Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mooie plaatsjes voor en na Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: mooie plaatsjes voor en na Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

kimster82 schreef:Als we dan toch op dag 2 van LA in een keer naar GC rijden waar kunnen we dan het best overnachten (niet te ver van GC af). Flagstaf of williams misschien? Is er nog een betere optie?
Marianne, was het dan jou bedoeling dat we die avond nog GC bezoeken en de volgende ochtend naar LV rijden? Is dat niet heel kort? 8 uur rijden voor een avond in GC.
Ja, 's avonds nog de zonsondergang bekijken, en de volgende ochtend nog wat viewpoints/korte wandeling (mischien een zonsopgang?), en in de middag naar Las Vegas rijden. Is niet lang, maar je krijgt toch een prima beeld op die manier. OVernacht in het park, zie http://www.xanterra.com dat scheelt weer heen en weer rijden. Of desnoods Tusayan. Flagstaff en Williams zijn te ver van het park voor een kort bezoek.
kimster82 schreef: Het is wel een risico om te boeken in lee vining ivm opening tioga pass. Ik heb een lijstje gevonden op internet met openingsdata van de laatste jaren en dat was allemaal ruim voor de 27 mei. Maar zal je straks net zien dat het dit jaar later is. Wat dan? Moeten we helemaal omrijden naar een andere ingang? Zag bij sommige hotels ook dat je niet mocht annuleren indien de tioga pass nog gesloten was.
Voor Yosemite: het mooiste is om er (minimaal) 2 nachten te hebben: een aan de oostkant en 1 in het park (zie http://www.yosemitepark.com ) of vlak er buiten. Als je van de oostkant doorrijdt naar SF blijft er echt heel weinig tijd over voor het park. Gaat wel ten koste van een nacht ergens anders, maar op zich heb je de ruimte wel. En geloof me, het zuidwesten is meer dan alleen steden. Hoewel LA, SF en LV zeker de moeite waard zijn hoor!
Wat het risico betreft van de pas: als je in Lee Vining zit kun je omrijden via de Sonora Pass (is meestal iets eerder open dan de Tioga Pass) of via de 88, die is altijd open. Als je het van te voren weet dan kun je Lee Vining beter mijden en vanaf DV onderlangs - via Bakersfield - naar Yosemite rijden. Of toch de 88, is een mooie route, zie daarvoor ons 2006-verlsag, eind juli.
Ik denk dat je met de Motel6 in ML niet gek zit, het lijkt me dat die ook niet moeilijk zal doen bij annuleren, als je binnen de 24 uur annuleert (check de voorwaarden even).

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat de Tioga Pass betreft: je kunt ook je dagen LA in het begin doen, dan ben je weer een aantal dagen later in Yosemite. Of hadden jullie alles al geboekt?

Marianne
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Ja, we zijn nu idd van plan om dan toch ook een overnachting aan de oostkant van het park te doen. Alleen el portal is best duur en niet veel keus meer (overnachting op 28 mei). Misschien nog wat beter zoeken, of weten jullie nog wat? Is er anders nog andere optie i.p.v El Portal? Groveland of Oakhurst zag ik wel wat, is dat wat? We willen dus die ochtend en middag daarna dan ook weer het park in en dan eind van de middag naar SF.

Ik dacht er ook over om i.p.v te overnachten in DV nu te overnachten in lone pine. Van daaruit naar de volgende ochtend naar Bodie en dan kunnen we de ochtend daarna van daaruit naar Yosemite. Omdat we nu ook aan de oostkant gaan overnachten hebben we nu wat meer speling en hoeven dus niet meer per se in Lee Vining of Mammoth Lakes te overnachten. Is dit een goede optie? Probeer met al jullie tips wat te doen. Ook bedankt voor de GC tips, lijkt me wel wat op die manier.

groetjes Kim
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Westkant bedoel je. :wink:
Groveland of El Portal zijn prima, El Portal ligt het dichtste bij het park. Ik denk dat je er nu in een weekend zit? Het zou veel makkelijker en rustiger zijn als je het weekend kunt vermijden. Je kunt altijd proberen of er iets in het park is, of nog vrijkomt.

Marianne
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

sorry, westkant bedoel ik idd. Dan ga ik Groveland eens proberen. Nu eerst even m'n huis "spik en span" maken, krijg vanmiddag een bezichtiging.

groetjes Kim
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Het weekend van 29-31 mei is Memorial Day Weekend, een National Holiday.
Zeker in de omgeving van Yosemite zal het dan extra druk zijn. Ik vraag me zelfs af of je daar nog een slaapplek kunt vinden.
Wanneer je nog kunt schuiven, dan zou dat mooi zijn.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

kimster82 schreef:Wat vinden jullie mooier trouwens Grand canyon of Death Valley?
Deze parken kun je eigenlijk totaal niet met elkaar vergelijken. Als ik jou was, zou ik ze gewoon beide bezoeken. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Grand Canyon of Death Valley... Gewoon van beide genieten!
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

pfff, nou ik ben even aan het puzzelen geweest hoor. Heb jullie tips opgevolgd en ons reisschema een beetje omgegooid. Had gelukkig nog niks vastgelegd. Misschien niet een heel logische route nu maar het moet zo om memorial weekend in yosemite te vermijden. Nu zitten we alleen wel in LV met memorial weekend, helaas pindakaas.

21-05 aankomst LA - naar Santa Barbara
22-05 SB
23-05 SB - LA
24-05 LA
25-05 LA - GC
26-05 GC - LV
27-05 LV
28-05 LV
29-05 LV
30-05 LV - Mammoth Lakes (?)
31-05 ML - Bodie (?)
01-01 Bodie - Yosemite - El Portal
02-06 El Portal - Yosemite - SF
03-06 SF
04-06 SF
05-06 SF - Monterey (?)
06-06 Monterey - Cambria
07-06 Cambria - Laguna beach
08-06 LB - LA
09-06 LA
10-06 LA
11-06 LA - NL ( vertrek 19.50)

Omdat we veel in LA willen doen (denk aan alle highlights, shoppen, studiotour, disney, universal, strandplaatsjes bezoeken enz.) en GC er nu bij komt slaan we DV over, we rijden er waarschijnlijk alleen langs. Heb op youtube filmpjes bekeken van zowel DV en GC en GC sprak ons allebei veel meer aan (vooral de havasu falls zag er schitterend uit).
SF en LV willen we ook niet korter verblijven dan nu in het schema staat aangegeven. Ik twijfel nog wel over het stuk tussen SF en LA omdat ik het liefst nog een extra dag in LA zou willen verblijven. Is het aan te raden om dan niet te overnachten in Monterey en in een keer naar Cambria te rijden? In het stuk voor 1 juni kan in ieder geval niks meer ingekort worden ivm memorial weekend. We komen nu namelijk op dinsdag 1 juni door Yosemite. Hebben jullie voor 30 en 31 mei nog een leukere/ beter optie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even een teleurstellende mededeling: de Havasu Falls zul je niet zien als je naar de Grand Canyon NP (South Rim) gaat. Dit is namelijk een ander deel van de GC, en is zeer moeilijk bereikbaar, en zeker niet in 1 dag. Zoek maar eens op het forum.
Je kutn prima door DV rijden en misschien toch nog wat viewpoints meepakken.

31-05 ML - Bodie (?)
01-01 Bodie - Yosemite - El Portal

Dit stuk kan niet zo: Bodie is een ghost town, je kutn er niet overnachten, ik geloof dat het om 18.00 uur dicht gaat.
Je kunt van LV naar Mammoth Lakes rijden, en dan de volgende dag naar Yosemite, dan heb je daar 2 nachten. De eerste dag kun je eerst naar bodie. Je hebt dan ongveer een halve dag vor Yosemite.

31-05 ML - El Portal (bezoek Bodie, Tioga Road, vallei, ...)
01-01 Yosemite

Ik denk dat het vestandig is om El Portal zo snel mogelijk te boeken, In het park is ook wel iets vrij (Curry Village).

Je kunt de ksut ook prima met 1 overnachting doen.

Marianne
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Jammer van GC, maar de rest van GC lijkt ons ook mooi. En watervallen zullen we ook in Yosemite zien.
Hoe zit het trouwens met GC, dat ligt toch in Arizona. Mogen we daar wel komen met onze huurauto van Alamo? Sorry, heb nog niet gezocht op het forum. Nevada was geen probleem weet ik.
Bodie hoeven we niet heen hoor, was alleen als "opvuller" bedoeld om memorial weekend te vermijden. Maar ik denk dat het toch handiger is om dan maandag (memorial day zelf) al wat van het park te gaan bewonderen. Dan is het maar wat drukker, zo kunnen we wel weer een dag langer in LA blijven. Aan de kust hoeft dan niks ingekort te worden. Gelukkig want daar lijkt het me namelijk ook zo mooi.
Op 31 mei was Curry village vol, zo ook El Portal (of peperduur). ik heb wel voor 31 mei wel iets gezien in Groveland.
Dus toch beter om het zo te doen denk je niet?:

30- 05 LV - ML
31- 05 ML - Yosemite - Groveland
01- 06 Groveland - Yosemite - SF
02- 06 SF

groetjes Kim
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je zoveel van L.A. wilt zien, zou ik niet eerst in het begin van de route naar Santa Barbara rijden en lekker die dagen ook in L.A. blijven. Het is sowieso niet logisch, want aan het eind van de route kom je er weer langs. Je zou het eind van de route dan zo kunnen doen.:

05-06 SF (Dus ook een extra dag SF)
06-06 SF - Cambria
07-06 Cambria - Santa Barbara
08-06 Santa Barbara - Laguna Beach
09-06 Laguna Beach - LA
10-06 LA
11-06 LA - NL ( vertrek 19.50)
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Je hebt gelijk, we doen dan de eerste 4 dagen LA waarvan de 4e dag een hotel in Anaheim voor disney. Dag 5 (25-05) vertrekken we van LA naar GC.
Santa barbara doen we aan het eind, dat wordt dan denk ik wel 1 dag i.p.v 2. Maar het stuk van SF naar LA doen we op de bonnefooi, dus we zien wel of we daartussen ergens een dag langer willen blijven ten koste van 1 dag LA op het eind.

groetjes Kim
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Heb net een signature tent in Curry Village geboekt voor 31 mei. Vond het eigenlijk wel erg duur voor een tent ($128, incl. tax) maar de ervaring lijkt me super. Wat is nou precies het verschil met een normale tent? Iets met een houten wand ofzo? Nu hoeven we op 1 juni ook niet terug van Groveland naar Yosemite, scheelt weer.
Nu m'n vriend nog vertellen dat hij in een tent moet gaan slapen, haha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Curry Village Signature Tent Cabins
A step up from your regular heated tent cabin, these Signature Tent Cabins feature customized insulated paneling, to help keep you cozier at night.

Van www.yosemitepark.com

Of het nu duidelijker is weet ik niet ... :wink:

Marianne
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Probeer nu via priceline een hotel te boeken voor de eerste 4 nachten LA. De laatste dagen willen we bij Santa monica of Marina del Ray verblijven. Is het vanaf hier ook goed te doen naar Warner Bros?
De eerste dagen willen we het liefst in west Hollywood of Hollywood verblijven, maar lukt nog niet met priceline. Moet steeds een wijk toevoegen. Is LAX anders ook niet gewoon een goede uitvalsbasis om vanuit hier LA te verkennen en de laatste dag disney of universal te bezoeken.

groetjes Kim
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Probeer nu via priceline een hotel te boeken voor de eerste 4 nachten LA. De laatste dagen willen we bij Santa monica of Marina del Ray verblijven. Is het vanaf hier ook goed te doen naar Warner Bros?
Warner Bros is makkelijker vanaf Hollywood of Glendale ( minder kans op opstoppen), moet je niet door het centrum wat vanaf Santa Monica wel het geval is. Eenb studio tour die dichter bij Santa Monica ligt is de Sonio Tour, wordt meestal omschreven als de tweede beste tour na Warner Bross.

Jacques
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

Wij hebben voor de oostingang gekozen voor Bishop ipv Lone Pine, beide schijnen saaie plaatsjes te zijn maar in Bishop zit blijkbaar nog een oud Holands bakkertje... :thumbup: Wij slapen in de Ramada Inn en sparen ons geld uit voor een luxe hotel in de steden. Op dit gedeelte van de route is zoveel te zien dat het echt alleen om een bed gaat. Ben benieuwd wat je gaat doen
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Hoi,

wij hebben al een tent geboekt in Curry Village. Lijkt me erg leuk zo in het park zelf.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Goede keuze kimster! :clap:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht