Ja, 's avonds nog de zonsondergang bekijken, en de volgende ochtend nog wat viewpoints/korte wandeling (mischien een zonsopgang?), en in de middag naar Las Vegas rijden. Is niet lang, maar je krijgt toch een prima beeld op die manier. OVernacht in het park, zie http://www.xanterra.com dat scheelt weer heen en weer rijden. Of desnoods Tusayan. Flagstaff en Williams zijn te ver van het park voor een kort bezoek.kimster82 schreef:Als we dan toch op dag 2 van LA in een keer naar GC rijden waar kunnen we dan het best overnachten (niet te ver van GC af). Flagstaf of williams misschien? Is er nog een betere optie?
Marianne, was het dan jou bedoeling dat we die avond nog GC bezoeken en de volgende ochtend naar LV rijden? Is dat niet heel kort? 8 uur rijden voor een avond in GC.
Voor Yosemite: het mooiste is om er (minimaal) 2 nachten te hebben: een aan de oostkant en 1 in het park (zie http://www.yosemitepark.com ) of vlak er buiten. Als je van de oostkant doorrijdt naar SF blijft er echt heel weinig tijd over voor het park. Gaat wel ten koste van een nacht ergens anders, maar op zich heb je de ruimte wel. En geloof me, het zuidwesten is meer dan alleen steden. Hoewel LA, SF en LV zeker de moeite waard zijn hoor!kimster82 schreef: Het is wel een risico om te boeken in lee vining ivm opening tioga pass. Ik heb een lijstje gevonden op internet met openingsdata van de laatste jaren en dat was allemaal ruim voor de 27 mei. Maar zal je straks net zien dat het dit jaar later is. Wat dan? Moeten we helemaal omrijden naar een andere ingang? Zag bij sommige hotels ook dat je niet mocht annuleren indien de tioga pass nog gesloten was.
Wat het risico betreft van de pas: als je in Lee Vining zit kun je omrijden via de Sonora Pass (is meestal iets eerder open dan de Tioga Pass) of via de 88, die is altijd open. Als je het van te voren weet dan kun je Lee Vining beter mijden en vanaf DV onderlangs - via Bakersfield - naar Yosemite rijden. Of toch de 88, is een mooie route, zie daarvoor ons 2006-verlsag, eind juli.
Ik denk dat je met de Motel6 in ML niet gek zit, het lijkt me dat die ook niet moeilijk zal doen bij annuleren, als je binnen de 24 uur annuleert (check de voorwaarden even).
Marianne