Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Propvolle routes in het Zuidwesten
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Propvolle routes
@Gleuknie; maar hier spreek je juist jouw persoonlijke voorkeur uit. Ik zie bijvoorbeeld heel vaak dat mensen naar LA willen en dat jij ze dat afraad omdat jij LA de minst mooie stad vond. Dat moet je eigenlijk niet doen. Ik zou dan zeggen; hoeveel dagen willen mensen gaan en waar liggen de interessen. Als mensen aangeven 1 dag te willen gaan zal ik zeggen; ga meer dagen zodat je echt een beetje de tijd hebt om wat te sight-seeen, of ga helemaal niet als het je toch niet zo interesseert. Dat staat dan los van de voorkeur die ik heb voor LA.
Zelfde geld voor San Francisco; er wordt hier op het forum bijna altijd standaard geadviseerd meer tijd (bv tov LA) uit te trekken voor SF. De eerste keer dat wij er waren hadden we 1,5 dag in die stad en dat was voor een eerste indruk echt al heel goed.
Ik denk dat Marjon met name doelt op wat jij hierboven juist doet; ga je in 1 dag van LV, via Death Valley naar Lee Vining/Mono Lake dan mis je....de overnachting in DV, ruime tijd voor bezoek van viewpoints, het stadje Bodie, Mono Lake enzovoorts, enzovoorts. Dan is het dus alsof je vanalles gemist hebt waar je toch in de buurt was en voor mensen die moeite hebben met het maken van de goede keuze is dat best erg veel informatie. En dat terwijl ze misschien maar 3 weken gaan (of minder).
Tijdens onze eerste 'standaard-reis' hebben wij overgeslagen; Monument Valley (en Moab maar dat was zowieso uitgesloten), Bryce NP en Death Valley (hadden we wel in de planning maar we waren moe) en de Tioga Pass (omdat het april/mei was). En uiteindelijk ook nog de de kustroute omdat het plots heel slecht weer was. Ik heb ze echt niet gemist! We hadden een fantastische reis die soms al druk zat was.
Tijdens onze tweede reis hadden we ons voorgenomen om alsnog naar Monument Valley te gaan aangezien we 3 volle dagen in Moab zouden zijn. Uiteindelijk weer niet gedaan want we hadden het zo relaxt in Moab en hadden al genoeg aan de parken daar en vooral de mooie route langs de Colorado River. En eerlijk is eerlijk......ik heb het weer niet gemist! Wel zijn we de tweede keer naar Bryce geweest.
Nog steeds ben ik niet in Death Valley geweest maar daarentegen wel in Anza Borrego Desert State Park en dat was super. Daar zou ik zeker terug willen en dan met een overnachting erbij!
Ik ben het met Harry eens dat je vooral moet kijken naar de wensen van degene die op reis gaat, maar ben het ook met Marjon eens dat veel mensen heel gejaagd willen reizen en dat je mensen best mag aanraden om het wat rustiger aan te doen zodat ze van bepaalde plekken wat beter kunnen genieten. Mensen geven het overigens vaak wel zelf aan als ze juist wat meer miles willen maken en wat minder willen wandelen. Of bijvoorbeeld meer interesse hebben voor de steden dan voor de natuur (of andersom).
Als laatste zou ik ook willen zeggen dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuzes. Herinneren we ons nog die jongen die met een paar vrienden met een cabrio wilde cruisen door Las vegas en Death Valley in augustus? En die wilde reizen op een budget van, wat was het, $50 per persoon per dag (elke dag hamburgers eten leek hem goed te doen om zo te 'besparen'). Tja....daar konden wij niets meer voor betekenen!
Zelfde geld voor San Francisco; er wordt hier op het forum bijna altijd standaard geadviseerd meer tijd (bv tov LA) uit te trekken voor SF. De eerste keer dat wij er waren hadden we 1,5 dag in die stad en dat was voor een eerste indruk echt al heel goed.
Ik denk dat Marjon met name doelt op wat jij hierboven juist doet; ga je in 1 dag van LV, via Death Valley naar Lee Vining/Mono Lake dan mis je....de overnachting in DV, ruime tijd voor bezoek van viewpoints, het stadje Bodie, Mono Lake enzovoorts, enzovoorts. Dan is het dus alsof je vanalles gemist hebt waar je toch in de buurt was en voor mensen die moeite hebben met het maken van de goede keuze is dat best erg veel informatie. En dat terwijl ze misschien maar 3 weken gaan (of minder).
Tijdens onze eerste 'standaard-reis' hebben wij overgeslagen; Monument Valley (en Moab maar dat was zowieso uitgesloten), Bryce NP en Death Valley (hadden we wel in de planning maar we waren moe) en de Tioga Pass (omdat het april/mei was). En uiteindelijk ook nog de de kustroute omdat het plots heel slecht weer was. Ik heb ze echt niet gemist! We hadden een fantastische reis die soms al druk zat was.
Tijdens onze tweede reis hadden we ons voorgenomen om alsnog naar Monument Valley te gaan aangezien we 3 volle dagen in Moab zouden zijn. Uiteindelijk weer niet gedaan want we hadden het zo relaxt in Moab en hadden al genoeg aan de parken daar en vooral de mooie route langs de Colorado River. En eerlijk is eerlijk......ik heb het weer niet gemist! Wel zijn we de tweede keer naar Bryce geweest.
Nog steeds ben ik niet in Death Valley geweest maar daarentegen wel in Anza Borrego Desert State Park en dat was super. Daar zou ik zeker terug willen en dan met een overnachting erbij!
Ik ben het met Harry eens dat je vooral moet kijken naar de wensen van degene die op reis gaat, maar ben het ook met Marjon eens dat veel mensen heel gejaagd willen reizen en dat je mensen best mag aanraden om het wat rustiger aan te doen zodat ze van bepaalde plekken wat beter kunnen genieten. Mensen geven het overigens vaak wel zelf aan als ze juist wat meer miles willen maken en wat minder willen wandelen. Of bijvoorbeeld meer interesse hebben voor de steden dan voor de natuur (of andersom).
Als laatste zou ik ook willen zeggen dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuzes. Herinneren we ons nog die jongen die met een paar vrienden met een cabrio wilde cruisen door Las vegas en Death Valley in augustus? En die wilde reizen op een budget van, wat was het, $50 per persoon per dag (elke dag hamburgers eten leek hem goed te doen om zo te 'besparen'). Tja....daar konden wij niets meer voor betekenen!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik geef vaak genoeg aan wat de temperaturen zijn in die maanden en dat wij ook 48 graden hadden. Daarnaast heb ik ook al regelmatig aangeraden om aan 1 stuk door te drinken. Ik zou nooit iemand aanraden om van Lake Tahoe naar Las Vegas te rijden. Dat zou jij misschien waardevoller vinden, maar ik dus niet.Harry schreef:Jij geeft altijd het advies om er wel te overnachten zonder te vragen of mensen wel tegen de extreme warmte kunnen, in juli en augustus is het er verschrikkelijk voor mensen die de warmte slecht kunnen verdragen, een advies om in dat geval buiten het park te overnachten of het helemaal over te slaan is dan veel waardevoller.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
gleuknie schreef:Ik zou nooit iemand aanraden om van Lake Tahoe naar Las Vegas te rijden. Dat zou jij misschien waardevoller vinden, maar ik dus niet.
Ik heb dat ook nog nooit iemand aangeraden, maar ook niet afgeraden, als het namelijk je persoonlijke doel is om dat op dat moment in die reis zo te doen is het prima, en dat heeft helemaal niets met waardevoller te maken.
Death Valley is in deze alleen maar een voorbeeld (en niet meer dan dat, het gaat niet om Death Valley) om aan te geven dat het voor iedereen weer anders is, afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren, ik zie door meerdere forumleden toch vaak adviezen gegeven worden die niet aansluiten bij de persoonlijke voorkeuren van mensen, als iemand aangeeft het geen probleem te vinden om veel in de auto te zitten en genoeg te hebben aan de uitkijkpunten in een park dan wordt die persoon vaak min of meer "voor gek verklaard" omdat het zoveel beter zou kunnen.
Meestal zie je die mensen na het "afkraken" van de route helemaal niet meer terug op het forum, en dat vind ik jammer, ik zou het prettig vinden als de persoonlijke voorkeuren van de adviesgevers wat meer op de achtergrond zouden blijven, of dat er vaker de woorden "ik vind" gebruikt wordt, i.p.v. "het is", daar geef je mee aan dat jij dat vind, en dat een ander dat heel anders zou kunnen ervaren.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Propvolle routes in het Zuidwesten
In dit verband heb ik al eens aangegeven hoe ik zo'n beetje aankijk tegen het geven van reisadvies.
Raadgevers zijn vaak erg enthousiast door eigen ervaring en beleving van een (Amerika)reis en geven op grond daarvan een al dan niet waardevol advies. Volkomen logisch en begrijpelijk. Het is ook vaak lastig vragenstellers te adviseren omdat de benodigde informatie ontbreekt voor een juist advies.
Essentieel is echter dat je ook een goede onderbouwing geeft over het hoe en waarom van een bepaald advies en dat je (als het kan) ook het alternatief moet noemen. Ik vind het belangrijk beide kanten (voors en tegens) te benoemen zodat de mensen zelf een keus kunnen maken die het beste bij hun wensen past.
Marjan
Raadgevers zijn vaak erg enthousiast door eigen ervaring en beleving van een (Amerika)reis en geven op grond daarvan een al dan niet waardevol advies. Volkomen logisch en begrijpelijk. Het is ook vaak lastig vragenstellers te adviseren omdat de benodigde informatie ontbreekt voor een juist advies.
Essentieel is echter dat je ook een goede onderbouwing geeft over het hoe en waarom van een bepaald advies en dat je (als het kan) ook het alternatief moet noemen. Ik vind het belangrijk beide kanten (voors en tegens) te benoemen zodat de mensen zelf een keus kunnen maken die het beste bij hun wensen past.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Propvolle routes is juist wat WIJ niet hebben gedaan, op advies van jullie en dat hebben we ons goed in de oren geknoopt.
Daarom kozen we in 15 dagen voor LA-Palm Springs-Sedona-Grand Canyon-Las Vegas-via Death Valley-Lone Pine-Yosemite-SF-Monterey-Pismo Beach en Marina Del Rey.
Natuurlijk hadden we graag Zion, Bryce, Monument Valley en Moab bijgevoegd, maar dat zien we niet zitten: Continu in de auto zitten...Het werd ons hier ten strengste
afgeraden en we hopen dat we nu een "rustiger" route hebben, want het wordt onze 1e keer daar....
En anders gaan we voor die andere parken toch gewoon nog een keer...
Volgens mij doen wij het dan niet propvol nu, ofwel?
Groeten
HJ
Daarom kozen we in 15 dagen voor LA-Palm Springs-Sedona-Grand Canyon-Las Vegas-via Death Valley-Lone Pine-Yosemite-SF-Monterey-Pismo Beach en Marina Del Rey.
Natuurlijk hadden we graag Zion, Bryce, Monument Valley en Moab bijgevoegd, maar dat zien we niet zitten: Continu in de auto zitten...Het werd ons hier ten strengste
afgeraden en we hopen dat we nu een "rustiger" route hebben, want het wordt onze 1e keer daar....
En anders gaan we voor die andere parken toch gewoon nog een keer...

Volgens mij doen wij het dan niet propvol nu, ofwel?
Groeten
HJ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dit is zeker niet propvol. Als je je nu maar niet gaat vervelen op die rustige route!
Marianne

Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als ik met tips kom, kom ik met een rustigere route, zie in je topic.
Dit zal wel door velen niet gewaardeerd worden.
Dit zal wel door velen niet gewaardeerd worden.

Groetjes René
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Gleuknie: Mijn 'kritiek' van hierboven was absoluut geen persoonlijke aanval op jou! Jouw bijdragen worden, volgens mij, hartstikke gewaardeerd door velen. Wel wilde ik duidelijk maken dat jouw adviezen (en die van sommige anderen ook) vaak erg doorspekt zijn met persoonlijke voorkeuren zoals 'veel' Death Valley en geen Los Angeles. Dat is niet zo handig. Je kunt beter adviseren op basis van de wensen van de reiziger en mocht iemand graag naar LA willen en LA is toevallig niet jouw 'ding', laat de LA adviezen dan aan een ander over en geef advies over de stukken waar jij wel graag over wilt en kunt vertellen.
Mijn tweede stukje van kritiek gind eigenlijk over hetgeen Monique in deze discussie inbracht. Dat mensen vaak wordt verteld wat ze allemaal niet mogen missen, spookstadje hier, mooi meer daar, dirtroad of scenic road nummer zoveel..... Het lijkt me als advies-gever verstandiger om advies te geven op basis van wat haalbaar is en eventueel aan te geven waar men nog in de buurt komt zodat de reiziger die zaken zelf eens rustig kan bekijken alvorens de route definitief te maken.
Maar iets heel anders; wat mij opvalt (en ik heb het idee dat het steeds vaker voorkomt) is dat steeds meer mensen een topic starten met vragen als; welk hotel in San Francisco? Ik moet nog hotels hebben voor...(en dan volgen 6 steden).
Ik persoonlijk vind dat vrij irritant en verwijs mensen steevast door naar tripadvisor en de zoekfunctie van het forum. Waarom niet eerst jezelf verdiepen in de mogelijkheden, een short-list maken en dán een wat specifiekere vraag stellen (bij voorkeur in het topic waar ook je route in staat). Er zijn zoveel mensen die zo weinig zelfstandigheid en zelfinitiatief op dit gebied tonen. Bovendien vervuilt het forum ook nogal hierdoor. Is het mogelijk dat moderators dit soort vragen verplaatsen naar de topics waar de route van mensen in staan?
Mijn tweede stukje van kritiek gind eigenlijk over hetgeen Monique in deze discussie inbracht. Dat mensen vaak wordt verteld wat ze allemaal niet mogen missen, spookstadje hier, mooi meer daar, dirtroad of scenic road nummer zoveel..... Het lijkt me als advies-gever verstandiger om advies te geven op basis van wat haalbaar is en eventueel aan te geven waar men nog in de buurt komt zodat de reiziger die zaken zelf eens rustig kan bekijken alvorens de route definitief te maken.
Maar iets heel anders; wat mij opvalt (en ik heb het idee dat het steeds vaker voorkomt) is dat steeds meer mensen een topic starten met vragen als; welk hotel in San Francisco? Ik moet nog hotels hebben voor...(en dan volgen 6 steden).
Ik persoonlijk vind dat vrij irritant en verwijs mensen steevast door naar tripadvisor en de zoekfunctie van het forum. Waarom niet eerst jezelf verdiepen in de mogelijkheden, een short-list maken en dán een wat specifiekere vraag stellen (bij voorkeur in het topic waar ook je route in staat). Er zijn zoveel mensen die zo weinig zelfstandigheid en zelfinitiatief op dit gebied tonen. Bovendien vervuilt het forum ook nogal hierdoor. Is het mogelijk dat moderators dit soort vragen verplaatsen naar de topics waar de route van mensen in staan?
Ik ben het eigelijk wel met toscabreeschoten eens. Sommige mensen kunnen niet of willen niet vaker terug om andere dingen te zien. En dan neem ik nu mij zelf als voorbeeld. Wij hebben hard gespaard voor deze reis en gaan waarschijnlijk niet nog een terug naar het zuidwesten. Daarom willen wij zoveel mogelijk uit deze reis halen wat mogelijk is maar niet ten koste van alles. Ook wij hebben rustdagen maar ook 1 lange dag ( deathvalley-mono lake-bodie-yosemite ) Wij hoeven niet perse om 15.00 al in ons hotel te zijn maar hebben de hele dag en kunnen rustig rijden.
Wij hebben ervoor gekozen om advies te vragen omdatwij niet kunnen inschatten hoelang je over bepaalde stukken doet. je krijgt allemaal adviezen en je pikt daar uit wat bij jezelf past. Ik heb alle adviezen doorgenomen en bekeken maar niet allemaal opgenomen of geschapt uit ons reisschema.
Ik ben daarom ook van mening dat de adviezen van de experts prima en goed zijn. Als mensen en geen behoefte aan hebben zetten ze hun reisschema niet op het forum of vermelden ze dit er wel bij denk ik. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de experts van het forum hier dan van het reisbureau die alles uit boekjes halen
Daarnaast zoals rivercola zegt, moeten mensen wel zelf een idee hebben wat ze willen en niet zo snel aan andere overlaten. Juist dat verdiepen kom je achter dingen die je graag wilt zien
Wij hebben ervoor gekozen om advies te vragen omdatwij niet kunnen inschatten hoelang je over bepaalde stukken doet. je krijgt allemaal adviezen en je pikt daar uit wat bij jezelf past. Ik heb alle adviezen doorgenomen en bekeken maar niet allemaal opgenomen of geschapt uit ons reisschema.
Ik ben daarom ook van mening dat de adviezen van de experts prima en goed zijn. Als mensen en geen behoefte aan hebben zetten ze hun reisschema niet op het forum of vermelden ze dit er wel bij denk ik. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de experts van het forum hier dan van het reisbureau die alles uit boekjes halen
Daarnaast zoals rivercola zegt, moeten mensen wel zelf een idee hebben wat ze willen en niet zo snel aan andere overlaten. Juist dat verdiepen kom je achter dingen die je graag wilt zien
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het heeft mij in elk geval best moeite gekost om voor mezelf te leren accepteren dat ik gewoon naar huis mag zonder dat ik bepaalde dingen 'die je moet zien' gezien heb. Soms zit het er gewoon niet in, heb je geen zin of past het je niet.Mijn tweede stukje van kritiek gind eigenlijk over hetgeen Monique in deze discussie inbracht. Dat mensen vaak wordt verteld wat ze allemaal niet mogen missen, spookstadje hier, mooi meer daar, dirtroad of scenic road nummer zoveel.....
Zo hadden wij voor onze laatste reis in de planning staan om via Ocala te rijden in Florida. Maar uiteindelijk hadden we helemaal geen zin in een omweg van een uur om paarden te zien, hoe gek we er ook van zijn. Ik weet van mezelf dat ik niet meer terug zal gaan naar Florida, dus Ocala, gemist, forever. Jammer dan, ik heb heel veel van Europa ook niet gezien en daar slaap ik ook niet minder door.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
lianne88 schreef:Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de experts van het forum hier dan van het reisbureau die alles uit boekjes halen
Dat is een ding wat zeker is.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wordt regelmatig gedaan, maar helaas niet altijd in dank aangenomen.Is het mogelijk dat moderators dit soort vragen verplaatsen naar de topics waar de route van mensen in staan?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk dat dit essentiëel is bij het geven van adviezen. Weten wat voor reis de vragensteller wil.Harry schreef:Ik denk dat je juist een veel waardevoller advies kunt geven als je rekening houd met de persoonlijke wensen van iemand, als iemand aangeeft juist voor de steden te gaan, heeft het geen zin om dan 2 of 3 nachten Yosemite aan te raden, of Zion of welk natuurpark dan ook, misschien vind je dat zelf wel heel erg mooi, maar dat hoeft een ander natuurlijk niet te vinden.
Hoewel ik de laatste tijd niet zoveel adviezen in de reistopics geef (het zijn er gewoon teveel vind ik), zal ik nooit iemand iets afraden, zelfs al trekt het mij persoonlijk niet. Wat ik altijd doe is proberen erachter te komen wat iemands persoonlijke wensen/omstandigheden zijn. Voorbeeldje: Steevast zal ik bijv. altijd vragen bij iemand die 2 nachten of 3 nachten bij de Grand Canyon wil blijven, of die bijv. ook van plan is (een stuk) af te dalen. Zo ja, dan zijn 2 nachten aan te raden. Ga je alleen bij de viewpoints langs en maak je korte wandelingen dan is 1 nacht meestal voldoende. Dus, waarom wil iemand ergens zolang blijven?
Het is inderdaad waar dat je soms op basis van hele summiere informatie tips en adviezen moet geven. Wellicht moeten we met z'n allen proberen door te vragen als iemand met een route komt voordat we allemaal goedbedoelde adviezen geven.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En als mensen nou aangeven dat ze zoveel mogelijk willen zien, dat slaan ze dat toch gewoon over, wij zijn een aantal jaar geleden van Lake Tahoe via de 395 naar Las vegas gereden, hebben ook nog een paar uur Bodie bezocht en zijn door Death Valley gereden, voor ons prima te doen, voor jou waarschijnlijk niet, maar het is mijn vakantie, en ik bepaal zelf wel hoe ik die indeel, ik zou graag zien dat er veel meer advies gegeven zou worden naar de persoonlijke wensen i.p.v. je eigen voorkeur altijd uit te spreken.
Hier ben ik het dus erg mee eens ! iedereen is verschillend, vind sommige route's dus te langzaam gaan.
Ik vind dat er juist teveel een persoonlijke mening wordt gegeven (ik weet dat ik daar zelf ook schuldig aan ben) .
Gelukkig zijn we niet allen hetzelfde......
Maar het is inderdaad belangrijk dat de mensen een persoonlijke voorkeur uitspreken , hoeveel ze willen reizen, of ze van wandelen houden, autorijden, stad of park, zee of woestijn.....
Dit topic is trouwens goed voor ons amerika enthousiasten en adviseurs ! Marjon, een goed idee om dit te starten, maar u zit vaak vol goede ideeen
, en ik maak dankbaar gebruik van jouw tips !
Een expert wil ik mezelf niet noemen, ga dit jaar voor de 4de keer, ik zou liever zeggen...een klein beetje ervaren..... Maar gelukkig delen ze hier de expert status pas uit naar heel veel posts......
Hier ben ik het dus erg mee eens ! iedereen is verschillend, vind sommige route's dus te langzaam gaan.
Ik vind dat er juist teveel een persoonlijke mening wordt gegeven (ik weet dat ik daar zelf ook schuldig aan ben) .
Gelukkig zijn we niet allen hetzelfde......

Maar het is inderdaad belangrijk dat de mensen een persoonlijke voorkeur uitspreken , hoeveel ze willen reizen, of ze van wandelen houden, autorijden, stad of park, zee of woestijn.....
Dit topic is trouwens goed voor ons amerika enthousiasten en adviseurs ! Marjon, een goed idee om dit te starten, maar u zit vaak vol goede ideeen

Een expert wil ik mezelf niet noemen, ga dit jaar voor de 4de keer, ik zou liever zeggen...een klein beetje ervaren..... Maar gelukkig delen ze hier de expert status pas uit naar heel veel posts......
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 10 mar 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vreemd vind ik dat.Rob schreef:Wordt regelmatig gedaan, maar helaas niet altijd in dank aangenomen.Is het mogelijk dat moderators dit soort vragen verplaatsen naar de topics waar de route van mensen in staan?
Er is toch niets zo makkelijk voor jezelf én voor de raadgevers om alle info over één reis in hetzelfde topic te plaatsen.
Ik heb dat ook al regelmatig aangegeven aan mensen die allerlei topics openen over één en dezelfde reis.
Ik ben het daarover met Ilana eens dit het forum vervuild en onoverzichtelijk maakt.
Mijn eigen topic van onze tweede reis bestond daardoor uit maar liefst 17 pagina's maar vind het heerlijk om dat af en toe nog eens opnieuw te lezen. Voor de vakantie was het vooral handig omdat alle info mooi samen stond.
Wat betreft de propvolle routes.
Eigenlijk is het me nog niet echt opgevallen maar misschien is dat langzaam aan gegroeid.
Soms twijfel ikzelf ook om wel advies te geven. Ondanks dat we twee zuidwest reizen gemaakt hebben waarvan we sommige stukken ook twee maal hebben gereden of bezocht. Ik voel me absoluut nog geen expert. Die zijn wat mij betreft erg zeldzaam op het forum (Hekkie, Coyote, Yeehaw, Rob, Monique, M&M, Pete.Z en nog enkele anderen die ik nu even vergeet, waarvoor sorry, zijn dat duidelijk wel gezien hun enorme ervaringen)
Als ik zelf advies geef komt dat ook altijd vanuit mijn eigen ervaringen. Als er een route staat met bv vertrek in Denver geef ik ook aan dat ik het eerste gedeelte niet ken. Ik tracht meestal enkel te reageren over dingen die ik zelf heb gezien of gereden heb, al kan het wel zijn dat er eens een uitzondering gebeurd.
Voor mij persoonlijk heb ik graag dat de eerste week vrij druk is en naar mate de reis vorderd het rustiger wordt. Onze 2009 reis wat dat betreft ideaal en onze volgende reis zal er ook weer zo gaan uitzien (normaal in 2011

Het is gewoon voor iedereen erg persoonlijk en inderdaad moet er misschien meer gevraagd worden naar de persoonlijke voorkeuren van de topic opener.
Ik ben nu trouwens bezig om een route uit te schrijven voor Evy haar zus en onze vrienden en zij willen graag veel steden dus hou ik daar gewoon rekening mee, maar ikzelf zal zo'n route niet snel rijden.
Die route zal zeer binnenkort wel verschijnen in het zuidwest gedeelte.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat vind ik dus ook Bart.Dude schreef:Er is toch niets zo makkelijk voor jezelf én voor de raadgevers om alle info over één reis in hetzelfde topic te plaatsen.
Ik heb dat ook al regelmatig aangegeven aan mensen die allerlei topics openen over één en dezelfde reis.
Ik ben het daarover met Ilana eens dit het forum vervuild en onoverzichtelijk maakt.
Mijn eigen topic van onze tweede reis bestond daardoor uit maar liefst 17 pagina's maar vind het heerlijk om dat af en toe nog eens opnieuw te lezen. Voor de vakantie was het vooral handig omdat alle info mooi samen stond.
Al is het misschien wel zo dat bepaalde informatie voor anderen dan misschien iets minder snel teruggevonden kan worden terwijl zij er ook baat bij kunnen hebben. Maar dat is dan met de zoekfunctie wel weer op te vangen.
Voor de overzichtelijkheid van vooral het 'Zuidwesten' is het wel beter. Dit was voorheen het meest bezochte forum van mij, tegenwoordig moet ik soms 2 bladzijden bijlezen als ik een dag niet ingelogd ben geweest, zoveel wordt daar geschreven.

Zelf probeer ik ook alles zoveel mogelijk in één topic te houden (tenzij er reeds bestaande topics over een onderwerp bestaan).
Overigens heb tot nu toe altijd mijn eigen route bepaald. Het is immers mijn keuze en als ik een rijdag van 400+ mijlen in de planning heb staan. In al die jaren heb ik dan ook altijd mijn route pas op het forum gezet nadat ik 'm zelf al helemaal uitgevogeld had. Voor mij is het dan meer om met de rest te delen en wie weet kunnen anderen er iets van opsteken. Voor iemand die voor het eerst gaat, gaat dat natuurlijk niet altijd op. Die wil vooral weten hoe en wat.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het gaat over routes, zie ik mezelf zeker niet als expert hoor Bart. Juist omdat Albert en ik geen hikers zijn en altijd met een camper reizen, slaan wij veel bezienswaardigheden over die anderen wel graag doen. Je zult mij in de routetopics dan ook niet echt heel vaak vinden.
Ervaring met campers, daar ligt wel een beetje mijn 'expertise' en ik ken inmiddels héél veel campings in Amerika. Daar wil ik inderdaad nog weleens mijn mening over ventileren
Daarnaast zijn wij echte plattelandsliefhebbers die vaak nog meer aandacht steken in de route ergens heen, dan in de 'attractie' zelf. Zo vind ik nog steeds dat onze route door Idaho, langs de Lewis & Clark Trail, een van de mooiste dagtochten van al onze reizen was. Tip van Cor (echtgenoot van Gypsygirl). Ik heb die route nog weinig terug gezien op het forum.
Ervaring met campers, daar ligt wel een beetje mijn 'expertise' en ik ken inmiddels héél veel campings in Amerika. Daar wil ik inderdaad nog weleens mijn mening over ventileren

-
- Amerika-ontdekker
Of je nu een propvolle drukke reis wenst en zoveel mogelijk 'topics' op je lijst plaatst of anderzijds een rustige reis maakt waar je pakweg een volledige week kan ronddolen in vbn. Yosemite is eigenlijk persoonlijk. We vermoeden dat het ook weinig met Amerika zelf te maken heeft. Wanneer mensen bv. naar de Provence trekken zal je er enerzijds vinden die het zalig vinden om een hele week met hun tenen in het zand te zitten en te genieten aan het zwembad, terwijl anderen het al na een paar uur aan dat zelfde zwembad op hun spreekwoordelijke heupen krijgen en willen verdertrekken. Ik begrijp zeer goed de bijdrage van Marjon waarin ze waarschuwt om veel te veel in een te korte route te stoppen. Het is natuurlijk verleidelijk indien je een reisverslag leest van iemand die een kleine maand heeft rondgetrokken om dan niet alles wat in 1 maand bezocht werd nu maar eens in een dikke 14-dagen te bezoeken. Juist hiervoor vinden wij dit forum zalig. Verschillende meningen komen aan bod waar het ene advies het andere ondersteunt of juist weerlegt.
Toen we onze eerste keer naar de US trokken kenden we dit forum nog niet en hebben we ook de fout gemaakt om onze route nogal vol te stoppen. We denken echter nog steeds met heel veel plezier aan deze reis terug, doch op het einde waren we wel een beetje 'canyon-moe'. Met de hulp van de adviezen op dit forum hebben we geprobeerd om voor onze route van komende zomer het iets rustiger aan te doen of we daarin geslaagd zijn kunnen jullie na de zomer vernemen.
Stefan en Greta
Toen we onze eerste keer naar de US trokken kenden we dit forum nog niet en hebben we ook de fout gemaakt om onze route nogal vol te stoppen. We denken echter nog steeds met heel veel plezier aan deze reis terug, doch op het einde waren we wel een beetje 'canyon-moe'. Met de hulp van de adviezen op dit forum hebben we geprobeerd om voor onze route van komende zomer het iets rustiger aan te doen of we daarin geslaagd zijn kunnen jullie na de zomer vernemen.
Stefan en Greta
Ik had het ook niet speciaal over routes toen ik het had over de experts. Gewoon in het algemeen en jij bent al veel mensen nuttig van dienst geweest, dat zal iedereen wel beamennieuwenoord schreef:Als het gaat over routes, zie ik mezelf zeker niet als expert hoor Bart.

Grts, Bart
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves