Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nova25 (Gewijzigd): bezoek Antelope Canyon
Reis Nova25 (Gewijzigd): bezoek Antelope Canyon
Hallo allemaal,
Nu onze route definitief vastligt en de meeste hotels zijn geboekt, wil ik deze week gaan beginnen met een soort dagplanning van alle dagen van onze reis. Ik heb al een aantal bezienswaardigheden opgezocht op dit forum en andere internetsites, maar ik zou graag jullie meningen/adviezen/tips willen horen. Er is zoveel te zien en te doen, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie!
- Ben ik bezienswaardigheden vergeten?
- Welk tijdstip is het leukst en handigst om iets te gaan doen of iets te gaan zien? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
- Hoeveel tijd moet je ongeveer voor een bezienswaardigheid/ plaats uittrekken?
- Waar kun je het beste gaan paardrijden?
- Ook tips en adviezen m.b.t. de route zijn welkom.
Alvast bedankt!
2 mei t/m 5 mei: Los Angeles
- Dagplanning al min of meer gemaakt met hulp van Rivercola.
5 t/m 6 mei: Pismo Beach
- Op de Ocean Boulevard de zonsondergang bekijken.
Highway 1
Het mooiste deel van Highway 1 is tussen Pismo Beach en Monterey met Big Sur.
Mogelijke stops: Solvang, Julia Pfeifer Burns, Pismo Beach, 17mile drive, Carmel.
6 mei t/m 9 mei: San Francisco
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- Pier 39
- Lombard street
- Painted Ladies
- Hyde street
- Ritje met de Cable Car
9 mei t/m 11 mei: Yosemite (overnachting Curry Village)
Op sites (o.a. ontdek-amerika.nl en nps) heb ik gelezen dat er veel hikes zijn in Yosemite Valley en Southern Yosemite. Glacier Point Road en de Tioga Road zijn helaas waarschijnlijk nog gesloten als wij er zijn. Door ziekte heb ik geen geweldige conditie, dus een hele lange hike zit er waarschijnlijk niet in. Welke (niet al te zware) hikes raden jullie mij aan? In Yosemite is veel te zien, maar wat zijn de dingen die je tijdens een eerste bezoek echt gezien moet hebben (uitkijkpunten etc.)?
- De Carson Pass (highway 88) naar Bridgeport.
11 mei t/m 12 mei: Bridgeport
- Via Bodie, Mono Lake en Mammoth Lakes naar Death Valley.
12 mei t/m 13 mei: Death Valley (overnachting Stovepipe Wells)
-Sand Dunes
-Zabriskie Point
-We blijven hier maar 1 nacht dus een trail maken zal helaas qua tijd niet lukken denk ik?
-Via Artist Palette, Badwater of Death Valley Junction naar Las Vegas.
13 mei t/m 15 mei: Las Vegas
- Las Vegas show
Via Valley of Fire naar Zion (Scenic Route)
15 mei t/m 17 mei: Zion (overnachting Springdale)
Las dat er vier routes door Zion National Park lopen (Zion-Mount Carmel Highway, Zion Canyon Scenic Drive, Kolob Canyons Road, Kolob Terrace Road)
Welke toegang en bijbehorende trails raden jullie aan?
17 mei t/m 18 mei: Bryce Canyon (overnachting Tropic)
-Uitkijkpunt: het Bryce Amphitheater. Welke uitkijkpunten zijn nog meer de moeite waard?
-We blijven hier maar 1 nacht dus een trail lopen zal helaas qua tijd niet lukken denk ik?
18 mei t/m 19 mei: Page
-Antelope Canyon (Upper of Lower Antelope Canyon?)
-Lake Powell
-Horseshoe Bend (bezoeken als we richting Monument Valley gaan?)
19 mei t/m 20 mei: Monument Valley (overnachting Goulding's Campground)
- Uitkijkpunten bij het visitor Center
- Valley Drive (eind van de dag op 19 mei of begin van de ochtend 20 mei?)
20 mei t/m 21 mei: Grand Canyon (overnachting Bright Angel Lodge)
- Highway 64 to the East Entrance on the South Rim - known as Desert View.
- Zonsopgang en zonsondergang
- Mather Point
- Yavapai Observation Station (kan ook met de Village Route)
- Shuttlebussysteem: Hermits Rest Route, Village Route of Kaibab Trail Route?
-We blijven hier maar 1 nacht dus een trail lopen zal helaas qua tijd niet lukken denk ik?
21 mei t/m 22 mei: overnachtingsplaats staat nog niet vast. Het wordt Palm Springs, Needles of 29 Palms
- Stuk route 66 meepakken.
- Evt. Joshua Tree Park bezoeken.
22 mei t/m 25 mei: San Diego (stranddagen)
-Sea World
-Ocean Beach
-Pacific Beach
-Mission beach
-Mission Bay
-La Jolla
- Evt. rijden naar Laguna Beach
Nu onze route definitief vastligt en de meeste hotels zijn geboekt, wil ik deze week gaan beginnen met een soort dagplanning van alle dagen van onze reis. Ik heb al een aantal bezienswaardigheden opgezocht op dit forum en andere internetsites, maar ik zou graag jullie meningen/adviezen/tips willen horen. Er is zoveel te zien en te doen, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie!
- Ben ik bezienswaardigheden vergeten?
- Welk tijdstip is het leukst en handigst om iets te gaan doen of iets te gaan zien? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
- Hoeveel tijd moet je ongeveer voor een bezienswaardigheid/ plaats uittrekken?
- Waar kun je het beste gaan paardrijden?
- Ook tips en adviezen m.b.t. de route zijn welkom.
Alvast bedankt!
2 mei t/m 5 mei: Los Angeles
- Dagplanning al min of meer gemaakt met hulp van Rivercola.
- Op de Ocean Boulevard de zonsondergang bekijken.
Highway 1
Het mooiste deel van Highway 1 is tussen Pismo Beach en Monterey met Big Sur.
Mogelijke stops: Solvang, Julia Pfeifer Burns, Pismo Beach, 17mile drive, Carmel.
6 mei t/m 9 mei: San Francisco
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- Pier 39
- Lombard street
- Painted Ladies
- Hyde street
- Ritje met de Cable Car
9 mei t/m 11 mei: Yosemite (overnachting Curry Village)
Op sites (o.a. ontdek-amerika.nl en nps) heb ik gelezen dat er veel hikes zijn in Yosemite Valley en Southern Yosemite. Glacier Point Road en de Tioga Road zijn helaas waarschijnlijk nog gesloten als wij er zijn. Door ziekte heb ik geen geweldige conditie, dus een hele lange hike zit er waarschijnlijk niet in. Welke (niet al te zware) hikes raden jullie mij aan? In Yosemite is veel te zien, maar wat zijn de dingen die je tijdens een eerste bezoek echt gezien moet hebben (uitkijkpunten etc.)?
- De Carson Pass (highway 88) naar Bridgeport.
11 mei t/m 12 mei: Bridgeport
- Via Bodie, Mono Lake en Mammoth Lakes naar Death Valley.
12 mei t/m 13 mei: Death Valley (overnachting Stovepipe Wells)
-Sand Dunes
-Zabriskie Point
-We blijven hier maar 1 nacht dus een trail maken zal helaas qua tijd niet lukken denk ik?
13 mei t/m 15 mei: Las Vegas
- Las Vegas show
Las dat er vier routes door Zion National Park lopen (Zion-Mount Carmel Highway, Zion Canyon Scenic Drive, Kolob Canyons Road, Kolob Terrace Road)
-Uitkijkpunt: het Bryce Amphitheater. Welke uitkijkpunten zijn nog meer de moeite waard?
18 mei t/m 19 mei: Page
-Antelope Canyon (Upper of Lower Antelope Canyon?)
-Lake Powell
-Horseshoe Bend (bezoeken als we richting Monument Valley gaan?)
- Uitkijkpunten bij het visitor Center
- Valley Drive (eind van de dag op 19 mei of begin van de ochtend 20 mei?)
- Highway 64 to the East Entrance on the South Rim - known as Desert View.
- Zonsopgang en zonsondergang
- Mather Point
- Yavapai Observation Station (kan ook met de Village Route)
- Shuttlebussysteem: Hermits Rest Route, Village Route of Kaibab Trail Route?
21 mei t/m 22 mei: overnachtingsplaats staat nog niet vast. Het wordt Palm Springs, Needles of 29 Palms
- Stuk route 66 meepakken.
- Evt. Joshua Tree Park bezoeken.
22 mei t/m 25 mei: San Diego (stranddagen)
-Sea World
-Ocean Beach
-Pacific Beach
-Mission beach
-Mission Bay
-La Jolla
- Evt. rijden naar Laguna Beach
Laatst gewijzigd door Nova25 op 22 apr 2010, 12:03, 9 keer totaal gewijzigd.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Nova25: Graag tips over bezienswaardigheden en route!
Ik vond het cable car museum ook wel eens tof om te zien. Maar het moet je wel interesseren natuurlijk.Nova25 schreef:6 mei t/m 9 mei: San Francisco
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- Pier 39
- Lombard street
- Painted Ladies
- Hyde street
- Ritje met de Cable Car
Wij hebben ook een wandeling door de stad gemaakt langs oa China Town en Little Italy (of hoe noemt die wijk juist?

Ik denk wel dat je voldoende tijd hebt om een hele hoop te bezichtigen en misschien een korte trail te maken.Nova25 schreef:12 mei t/m 13 mei: Death Valley (overnachting Stovepipe Wells)
-Sand Dunes
-Zabriskie Point
-We blijven hier maar 1 nacht dus een trail maken zal helaas qua tijd niet lukken..
Wij zijn vorige keer van LV naar Lone Pine gereden (dus zonder overnachting in DV zelf) en zijn toen gestopt bij Badwater, Devils Goflcourse, Zabriskie Point en Sand Dunes.
Probeer in VoF een korte wandeling te doen. In mei is het misschien nog net iets minder warm. Het er zijn echt zoveel mooie dingen te zien daar.Nova25 schreef:13 mei t/m 15 mei: Las Vegas
De Zion-Mount Carmel Higway is de weg van Springdale richting Bryce. De Zion Canyon Scenic Drive is de weg die in het park loopt, maar is -als ik me niet vergis- enkel toegankelijk met een shuttlebus. Om Zion te bezoeken neem je best in Springdale de bus en die brengt je naar het park. Langs de Scenic Drive kan je dan afstappen en opstappen waar je maar wilt.Nova25 schreef:15 mei t/m 17 mei: Zion (overnachting Springdale)
Er lopen vier routes door Zion National Park (Zion-Mount Carmel Highway, Zion Canyon Scenic Drive, Kolob Canyons Road, Kolob Terrace Road)
Je hebt echt wel tijd om te wandelen hoorNova25 schreef:17 mei t/m 18 mei: Bryce Canyon (overnachting Tropic)
-We blijven hier maar 1 nacht dus een trail maken zal helaas qua tijd niet lukken denk ik.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Nova25 schreef: 11 mei t/m 12 mei: Bridgeport
Bij Lone Pine liggen nog de Alabama Hills.
Alternatief voor Zion kan zijn een dag/halve dag fietsen huren.
Op weg naar Bryce - direct na de tunnel - kun je nog een korte wandeling maken naar Canyon Overlook ( ... 054762958/)
Het mooiste vonden wij een wandeling met een combinatie van Queens Garden en Navajo Loop
( ... 054762958/)
Misschien is dit een mooie plaats om paard te rijden.
Als je een uitkijkpunt helemaal voor jezelf wilt hebben, denk dan eens aan Shoshone Point
(http://members.virtualtourist.com/vt/tf ... /4/1d8865/)
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze vragen had je ook in jouw eigen topic van 30/12 kunnen stellen, dan kunnen we zien wat er eerder al voor tips zijn gegeven.
- Glacier Point Road ging de afgelopen 2 jaar twee a drie weken eerder open dan de Tioga Pass: 2 mei (2008) en 5 mei (2009).
- Even ten zuidwesten van Stovepipe Wells is Mosaic Canyon waar je een mooie korte wandeling zou kunnen doen.
- In Valley of Fire kan het in mei al flink heet zijn. Dus ik weet niet of je dan wil wandelen.
Voor wat variatie zou ik minimaal aanraden: Elephant Rock, Beehives, de scenic rit naar White Domes en lunchen bij een picknickbank onder een afdakje.
De hikes bij Vista Point en White Domes zijn redelijk zwaar. De eerste vanwege het mulle zand en de tweede door de hoogteverschillen naar de filmset en slotcanyon.
http://www.americansouthwest.net/maps/v ... re-map.gif
http://www.takemytrip.com/images/valley ... p_700x.gif
- Voor sunset moet je in Bryce op tijd zijn want de hoodoos liggen in een dal en dan schijnt de zon er niet meer op.
De Navajo loop trail is erg mooi, maar wanneer het wandelen jou te zwaar lijkt dan kun je ook langs de rim lopen, vooral tussen Sunrise Point en Inspiration Point.
Vanwege de hoogte ben je sneller buiten adem...
Johan
- Glacier Point Road ging de afgelopen 2 jaar twee a drie weken eerder open dan de Tioga Pass: 2 mei (2008) en 5 mei (2009).
- Even ten zuidwesten van Stovepipe Wells is Mosaic Canyon waar je een mooie korte wandeling zou kunnen doen.
- In Valley of Fire kan het in mei al flink heet zijn. Dus ik weet niet of je dan wil wandelen.
Voor wat variatie zou ik minimaal aanraden: Elephant Rock, Beehives, de scenic rit naar White Domes en lunchen bij een picknickbank onder een afdakje.
De hikes bij Vista Point en White Domes zijn redelijk zwaar. De eerste vanwege het mulle zand en de tweede door de hoogteverschillen naar de filmset en slotcanyon.
http://www.americansouthwest.net/maps/v ... re-map.gif
http://www.takemytrip.com/images/valley ... p_700x.gif
- Voor sunset moet je in Bryce op tijd zijn want de hoodoos liggen in een dal en dan schijnt de zon er niet meer op.
De Navajo loop trail is erg mooi, maar wanneer het wandelen jou te zwaar lijkt dan kun je ook langs de rim lopen, vooral tussen Sunrise Point en Inspiration Point.
Vanwege de hoogte ben je sneller buiten adem...
Johan
-
- Amerikakenner
Aan dit rijtje toevoegen: Chinatown. Vooral de minder toeristische straatjes zijn leuk on in rond te dwalen. Een geheel andere wereld! http://www.sanfranciscochinatown.com/6 mei t/m 9 mei: San Francisco
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- Pier 39
- Lombard street
- Painted Ladies
- Hyde street
- Ritje met de Cable Car
Een minder lange maar toch leuke hike is Mist Trail naar de top van Vernal Falls. Als je nog energie hebt kan je evt. nog door naar Nevada Falls en langs deze Falls via de John Muir Trail weer naar beneden. Zo vorm je een 'loop' en hoef je niet heen en terug via dezelfde weg. Is dan wel een behoorlijke wandeling maar niet bijzonder zwaar. JMT heeft fraaie uitzichten over de Falls.9 mei t/m 11 mei: Yosemite (overnachting Curry Village)
Op sites (o.a. ontdek-amerika.nl en nps) heb ik gelezen dat er veel hikes zijn in Yosemite Valley en Southern Yosemite. Glacier Point Road en de Tioga Road zijn helaas waarschijnlijk nog gesloten als wij er zijn. Door ziekte heb ik geen geweldige conditie, dus een hele lange hike zit er waarschijnlijk niet in.
Hier: http://www.yosemitehikes.com/ vindt je goede beschrijvingen van de trails in Yosemite.
Bryce is super-makkelijk om te bezoeken: een lange weg waarlangs alle uitkijkpunten liggen. Als je 's morgens in een ruk naar het eind van de weg rijdt en daar vanaf het end begint met de uitkijkpunten te bezoeken liggen ze allemaal aan de 'goede' kant van de weg, lekker makkelijk.17 mei t/m 18 mei: Bryce Canyon (overnachting Tropic)
Zoals al gezegd, er moet voldoende tijd zijn voor een wandeling. Navajo-Queen's Garden loop is de mooiste, je wandelt er midden tussen de 'hoodoos'.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Sorry Johan niet aan gedacht, maar ik heb alle tips die ik heb gekregen in mijn vorige topic al wel in deze topic geplaatst.
Bedankt voor je tips!
Bedankt voor je tips!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zie in je lijstje nog geen Dante's View staan in Death Valley. Dat mag je eigenlijk ook niet missen. Verder heb je er ook nog Devil's Golfcourse. Hier even een foto van Dante's View om je te overtuigen:
In Zion zou ik de Emerald Pools-trail doen. Het is wel veel klimmen, maar persoonlijk vond ik het geen zware of lange trail. Het hoogtepunt was ook letterlijk het hoogtepunt van deze trail, namelijk de Upper Emerald Pool:
Bij Bryce Canyon heb je al de mooiste tip gekregen: Queens Garden Trail & Navajo Loop, maar die trail is wel redelijk zwaar, als je conditie niet optimaal is. Zoals ook al genoemd, heb je er ook vele uitzichtpunten, maar om eerlijk te zijn, is die trail wel veel indrukwekkender dan de uitzichtpunten.
Nog een tip voor San Francisco. Je kunt van de skyline en van de San Francisco-Oakland Bay Bridge mooie foto's maken vanaf Treasure Island en Yerba Buena Island:
In Zion zou ik de Emerald Pools-trail doen. Het is wel veel klimmen, maar persoonlijk vond ik het geen zware of lange trail. Het hoogtepunt was ook letterlijk het hoogtepunt van deze trail, namelijk de Upper Emerald Pool:
Bij Bryce Canyon heb je al de mooiste tip gekregen: Queens Garden Trail & Navajo Loop, maar die trail is wel redelijk zwaar, als je conditie niet optimaal is. Zoals ook al genoemd, heb je er ook vele uitzichtpunten, maar om eerlijk te zijn, is die trail wel veel indrukwekkender dan de uitzichtpunten.
Nog een tip voor San Francisco. Je kunt van de skyline en van de San Francisco-Oakland Bay Bridge mooie foto's maken vanaf Treasure Island en Yerba Buena Island:
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben genoten van de Riverside Walk in Zion (en een stukje van de Narrows). Dit is een vlakke wandeling die je makkelijk in de middag nadat je bent gearriveerd kunt lopen. Ik zou gewoon lekker rustig aan doen, er is zoveel moois te zien!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt weer voor de tips! Zouden jullie onderstaande planning eens willen bekijken en becommentarieren?
2 t/m 5 mei: LA
6 t/m 9 mei: SF
9 mei: van San Francisco naar zuidingang van Yosemite naar rijden. Route via Oakhurst (41) om meteen de Sequoias in Mariposa Grove bekijken. Vervolgens doorrijden naar Curry Village voor overnachting.
10 mei: vroeg opstaan en naar Glacier Point (afhankelijk of de weg naar Glacier Point open), daarna een korte trail maken in Yosemite Valley (Four-Mile-Trail, The Mist Trail of Lower Yosemite Falls).
11 mei: via de Sonora Pass naar Bodie (ik ga er vanuit dat de de Tioga Road nog gesloten is). Bodie bekijken en dan richting Bridgeport en als we nog puf en tijd over hebben richting Lone Pine. Om meer tijd te hebben in Las Vegas zitten we eraan te denken om de overnachting in Bridgeport misschien om te zetten in Lone Pine. Om dan 12 mei van Lone Pine - Alabama Hills - Death Valley - naar Las Vegas te rijden i.p.v. van overnachten in Death Valley en dan door te rijden naar Las Vegas
12 of 13 mei t/m 15 mei Las Vegas
15 mei: op tijd vertrekken uit Las Vegas om via de Valley of Fire (State Route 169) naar Zion te rijden. Besloten om daar niet gaan wandelen in Valley of Fire. Viewpoints bij het visitor center bekijken en de State 169 naar het oosten rijden en/of evt. de Scenic Route rijden. Via I-15, Exit 16 en UT-9 naar Springdale te rijden. De bedoeling is om eind van de middag daar aan te komen en nog even lekker te zwemmen in het zwembad van de DPI!
16 mei: shuttlebus naar Zion om een trail te lopen of te gaan fietsen. Eind van de middag weer even zwemmen.
17 mei: van Zion naar Bryce Canyon rijden. Inchecken bij het hotel in Tropic en met de auto langs de scenic views rijden of een trail lopen (Navajo-Queen's Garden loop).
Is het handiger om deze dag langs de scenic views te rijden en de dag erop de trail te lopen of raden jullie aan om het om te draaien?
18 mei: s' Ochtends langs de scenic views of de Navajo-Queen's Garden trail lopen. Vervolgens rond het middaguur doorrijden naar Page en inchecken bij hotel. Aan het eind van de middag naar de Horse Shoe Bend en/of Lake Powell. Is een bezoek aan beide mogelijk qua tijd?
19 mei: Eind van de ochtend naar Antelope Canyon en daarna naar Monument Valley. Hopen daar rond 3 uur te zijn om het park te bezoeken. Rotsen bij zonsondergang bekijken en daarna bbq-en bij de cabin in Goulding's Campground.
20 mei: paarrijden in Monument Valley. Daarna via highway 64 naar de oostingang van Grand Canton rijden. We hopen daar eind van de middag aan te komen. Gelijk Desert View bekijken. En andere viewpoint bekijken als we via de Desert View Drive naar de Bright Angel Lodge rijden. Zonsondergang.
21 mei: zonsopgang en met het shutlebussysteem een route rijden. Iemand ervaring met de shuttlebus?
Daarna via de I-40/route 66 naar Needles/ Palm Springs of 29Palms rijden (hangt er vanaf hoe ver we komen).
22 mei: naar San Diego rijden (evt. Joshua Tree N.P bezoeken).
23 mei: strand in San Diego
24 mei: strand in San Diego
25 mei: naar LA rijden (stop bij Laguna Beach) om 's avonds terug te vliegen naar Amsterdam.
2 t/m 5 mei: LA
6 t/m 9 mei: SF
9 mei: van San Francisco naar zuidingang van Yosemite naar rijden. Route via Oakhurst (41) om meteen de Sequoias in Mariposa Grove bekijken. Vervolgens doorrijden naar Curry Village voor overnachting.
10 mei: vroeg opstaan en naar Glacier Point (afhankelijk of de weg naar Glacier Point open), daarna een korte trail maken in Yosemite Valley (Four-Mile-Trail, The Mist Trail of Lower Yosemite Falls).
11 mei: via de Sonora Pass naar Bodie (ik ga er vanuit dat de de Tioga Road nog gesloten is). Bodie bekijken en dan richting Bridgeport en als we nog puf en tijd over hebben richting Lone Pine. Om meer tijd te hebben in Las Vegas zitten we eraan te denken om de overnachting in Bridgeport misschien om te zetten in Lone Pine. Om dan 12 mei van Lone Pine - Alabama Hills - Death Valley - naar Las Vegas te rijden i.p.v. van overnachten in Death Valley en dan door te rijden naar Las Vegas
12 of 13 mei t/m 15 mei Las Vegas
15 mei: op tijd vertrekken uit Las Vegas om via de Valley of Fire (State Route 169) naar Zion te rijden. Besloten om daar niet gaan wandelen in Valley of Fire. Viewpoints bij het visitor center bekijken en de State 169 naar het oosten rijden en/of evt. de Scenic Route rijden. Via I-15, Exit 16 en UT-9 naar Springdale te rijden. De bedoeling is om eind van de middag daar aan te komen en nog even lekker te zwemmen in het zwembad van de DPI!
16 mei: shuttlebus naar Zion om een trail te lopen of te gaan fietsen. Eind van de middag weer even zwemmen.
17 mei: van Zion naar Bryce Canyon rijden. Inchecken bij het hotel in Tropic en met de auto langs de scenic views rijden of een trail lopen (Navajo-Queen's Garden loop).
Is het handiger om deze dag langs de scenic views te rijden en de dag erop de trail te lopen of raden jullie aan om het om te draaien?
18 mei: s' Ochtends langs de scenic views of de Navajo-Queen's Garden trail lopen. Vervolgens rond het middaguur doorrijden naar Page en inchecken bij hotel. Aan het eind van de middag naar de Horse Shoe Bend en/of Lake Powell. Is een bezoek aan beide mogelijk qua tijd?
19 mei: Eind van de ochtend naar Antelope Canyon en daarna naar Monument Valley. Hopen daar rond 3 uur te zijn om het park te bezoeken. Rotsen bij zonsondergang bekijken en daarna bbq-en bij de cabin in Goulding's Campground.
20 mei: paarrijden in Monument Valley. Daarna via highway 64 naar de oostingang van Grand Canton rijden. We hopen daar eind van de middag aan te komen. Gelijk Desert View bekijken. En andere viewpoint bekijken als we via de Desert View Drive naar de Bright Angel Lodge rijden. Zonsondergang.
21 mei: zonsopgang en met het shutlebussysteem een route rijden. Iemand ervaring met de shuttlebus?
Daarna via de I-40/route 66 naar Needles/ Palm Springs of 29Palms rijden (hangt er vanaf hoe ver we komen).
23 mei: strand in San Diego
25 mei: naar LA rijden (stop bij Laguna Beach) om 's avonds terug te vliegen naar Amsterdam.
Laatst gewijzigd door Nova25 op 08 feb 2010, 19:41, 4 keer totaal gewijzigd.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de overnachting in Death Valley als ik jou was er niet uit halen en de overnachtingen in Bridgeport en Death Valley dus in de route houden. Zeker als de Tioga Road gesloten is, is het vanuit Yosemite nog een heel eind naar Lone Pine. Met 2 overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas heb je meer tijd voor Bodie, Mono Lake en Death Valley. Verder is het een mooie planning, waar ik niet al te veel meer aan zou veranderen.
Groetjes René
@Gleuknie: stel we houden de overnachting in Bridgeport erin, wanneer zou jij dan Bodie bezoeken? Op de dag dat we van Yosemite naar Bridgeport rijden of de dag erop (rijden we van Bridgeport naar Death Valley)? En hoe laat zou jij uit Yosemite vetrekken? Zijn er op die dag qua tijd nog mogelijkheden om iets Yosemite te doen?
Op Google Maps zie ik de dat de rit Yosemite- Bodie ongeveer 5 uur duurt. Hoe lang doe je ongeveer over een bezoekje aan Bodie?
Sorry weer veel vragen
Op Google Maps zie ik de dat de rit Yosemite- Bodie ongeveer 5 uur duurt. Hoe lang doe je ongeveer over een bezoekje aan Bodie?
Sorry weer veel vragen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De four mile trail klinkt niet zo lang, maar is een behoorlijk steile trail. Voordeel is wel dat je hem van boven naar beneden kunt lopen, maar dat kan alleen als de Glacier Point Road open is. En als die weg open is, zou ik eerder voor de trail naar Sentinel Dome kiezen.Nova25 schreef: 9 mei: van San Francisco naar zuidingang van Yosemite naar rijden. Route via Oakhurst (41) om meteen de Sequoias in Mariposa Grove bekijken. Vervolgens doorrijden naar Curry Village voor overnachting.
De Mist Trail is geweldig, zeker in mei. Gewoon doen, en kijken hoe ver je komt. Tot aan de brug is mooi, maar het stuk tot boven aan de Vernal fall is helemaal prachtig.
Ook de wandeling naar de Lower Fall is een must. Heel gemakkelijk, allemaal vlak,maar in mei is het uitzicht geweldig.
Verder zou je kunnen overwegen om naar Mirror Lake te gaan, is ook leuk om te fietsen.
Voor een mooi overzicht van de wandelmogelijkheden zie www.yosemitehikes.com. Het is ook handig om in het visitor center te informeren naar de mogelijkheden.
@Gleuknie: stel we houden de overnachting in Bridgeport erin, wanneer zou jij dan Bodie bezoeken? Op de dag dat we van Yosemite naar Bridgeport rijden of de dag erop (rijden we van Bridgeport naar Death Valley)? En hoe laat zou jij uit Yosemite vetrekken? Zijn er op die dag qua tijd nog mogelijkheden om iets Yosemite te doen?
Als je niet via de Tioga Pass kunt wordt het een lange dag, René heeft hier ervaring mee. Ik zou het rustig aan doen en pas de volgende ochtend naar Bodie gaan. Maar als je vroeg bent kun je altijd nog kijken wat je doet. Reken op minstens een uur voor een bezoek. Ook de weg er naar toe neemt wat tijd. Kijk even tot hoe laat Bodie open is, dat zal in mei misschien minder lang zijn dan in de zomer.
Marianne
Bedankt Marianne! Die site had ik hier al op het forum ontdekt. Heel handig. Ik denk dat we voor de Sentinel Dome (1-2 uur), de Mist Trail (2 tot 5 uur) en de Lower Fall (20 minuten) gaan. Naar Mirror Lake gaan om te fietsen lijkt me ook heel leuk. De Panorama Trail lijkt me ook mooi, maar wel zwaar. Ik zie de dag zo voor: de dag beginnen met de Lower Fall en de Mist Trail om vervolgens (als de Glacier Point Road open is) de Sentinel Dome te lopen. De dag eindigen met fietsen bij Mirror Lake. Is dit een goede dagindeling? Het lijkt me qua tijd allemaal prima te doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben de mist trail eens tegen het eind van de middag gedaan, was heel prettig omdat het toen veel rustiger was, alleen wel wat tegenliggers. De meeste mensen gaan echter via de John Muir Trail naar beneden (wat ook aan te raden is, het is wat langer, maar het loopt prettiger als je naar beneden gaat).
De Lower Fall is denk ik het mooist op het midden van de dag, maar misschien kun je er al een kijkje nemen op de eerste dag. Leuk om dan even een rondje met de shuttlebus te maken. Stap dan uit bij het begin van de trail (busstop 5) en loop daarna dwars over de meadows naar busstop 11 bij de sentinel bridge voor de bus naar Curry village. In de Yosemite Guide die je bij de ingang krijgt staat een mooi kaartje met de route van de shuttlebus, zie hier voor het krantje van vorig jaar mei. De fietspaden staan er ook in getekend.
Dat fietsen zou ik alleen doen als je nog voldoende tijd hebt. Het is druk, of het allemaal lukt weet ik niet, maar het kan wel denk ik.
Marianne
De Lower Fall is denk ik het mooist op het midden van de dag, maar misschien kun je er al een kijkje nemen op de eerste dag. Leuk om dan even een rondje met de shuttlebus te maken. Stap dan uit bij het begin van de trail (busstop 5) en loop daarna dwars over de meadows naar busstop 11 bij de sentinel bridge voor de bus naar Curry village. In de Yosemite Guide die je bij de ingang krijgt staat een mooi kaartje met de route van de shuttlebus, zie hier voor het krantje van vorig jaar mei. De fietspaden staan er ook in getekend.
Dat fietsen zou ik alleen doen als je nog voldoende tijd hebt. Het is druk, of het allemaal lukt weet ik niet, maar het kan wel denk ik.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas heb ik er ervaring mee haha. Wij wilden rond 18:30 richting Bridgeport rijden, maar de Tioga Pass was gesloten, vanwege een brand. We kwamen om 1:30 pas in Bridgeport aan. Zeven uur rijden in het donker langs afgronden tussen Mariposa en Sonora en vervolgens de Sonora Pass nog over. Ik heb er ook wel over verteld in deze topic, waar ik in het kort een reisverslag heb gemaakt: viewtopic.php?f=8&t=24546&start=60Martin & Marianne schreef:Als je niet via de Tioga Pass kunt wordt het een lange dag, René heeft hier ervaring mee. Ik zou het rustig aan doen en pas de volgende ochtend naar Bodie gaan. Maar als je vroeg bent kun je altijd nog kijken wat je doet. Reken op minstens een uur voor een bezoek. Ook de weg er naar toe neemt wat tijd. Kijk even tot hoe laat Bodie open is, dat zal in mei misschien minder lang zijn dan in de zomer.
Verder hoef ik al geen tips meer te geven over Bodie. Marianne heeft het al prima verwoord. Waarschijnlijk is de ochtend erna de beste optie. Wij waren volgens mij heen en terug + bezoek al gauw 2 uur kwijt voor Bodie. Leuk om daar eens rond te lopen.
Groetjes René
Ik heb alle tips in de planning verwerkt. Wat vinden jullie ervan?
We zijn redelijke uitslapers (meestal staan we rond half 10/ 10 uur op) tijdens een vakantie. Tijdens deze reis zullen we op tijd op moeten staan. Hoe laat adviseren jullie?
Mijn vriend vind het erg jammer dat we eigenlijk maar 1 volle dag in Las Vegas zijn. Hij vind het heerlijk om daar lekker aan het zwembad te liggen (in San Diego moeten we het strandweer nog maar afwachten). Is het nog een optie om de trip in Zion te verkorten met 1 nacht? Dus wat langer in Las Vegas te verblijven? Is het dan mogelijk om op de dag dat we uit Las Vegas komen (via Valley of Fire ) aan het eind van de middag nog een trail te lopen of op de dag dat we naar Bryce Canyon gaan 's ochtends?
Ik heb ook nog een aantal vragen onderstreept in de planning. Het zou super zijn als iemand daar nog antwoord op kan geven!
2 t/m 5 mei LA
5 mei: mooie route rijden richting Malibu, alvorens we LA verlaten. Vervolgens 101 Ventura Freeway richting Pismo Beach. Stoppen In Santa Barbara om te lunchen en een wandeling over de pier. Andere mogelijkse stops: Solvang en Julia Pfeiffer Burns. Zonsondergang Ocean Boulevard in Pismo Beach.
6 mei: vertrekken uit Pismo Beach. Mogelijke stops: 17mile drive, Carmel. Eind van middag in San Francisco aankomen. Inchecken in hotel, beetje rondlopen bij Fisherman's Wharf en ergens eten.
7 mei: ergens ontbijten en bezienswaardigheden bekijken.
- Pier 39
- Lombard street (met eigen auto)
- Painted Ladies
- Hyde street
- Ritje met de Cable Car
- Centrum bij Union Square en Chinatown
- Overzicht over de stad vanaf Twin Peaks.
Avondtour Alcatraz en daarna ergens wat eten.
8 mei: bezienswaardigheden bekijken waar we een dag eerder niet aan toe zijn gekomen.
9 mei: op tijd vertrekken uit San Francisco en naar de zuidingang van Yosemite naar rijden. Route via Oakhurst (41) om meteen de Sequoias in Mariposa Grove bekijken. Vervolgens doorrijden naar Curry Village om spullen bij de Signature Tent neer te leggen. Als er nog tijd is ritje met de shuttlebus (busstop 5 en eindigen bij busstop 11).
10 mei: vroeg opstaan en naar Glacier Point (afhankelijk of de weg naar Glacier Point open) en de Sentinel Dome lopen. In de middag de Lower Yosemite Falls trail lopen en aan het eind van de middag de Mist Trail of de John Muir Trail.
11 mei: via de Sonora Pass naar Bridgeport en als we nog puf en tijd over hebben Bodie bekijken.
12 mei: van Bridgeport naar Bodie (indien we de vorige dag er nog niet zijn geweest). Daarna richting Death Valley om daar te overnachten. Onderweg stoppen bij Mono Lake en evt. bij de Alabama Hills. Zijn er onderweg nog meer leuke stops (bv. om te lunchen)?
Via een prachtige bergrit en Panamint Springs naar Death Valley NP.
Bij aankomst een korte wandeling door Mosaic Canyon (net voor Stovepipe Wells loopt de toegangsweg -dirt road- richting de heuvels). Zonsondergang bij de Sand Dunes.
Daarna een duik in het zwembad en een kijkje bij de General Store van SPW.
Avondeten in het Toll Road Restaurant Stovepipe Wells. En als laatste natuurlijk sterren kijken.
13 mei: van Death Valley naar Las Vegas rijden. Zonsopgang bekijken bij Zabriskie Point en terugrijden naar Furnace Creek (de ranch). Ontbijt bij 49'er Cafe Furnace Creek en bezoekje aan naastgelegen General Store. Daarna een bezoek aan Visitor Center en een mooie dirt road door Mustard Canyon. Daarna een stop bij Devils Golf Course , Bad Water en Artists Drive. Volgende korte stop is bij Golden Canyon, rechts van de weg. Evt. een stukje in de Canyon wandelen. Dan Twenty Mule Canyon road, mooie dirt road rijden.
Tenslotte Dante's View Road naar Dante's View. Via Death Valley Junction naar Las Vegas. Proberen in de middag in Las Vegas aan te komen. Is dat haalbaar?
14 mei: Las Vegas o.a. een Las Vegas show bezoeken, zwemmen etc.
15 mei: op tijd vertrekken uit Las Vegas om via de Valley of Fire (State Route 169) naar Zion te rijden. Besloten om daar niet gaan wandelen in Valley of Fire. Viewpoints bij het visitor center bekijken en de State 169 naar het oosten rijden en/of evt. de Scenic Route rijden. Wat heeft jullie voorkeur?Via I-15, Exit 16 en UT-9 naar Springdale te rijden. De bedoeling is om eind van de middag daar aan te komen en nog even lekker te zwemmen in het zwembad van de DPI!
16 mei: shuttlebus naar Zion om de Riverside Walk en de Lower Emerald Pools te lopen of te gaan fietsen. Eind van de middag weer even zwemmen.
Zonsondergang bij Sunset Point. Is het handiger om deze dag langs de scenic views te rijden en de dag erop de trail te lopen of raden jullie aan om het om te draaien? Hoelang duurt deze trail ongeveer?
18 mei: s' ochtends langs de scenic views of de Navajo-Queen's Garden trail lopen. Vervolgens rond het middaguur doorrijden naar Page en inchecken bij hotel. Aan het eind van de middag naar de Horse Shoe Bend en/of Lake Powell. Is een bezoek aan beide mogelijk qua tijd?
19 mei: eind van de ochtend naar Antelope Canyon en daarna naar Monument Valley. Hopen daar rond 3 uur te zijn om het park te bezoeken. Rotsen bij zonsondergang bekijken en daarna bbq-en bij de cabin in Goulding's Campground.
20 mei: paarrijden in Monument Valley. Daarna via highway 64 naar de oostingang van Grand Canton rijden. We hopen daar eind van de middag aan te komen. Gelijk Desert View bekijken. En andere viewpoint bekijken als we via de Desert View Drive naar de Bright Angel Lodge rijden. Zonsondergang bekijken.
21 mei: zonsopgang en met het shutlebussysteem een route rijden. Iemand ervaring met de shuttlebus? Welke route raden jullie aan?
23 mei: strand in San Diego. Bij slecht weer bezoek Sea World of Disney World.
Welk strand in San Diego is het mooist: Pacific Beach, Mission Beach, strand bij La Jolla of Ocean Beach?
We zijn redelijke uitslapers (meestal staan we rond half 10/ 10 uur op) tijdens een vakantie. Tijdens deze reis zullen we op tijd op moeten staan. Hoe laat adviseren jullie?
Mijn vriend vind het erg jammer dat we eigenlijk maar 1 volle dag in Las Vegas zijn. Hij vind het heerlijk om daar lekker aan het zwembad te liggen (in San Diego moeten we het strandweer nog maar afwachten). Is het nog een optie om de trip in Zion te verkorten met 1 nacht? Dus wat langer in Las Vegas te verblijven? Is het dan mogelijk om op de dag dat we uit Las Vegas komen (via Valley of Fire ) aan het eind van de middag nog een trail te lopen of op de dag dat we naar Bryce Canyon gaan 's ochtends?
Ik heb ook nog een aantal vragen onderstreept in de planning. Het zou super zijn als iemand daar nog antwoord op kan geven!
2 t/m 5 mei LA
5 mei: mooie route rijden richting Malibu, alvorens we LA verlaten. Vervolgens 101 Ventura Freeway richting Pismo Beach. Stoppen In Santa Barbara om te lunchen en een wandeling over de pier. Andere mogelijkse stops: Solvang en Julia Pfeiffer Burns. Zonsondergang Ocean Boulevard in Pismo Beach.
6 mei: vertrekken uit Pismo Beach. Mogelijke stops: 17mile drive, Carmel. Eind van middag in San Francisco aankomen. Inchecken in hotel, beetje rondlopen bij Fisherman's Wharf en ergens eten.
7 mei: ergens ontbijten en bezienswaardigheden bekijken.
- Pier 39
- Lombard street (met eigen auto)
- Painted Ladies
- Hyde street
- Ritje met de Cable Car
- Centrum bij Union Square en Chinatown
- Overzicht over de stad vanaf Twin Peaks.
Avondtour Alcatraz en daarna ergens wat eten.
8 mei: bezienswaardigheden bekijken waar we een dag eerder niet aan toe zijn gekomen.
9 mei: op tijd vertrekken uit San Francisco en naar de zuidingang van Yosemite naar rijden. Route via Oakhurst (41) om meteen de Sequoias in Mariposa Grove bekijken. Vervolgens doorrijden naar Curry Village om spullen bij de Signature Tent neer te leggen. Als er nog tijd is ritje met de shuttlebus (busstop 5 en eindigen bij busstop 11).
10 mei: vroeg opstaan en naar Glacier Point (afhankelijk of de weg naar Glacier Point open) en de Sentinel Dome lopen. In de middag de Lower Yosemite Falls trail lopen en aan het eind van de middag de Mist Trail of de John Muir Trail.
11 mei: via de Sonora Pass naar Bridgeport en als we nog puf en tijd over hebben Bodie bekijken.
12 mei: van Bridgeport naar Bodie (indien we de vorige dag er nog niet zijn geweest). Daarna richting Death Valley om daar te overnachten. Onderweg stoppen bij Mono Lake en evt. bij de Alabama Hills. Zijn er onderweg nog meer leuke stops (bv. om te lunchen)?
Via een prachtige bergrit en Panamint Springs naar Death Valley NP.
Bij aankomst een korte wandeling door Mosaic Canyon (net voor Stovepipe Wells loopt de toegangsweg -dirt road- richting de heuvels). Zonsondergang bij de Sand Dunes.
Daarna een duik in het zwembad en een kijkje bij de General Store van SPW.
Avondeten in het Toll Road Restaurant Stovepipe Wells. En als laatste natuurlijk sterren kijken.
13 mei: van Death Valley naar Las Vegas rijden. Zonsopgang bekijken bij Zabriskie Point en terugrijden naar Furnace Creek (de ranch). Ontbijt bij 49'er Cafe Furnace Creek en bezoekje aan naastgelegen General Store. Daarna een bezoek aan Visitor Center en een mooie dirt road door Mustard Canyon. Daarna een stop bij Devils Golf Course , Bad Water en Artists Drive. Volgende korte stop is bij Golden Canyon, rechts van de weg. Evt. een stukje in de Canyon wandelen. Dan Twenty Mule Canyon road, mooie dirt road rijden.
Tenslotte Dante's View Road naar Dante's View. Via Death Valley Junction naar Las Vegas. Proberen in de middag in Las Vegas aan te komen. Is dat haalbaar?
14 mei: Las Vegas o.a. een Las Vegas show bezoeken, zwemmen etc.
15 mei: op tijd vertrekken uit Las Vegas om via de Valley of Fire (State Route 169) naar Zion te rijden. Besloten om daar niet gaan wandelen in Valley of Fire. Viewpoints bij het visitor center bekijken en de State 169 naar het oosten rijden en/of evt. de Scenic Route rijden. Wat heeft jullie voorkeur?Via I-15, Exit 16 en UT-9 naar Springdale te rijden. De bedoeling is om eind van de middag daar aan te komen en nog even lekker te zwemmen in het zwembad van de DPI!
16 mei: shuttlebus naar Zion om de Riverside Walk en de Lower Emerald Pools te lopen of te gaan fietsen. Eind van de middag weer even zwemmen.
Zonsondergang bij Sunset Point. Is het handiger om deze dag langs de scenic views te rijden en de dag erop de trail te lopen of raden jullie aan om het om te draaien? Hoelang duurt deze trail ongeveer?
18 mei: s' ochtends langs de scenic views of de Navajo-Queen's Garden trail lopen. Vervolgens rond het middaguur doorrijden naar Page en inchecken bij hotel. Aan het eind van de middag naar de Horse Shoe Bend en/of Lake Powell. Is een bezoek aan beide mogelijk qua tijd?
19 mei: eind van de ochtend naar Antelope Canyon en daarna naar Monument Valley. Hopen daar rond 3 uur te zijn om het park te bezoeken. Rotsen bij zonsondergang bekijken en daarna bbq-en bij de cabin in Goulding's Campground.
20 mei: paarrijden in Monument Valley. Daarna via highway 64 naar de oostingang van Grand Canton rijden. We hopen daar eind van de middag aan te komen. Gelijk Desert View bekijken. En andere viewpoint bekijken als we via de Desert View Drive naar de Bright Angel Lodge rijden. Zonsondergang bekijken.
21 mei: zonsopgang en met het shutlebussysteem een route rijden. Iemand ervaring met de shuttlebus? Welke route raden jullie aan?
23 mei: strand in San Diego. Bij slecht weer bezoek Sea World of Disney World.
Welk strand in San Diego is het mooist: Pacific Beach, Mission Beach, strand bij La Jolla of Ocean Beach?
Laatst gewijzigd door Nova25 op 10 feb 2010, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- 12/5 reistijd zonder stoppen is 4 uur. Bishop is een leuke plaats om te lunchen: http://www.erickschatsbakery.com Lone Pine is ook uitstekend. Maar wanneer is het bij jullie lunchtijd... Het restaurant van Panamint Springs heeft ook een goede reputatie, maar dat zal te laat zijn.
Wanneer je pas om 10u opstaat, dan is de tijd voor Alabama hills misschien krap. Voor liefhebbers van fotografie is dit vooral mooi in de ochtend en namiddag, vooral met de arches met besneeuwde bergen op de achtergrond in de ochtend. Richt je op het gebied bij Mobius Arch (Movie Flat Road) en eventueel nog Whitney Portal Arch. Zie hier voor meer info.
Terzijde: Wanneer het op 12/5 nog lukt om Artists Drive en Zabriskie Point te zien, dan zou dat erg mooi zijn. Dat zijn ook prachtige plekken voor de namiddag.
- 13/5 Is haalbaar.
- 15/5 Rijd in VOF SP door tot het eindpont van de scenic road die het park inloopt (White Domes, zie kaartje). Dit is één van de mooiste wegen in Amerika! (ook gebruikt in commercials voor auto's)
- Zion verkorten is prima. Dan ga je een volgende reis gewoon nog een keer.
- 18/5 Ik zou Horseshoe Bend voor de volgende ochtend bewaren, net voor het bezoek aan Antelope Canyon. Wanneer je er rond 11:00 uur bent, dan kun je foto's maken zonder schaduw van de mesa waar je zelf op staat, met een ideale -volledige- belichting van de rivier. (En ik hoop dat je een breedhoeklens hebt.)
Johan
Wanneer je pas om 10u opstaat, dan is de tijd voor Alabama hills misschien krap. Voor liefhebbers van fotografie is dit vooral mooi in de ochtend en namiddag, vooral met de arches met besneeuwde bergen op de achtergrond in de ochtend. Richt je op het gebied bij Mobius Arch (Movie Flat Road) en eventueel nog Whitney Portal Arch. Zie hier voor meer info.
Terzijde: Wanneer het op 12/5 nog lukt om Artists Drive en Zabriskie Point te zien, dan zou dat erg mooi zijn. Dat zijn ook prachtige plekken voor de namiddag.
- 13/5 Is haalbaar.
- 15/5 Rijd in VOF SP door tot het eindpont van de scenic road die het park inloopt (White Domes, zie kaartje). Dit is één van de mooiste wegen in Amerika! (ook gebruikt in commercials voor auto's)
- Zion verkorten is prima. Dan ga je een volgende reis gewoon nog een keer.
- 18/5 Ik zou Horseshoe Bend voor de volgende ochtend bewaren, net voor het bezoek aan Antelope Canyon. Wanneer je er rond 11:00 uur bent, dan kun je foto's maken zonder schaduw van de mesa waar je zelf op staat, met een ideale -volledige- belichting van de rivier. (En ik hoop dat je een breedhoeklens hebt.)
Johan
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed nieuws voor jullie. Wij zijn ook echte uitslapers, maar door het tijdverschil ben je automatisch al veel eerder wakker. Tip is dus ook om op dag van aankomst lekker op tijd te gaan slapen. Dan zit je meteen in een perfect ritme. Ik zou de wekker toch echt wel elke dag rond een uur of 6 's morgens zetten. Aangezien het in de avond al vroeg donker is, kun je beter elke avond een beetje op tijd gaan slapen.Nova25 schreef:We zijn redelijke uitslapers (meestal staan we rond half 10/ 10 uur op) tijdens een vakantie. Tijdens deze reis zullen we op tijd op moeten staan. Hoe laat adviseren jullie?
Omdat je via Valley of Fire naar Zion rijdt, zou ik die 2 nachten Zion gewoon aanhouden. Je kunt dan beter een stranddag bij San Diego opofferen voor die rustdag in Las Vegas.
12-5: Wij hebben geluncht bij Nicely's Restaurant in Lee Vining en hebben daar echt heerlijk gegeten.
13-5: Met de planning die jullie hebben, zou ik er geen rekening mee houden dat je in de middag al in Las Vegas bent. Zo erg is dat ook niet, want Las Vegas binnenrijden in het donker geeft toch veel meer een kick dan in de middag aankomen. Op de meeste plaatsen kun je beter niet in het donker rijden, zoals ik al had verteld, maar op de route van Death Valley naar Las Vegas is dat geen probleem. Het is bijna 1 lange rechte weg.
16-5: Ik zie Lower Emerald Pool staan. Als je daar eenmaal bent, zou ik ook de hele trail naar boven lopen. De Upper Emerald Pool vond ik veruit het mooist van de trail en het is geen zware trail.
17-5: Hier heb ik goed nieuws. Wij hebben ook de viewpoints en de Queens Garden Trail/Navajo Loop Combination gedaan en dat kon makkelijk in 1 dag. Het voordeel hiervan is, dat je de volgende dag op tijd richting Page kunt vertrekken en die dag de Antelope Canyon kunt bezoeken en eind van de middag Horseshoe Bend. Zo loop je telkens wat voor op de planning.
Groetjes René
Een paar tipjes.
Vergeet op Highway 1 niet een bezoekje te brengen aan Hearst Castle. Meneer Hearst dacht BIG en dat zie je ook aan dat huis, dat niet voor niks the cathedral wordt genoemd.... Het is allemaal erg over de top (voorbeeldje; de vloer van het binnenzwembad is met gouden mozaiek betegeld) maar wel erg Amerikaans en best interessant en leuk om te bekijken.
Ga in San Francisco vooral ook even een kijkje nemen op Union Square. Het is daar gewoon lekker hangen met een colaatje met lekker weer. Effe lekker mensen kijken of de mooie warenhuizen even bekijken. Wat ook prachtig is en lekker om wat rond te hangen is Golden Gate Park.
Het is best leuk hier een stadstour te boeken; dan zie je alle highlights in 1 dag en wat je leuk vind kun je dan later uitgebreider bezoeken.
Yosemite; wijst zich eigenlijk vanzelf. Overal staan hikes (langere en kortere) op bordjes met lengte aangegeven. Wat ik erg leuk blijf vinden is de waterval. Je wordt wel nat van het spatwat/de damp in de lucht maar erg mooi om daar onder te staan.
Death Valley; route door dit NP wijst zich ook weer vanzelf. Hiken daar? Ik zou het niet doen. Gloeiend heet! Je gaat daar nog blij zijn met de geringste schaduw. En als je het doet vergeet dan alsjeblieft niet om heel veel water mee te nemen!
Overigens is het motelletje in Stovepipe Wells inderdaad hartstikke leuk. Ik vond het vooral 's avonds erg sfeervol. Had wel wat, zo midden in die "uitgedroogde zandbak" op het muurtje voor je kamer wat zitten te drinken met andere reizigers. Ik heb daar buiten wel een encounter met een schorpioen gehad; ga er maar niet 's avonds op teenslippertjes rondlopen.
Zion; de weg van/naar Mount Carmel is de weg die er dwars doorheen loopt. Andere routes zijn of niet zo mooi of dead ends. Ga inderdaad vanuit de park entrance in het dorp met de (LPG) bus de canyon in en maak er een heerlijke wandeling langs het water.
Bryce Canyon; je kunt gerust op bepaalde punten in de canyon afdalen als je er maar 1 dag bent. Sterker nog; je krijgt spijt als je het niet doet!
Als je terug rijdt richting LA zou ik stoppen in Palm Springs. Een soort van rijke enclave. Ik heb me daar kapot gelachen over de wijze waarop ik van a tot z bediend werd in een dito deftige supermarkt. Ze pakken de aardappeltjes die jij aanwijst, leggen die in je kar, laden je boodschapjes op de band, weer in een zakje en die zetten ze voor je in je auto. Ik vond het wel een aparte plaats.
Heel veel plezier gewenst!!
Vergeet op Highway 1 niet een bezoekje te brengen aan Hearst Castle. Meneer Hearst dacht BIG en dat zie je ook aan dat huis, dat niet voor niks the cathedral wordt genoemd.... Het is allemaal erg over de top (voorbeeldje; de vloer van het binnenzwembad is met gouden mozaiek betegeld) maar wel erg Amerikaans en best interessant en leuk om te bekijken.
Ga in San Francisco vooral ook even een kijkje nemen op Union Square. Het is daar gewoon lekker hangen met een colaatje met lekker weer. Effe lekker mensen kijken of de mooie warenhuizen even bekijken. Wat ook prachtig is en lekker om wat rond te hangen is Golden Gate Park.
Het is best leuk hier een stadstour te boeken; dan zie je alle highlights in 1 dag en wat je leuk vind kun je dan later uitgebreider bezoeken.
Yosemite; wijst zich eigenlijk vanzelf. Overal staan hikes (langere en kortere) op bordjes met lengte aangegeven. Wat ik erg leuk blijf vinden is de waterval. Je wordt wel nat van het spatwat/de damp in de lucht maar erg mooi om daar onder te staan.
Death Valley; route door dit NP wijst zich ook weer vanzelf. Hiken daar? Ik zou het niet doen. Gloeiend heet! Je gaat daar nog blij zijn met de geringste schaduw. En als je het doet vergeet dan alsjeblieft niet om heel veel water mee te nemen!
Overigens is het motelletje in Stovepipe Wells inderdaad hartstikke leuk. Ik vond het vooral 's avonds erg sfeervol. Had wel wat, zo midden in die "uitgedroogde zandbak" op het muurtje voor je kamer wat zitten te drinken met andere reizigers. Ik heb daar buiten wel een encounter met een schorpioen gehad; ga er maar niet 's avonds op teenslippertjes rondlopen.
Zion; de weg van/naar Mount Carmel is de weg die er dwars doorheen loopt. Andere routes zijn of niet zo mooi of dead ends. Ga inderdaad vanuit de park entrance in het dorp met de (LPG) bus de canyon in en maak er een heerlijke wandeling langs het water.
Bryce Canyon; je kunt gerust op bepaalde punten in de canyon afdalen als je er maar 1 dag bent. Sterker nog; je krijgt spijt als je het niet doet!
Als je terug rijdt richting LA zou ik stoppen in Palm Springs. Een soort van rijke enclave. Ik heb me daar kapot gelachen over de wijze waarop ik van a tot z bediend werd in een dito deftige supermarkt. Ze pakken de aardappeltjes die jij aanwijst, leggen die in je kar, laden je boodschapjes op de band, weer in een zakje en die zetten ze voor je in je auto. Ik vond het wel een aparte plaats.
Heel veel plezier gewenst!!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Wederom weer bedankt iedereen! @Gleuknie: 6 uur! Dat wordt nog wennen voor ons haha.
Het wordt ook de eerste keer dat we geen zon, zee en strand vakantie gepland hebben. Ik wil al heel lang naar Amerika (heb het al een paar keer moeten uitstellen vanwege ziekte), maar mijn vriend is meer van een relaxvakantie in de zon. Heb ook wel een klein beetje op hem in moeten praten om deze rondreis te gaan maken, maar inmiddels (na veel verslagen te hebben gelezen en foto's te hebben bekeken) staat hij achter deze vakantie en is hij er ook van overtuigd dat dit ook een leuke manier van vakantie vieren is (mij lijkt het persoonlijk een leukere manier
). Heb wel ervaren dat het lastig is om in rondreis in het zuidwesten ook wat 'strand- en zwembaddagen' te plannen. Er zoveel te zien en te doen, dat je zulke dagen/middagen al snel vervangt door wat anders. Maar vandaar dus mijn telkens terugkerende vraag over een extra dag Las Vegas
. Een dag opofferen in San Diego kan eigenlijk niet meer, want de overnachting in de Grand Canyon (Bright Angel Lodge) staat al vast en is een dag later niet meer beschikbaar. En ik wil heel graag daar overnachten.
- Ik zat net even naar mijn lijstje te kijken met stops op Highway 1tussen LA en SF en dat zijn er inmiddels al best veel geworden!
We zijn er maar 1 overnachting (Pismo Beach) en ik vraag me dan ook af welke stops haalbaar zijn en wat echt een must is om te zien.
- Santa Barbara (de bedoeling is om daar te gaan lunchen op weg naar Pismo Beach)
- Solvang
- Julia Pfeifer Burns
- 17mile drive
- Carmel
- Big Sur
- Hearts Castle
- Zion: er is nog enige twijfel over Zion, want blijven we 1 of 2 nachten. Nu hebben we maar 1 volle dag in Las Vegas. In Las Vegas is het in mei meestal goed weer en we hebben daar een heel mooi zwembad, vandaar dat we daar wel wat langer willen blijven. Is het mogelijk om op de dag dat we uit Las Vegas komen (via Valley of Fire ) aan het eind van de middag nog een trail te lopen of op de dag dat we naar Bryce Canyon gaan 's ochtends? Het park is 24 uur per dag open, heb ik begrepen. We hebben al geboekt bij de Desert Pearl Inn. Ze hebben daar ook een heel mooi zwembad! Op internet las ik dat het in mei vaak goed weer is in Zion, dus zwemmen en een beetje zonnen (kortom relaxen
) kan daar vast wel?
- Page: is zwemmen in Lake Powell goed te doen in mei? Ik heb op het forum gelezen dat er strandjes zijn bij Lake Powell. Lijkt me wel leuk om daar nog even heen te gaan.
Heb verschillende opties gekregen qua tijdtip om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken ('s ochtends en eind van de middag), dus moet maar even kijken wanneer we gaan. Hangt ook van hoe laat we uit Bryce komen (of we de viewpoint en de trail op 1 dag kunnen doen). Raden jullie de Upper of de Lower Canyon aan?
- Monument Valley: wat is de ideale tijd om aan te komen in Monument Valley met het oog op zonstand etc.?
- Grand Canyon: is het nog de moeite waard om 21 mei een rit te maken met het shuttlebussysteem of is voor een eerste bezoek de uitzichtpunten bekijken voldoende?
Die dag hebben we nog een lange rit voor de boeg en daarom vind ik wel dat het echt een must moet zijn.
- San Diego: ik heb op dit forum gelezen dat sommige stranden in San Diego vol met wier liggen? Dat is wel jammer! Welk strand of stranden zijn leuk in San Diego of omgeving? Ik hoor veel goede dingen over Laguna Beach.
Het wordt ook de eerste keer dat we geen zon, zee en strand vakantie gepland hebben. Ik wil al heel lang naar Amerika (heb het al een paar keer moeten uitstellen vanwege ziekte), maar mijn vriend is meer van een relaxvakantie in de zon. Heb ook wel een klein beetje op hem in moeten praten om deze rondreis te gaan maken, maar inmiddels (na veel verslagen te hebben gelezen en foto's te hebben bekeken) staat hij achter deze vakantie en is hij er ook van overtuigd dat dit ook een leuke manier van vakantie vieren is (mij lijkt het persoonlijk een leukere manier

- Ik zat net even naar mijn lijstje te kijken met stops op Highway 1tussen LA en SF en dat zijn er inmiddels al best veel geworden!
We zijn er maar 1 overnachting (Pismo Beach) en ik vraag me dan ook af welke stops haalbaar zijn en wat echt een must is om te zien.
- Santa Barbara (de bedoeling is om daar te gaan lunchen op weg naar Pismo Beach)
- Solvang
- Julia Pfeifer Burns
- 17mile drive
- Carmel
- Big Sur
- Hearts Castle
- Zion: er is nog enige twijfel over Zion, want blijven we 1 of 2 nachten. Nu hebben we maar 1 volle dag in Las Vegas. In Las Vegas is het in mei meestal goed weer en we hebben daar een heel mooi zwembad, vandaar dat we daar wel wat langer willen blijven. Is het mogelijk om op de dag dat we uit Las Vegas komen (via Valley of Fire ) aan het eind van de middag nog een trail te lopen of op de dag dat we naar Bryce Canyon gaan 's ochtends? Het park is 24 uur per dag open, heb ik begrepen. We hebben al geboekt bij de Desert Pearl Inn. Ze hebben daar ook een heel mooi zwembad! Op internet las ik dat het in mei vaak goed weer is in Zion, dus zwemmen en een beetje zonnen (kortom relaxen

- Page: is zwemmen in Lake Powell goed te doen in mei? Ik heb op het forum gelezen dat er strandjes zijn bij Lake Powell. Lijkt me wel leuk om daar nog even heen te gaan.
Heb verschillende opties gekregen qua tijdtip om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken ('s ochtends en eind van de middag), dus moet maar even kijken wanneer we gaan. Hangt ook van hoe laat we uit Bryce komen (of we de viewpoint en de trail op 1 dag kunnen doen). Raden jullie de Upper of de Lower Canyon aan?
- Monument Valley: wat is de ideale tijd om aan te komen in Monument Valley met het oog op zonstand etc.?
- Grand Canyon: is het nog de moeite waard om 21 mei een rit te maken met het shuttlebussysteem of is voor een eerste bezoek de uitzichtpunten bekijken voldoende?
Die dag hebben we nog een lange rit voor de boeg en daarom vind ik wel dat het echt een must moet zijn.
- San Diego: ik heb op dit forum gelezen dat sommige stranden in San Diego vol met wier liggen? Dat is wel jammer! Welk strand of stranden zijn leuk in San Diego of omgeving? Ik hoor veel goede dingen over Laguna Beach.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11396 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 1 Reacties