Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Parkeerervaringen San Francisco
Parkeerervaringen San Francisco
Wij gaan in juli een rondreis maken door CA. We beginnen onze reis met 4 dagen SF. Nu heb ik begrepen dat parkeren in SF aan de prijzige kant is, ons hotel vraagt bijvoorbeeld $50 per dag! Zijn er mensen die hun rondreis ook in SF zijn begonnen en toen een keus hebben moeten maken tussen meteen de auto van het vliegveld meenemen en vervolgens een aantal dagen tegen hoge parkeerkosten stil laten staan in SF (begreep dat je daar vrij veel te voet en met het OV kan doen) of dat de auto pas op de dag van vertrek op halen bij het vliegveld? Wat zijn julile ervaringen ermee of zijn er nog goede tips voor goedkope(re) parkeerplaatsen in de stad?
Laatst gewijzigd door markro op 23 mei 2010, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Parkeer ervaringen SF
Er zijn veel mensen die pas na een paar dagen een auto huren, dat kan prima. Ik vind die 50 dollar wel erg veel, er zijn ook hotels waar het parkeren gratis is.
Ik weet niet wanneer je precies aankomt; het kan wel in huurprijs schelen of de aanvang van de huurperiode nog in het laagseizoen valt of in het hoogseizoen, wel even iets om mee te nemen. Zo kan een dag of meer langer huren toch goedkoper zijn omdat de huurprijs per dag lager is. Plus het gemak van de auto en de grotere keuze op het vliegveld.
Marianne
Ik weet niet wanneer je precies aankomt; het kan wel in huurprijs schelen of de aanvang van de huurperiode nog in het laagseizoen valt of in het hoogseizoen, wel even iets om mee te nemen. Zo kan een dag of meer langer huren toch goedkoper zijn omdat de huurprijs per dag lager is. Plus het gemak van de auto en de grotere keuze op het vliegveld.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Direct huren, en een hotel nemen met gratis parkeren.
Ik zou niet zonder auto willen zitten in een grote stad, maar ben dan ook een verklaard hater van OV.
Ik zou niet zonder auto willen zitten in een grote stad, maar ben dan ook een verklaard hater van OV.

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hallo,
wij zijn onze rondreis ook in SF begonnen. Bij aankomst hebben we een taxi genomen naar ons hotel. De 4de dag hebben we onze huurauto opgehaald in de Hyatt Embarcadero in het centrum (gehuurd via budget.com) . Dat scheelt toch 4 dagen huur en in SF heb je echt geen auto nodig.
Overigens logeerden we in Coventry motor Inn en hebben ze daar gratis parking. Het hotel ligt op wandelafstand van Fischerman's Wharf, ligt vlak bij Marina district en goed bereikbaar met openbaar vervoer. (105$ per nacht als ik mij goed herinner)
wij zijn onze rondreis ook in SF begonnen. Bij aankomst hebben we een taxi genomen naar ons hotel. De 4de dag hebben we onze huurauto opgehaald in de Hyatt Embarcadero in het centrum (gehuurd via budget.com) . Dat scheelt toch 4 dagen huur en in SF heb je echt geen auto nodig.
Overigens logeerden we in Coventry motor Inn en hebben ze daar gratis parking. Het hotel ligt op wandelafstand van Fischerman's Wharf, ligt vlak bij Marina district en goed bereikbaar met openbaar vervoer. (105$ per nacht als ik mij goed herinner)
- cgr
- Amerikafan
- Contacteer:
Zie ook dit topic:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=27666
Wij verblijven deze zomer ook 3 nachten in SF. We halen de laatste dag de auto op om de 49 mile drive te rijden, daarna parkeren we de auto in de sutter stockton garage (zie link). Deze is de goedkoopste die we hebben kunnen vinden en zit ook nog eens vlak bij ons hotel.
Succes en fijne vakantie!
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=27666
Wij verblijven deze zomer ook 3 nachten in SF. We halen de laatste dag de auto op om de 49 mile drive te rijden, daarna parkeren we de auto in de sutter stockton garage (zie link). Deze is de goedkoopste die we hebben kunnen vinden en zit ook nog eens vlak bij ons hotel.
Succes en fijne vakantie!
corinazie.waarbenjij.nu
Wij hadden onze auto niet in de garage van het hotel gezet.(was ook iets van $ 50.- p.d.) maar hebben gewoon een andere publieke garage gevonden die er niet zo ver vandaan was en 'm daar voor veel minder geparkeerd. Het was voor een normale suv iets van 80 dollar voor 4 dagen en wij hebben iets meer betaald omdat we met een slagschip waren.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hoeft dus niet zo te zijn.LeenG schreef:hallo,
Even een voorbeeld van www.usareisen.de met een equinox van Alamo
Huur van 15 juli - 15 augustus: 982,61 euro
Huur van 11 juli - 15 augustus: 916,65 euro
Op 15 juli gaan de tarieven omhoog, dus huren vóór 15 juli is veel goedkoper.
Marianne
Dit is een quote van 22-11-2008
6foot6 schreef:Ook een standaard souvenirshop maar vooral leuk omdat je daar (juni) voor $10,00 de hele dag op hun parkeerplaats mag blijven staan.
Vlakbij een eind/opstap/verkoop-punt van de cablecar waar het nooit druk is.
http://maps.google.nl/maps?f=d&saddr=Fr ... 4&t=h&z=19
Dat kleine parkeerplaatsje onder B
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook geen liefhebber van OV, maar in San Francisco vindt ik het wel te doen. Het is zelfs leuk als je af en toe ook de cablecar gebruikt als vervoermiddel. Als ik in San Francisco verblijf zorg ik er dus altijd voor op dat moment even geen auto in het bezit te hebben (blok aan het been).
Openbaar vervoer in San Francisco is heel goed te doen. Vanaf het vliegveld kun je met de BART trein naar het centrum. Binnen SF wordt het openbaar vervoer geregeld door MUNI (dit is een andere organisatie dan BART). MUNI omvat cable cars, historic streetcars, bussen, trolleybussen en de metro. Je kunt 1-, 3- of 7-daagse passen kopen voor het MUNI openbaar vervoer. Hier meer informatie daarover. De auto huren zou ik pas doen vanaf de dag van vertrek uit San Francisco. Wij hebben de auto toen opgehaald op Union Square in het centrum (hadden gehuurd bij Hertz).
Wij kwamen vanuit LA en hebben we auto 3 dgn in de parkeergarage gezet zonder hem te gebruiken.
Geloof dat wij 35 dollar per dag kwijt waren....jammer geld.
Als ik de keuze had wist ik het wel, autohuur in laten gaan wanneer ik vertrek vanuit SF.
Openbaar vervoer is goed, leuk en goedkoop
cable car, bus en taxi...voor een paar dollar extra hebben wij een scene van de French connection nagespeels in de taxi met een rotgang van de heuvels af, GEWELDIG!!
groet Ruud
Geloof dat wij 35 dollar per dag kwijt waren....jammer geld.
Als ik de keuze had wist ik het wel, autohuur in laten gaan wanneer ik vertrek vanuit SF.
Openbaar vervoer is goed, leuk en goedkoop
cable car, bus en taxi...voor een paar dollar extra hebben wij een scene van de French connection nagespeels in de taxi met een rotgang van de heuvels af, GEWELDIG!!
groet Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
De 1e keer dat wij in San Francisco waren, hebben we de eerste 4 dagen zonder auto gedaan. Vanaf vliegveld met de Bart naar het hotel in het centrum was prima te doen. Ik zou ook niet weten waar we de auto die paar dagen voor gebruikt zouden moeten hebben. Zijn met de Bart, cablecar, bus en fiets en te voet bezig geweest. Wij hebben de huurauto op het vliegveld opgehaald (Hertz).
Gr Angela
Gr Angela
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Parkeerervaringen SF
Wij logeren ook in een hotel met gratis parking... De Columbus Motor Inn.
Kost 155 dollar per nacht, dus met Pricelines of zo kan je allicht een sjieker (en goedkoper?) hotel vinden.
Maar dan met te betalen parking....
Ook dat is iets om tegen elkaar af te wegen?
Kost 155 dollar per nacht, dus met Pricelines of zo kan je allicht een sjieker (en goedkoper?) hotel vinden.
Maar dan met te betalen parking....
Ook dat is iets om tegen elkaar af te wegen?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Parkeerervaringen San Francisco
Ik denk het wel.
Wij zaten 2 jaar geleden in de Holiday Inn bij Fishermann's Warf voor $ 66 per nacht (via Hotwire). Parkeren kostte destijds $ 42 per dag. Per saldo dus goedkoper en ook nog eens op een mooie locatie, loopafstand naar Fishersmann's Warf.
Roland

Wij zaten 2 jaar geleden in de Holiday Inn bij Fishermann's Warf voor $ 66 per nacht (via Hotwire). Parkeren kostte destijds $ 42 per dag. Per saldo dus goedkoper en ook nog eens op een mooie locatie, loopafstand naar Fishersmann's Warf.
Roland
Weet overigens iemand wat de prijzen van een taxi zijn van SF airport naar het centrum van SF? Of is het met 5 man goedkoper om met het openbaar vervoer te gaan?
- LeenG
- Amerika-expert
Er rijden van shuttle busjes tussen het vliegveld en de verschillende hotels. Je vindt een link op de websitevan SFO. Als je doorklikt naar de verschillende websites, kan je ook vouchers vinden met korting. Zo hebben wij $13 pp betaald (+ tip). Het kan wel zijn dat het busje dan eerst nog aan een paar andere hotels stopt, maar je wordt wel voor de deur van je hotel afgezet. Dat vond ik wel gemakkelijk naar 24u onderweg te zijn geweest.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Rit van de SFO airport naar centrum San Francisco (Omgeving Union Square), wij betaalden voor een taxi met 4 personen (weet niet of ze 5 personen meenemen) 48 US$.
San Francisco was ook aan het begin van onze reis en we hebben alles met het OV gedaan. Is in SF zeer goed te doen.
mvg.
Stefan
Rit van de SFO airport naar centrum San Francisco (Omgeving Union Square), wij betaalden voor een taxi met 4 personen (weet niet of ze 5 personen meenemen) 48 US$.
San Francisco was ook aan het begin van onze reis en we hebben alles met het OV gedaan. Is in SF zeer goed te doen.
mvg.
Stefan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht