daar maken ze dan gratis een kopietje van. Zelfs het ontbijt was wel aardig. Een ander hotel wat ik wel aardig vond zijn de Kokopelli Suites, wat duurder en luxer. Beide hotels zijn in west Sedona vlakbij een grote hoeveelheid trails. Houd je van wat meer drukte zou ik in het centrum zoeken vlakbij 'the y' (tegenwoordig 2 rotondes).
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis josiane: graag advies 2de reis naar usa

Bericht door gleuknie »

Ik zou als eerste Bryce Canyon en Page omwisselen. Je rijdt met deze route meer kilometers. Ik zou dus kiezen voor de route Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Moab. Je zou dan ook nog een overnachting bij Capitol Reef kunnen overwegen tussen Bryce Canyon en Moab.

2 Mei zou ik kiezen voor Sedona. De Pink Jeep Tours daar zijn echt een aanrader en voor de overnachting kan ik de Super 8 daar aanraden. Prima kamers met het grootste bed uit onze vakantie en bij de Super 8 staat een prima restaurant, waar we heerlijk hebben gegeten. Zie ook deze topic: viewtopic.php?f=7&t=24834

Edit: Vol is me al voor met dezelfde hoteltip zie ik :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je komt langs Page op weg naar Bryce, dus het is inderdaad handiger om eerst naar Page te gaan.
De North Rim gaat pas half mei open, dus daarvoor ben je er te vroeg.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen Moab en Denver. Waarom niet meteen naar Denver en de laatste dag daar doorbrengen? Je hebt niet veel tijd om een omweg te maken. Als het goed weer is zou je ook bij Lake Dillon kunnen overnachten. Mooie omgeving. Van Moab neem je eerst ut128 en langs de ghosttown (min of meer) Cisco. Je zou bij Grand Junction nog naar het mooie Colorado NM kunnen gaan. neemt wel een paar uur extra....I70 over Vail Pass en door General Eisenhouwer tunnel is een prachtige route. Ik dacht ook nog aan Aspen. Van Moab naar Aspen en dan de volgende dag via Independence Pass etc naar Denver. Ik zou echter niet durven garanderen dat die passen open zijn.....
Yeehaw
josiane
Amerika-ontdekker

Bericht door josiane »

Allemaal al bedankt.Ik denk dat het Sedona zal worden.Apache trail ligt niet op de weg en is niet geasfalteerd.Dus dan naar Gran Canyon en dan naar Page.Misschien laat ik Bryce vallen als we niet IN het park kunnen logeren.Dat geeft dan meer tijd om iets te doen tussen Moab en Denver.Suggesties voor deze streek of is dit ook te vroeg in het voorjaar ? Jammer genoeg kunnen we niet later gaan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je niet naar Bryce gaan als je niet in het park kunt overnachten? Er zijn vlakbij het park meerdere overnachtingsmogelijkheden, zoals de Bryce View Lodge, Ruby's Inn, en de nieuwe Best western.

Ik heb zelf de Apache Trail op mijn verlanglijstje staan; dat is toch wel te doen onderweg van Phoenix naar Sedona of kost dat te veel tijd?

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Vorig jaar nog Apache Trail vanuit Phoenix gedaan, wel afgebogen bij de dam bij Tonto naar Sedona. Nog vrijwel de gehele middag kunnen doorbrengen bij Sedona. Wel al om een uurtje of half 8 vertrokken vanaf Apache Junction, na wat boodschappen.
josiane
Amerika-ontdekker

Bericht door josiane »

we hebben 1 nacht in Bryce canyon lodge gelogeerd in 2008.Dit was ongelooflijk : s'morgens vroeg opstaan en vlug te voet bij zonsopgang in de sneeuw naar de canyon lopen : de ligging is uniek + goede kamers + goed restaurant.We zouden ontgoocheld zijn deze keer indien we buiten het park moeten logeren.
Liever dan iets doen wat we nog niet gedaan hebben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer