Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite: Glacier Point Road

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite: Glacier Point Road

Bericht door Martin & Marianne »

Ze zijn deze week begonnen met het sneeuwvrij maken van de Glacier Point Road.
De weg is echter na opening tot 27 mei alleen in de weekenden geopend.

Glacier Point Road:
April 14
Average snow depth: 14 feet
Miles plowed: 0.2 miles (from Badger Pass)
Note: Once the Glacier Point Road opens for the season, it will be open Saturdays and Sundays only until May 27. (It will also be open on May 21.) After May 27, the road will be open every day until fall closing.
Zie hier.

Marianne
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Re: Yosemite: Glacier Point Road

Bericht door Ingridh007 »

Ik heb hierover ook een vraag.
Wij logeren vrijdag (7 mei) op zaterdag nacht (8 mei) in Upper Pines.
Op zaterdag verlaten wij Yosemite om naar Lone Pine te rijden (=lange rit, omdat Tioga pass dicht is).

Ik ben nu aan het te overwegen om zaterdagochted eerst naar Glacier Point te rijden en dan weer terug het park uit naar Lone Pine.

Kan iemand me vertellen hoe laat deze weg op zaterdagen opengaat en of dit een haalbaar plan is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb geen idee hoe laat die weg open is, maar het lijkt me sowieso wel erg ver worden voor 1 dag. Zijn jullie met een camper? Ik denk dat het minimaal 8 uur rijden is. Het is ook maar de vraag of de weg dan al helemaal sneeuwvrij is.

Marianne
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor je reactie, wij gaan idd met de camper.

Wellicht is het slimmer om na Glacier Road, het park te verlaten via de zuid uitgang (Wawona Road) e vanaf daar naar Vegas te rijden. Wellicht spaart dat nog tijd.
tinkerbeliii
Amerikafan

Bericht door tinkerbeliii »

jammer, wij zijn er de 24 & 25ste :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ingridh007 schreef:Wellicht is het slimmer om na Glacier Road, het park te verlaten via de zuid uitgang (Wawona Road) e vanaf daar naar Vegas te rijden. Wellicht spaart dat nog tijd.
Ik was er al van uitgegaan dat je via Wawona het park ging verlaten, welke uitgang had jij dan in gedachten? Zelfs de Glacier Point road kan nog gesloten zijn begin mei.
Je wilt toch niet in 1 dag naar Las Vegas rijden? En willen jullie niet door Death Valley rijden?

Marianne
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Sorry, ik haal net onze route erbij en we gaan idd via Wawona het park uit. We willen vanuit Yosemite in 1 dag naar Lone Pine rijden. De volgende dag gaan we dan door Death Valley naar Las Vegas.

Ik zou echt super graag Glacier Point willen bezoeken, het ziet er op foto's zo mooi uit!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

ligt hier 2 juli bijvoorbeeld ook nog sneeuw?
Hoe groot is de kans om wilde bloemen te kijken?????
Hoe groot is de kans op beren hier?

Bedankt marianne, precies het onderwerp waar ik al een beetje over aan het nadenken was....
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sneeuw op 2 juli zal je niet zien,normaal gesproken, hooguit misschien wat restanten in schaduwplekken?
Bloemen, geen idee, nog nooit in juli daar geweest.
Beren, kans lijkt me minimaal, Glacier Point is behoorlijk druk bezocht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Roy, ik denk niet dat er begin juli nog sneeuw ligt langs de GP Road, ik kan me dat ook niet van ons bezoek in juni jaren geleden herinneren. Toen lag er wel sneeuw langs de Tioga Road.
Beren zijn onvoorspelbaar maar ik heb het idee dat de kans op beren in de vallei, of bij White Wolf bijvoorbeeld, groter is.
Voor wildflowers zijn wij altijd te vroeg of te laat, hoewel er natuurlijk altijd wel iets bloeit. Maar de beroemde plaatjes van een bloeiende Tuolumne Meadows heb ik nog nooit in werkelijkheid gezien. Langs de Glacier Point Road zul je ongetwijfeld wildflowers tegenkomen, je rijdt omhoog, dus altijd wel langs een hoogte waar op dat moment iets bloeit.
Zie ook hier voor meer informatie over wildflowers.

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

dank jullie....... :thumbup:
Ik wil altijd graag beren zien, maar daar ga ik dan maar voor de twee dagen daarvoor in sequioa......weet iemand waar de beste mogelijkheden zijn daar?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben in het Sequoia NP best een hoop beren gezien in de buurt van het Giant Forest Museum aan de zuidkant van het park.

De meeste kans maak je aan het begin van de avond als de toeristen uit het park wegtrekken, na 6 uur PM. De beren komen dan tevoorschijn (met jonkies) om te eten in de meadows. Heel geschikt is de Big Trees Trail, deze loopt om een meadow en daar hebben wij tussen het jonge groen toch zo'n tiental beren gezien. Wij waren daar met een handjevol mensen die ook ademloos toekeken hoe de beren van de planten aten. Het groen is daar hoog en steeds zag je berenkoppen er bovenuit steken. Terwijl wij de trailloop afliepen staken er ook 2 zwarte beren de trail over vlak achter ons langs. Wij hebben dit zelf niet gezien, maar een man die achter ons liep vertelde ons dit later. Op het moment zelf is hij stokstijf blijven staan..... :wink:

's Middags hebben wij iets zuidelijker tijdens een rondwandeling om een andere meadow ook beren gezien, maar allen dus in het gebied van Giant Forest.

Misschien heb je hier iets aan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Hoi Marjan,,
staat genoteerd, hele goede tip :thumbup: :D , daar ben ik ook niet zover vanaf met three rivers, en ik houd er wel van om als de drukte weg is een wandeling te maken, dus dat pas prima. Wel berenspray mee voor onze eigen zekerheid dan maar... en een kamera...
Dankuwel..... als ik ze in sequioa al zie (ik heb twee avonden) dan kan ik in yosemite alleen van de bloemetjes genieten....

groeten uit noorwegen!
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Hoi Marjan,

Ik zie op de parkmap niet de big trees trail, wel een groen stippie met general sherman tree, is het daar? Ook heet een deel in de buurt daar meadows........ ik heb wellicht niet een gedetaileerde kaart........
Mag je na 5 pm het park nog wel inrijden?????? ik denk erover om eerst lekker te gaan eten in three rivers, en daarna het er weer keurig af te wandelen in de meadows waar jij t over hebt hieroven.....

groeten Roy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De parken zijn dag en nacht open, dus tegen de avond het park inrijden is geen probleem. De Big Trees Trail begint bij het Giant Forest Museum, dat is waarschijnlijk wel te vinden op je kaart.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer