Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
- Texas Jack
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Kokopelli
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
Hier ons filmpje van een stukje Long Canyon dat wij hebben gereden in september 2009.
De Jeep hadden wij gehuurd bij Canyonlands Jeep Adventures
[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>8[/youtube]
De Jeep hadden wij gehuurd bij Canyonlands Jeep Adventures
[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>8[/youtube]
komt me zeer bekend voor, zelfs de kleur van de jeep, waren wij dat niet 

Even serieus,dit wordt toch weer een jeep huren denk ik?!
Die Geminibridgestour was af en toe net zo dacht ik, maar ik twijfel wel, of ik dus de Longcanyon met een SUV ga doen?
Die Geminibridgestour was af en toe net zo dacht ik, maar ik twijfel wel, of ik dus de Longcanyon met een SUV ga doen?
Hallo Thuul
Vlgs mij zijn jullie er al geweest als we elkaar treffen,dus ben ik benieuwd naar jullie ervaring
groetjes Ruud
Vlgs mij zijn jullie er al geweest als we elkaar treffen,dus ben ik benieuwd naar jullie ervaring
groetjes Ruud

klopt, een week eerder, vandaar dat ik ook wel benieuwd ben of andere forumleden dit met een gehuurde SUV hebben gedaan ipv met een jeep gehuurd in Moab.
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen zomer (en een paar jaar eerder ook) de Potash Road en Shäfer Trail met de gehuurde SUV gedaan. Daarna zijn we naar Dead Horse Point SP gegaan en de bedoeling was om via Long Canyon weer terug te rijden naar Moab. We kwamen echter al vrij snel bij een stuk aan, waar we het niet aandurfden om met de gehuurde auto naar beneden te rijden. Ik zou voor Long Canyon dus wel een jeep huren. Zie hier voor onze ervaringen van die dag.
De wandeling naar Corona Arch hebben we op een andere dag gedaan (ook met de gehuurde SUV naartoe gereden). Dat is echt een aanrader!
Zie hier voor een verslag.
Karin
De wandeling naar Corona Arch hebben we op een andere dag gedaan (ook met de gehuurde SUV naartoe gereden). Dat is echt een aanrader!
Zie hier voor een verslag.
Karin
Dankjewel, ik zit hier nu diverse filmpjes te bekijken en manlief heeft al besloten: dat wordt gewoon weer een "groene" jeep huren voor die Longcanyon.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ruud,ruud1968 schreef:In mei van dit jaar willen we vanuit Moab naar Potash rijden en dan via de Shafertrail naar Canyonlands om via de Long Canyon weer naar Moab te rijden.Onderweg willen we ook nog naar Musselman arch(White rim road) en naar Corona arch (potash road).Nou heb ik al best veel op dit geweldige forum ronggesnuffeld,maar is het mij nog steed niet duidelijk of dit goed te doen (of al gedaan is) met een gehuurde midsize SUV.Het risico (gehuurde auto op dirtroads)is mij bekend en wij hebben geen last van hoogtevrees.Verder graag reacties of dit allemaal goed te doen is in 1 dag.Graag reacties van ervaringsdeskundigen!!!
Wellicht heb je er iets aan om mijn liveverslag van die dag door te lezen (met foto's).
Wij hebben het afgelopen jaar de door jou genoemde route in één dag gereden (Potashroad, Shäfertrail, Long Canyon, Geminibridges). We zijn overigens die keer niet naar Musselman Arch geweest waar je ongeveer nog een uurtje extra voor moet rekenen (heen en terug). Ook de hike naar Corona Arch hebben we die dag niet gedaan maar al enkele keren de jaren ervoor. Wil je Corona Arch toch inpassen deze dag, dan zou ik daarmee beginnen omdat je langs de trailhead rijdt en de parking. Op die manier verlies je geen tijd en heb je de efficiëntste volgorde te pakken. Doe je het na de offroadrit, dan moet je weer terugrijden nl.
Wij reden de tocht deze keer niet met een gehuurde jeep maar met onze eigen gehuurde Chevrolet Suburban (4WD). In principe is het te doen met een SUV mits de roadomstandigheden niet al te slecht zijn en dan met name het stukje door Long Canyon zelf wat nogal hobbelig en keiïg is.
De Shäfertrail is aardig verbeterd vergeleken met een paar jaar terug en is zeker te doen. Beneden is nog wel een klein gedeelte erg rotsachtig met kuilen en slickrock en daar is dus voorzichtigheid geboden. Ook het gedeelte Rimroad naar Musselman Arch is beslist geen glad wegdek, maar te doen met een SUV is het wel. Wij hebben dit twee keer gedaan, een keer met een Jeep en een keer met onze huurauto (Ford Explorer).
Alles met elkaar neem je natuurlijk een zeker risico en die keus moet je zelf maken.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Even een vraagje over Corona Arch. Is de parkeerplaats ook toegankelijk voor campers?
Olivier
Olivier
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ Olivier,
Ja hoor geen enkel probleem.
Ja hoor geen enkel probleem.
Nog een vraagje
Hoe ver (of hoe lang doe je erover)ligt die musselman arch van de whiterim road af ?
Hoe ver (of hoe lang doe je erover)ligt die musselman arch van de whiterim road af ?

-
- Amerikakenner
Meende dat vanaf het 'kruispunt' Shafer Trail/White Rim +/- 3 mile rijden is naar de sign Musselman Arch en dan nog iets van 250 meter lopen.
Gr, Gerben
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De Musselman Arch ligt aan de White Rim Road en is 2,3 mijl vanaf de splitsing met de Shäfertrail. Ik vond deze rit een van de mooiste stukjes overweldigende natuur van Utah waar je vooral de grootsheid t.o.v. de nietigheid van de mens ondergaat. Zie onderstaand kaartje voor je beeldvorming.

Er is een parking en vandaar loop je zo de arch op. Dat is maar een relatief klein stukje. Je moet overigens geen hoogtevrees hebben. De Arch is nog geen 2 meter breed en 36 meter lang en een soort brug over een enorm diepte. Vooral de wind kan je parten spelen. Daar hadden wij de eerste keer last van en je moest je heel goed concentreren om niet van de arch af te waaien.
Hier een filmpje waar je iemand over de arch ziet lopen. Er zijn overigens nog veel meer Youtube filmpjes te zien, ook van "gekken" die er met hun mountainbike overheen fietsen.
Marjan
[youtube]zMPGIZAjArI[/youtube]

Er is een parking en vandaar loop je zo de arch op. Dat is maar een relatief klein stukje. Je moet overigens geen hoogtevrees hebben. De Arch is nog geen 2 meter breed en 36 meter lang en een soort brug over een enorm diepte. Vooral de wind kan je parten spelen. Daar hadden wij de eerste keer last van en je moest je heel goed concentreren om niet van de arch af te waaien.
Hier een filmpje waar je iemand over de arch ziet lopen. Er zijn overigens nog veel meer Youtube filmpjes te zien, ook van "gekken" die er met hun mountainbike overheen fietsen.
Marjan
[youtube]zMPGIZAjArI[/youtube]
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Inderdaad overweldigend daar, werd er zelf ook een beetje door bevangen en heb geprobeerd er op te staan, maar vond het veel te hard waaien. Peter met z'n hoogtevrees, waar ik nu dus helemaal niet meer in geloof, heeft het wel gedaan.
En toen kwamen er dus gekken aan op fietsen, die deden een meerdaagse tocht over de Whiterimroad, tentjes en eten vervoerd in auto's. En inderdaad er wilde er eentje wat proberen, maar de ranger hield hem tegen op vriendelijke wijze.
Ook met ons ging hij een heel gesprek aan over of we ook niet eens een langere tocht in Canyonsland wilden maken enz enz. Om vervolgens vriendelijk op te merken dat de auto verkeerd geparkeerd stond
En toen kwamen er dus gekken aan op fietsen, die deden een meerdaagse tocht over de Whiterimroad, tentjes en eten vervoerd in auto's. En inderdaad er wilde er eentje wat proberen, maar de ranger hield hem tegen op vriendelijke wijze.
Ook met ons ging hij een heel gesprek aan over of we ook niet eens een langere tocht in Canyonsland wilden maken enz enz. Om vervolgens vriendelijk op te merken dat de auto verkeerd geparkeerd stond

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De auto had je op de arch moeten parkeren, wist je dat niet

-
- Amerikakenner
beetje vergelijkbaar met de Mesa Arch waar je ook op kan lopen.
Je hebt gelijk Rob; parkeerplek kan je online reserveren..
Je hebt gelijk Rob; parkeerplek kan je online reserveren..
Gr, Gerben

klopt; die is tenminste van steen, we stonden nu bijna

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ook wij hebben afgelopen zomer een jeep gehuurd in Moab. Onze ervaringen kun je hier lezen. Wij hebben ook de Long Canyon gedaan maar wij waren hier toch wel heel blij met onze gehuurde jeep want er zaten echt slechte stukken in. Verder hebben we ook de Shäfertrail gedaan en wilden we terug via Gemini Bridges maar zijn daar verkeerd gereden. Ik heb 'm flink geknepen daar, je staat midden tussen de rotsen en weet eigenlijk niet meer wat de weg is
. Achteraf een waanzinnig avontuur maar wat was ik blij toen ik weer een "echte" weg zag
Elly

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Dat avontuur had ik dus inderdaad net gelezen en heb toen besloten om exact de routebeschreving die we kregen te volgen, en die beschreef de route andersom, dus eerst Geminibridges, daarna Shafertrail en Musselmanarch. Zo neem je de Shafertrail van boven naar beneden. Vond het zo al spannend genoeg voor een eerste keer 

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
De routebeschrijving die we meekregen was inderdaad andersom. We hadden het thuis al allemaal uitgedokterd hoe we moesten rijden en dat stond ook allemaal in onze pda maar ja, die hadden we in het vliegtuig laten liggen
. We dachten het met die gekregen routebeschrijving ook wel te vinden maar niet dus
Elly

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties