Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Birgit73: rondreis met 2 kids april/mei 2010 (advies)
Reis Birgit73: rondreis met 2 kids april/mei 2010 (advies)
Hallo allemaal,
Wij gaan eind april bijna 4 weken rondreizen in West-Amerika met onze twee dochters van 4 en 3. We hebben al een route samengesteld, maar bij sommige tussenstops vind ik dat we een flink stuk moeten rijden. Misschien dat jullie andere ideeën hebben? Ik hoor ze graag!
Dit is onze route tot nu toe:
21-4-2010 San Francisco (Pier 39, Cablecars)
22-4-2010 Overnachting in San Francisco
23-4-2010 Yosemite
24-4-2010 Sequoia / Kings Canyon
25-4-2010 Bakersfield (misschien een andere plaats wat handiger is om te overnachten?)
26-4-2010 Las Vegas (Sam's Town)
27-4-2010 Overnachting in Las Vegas
28-4-2010 Zion
29-4-2010 Bryce Canyon
30-4-2010 Overnachting in Bryce Canyon
1-5-2010 Page (Antilope Anyon, Horseshoe Bend)
2-5-2010 Grand Canyon
3-5-2010 Sedona
4-5-2010 Palm Springs Dit is ook een lange route, misschien ergens anders stoppen?
5-5-2010 San Diego (Sea World)
6-5-2010 Overnachting in San Diego
7-5-2010 Anaheim (Disneyland)
8-5-2010 Overnachting in Anaheim
9-5-2010 Cambria
10-5-2010 Carmel/Monterey (Monterey Aquarium)
11-5-2010 San Francisco
12-5-2010 San Francisco
13-5-2010 Vlucht naar Amsterdam
Verder hebben we voor de kinderen al wat leuke dingen bedacht, maar misschien dat er mensen zijn die nog meer leuke dingen weten?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Birgit
Wij gaan eind april bijna 4 weken rondreizen in West-Amerika met onze twee dochters van 4 en 3. We hebben al een route samengesteld, maar bij sommige tussenstops vind ik dat we een flink stuk moeten rijden. Misschien dat jullie andere ideeën hebben? Ik hoor ze graag!
Dit is onze route tot nu toe:
21-4-2010 San Francisco (Pier 39, Cablecars)
22-4-2010 Overnachting in San Francisco
23-4-2010 Yosemite
24-4-2010 Sequoia / Kings Canyon
25-4-2010 Bakersfield (misschien een andere plaats wat handiger is om te overnachten?)
26-4-2010 Las Vegas (Sam's Town)
27-4-2010 Overnachting in Las Vegas
28-4-2010 Zion
29-4-2010 Bryce Canyon
1-5-2010 Page (Antilope Anyon, Horseshoe Bend)
2-5-2010 Grand Canyon
3-5-2010 Sedona
4-5-2010 Palm Springs Dit is ook een lange route, misschien ergens anders stoppen?
5-5-2010 San Diego (Sea World)
6-5-2010 Overnachting in San Diego
7-5-2010 Anaheim (Disneyland)
8-5-2010 Overnachting in Anaheim
9-5-2010 Cambria
10-5-2010 Carmel/Monterey (Monterey Aquarium)
11-5-2010 San Francisco
12-5-2010 San Francisco
13-5-2010 Vlucht naar Amsterdam
Verder hebben we voor de kinderen al wat leuke dingen bedacht, maar misschien dat er mensen zijn die nog meer leuke dingen weten?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Birgit
Re: Reis Birgit73: rondreis met 2 kids april/mei 2010 (advies)
Lijkt me een beetje een vol programma met kleine kinderen.
Eind april kunnen zowel in Yosemite als in Sequoia/Kings nog wegen afgesloten zijn.
Op die manier is een half bezoek (elk park een nacht) misschien niet zo raar, maar het is niet veel en de parken zitten in de bergen dus het verplaatsen gaat niet zo snel.
Bakersfield is op zich okay als tussenstop (niet echt een gezellige plaats).
Alternatieven voor Palms Springs zijn bij voorbeeld Blythe of Twentynine Palms. Het is de vraag wat je die dag wil doen. Voor Joshua Tree ligt Twentynine Palms gunstiger en zou je via het noorden (Amboy) naar kunnen rijden.
Voor een bezoek aan Sea World en Disney zou ik de nacht ervoor al in resp. San Diego en Anaheim willen zitten, dan kun je vroeg bij de entree staan.
Johan
Eind april kunnen zowel in Yosemite als in Sequoia/Kings nog wegen afgesloten zijn.
Op die manier is een half bezoek (elk park een nacht) misschien niet zo raar, maar het is niet veel en de parken zitten in de bergen dus het verplaatsen gaat niet zo snel.
Bakersfield is op zich okay als tussenstop (niet echt een gezellige plaats).
Alternatieven voor Palms Springs zijn bij voorbeeld Blythe of Twentynine Palms. Het is de vraag wat je die dag wil doen. Voor Joshua Tree ligt Twentynine Palms gunstiger en zou je via het noorden (Amboy) naar kunnen rijden.
Voor een bezoek aan Sea World en Disney zou ik de nacht ervoor al in resp. San Diego en Anaheim willen zitten, dan kun je vroeg bij de entree staan.
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het ook erg vol. Gaan jullie met een camper of met een auto? Ik kom op 3 weken en niet op 4.
Schrijf het ook eens anders op, ik begrijp het nu niet helemaal waar je wanneer overnacht, zoals hier:
28-4-2010 Zion
29-4-2010 Bryce Canyon
Dat kun je beter op deze manier noteren, dan begrijpen wij het ook.
28-4-2010 Las Vegas -Zion
29-4-2010 Zion - Bryce Canyon
30-4-2010 Bryce - ...
Ik zou de eerste dagen voor SF gebruiken en aan het eind vanaf Monterey meteen richting SFO rijden en daar in de buurt overnachten want nu breek je je bezoek aan SF in tweeën.
Overweeg ook om eerst naar LA te rijden en Yosemite op het laatst te doen. En boek snel voor Yosemite.
Seaworld en Diney is natuurlijk geweldig voor de kinderen, verder zou ik zoveel mogelijk proberen de overnachtingen zo te kiezen dat er iets leuks in de buurt is (zwembad, speeltuin), en zoveel mogelijk meerdere nachten op 1 plaats blijven (als je niet met een camper bent).
Marianne
Schrijf het ook eens anders op, ik begrijp het nu niet helemaal waar je wanneer overnacht, zoals hier:
28-4-2010 Zion
29-4-2010 Bryce Canyon
Dat kun je beter op deze manier noteren, dan begrijpen wij het ook.

28-4-2010 Las Vegas -Zion
29-4-2010 Zion - Bryce Canyon
30-4-2010 Bryce - ...
Ik zou de eerste dagen voor SF gebruiken en aan het eind vanaf Monterey meteen richting SFO rijden en daar in de buurt overnachten want nu breek je je bezoek aan SF in tweeën.
Overweeg ook om eerst naar LA te rijden en Yosemite op het laatst te doen. En boek snel voor Yosemite.
Seaworld en Diney is natuurlijk geweldig voor de kinderen, verder zou ik zoveel mogelijk proberen de overnachtingen zo te kiezen dat er iets leuks in de buurt is (zwembad, speeltuin), en zoveel mogelijk meerdere nachten op 1 plaats blijven (als je niet met een camper bent).
Marianne
Had ik nog niet aan gedacht, maar de route omdraaien is goede tip! Begin mei heb je een grotere kans de Glacier Point Road in Yosemite open is.
Johan
Johan
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou met zulke kleine kinderen niet twee nachten in Bryce blijven, echte wandelingen kun je daar niet maken met zulke jonge kinderen.
Zion lijkt me veel leuker voor ze, daar kun je heerlijk wandelen of aan het water spelen.
Marjon
Zion lijkt me veel leuker voor ze, daar kun je heerlijk wandelen of aan het water spelen.
Marjon
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het is inderdaad een goed idee om de route om te draaien. Ik zou om de route niet te vol te maken San Diego en Sequoia N.P. uit de route laten. De kans is groot dat de Tioga Pass nog niet open is rond de tijd dat jullie er zijn. Dan kun je dus bovenlangs via de Sonora Pass en als die niet open is, via de 88. Die is altijd open. Vanwege de onzekerheden rondom Yosemite zou ik daar ruim de tijd nemen in je route. San Francisco zou ik als ik jullie was in het begin van de route al bekijken. Dan hoef je er aan het eind van de route niet ook nog tijd voor uittrekken. Je zou ongeveer deze route kunnen doen:
21-4: Aankomst San Francisco
22-4: San Francisco
23-4: San Francisco
24-4: San Francisco - Monterey
25-4: Monterey - Cambria/Pismo Beach (Mooiste deel van Highway 1.)
26-4: Cambria/Pismo Beach - Anaheim
27-4: Anaheim
28-4: Anaheim - Oatman (Route 66) - Kingman
29-4: Kingman - Sedona (Via de Route 66 en dus via Peach Springs naar Seligman en dan door naar Sedona.)
30-4: Sedona
1-5: Sedona - Grand Canyon
2-5: Grand Canyon - Page
3-5: Page - Bryce Canyon
4-5: Bryce Canyon - Zion
5-5: Zion
6-5: Zion - Las Vegas
7-5: Las Vegas
8-5: Las Vegas - Lee Vining (Redelijk lange rit, maar puur als reisdag.)
9-5: Lee Vining - Yosemite (Als de Tioga Road niet geopend is, bovenlangs via de Sonora Pass of de 88)
10-5: Yosemite
11-5: Yosemite
12-5: Yosemite - San Francisco
13-5: San Francisco - Terugreis
21-4: Aankomst San Francisco
22-4: San Francisco
23-4: San Francisco
24-4: San Francisco - Monterey
25-4: Monterey - Cambria/Pismo Beach (Mooiste deel van Highway 1.)
26-4: Cambria/Pismo Beach - Anaheim
27-4: Anaheim
28-4: Anaheim - Oatman (Route 66) - Kingman
29-4: Kingman - Sedona (Via de Route 66 en dus via Peach Springs naar Seligman en dan door naar Sedona.)
30-4: Sedona
1-5: Sedona - Grand Canyon
2-5: Grand Canyon - Page
3-5: Page - Bryce Canyon
4-5: Bryce Canyon - Zion
5-5: Zion
6-5: Zion - Las Vegas
7-5: Las Vegas
8-5: Las Vegas - Lee Vining (Redelijk lange rit, maar puur als reisdag.)
9-5: Lee Vining - Yosemite (Als de Tioga Road niet geopend is, bovenlangs via de Sonora Pass of de 88)
10-5: Yosemite
11-5: Yosemite
12-5: Yosemite - San Francisco
13-5: San Francisco - Terugreis
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo Birgit,
Ik ga met mijn gezin (2 kinderen van 2 en 4) eind april/half mei 3 weken rondreizen, ik heb een eigen topic en inmiddels een steeds gevuldere weblog met reisroute etc. zie: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 77#p390824
Leuk om jou ook te volgen.
Wij hebben bewust gekozen om af en toe langer op plekken te blijven omdat het leuk moet blijven voor de kinderen. Onze route is in 19 dagen ruim 2500km.
We gaan -kort samengevat- naar Disneyland, Las Vegas, een aantal National parken en San Diego.
Ik ga met mijn gezin (2 kinderen van 2 en 4) eind april/half mei 3 weken rondreizen, ik heb een eigen topic en inmiddels een steeds gevuldere weblog met reisroute etc. zie: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 77#p390824
Leuk om jou ook te volgen.
Wij hebben bewust gekozen om af en toe langer op plekken te blijven omdat het leuk moet blijven voor de kinderen. Onze route is in 19 dagen ruim 2500km.
We gaan -kort samengevat- naar Disneyland, Las Vegas, een aantal National parken en San Diego.
Allemaal bedankt voor jullie reacties. We gaan eens even de route doornemen en waarschijnlijk omdraaien.
Nu had ik al Yosemite geboekt, maar kan ik waarschijnlijk wel weer annuleren???
We gaan met de camper op pad, inderdaad niet 4 weken (helaas), foutje mijn kant!
Als we zo ver zijn zal ik de route hier weer vermelden. In ieder geval bedankt, zou jammer zijn als we inderdaad de verkeerde keuzes zouden maken en uiteindelijk geen leuke reis hebben!
Sylvia, ik ga je topic even lezen, ben benieuwd!
Groetjes Birgit
Nu had ik al Yosemite geboekt, maar kan ik waarschijnlijk wel weer annuleren???
We gaan met de camper op pad, inderdaad niet 4 weken (helaas), foutje mijn kant!
Als we zo ver zijn zal ik de route hier weer vermelden. In ieder geval bedankt, zou jammer zijn als we inderdaad de verkeerde keuzes zouden maken en uiteindelijk geen leuke reis hebben!
Sylvia, ik ga je topic even lezen, ben benieuwd!
Groetjes Birgit
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht