Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Basketter95: ZW per camper-tips campgrounds & must do's
-
- Amerika-ontdekker
Reis Basketter95: ZW per camper-tips campgrounds & must do's
Wij bezoeken voor het eerst het zuidwesten van de USA en hebben gekozen voor een 25 foot camper van Cruise America.
Wij zouden graag advies & tips krijgen over onderstaande reisplanning, mooie routes om te rijden met een camper en zeker ook advies over mogelijke campgrounds.
Op welke plaasten zal het zo warm zijn dat een campground met hookup best te voorzien is? In de parken zelf zijn de campgrounds bijna nooit met hookup. Wat hebben zij dan dat het toch de moeite is om daar te verblijven? Tot slot: waar best op voorhand reserveren?
Reiplanning
27 juni 2010 Brussel - Las Vegas
28 juni 2010 Las Vegas
29 juni 2010 Las Vegas - Grand Canyon
30 juni 2010 Grand Canyon
1 juli 2010 Grand Canyon - Page
2 juli 2010 Page
3 juli 2010 Page - Monument Valley
4 juli 2010 Monument Valley - Moab
5 juli 2010 Moab
6 juli 2010 Moab
7 juli 2010 Moab - Capitol Reef
8 juli 2010 Capitol Reef - Bryce Canyon
9 juli 2010 Bryce Canyon
10 juli 2010 Bryce Canyon - Zion
11 juli 2010 Zion
12 juli 2010 Zion - Valley of Fire SP
13 juli 2010 Valley of Fire SP - Death Valley - Yosemite
14 juli 2010 Yosemite
15 juli 2010 Yosemite
16 juli 2010 Yosemite - San Francisco
17 juli 2010 San Francisco
18 juli 2010 San Francisco - Brussel
Alvast dank voor jullie tips en advies.
Wij zouden graag advies & tips krijgen over onderstaande reisplanning, mooie routes om te rijden met een camper en zeker ook advies over mogelijke campgrounds.
Op welke plaasten zal het zo warm zijn dat een campground met hookup best te voorzien is? In de parken zelf zijn de campgrounds bijna nooit met hookup. Wat hebben zij dan dat het toch de moeite is om daar te verblijven? Tot slot: waar best op voorhand reserveren?
Reiplanning
28 juni 2010 Las Vegas
29 juni 2010 Las Vegas - Grand Canyon
1 juli 2010 Grand Canyon - Page
2 juli 2010 Page
3 juli 2010 Page - Monument Valley
5 juli 2010 Moab
6 juli 2010 Moab
7 juli 2010 Moab - Capitol Reef
9 juli 2010 Bryce Canyon
11 juli 2010 Zion
12 juli 2010 Zion - Valley of Fire SP
13 juli 2010 Valley of Fire SP - Death Valley - Yosemite
14 juli 2010 Yosemite
15 juli 2010 Yosemite
Alvast dank voor jullie tips en advies.
Re: Zuidwesten per camper: tips campgrounds & must do's
Prima route, echter vanuit Valley of Fire via Death Valley (wat volgens mij niet mag met een camper in juli, maar ben geen camperaar) naar Yosemite is een lange rit. Ik zou dit toch nog eens heroverwegen.
-
- Amerika-ontdekker
Suggesties om tussen Valley of Fire en Yosemite ergens een stop in te bouwen? We willen het liefst Yosemite in via de Tioga pass.jolanxyz schreef:Prima route, echter vanuit Valley of Fire via Death Valley (wat volgens mij niet mag met een camper in juli, maar ben geen camperaar) naar Yosemite is een lange rit. Ik zou dit toch nog eens heroverwegen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Reiplanning
28 juni 2010 Las Vegas
29 juni 2010 Las Vegas - Grand Canyon: Mathers cg (zonder hook-up) Trailer Village (met hook-up)
1 juli 2010 Grand Canyon - Page: Lake Powell RV Park
2 juli 2010 Page
3 juli 2010 Page - Monument Valley: Goulding
5 juli 2010 Moab: Canyonlands RV park
6 juli 2010 Moab
7 juli 2010 Moab - Capitol Reef Fruita
9 juli 2010 Bryce Canyon In het park zonder en Ruby's Inn RV Park er buiten met hook-up
11 juli 2010 Zion Watchman (met electra) South cg zonder hook-up
12 juli 2010 Zion - Valley of Fire SP campground in het park heeft zowel met als zonder hook-up plaatsen
13 juli 2010 Valley of Fire SP - Death Valley - Yosemite DV Mag niet in juli je zal dus via de noordkant ( US-95) moeten cg bij June Lake of Lee Vining
14 juli 2010 Yosemite
15 juli 2010 Yosemite In het park zal niet meevallen als je nog geen reservering hebt
28 juni 2010 Las Vegas
29 juni 2010 Las Vegas - Grand Canyon: Mathers cg (zonder hook-up) Trailer Village (met hook-up)
1 juli 2010 Grand Canyon - Page: Lake Powell RV Park
2 juli 2010 Page
3 juli 2010 Page - Monument Valley: Goulding
5 juli 2010 Moab: Canyonlands RV park
6 juli 2010 Moab
7 juli 2010 Moab - Capitol Reef Fruita
9 juli 2010 Bryce Canyon In het park zonder en Ruby's Inn RV Park er buiten met hook-up
11 juli 2010 Zion Watchman (met electra) South cg zonder hook-up
12 juli 2010 Zion - Valley of Fire SP campground in het park heeft zowel met als zonder hook-up plaatsen
13 juli 2010 Valley of Fire SP - Death Valley - Yosemite DV Mag niet in juli je zal dus via de noordkant ( US-95) moeten cg bij June Lake of Lee Vining
14 juli 2010 Yosemite
15 juli 2010 Yosemite In het park zal niet meevallen als je nog geen reservering hebt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige, rustige route, behalve zoals gezegd het stuk van Valley of fire naar Yosemite.
Je zou van Zion naar Las Vegas kunnen rijden, of naar Beatty, en de volgende dag naar Yosemite. Je zou ook van VoF naar Lee VIning kunnen rijden, dan heb je meer tijd om de Tioga Raod op je gemak te doen.
Ik weet niet of er nog wel eens iets vrij komt, je zou op http://www.nps.gov/yose kunnen kijken welke campgrounds er zijn. Hier vind je ook de instrucites vor het reserveren.
Marianne
Je zou van Zion naar Las Vegas kunnen rijden, of naar Beatty, en de volgende dag naar Yosemite. Je zou ook van VoF naar Lee VIning kunnen rijden, dan heb je meer tijd om de Tioga Raod op je gemak te doen.
Voor Yosemite is reserveren zeker noodzakelijk, maar dit moet 5 maanden van te voren dus daarvoor zijn jullie te laat. Voordeel, zeker in het geval van Yosemite is, dat je midden in het park zit en in elk geval voor delen van het park de camper kunt laten staan. Het zal veel tijd kosten om elke keer van buiten het park heen en weer te rijden. Het hangt er wel van af wat je wilt doen in het park.Basketter95 schreef: In de parken zelf zijn de campgrounds bijna nooit met hookup. Wat hebben zij dan dat het toch de moeite is om daar te verblijven? Tot slot: waar best op voorhand reserveren?
Ik weet niet of er nog wel eens iets vrij komt, je zou op http://www.nps.gov/yose kunnen kijken welke campgrounds er zijn. Hier vind je ook de instrucites vor het reserveren.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Basketter95: ZW per camper-tips campgrounds & must do's
Mooie route!!!
Ik zou tussen Valley of Fire en Yosemite kiezen voor Lee Vining. Dat is wel een behoorlijke rit, maar als je die dag als reisdag ziet, zit je de volgende dag ideaal bij de oostingang van Yosemite, waardoor je alle tijd hebt voor de Tioga Road en eventueel Bodie en Mono Lake.
Eén suggestie nog. Ik weet niet wat jullie bij Bryce Canyon willen gaan doen, maar eventueel zou 1 nacht daar voldoende zijn. Dan kun je nog een extra nachtje San Francisco erbij doen, waardoor je daar een mooie afsluiter hebt met 2 volle dagen San Francisco.
Ik zou tussen Valley of Fire en Yosemite kiezen voor Lee Vining. Dat is wel een behoorlijke rit, maar als je die dag als reisdag ziet, zit je de volgende dag ideaal bij de oostingang van Yosemite, waardoor je alle tijd hebt voor de Tioga Road en eventueel Bodie en Mono Lake.
Eén suggestie nog. Ik weet niet wat jullie bij Bryce Canyon willen gaan doen, maar eventueel zou 1 nacht daar voldoende zijn. Dan kun je nog een extra nachtje San Francisco erbij doen, waardoor je daar een mooie afsluiter hebt met 2 volle dagen San Francisco.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Alvast dank voor de suggesties.
We overwegen om ons traject hierdoor als volgt aan te passen:
12 juli 2010 Zion - Valley of Fire SP - Beatty --> in Beatty auto huren en volgende dag Death Valley met auto ipv camper.
13 juli 2010 Beatty- Death Valley - Lee Vining
14 juli 2010 Yosemite
Zijn er car rentals in Beatty?
Alvast dank voor de suggesties.
We overwegen om ons traject hierdoor als volgt aan te passen:
12 juli 2010 Zion - Valley of Fire SP - Beatty --> in Beatty auto huren en volgende dag Death Valley met auto ipv camper.
13 juli 2010 Beatty- Death Valley - Lee Vining
14 juli 2010 Yosemite
Zijn er car rentals in Beatty?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee, er zijn 1 campground, 1 benzinestation en 4 h(m)otels in Beatty.
Vanuit Beatty zijn de meeste mooie punten in DV trouwens erg ver rijden.
Vanuit Beatty zijn de meeste mooie punten in DV trouwens erg ver rijden.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik heb hier op het forum al eens gelezen dat je wel auto's kunt huren in Pahrump. Death Valley is 100% een aanrader, maar ik denk dat het gezien de extra afstanden handiger is om 2 overnachtingen in Pahrump te hebben. Je zou eventueel die 2 nachten kunnen "winnen" bij Bryce Canyon en Grand Canyon.
Groetjes René
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb uit de reisverslagen van meerdere AA-leden een heleboel zaken genoteerd die we best zouden willen doen, alleen het lijkt mij dat het feit dat we met een camper reizen veel van deze zaken onmogelijk maakt omdat er een auto methigh clearance en/of 4-wheel aandrijving voor nodig is.
Enkele voorbeelden:
the Wave (als je een permit te pakken krijgt)
Whit Pocket
Valley Drive in Monument Valley
Canyonlands NP
Death Valley (Dantes View, Zabriskie, Sand dunes bij Stovepipe Wells)
Cathedral Canyon
Blue Canyon
Zijn er voor bovenstaande goede oplossingen te bedenken?
Enkele voorbeelden:
the Wave (als je een permit te pakken krijgt)
Whit Pocket
Valley Drive in Monument Valley
Canyonlands NP
Death Valley (Dantes View, Zabriskie, Sand dunes bij Stovepipe Wells)
Cathedral Canyon
Blue Canyon
Zijn er voor bovenstaande goede oplossingen te bedenken?
Canyonlands Isle in the Sky biedt prachtige, niet te evenaren uitzichten die ook met een camper bereikbaar zijn. Persoonlijk vond ik het hier mooier als bij de Grand Canyon. Wat echter veel mensen op dit forum doen, is de white rim/shaftertrail. Alleen dat is ook niet eens met een gewone auto te doen, maar wel met een jeep met high clearance (en veel lef). Je kan dit wel doen door in Moab een dag een jeep te huren of met een georganiseerde tocht mee te gaan.
Death Valley kan wel met een camper, maar verhuurmaatschappijen verbieden het in de zomermaanden omdat ze bang zijn voor te hoge kosten als je daar panne krijgt vanwege de hitte. Het heeft dus niets met de wegcondities te maken.
The wave is vooral een flink stuk lopen, maar of het beginpunt van de tocht camperproof te bereiken/te parkeren is, weet ik niet. De overige bezienswaardigheden ken ik niet.
Death Valley kan wel met een camper, maar verhuurmaatschappijen verbieden het in de zomermaanden omdat ze bang zijn voor te hoge kosten als je daar panne krijgt vanwege de hitte. Het heeft dus niets met de wegcondities te maken.
The wave is vooral een flink stuk lopen, maar of het beginpunt van de tocht camperproof te bereiken/te parkeren is, weet ik niet. De overige bezienswaardigheden ken ik niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je met alle parken en bezienswaardigheden die je wel met een camper kunt bereiken al je handen vol hebt voor een eerste keer in het zuidwesten. Ik zou ergens een dag inleveren om wat meer tijd te hebben voor het stuk naar Yosemite, en voor een dag Death Valley.
Bij Monument valley kun je een tour doen, hoewel er mensen zijn die het met de camper doen.
Kijk ook eens op de site van Henriette: www.ontdek-amerika.nl voor de andere plaatsen.
Marianne
Bij Monument valley kun je een tour doen, hoewel er mensen zijn die het met de camper doen.
Kijk ook eens op de site van Henriette: www.ontdek-amerika.nl voor de andere plaatsen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Is het een idee om Monument Valley te schrappen en zo een dag in te winnen die we ofwel voor Death Valley of Yosemite zouden kunnen gebruiken? Of is Monument Valley iets wat je absoluut moet zien?
Laatst gewijzigd door markro op 28 mar 2010, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-ontdekker
Gebaseerd op de input die we hebben gekregen en wat ik verder nog allemaal aan tips heb gelezen in het forum hebben we het nodige aangepast en hebben we nu onderstaand programma:
- datum verplaatsing activiteiten
27/06/2010 Brussel - Las Vegas
28/06/2010 Las Vegas dagje & avond Las Vegas
29/06/2010 Las Vegas - Grand Canyon (stop bv. bij Hoover dam onderweg, afhankelijk van aankomst GC al paar viewpoints, korte wandeling, zonsondergang)
30/06/2010 Grand Canyon (zonsopgang, helikoptervlucht, deel van de South Kaibab Trail, West Rim viewpoints met shuttle bus, zonsondergang)
1/07/2010 Grand Canyon - Page (via viewpoints East Rim naar Coal Mine Canyon (via Tuba City) en door naar Page)
2/07/2010 Page (Lower Antelope Canyon ('s morgens), Upper Antelope Canyon (reserveren), horseshoe bend)
3/07/2010 Page - Monument Valley (the Wave of White Pocket of Hummer tour, Visitor Center Monument Valley
4/07/2010 Monument Valley - Moab (Valley Drive, door naar Moab, hike naar Delicate Arch (zonsondergang)
5/07/2010 Moab (Arches: Fiery Furnace hike, viewpoints bezoeken en bekijken)
6/07/2010 Moab (Shäfer Trail met jeep, viewpoints in het park, Dead Horse Point State Park)
7/07/2010 Moab - Capitol Reef (viewpoints bekijken en door naar Capitol Reef, daar Hickman Bridge trail)
8/07/2010 Capitol Reef - Bryce Canyon (Sunset Trail (zonsopgang of -ondergang), Panorama Point, scenic drive, door naar Bryce Canyon, visitor center, zonsondergang)
9/07/2010 Bryce Canyon (Scenic route van zuid naar noord (verste deel), Queens Gardens Trail + Navajo loop trail)
10/07/2010 Bryce Canyon - Zion (Scenic route van zuid naar noord, deel 2 van zuid naar noord en door naar Zion, Canyon overlook trail)
11/07/2010 Zion (Angels Landing trail, Riverside Walk trail en Zion Valley Scenic Drive)
12/07/2010 Zion - Valley of Fire SP - Pharump (Snow Canyon SP, Valley of Fire SP)
13/07/2010 Pharump - Death Valley - Mammoth Lakes (bezoek Death Valley met huurwagen: Dantes view, Zabriskie point, Sand dunes, …)
14/07/2010 Mammoth Lakes - Yosemite Valley (Via Tioga Pass naar Yosemite Valley)
15/07/2010 Yosemite Valley (met de bus naar Glacier Point en lopend langs meerdere watervallen naar de vallei terug, rit door valley)
16/07/2010 Yosemite - San Francisco (nog in te vullen)
17/07/2010 San Francisco (nog in te vullen)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er mooi uit! Alleen de rit van Pahrump naar Mammoth Lakes met nog een uitstapje naar DV lijkt me niet haalbaar. Vergeet DV zou ik zeggen, en doe het een dag rustig aan. Naar Mammoth Lakes (of Lee Vining) rijden is al een lange rit.
Marianne
Marianne
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Je mag in juli niet met een camper Death Valley in, van de camperverhuurder.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Annie, ze huren een auto in Pahrump. dat betekent dus terugrijden naar Pahrump na het bezoek aan DV en dan nog naar Mammoth Lakes.
Dan wordt het zoiets als op dit kaartje. Lijkt me wat te veel voor 1 dag.
Marianne
Dan wordt het zoiets als op dit kaartje. Lijkt me wat te veel voor 1 dag.
Marianne
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:

Lijkt mij ook erg veel voor één dag.
1/7 zou je ook nog naar Navajo Bridge en Lees Ferry kunnen gaan. Dat is een korte omweg vanaf Bitter Springs (AZ-89 & AZ-89A).
3/7 onderschat de Wave niet. Lang wandelen tijdens midzomer en daarna nog naar Monument Valley...
4/7 t/m 6/7 een mooie indeling
Ik zou Snow Canyon SP overslaan. Het is een leuk 'parkje', maar daar wil je in de hitte van juli denk ik niet wandelen. In mijn ogen is het vooral een lentepark. Kun je tijd mee besparen.
Valley of Fire SP kun je in verhouding meer van genieten vanuit de auto met o.a. 1 van de mooiste wegen in de VS, die naar White Domes. Ook daar twijfelachtig of je wil wandelen, maar Elephant Rock en Beehives zijn bij voorbeeld niet ver van het parkeerterrein en vanaf de parkeerplaats bij White Domes is de directe omgeving ook mooi. De wandeling bij White Domes lijkt me in de zomer pittig.
Van Springdale naar Pahrump is non-stop bijna 4 uur rijden. Wanneer je vroeg uit Springdale vertrekt, het bezoek aan VOF SP kort houdt (inkopen kun je doen in de Wal-Mart van Mesquite (laatste afrit) of Pahrump) dan zou ik op 13/7 al die rit naar Death Valley proberen inclusief sunset.
Johan
3/7 onderschat de Wave niet. Lang wandelen tijdens midzomer en daarna nog naar Monument Valley...
4/7 t/m 6/7 een mooie indeling
Ik zou Snow Canyon SP overslaan. Het is een leuk 'parkje', maar daar wil je in de hitte van juli denk ik niet wandelen. In mijn ogen is het vooral een lentepark. Kun je tijd mee besparen.
Valley of Fire SP kun je in verhouding meer van genieten vanuit de auto met o.a. 1 van de mooiste wegen in de VS, die naar White Domes. Ook daar twijfelachtig of je wil wandelen, maar Elephant Rock en Beehives zijn bij voorbeeld niet ver van het parkeerterrein en vanaf de parkeerplaats bij White Domes is de directe omgeving ook mooi. De wandeling bij White Domes lijkt me in de zomer pittig.
Van Springdale naar Pahrump is non-stop bijna 4 uur rijden. Wanneer je vroeg uit Springdale vertrekt, het bezoek aan VOF SP kort houdt (inkopen kun je doen in de Wal-Mart van Mesquite (laatste afrit) of Pahrump) dan zou ik op 13/7 al die rit naar Death Valley proberen inclusief sunset.
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de tips voor 13-7
Vertrek Springdale via VOF SP, winkelen in Walmart, naar Pahrump en dan nog bezoek aan Death Valley inclusief sunset: allemaal verpakt in 1 dag.
Hoeveel tijd hebben we dan ongeveer om DV te bekijken (Sand Dunes en Zabriskie spreken ons erg aan) + welke route/viewpoints kunnen we halen?
Daarnaast hebben we in het schema nog een paar dagen anders ingevuld:
Vertrek Springdale via VOF SP, winkelen in Walmart, naar Pahrump en dan nog bezoek aan Death Valley inclusief sunset: allemaal verpakt in 1 dag.
Hoeveel tijd hebben we dan ongeveer om DV te bekijken (Sand Dunes en Zabriskie spreken ons erg aan) + welke route/viewpoints kunnen we halen?
Daarnaast hebben we in het schema nog een paar dagen anders ingevuld:
- 09-07-10 Bryce Canyon - Kanab Scenic route van zuid naar noord, Queens Gardens Trail + Navajo loop trail, Canyon overlook trail
10-07-10 Kanab - Zion Terry Alderman - dagtrip naar White Pocket en nadien door naar Zion
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2860 Weergaves
-
Laatste bericht door EllenVakantie
-
- 19 Reacties